|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Real Temat ma 0 komentarzy i 683 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 09-05-2011 (19:54). |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek | Wygląd |
09-05-2011, 19:54 | #1 |
F#ck the Fake Shit!
Dołączył/a: 20 Sep 2010
Miasto: K.Goleniowa
Wiek: 31
Postów: 829
Tematów: 257 Podziękowań: 353
THX'ów: 2 941
Imię: Adrian
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 75 (+)
|
Apple pokonał Google'a - jest najcenniejszą marką na świecie
Według opublikowanego właśnie raportu "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2011" agencji Millward Brown król wśród marek jest jeden. Jest nim firma Apple, która po czterech latach zdetronizowała dotychczasową "najcenniejszą markę" - Google'a. Raport "BrandZ" to najbardziej prestiżowy, publikowany dorocznie spis najbardziej cenionych marek. W 2011 po raz pierwszy na pierwszym miejscu znalazł się Apple, z wyceną 153 miliardów dolarów (wzrost o 84% w ciągu roku). Królujący w rankingu przez 4 ostatnie lata Google wyceniony został na 111 mld dolarów, co oznacza spadek o 2% w porównaniu do ubiegłego roku. W top 10 najcenniejszych marek znalazły się także Google, IBM, McDonalds, Microsoft, Coca-Cola, AT&T, Marlboro, China Mobile oraz GE. Jak widać w pierwszej piątce zestawienia znajdują się aż cztery koncerny technologiczne. Z kolei najszybciej rosnącą marką okazał się być Facebook (na 35 miejscu) - jego wartość zwiększyła się w ciągu roku aż o 246%, do 19,1 mld dolarów. Jak stwierdzili eksperci, sukces Apple'a należy tłumaczyć ubiegłoroczną premierą iPada oraz iPhone'a 4, a także przyjętym przez koncern modelem wyceniania swoich produktów. ''Apple zrozumiał, że jego klienci chcą zawsze i wszędzie mieć dostęp do swoich danych (...) w łatwy i intuicyjny sposób. W przeciągu kilku miesięcy odpowiedzieli na to zapotrzebowanie prezentując iPada oraz iPhone'a 4.'' Analitycy z Millward Brown zauważają, że model ten oparty jest na markach luksusowych i wywoływaniu pożądania - narzucając klientom wyższe ceny budzą w nich tym samym pożądanie i zwiększają popyt na urządzenia. Raport BrandZ tworzony jest przez analizę danych finansowych firmy razem z pomiarem wartości marki w oczach klientów jak i potencjałem wzrostu danego przedsiębiorstwa. zrodlo: gazeta.pl |
|
|
|
|