|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Mattheo Temat ma 803 komentarzy i 286036 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 18-03-2024 (15:48). |
Tags: fraza |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17-04-2011, 23:36 | #551 | ||
..:: true Member ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Cytat:
Schodzący = o/z (obcinamy zakresy) jak ktoś sprawnie posługuje się EQ, to nie musi nawet przyciszać/podgłaśniać voluma bo wycięcie zakresu powoduje nic innego jak wyciszenie danego pasma no chyba że jest jakaś różnica w db między kawałkami. Last edited by clubraverz; 17-04-2011 at 23:49. |
||
17-04-2011, 23:53 | #552 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Hmm.
Czyli podczas wejscia utworu - oba grają tak samo, i dopiero potem podczas mixu zmniejszam zakresy schodzącego kawałka. |
17-04-2011, 23:55 | #553 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
tak, tylko pamiętaj że frazy muszą być już zsynchronizowane i równiutko ze sobą iść
|
Użytk. którzy podziękowali clubraverz za ten post: |
18-04-2011, 00:02 | #554 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Ok, to jeszcze powiedz mi tylko, bo teraz sobie tak zagrałem w międzyczasie dwa mixy z średnimi i wysokimi na górze, a bassem na 0 i w sumie wyszło to bardzo dobrze. Tak chyba też można grywać? owszem to pewnie zależy również od kawałków jakie się zgrywa. Ale chyba takie mixy mają podstawe?
|
18-04-2011, 00:05 | #555 | ||||
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jakie przejścia? Edyta: Cytat:
Last edited by Rooreck; 18-04-2011 at 00:17. |
||||
18-04-2011, 00:15 | #556 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
W sensie że zrobilem takie wejście:
Uploaded with ImageShack.us minęły dwie frazy i zamieniłem bassy. |
18-04-2011, 00:16 | #557 |
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
No dokładnie tak masz robić zawsze, natomiast wysokie lub średnie korygujesz TYLKO W RAZIE POTRZEBY,
|
Użytk. którzy podziękowali Rooreck za ten post: |
18-04-2011, 00:24 | #558 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Dziękówa stary
W sumie teraz próbowałem tylko z lekką equalizacją i brzmiało równie dobrze, ale tym razem obniżyłem głośność drugiego utworu i bardzo pomogło. Bardzo mi brakuje kontrolera głośności danego kanału takie jakie sa w pioneerach bo dużo moich nagrań jest o różnej głośności. Dzięki jeszcze raz |
18-04-2011, 09:06 | #559 | |
..:: Mlody Klubowicz ::..
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Cytat:
Lapy za to urywa? Jak sluchasz muzyki na winampie to po co tam jest to eq? Jak sluchasz na dobrej wiezy, to po co to tam jest? Zeby zostalo na srodku wszystko, bo w przeciwnym razie wybuchnie? mit Mit MIt MIT Wykonywalem mase mixow, gdzie musialem basy miec na sobie, oba po "jeden" (nie, to nie znaczy ze oba knoby sa w pionie lub oba tak samo wychylone/uciete), zeby przejscie z jednego kawalka na drugi nie bylo lipne i nie bylo nagle slychac calkiem innego brzmienia. To jest wlasnie dobor kawlkow, ktorego koleczko Camelota nie uwzglednia i uposledza sety dji winampow, ktorym kawalki dobiera program. Kombinacji przechodzenia bassem jest wiele, ale polecam samemu to odkrywac. Jedyne dobre co Rooreck tutaj napisal, to zeby nie skrecac hi i midow przy wchodzeniu kwalkiem tylko trzymac fader nizej. Nie rozumiem po cholere "wchodzic" knobami, jak faderem sie ma lepsza kontrole i jest on tylko jeden a nie dwa :| Tak wiec podsumowujac - jedyna rada jaka powinna pasc w tym temacie, to granie z jedna zasada - nie ma zasady, po prostu ma byc zaje*iscie. Kazde przejscie ma byc pomyslane, rozplanowane, wykonane niecodziennie, a nie w kolko - fader powolutku w gore (czasem od razu caly w gore), przejscie basem "na raz" albo powolutka wymiania. Stosujac w/w schematy, mozesz conajwyzej zagrac bardzo przecietny set. |
|
Użytk. którzy podziękowali Walu za ten post: |
18-04-2011, 12:37 | #560 | ||
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
|
Odp: Niechciany efekt kapcia
Cytat:
Po to producenci, inżynierowie, i inni robotnicy siedzą godzinami nad masteringiem, kręcą potencjometry kompresorów, korektorów barwy, żeby potem jakiś idiota nie kręcił EQ w klubie bez uzasadnienia. Fakt faktem, istnieje spora zależność kto dany kawałek masterował, bo wielu producentów nie ma o tym najwyraźniej (niestety) pojęcia. Cytat:
Jadnak nie uwłaczając, z tego jakie odnoszę wrażenie kolega który występuje do nas ze swoim problemem, nie zna do końca (nie mówię absolutnie, że nie wie o co chodzi, proszę tego nie odbierać negatywnie ) działania 3 pasmowego korektora w mikserze DJ'skim, więc uznałem że na początku lepiej uogólnić zagadnienie jakim jest equalizacja w miksie DJ'skim. Sam jak gram np. Tech house'y, bardzo lubię zrobić względnie długi fade'ing baseline'ów. Tak jak powiedziałeś nie ma gotowej recepty na przejście, ale wyczucie przychodzi z czasem. Pozdrawiam!!! |
||
Użytk. którzy podziękowali Rooreck za ten post: |
|
|