Obróbka pętli perkusyjnej vs prawa miksu. Budujemy detektor. - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Forum Producentów muzycznych / Strefa dja > Music Producers Arena > Tutorials
Home ZAREJESTRUJ SIĘ !! Zmień nick FAQ Społeczność


Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: .KrzyHu.
Temat ma 1 komentarzy i 1981 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 11-12-2010 (12:57).


Lista oznaczonych użytkowników


Obróbka pętli perkusyjnej vs prawa miksu. Budujemy detektor.


zobacz także:

« Swedish House Mafia - One (Matroda Remake) FL Studio lub Ozone 3 Izotope (ciekawy artykuł) »
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-12-2010, 11:43   #1
..:: Klubowicz ::..
  
 
.KrzyHu.'s Avatar
 
Dołączył/a: 05 Dec 2009
Miasto: Katowice
Postów: 1 505
Tematów: 208
Podziękowań: 1 759
THX'ów: 2 332
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 70 (+)
.KrzyHu. 70

Nagrody Użytkownika

Obróbka pętli perkusyjnej vs prawa miksu. Budujemy detektor.

Ten artykuł ma na celu nie tyle pokazać jak powinna brzmieć dobrze zmiksowana perka, ale pokazać ciekawy sposób detekcji, który może mieć bardzo wszechstronne zastosowanie.

Po kolei. Załóżmy, że w projekcie korzystamy z pełnej pętli perkusyjnej, mamy w jednym loopie mocną stope, werble, haty, przeszkadzajki, snary, konga... dużo tego, tylko brzmi jakoś pusto. Przydałoby się nadać jej trochę przestrzeni, ale jest problem, co ze stopą? Powinna być wszak w mono i brzmieć względnie mocno z małą dawką pogłosu.

Normalnie po prostu obrobilibyśmy stopę na osobnym kanale miksera, ale tu mamy całą ścieżkę w jednym Clipie.

Co przychodzi nam do głowy? Separacja? Zabawa w wycinanki i układanie klocuszków będzie zbyt czasochłonna. Rysowanie automatyki? Odpada, masa rysowania, trzeba byłoby dokładnie dobierać krzywą wykresu dla każdych pojedynczych uderzeń, bo pewnie z każdym uderzeniem będzie w innym "kontekście" brzmieniowym. Jestem leniem i chux, przydałaby się jakaś autodetekcja.

Tylko jak sprawić by pokrętła separacji mono i stopnia domiksowania pogłosu reagowały tylko na stopę? Z pomocą przychodzi nam routing w mikserze, equalizer, peak controller i fruity ballance. Ale powoli.

Otwieramy kanał w mikserze, gdzie skierowaliśmy naszą ściezkę. Teraz wysyłamy sygnał z tego kanału na inny wolny kanał.



Zanim zaczniecie dodawać efekty na przekierowany kanał, pewnie spostrzeżecie, że dźwięk stał się głośniejszy, wszak teraz wydobywa się teraz on z dwóch kanałów miksera. Należy teraz zrobić tak, aby do przekierowanego kanału sygnał się dostawał, ale z niego nie wychodził. W tym celu na sam dół, np na ósme pole wstawiamy Fruity Ballance i wartość Volume ustawiamy na 0.



Kolejność efektów jest na tym kanale kluczowa, inaczej to nie zadziała, o czym jeszcze wspomnę. Następny krok: na sam szczyt ląduje Equalizer. Może być np Parametric EQ. Za jego pomocą odcinamy całą górę pasma, zostawiając te częstotliwości, które charakterystyczne są dla stopy.



Pamiętajmy, że działamy już bez sygnału z drugiego kanału w głośnikach, zawsze jednak można wyłączyć Fruity Ballance, by monitorować to, na co ma zareagować Peak Controller. Następnym krokiem będzie dodanie właśnie Peak Controllera pod Equalizerem, tymczasowo jedyne co należy zrobić, to wyłączyć lampkę Mute.



Dobra sam nasz "detektor" jest już gotowy, teraz pozostało tylko podpiąć do niego odpowiednie pokrętła. Dlaczego kolejność efektów jest tu kluczowa? To logiczne, najpierw ucinamy wysokie częstotliwości, by tylko same niskie wchodziły do peaka i tylko na nie peak będzie reagował. Dlaczego na końcu Fruity Ballance Volume na zero? To spróbujcie na maxa xD

Reszta jest już formalnością. Najpierw klikamy prawym klawiszem na pokrętło odpowiedzialne za separację stereo -> link to controller. Z listy Internal Controllers wybieramy nasz Peak Controller w trybie Peak





Żeby pozbyć się pogłosu ze stopy należy zrobić to samo z pokrętłem Mix Level znajdującego się w mikserze, obok nazwy efektu w tym przypadku Fruity Reeverb. Jedyną różnicą będzie tu zmiana formuły funkcji na "1-input" z tego powodu, że tu zachodzi potrzeba, aby pokrętło reagowało w przeciwnym kierunku.





OK. Wszystko gotowe, pamiętajcie tylko o tym, żeby cały czas słuchać tego co robimy. Czułością naszego układu będziemy sterować, manipulując mocą sygnału do wysyłki. Czasem reakcji, krzywą opadania przez Peak Controller. Czy rozumiecie to wszystko? Taki sposób "detekcji" można szeroko wykorzystać, można wykrywać nie tylko stopy, ale i resztę dźwięków w całym spektrum, można z jakimś automatycznie wykrywanym dźwiękiem wypuszczać delaya, itd, itd

Autor DarXide
.KrzyHu. jest offline  
.KrzyHu. dostał 10 podziękowań za ten post.
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Stary 11-12-2010, 12:57   #2
..:: senior Member ::..
  
 
Dołączył/a: 13 Aug 2007
Miasto: Malbork
Wiek: 35
Postów: 126
Tematów: 9
Podziękowań: 72
THX'ów: 87
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 4 (+)
Andre Sun 4
Odp: Obróbka pętli perkusyjnej vs prawa miksu. Budujemy detektor.

podziękował, tego jeszcze nie znałem
Andre Sun jest offline   Reply With Quote
Odpowiedz

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
[Plik] Podstawy dobrego miksu iwanracing Tutorials 4 18-01-2011 19:53

Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:24 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
-->