Loudness War - glosnosc, a kontrolki - Strona 2 - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Forum Producentów muzycznych / Strefa dja > Music Producers Arena > Pytania
Home ZAREJESTRUJ SIĘ !! Zmień nick FAQ Społeczność

Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: 16th Stars
Temat ma 27 komentarzy i 3620 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 26-04-2013 (15:50).


Lista oznaczonych użytkowników


Loudness War - glosnosc, a kontrolki


zobacz także:

« Mix i kompresja-brak różnić lub Problem z projektem »
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-04-2013, 09:19   #11
..:: Klubowicz ::..
  
 
Skillstorm's Avatar
 
Dołączył/a: 06 Dec 2008
Miasto: Kraków
Postów: 1 319
Tematów: 162
Podziękowań: 367
THX'ów: 1 538
Wzmianek w postach: 42
Oznaczeń w tematach: 2
Plusów: 11 (+)
Skillstorm 11
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

Cytat:
Napisał Peter Ivansky Zobacz post
terazniejszy przepis na glosnosc: poprawny mix, kompresor multibandowy (kombinacja kompresor-deexpander), saturacja multibandowa i clipping, pomijam juz oczywiscie podstawy typu mid/side itd. a przekraczanie 0dbfs wynika z tak zwanych intersample peaks (ISP) ktore tworza sie podczas konwersji na mp3, przetwarzaniu a/d itp. ogolnie powinno sie zachowac -1dbfs headroomu podczas exportu aby wlasnie zapobiegac isp (te 'plusowki' powyzej zera tak naprawde bardzo dobrze slychac). ogolnie rzecz biorac temat ciezki i ciekawy, ale jak to mowia "dla chcacego nic trudnego". jezeli macie jeszcze jakies pytania to walcie smialo.

Multiband tylko i wyłącznie jeśli masz problemy z danym pasmem a nie chcesz równo kompresowac calego kawalka. Mam wrażenie że wypisałeś pojęcia na chybił trafił tutaj.

Oczywiście podstawą w tracku jest dynamika w mixie. Jeśli będzie jej mało to nawet jak wyciśniesz głośniej to będzie tylko spłaszczone.

Zresztą zobacz sobie mój remix Stop The World. Jest nieco ciszej mimo że brzmi masywnie to przez dynamike nie jest taki głośny
__________________
Skillstorm jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali Skillstorm za ten post:
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Stary 15-04-2013, 09:29   #12
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
RinoKey's Avatar
 
Dołączył/a: 09 Oct 2009
Miasto: Gdańsk
Wiek: 32
Postów: 569
Tematów: 30
Podziękowań: 92
THX'ów: 658
Imię: Leszek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
RinoKey 3
Odwiedź profil RinoKey na Facebook Odwiedź profil RinoKey na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

No to ja mam do Ciebie pytanie, co ma od tego przetwarzanie A/D? Czy wiesz na czym skrót polega, i co to oznacza w ogóle? Bo jeśli robisz coś w DAWie, i eksportujesz to do pliku mp3, to przetwarzanie A/D / D/A nic do tego nie ma.

Kolega nade mną bardzo ładnie podsumował:
"Mam wrażenie że wypisałeś pojęcia na chybił trafił tutaj."
To samo mam wrażenie.

Last edited by RinoKey; 15-04-2013 at 09:30.
RinoKey jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali RinoKey za ten post:
Stary 15-04-2013, 16:24   #13
..:: true Member ::..
  
 
16th Stars's Avatar
 
Dołączył/a: 02 Sep 2011
Miasto: Białystok
Postów: 194
Tematów: 15
Podziękowań: 311
THX'ów: 206
Imię: Łukasz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
16th Stars 1
Odwiedź profil 16th Stars na Facebook Odwiedź profil 16th Stars na Twitter Odwiedź profil 16th Stars na Youtube Odwiedź profil 16th Stars na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

no moze i macie racje, ale dla mnie jednak na glosnosci troche zalezy, takze co kompresowac w kompie do efektu sprasowania, godzac dynamike i glosnosc, albo zostawic jak jest bo glosnosc nie taka wazna w muzyce, czy moze podzbierac kase i jakiegos lampowca sobie zakupic ?
__________________
16th Stars jest offline   Reply With Quote
Stary 15-04-2013, 16:58   #14
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
RinoKey's Avatar
 
Dołączył/a: 09 Oct 2009
Miasto: Gdańsk
Wiek: 32
Postów: 569
Tematów: 30
Podziękowań: 92
THX'ów: 658
Imię: Leszek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
RinoKey 3
Odwiedź profil RinoKey na Facebook Odwiedź profil RinoKey na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

"jakiegos lampowca sobie zakupic" masz na myśli kompresor lampowy? Na pewno nada on ładne brzmienie, doda harmonicznych, ale czy uzyskasz dzięki niemu i głośny i dynamiczny kawałek?... Raczej nie, ale mogę się mylić...

Ja robie tak: Jak pracuję nad jakimś typowo komercyjnym kawałkiem, to kompresuje, byle było głośniej, utwór jest przeznaczony dla "mas" więc pod tym kątem go przygotowuję. Ale ostatnio robiłem miks utworu techno, (jak by nie patrzeć mało komercyjny gatunek) to mastering zrobiłem taki, że utwór był cichy ale dynamiczny bardzo. Wybór należy do Ciebie, to Ty jesteś realizatorem.
RinoKey jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali RinoKey za ten post:
Stary 15-04-2013, 18:15   #15
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
Peter Ivansky's Avatar
 
Dołączył/a: 06 Jul 2009
Miasto: Darłowo
Wiek: 31
Postów: 347
Tematów: 49
Podziękowań: 141
THX'ów: 666
Imię: Piotr
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 9 (+)
Peter Ivansky 9
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

odpowiadam

Cytat:
Multiband tylko i wyłącznie jeśli masz problemy z danym pasmem a nie chcesz równo kompresowac calego kawalka.
ile lat mozna powtarzac ta sama bzdure ze nadaje tylko do jednego (a zastosowan jest multum - auto eq, deeser...). multiband odpowiednio uzyty wygladzi mix i podniesie rms bez zadnych uszczerbkow na dynamice.

Cytat:
Mam wrażenie że wypisałeś pojęcia na chybił trafił tutaj.
no raczej nie. wystarczy czytac uwaznie co napisalem. gdybym niemial pojecia to bym niepisal

Cytat:
Oczywiście podstawą w tracku jest dynamika w mixie. Jeśli będzie jej mało to nawet jak wyciśniesz głośniej to będzie tylko spłaszczone.
100% prawdy. oczywiscie wasze ulubione toplabele ida w glosnosc (szczegolnie widac to po trancowych) gdzie dynamika idzie na drugi plan a rms gra piersze skrzypce. wazne ze jest glosno.

Cytat:
No to ja mam do Ciebie pytanie, co ma od tego przetwarzanie A/D? Czy wiesz na czym skrót polega, i co to oznacza w ogóle? Bo jeśli robisz coś w DAWie, i eksportujesz to do pliku mp3, to przetwarzanie A/D / D/A nic do tego nie ma.
ale ja cos pisalem ze mp3 ma cos wspolnego z d/a i a/d? cyt. "przekraczanie 0dbfs wynika z tak zwanych intersample peaks (ISP) ktore tworza sie podczas konwersji na mp3, przetwarzaniu a/d itp." reszty powinniscie sami sie domyslec

Cytat:
To samo mam wrażenie.
tez masz takze zle wrazenie :D

ogolnie niechce sie klocic, ale jak widze takie posty mjuzik produserow to mi sie slabo robi.
Peter Ivansky jest offline   Reply With Quote
Peter Ivansky dostał 4 podziękowań za ten post.
Stary 15-04-2013, 21:09   #16
..:: Klubowicz ::..
  
 
Skillstorm's Avatar
 
Dołączył/a: 06 Dec 2008
Miasto: Kraków
Postów: 1 319
Tematów: 162
Podziękowań: 367
THX'ów: 1 538
Wzmianek w postach: 42
Oznaczeń w tematach: 2
Plusów: 11 (+)
Skillstorm 11
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

Cytat:
Napisał 16th Stars Zobacz post
no moze i macie racje, ale dla mnie jednak na glosnosci troche zalezy, takze co kompresowac w kompie do efektu sprasowania, godzac dynamike i glosnosc, albo zostawic jak jest bo glosnosc nie taka wazna w muzyce, czy moze podzbierac kase i jakiegos lampowca sobie zakupic ?
Jedno słowo; Dynamika Skup się na tym w pierwszej kolejności. Btw: Po co Ci sprzęt którego nie będziesz umiał wykorzystać ?

Cytat:
Napisał Peter Ivansky Zobacz post
odpowiadam


ile lat mozna powtarzac ta sama bzdure ze nadaje tylko do jednego (a zastosowan jest multum - auto eq, deeser...). multiband odpowiednio uzyty wygladzi mix i podniesie rms bez zadnych uszczerbkow na dynamice.
Mówimy o masteringu. A bzdury to ty pleciesz kolego. Też potrafię powiedzieć że np; limiter można wykorzystać do robienia charakterystycznej "pompki". Co to wnosi do dyskusji ? Nic. Teraz przeczytaj swoje wypociny.

Cytat:
Napisał Peter Ivansky Zobacz post
odpowiadam

no raczej nie. wystarczy czytac uwaznie co napisalem. gdybym niemial pojecia to bym niepisal
To może hmmm nie pisz ?

Cytat:
Napisał Peter Ivansky Zobacz post

ale ja cos pisalem ze mp3 ma cos wspolnego z d/a i a/d? cyt. "przekraczanie 0dbfs wynika z tak zwanych intersample peaks (ISP) ktore tworza sie podczas konwersji na mp3, przetwarzaniu a/d itp." reszty powinniscie sami sie domyslec


tez masz takze zle wrazenie :D

ogolnie niechce sie klocic, ale jak widze takie posty mjuzik produserow to mi sie slabo robi.
tl;dr

W skrócie: Piszesz jakieś pierdoły i nie na temat zamiast skupić się na problemie. kolega nie ma nawet pojęcia o co chodzi i tym mu nie pomożesz więc może postaraj się mu wyjaśnić prościej i odpisać używając pojęć które wiesz co oznaczają.

A że jestem złośliwy to pokolorowałem Ci błędy
__________________

Last edited by Skillstorm; 15-04-2013 at 21:11.
Skillstorm jest offline   Reply With Quote
Stary 15-04-2013, 22:56   #17
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
RinoKey's Avatar
 
Dołączył/a: 09 Oct 2009
Miasto: Gdańsk
Wiek: 32
Postów: 569
Tematów: 30
Podziękowań: 92
THX'ów: 658
Imię: Leszek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
RinoKey 3
Odwiedź profil RinoKey na Facebook Odwiedź profil RinoKey na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

"ktore tworza sie podczas konwersji na mp3, przetwarzaniu a/d itp"
To o mp3 nie istotne. Ale wiesz co to przetwarzanie A/D? Audio ->Digital, czyli gdy sygnał np z mikrofonu, z postaci analogowej jest zapisywany na komputerze i konwertowany na sygnał cyfrowy. Więc co ma do tego mastering, i eksportowanie utworu do mp3?!
RinoKey jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali RinoKey za ten post:
Stary 16-04-2013, 16:40   #18
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
Peter Ivansky's Avatar
 
Dołączył/a: 06 Jul 2009
Miasto: Darłowo
Wiek: 31
Postów: 347
Tematów: 49
Podziękowań: 141
THX'ów: 666
Imię: Piotr
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 9 (+)
Peter Ivansky 9
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

poprostu zle zbudowalem zdanie i jest troche niezrozumiale. a o konwersji napisalem w kontekscie isp, czyli kiedy moze wystapic.
Peter Ivansky jest offline   Reply With Quote
Stary 16-04-2013, 17:13   #19
..:: Klubowicz ::..
  
 
T-M-S's Avatar
 
Dołączył/a: 31 Dec 2009
Miasto: Radom!
Wiek: 30
Postów: 4 306
Tematów: 241
Podziękowań: 16 274
THX'ów: 3 741
Imię: Jacek
Wzmianek w postach: 10
Oznaczeń w tematach: 135
Plusów: 200 (+)
T-M-S 200T-M-S 200T-M-S 200

Nagrody Użytkownika

Odwiedź profil T-M-S na Youtube Odwiedź profil T-M-S na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

apeluje o spokój panowie.. nie róbmy chlewu z tematu
__________________
T-M-S jest offline   Reply With Quote
Stary 16-04-2013, 19:13   #20
..:: true Member ::..
  
 
16th Stars's Avatar
 
Dołączył/a: 02 Sep 2011
Miasto: Białystok
Postów: 194
Tematów: 15
Podziękowań: 311
THX'ów: 206
Imię: Łukasz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
16th Stars 1
Odwiedź profil 16th Stars na Facebook Odwiedź profil 16th Stars na Twitter Odwiedź profil 16th Stars na Youtube Odwiedź profil 16th Stars na Soundcloud.com
Odp: Loudness War - glosnosc, a kontrolki

Cytat:
Napisał Skillstorm Zobacz post
Jedno słowo; Dynamika Skup się na tym w pierwszej kolejności. Btw: Po co Ci sprzęt którego nie będziesz umiał wykorzystać ?
Gdybym cos takiego zakupil, to napewno bym obejrzal mase filmow jak to dziala, wypytal sprzedawcy co jak dziala, samemu sie pobawil i cwiczyl, az wyjdzie na podobnym poziomie co ludziom z Vengeance Studios ;D
__________________

Last edited by 16th Stars; 16-04-2013 at 19:13.
16th Stars jest offline   Reply With Quote
Odpowiedz

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:02 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
-->