Pytania początkującego - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Forum Producentów muzycznych / Strefa dja > Music Producers Arena > Pytania
Home ZAREJESTRUJ SIĘ !! Zmień nick FAQ Społeczność

Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Grenlan
Temat ma 2 komentarzy i 821 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 18-02-2013 (17:08).


Lista oznaczonych użytkowników


Pytania początkującego


zobacz także:

« RealGuitar 3 Full do pobrania lub Gra w radiu internetowym (ustawienia) »
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-02-2013, 01:16   #1
..:: true Member ::..
  
 
Dołączył/a: 17 Apr 2010
Miasto: Wawa
Postów: 1 014
Tematów: 108
Podziękowań: 2 068
THX'ów: 1 484
Wzmianek w postach: 1
Oznaczeń w tematach: 14
Plusów: 2 (+)
Grenlan 2
Pytania początkującego

Mam kilka pytań a mianowicie:

1. Od czego najlepiej zaczynać robiąc kawałek? Od środka czy od samego początku zaczynająć od kicków i następnie rozbudowując kawałek?

2. Jakich VST najlepiej używać?

3. Jak wydobyć taki dźwięk:
od 1:30. Mam dokładniej na myśli takie tłuste coś. W wielu kawałkach są takie tylko różnie brzmiące (mam nadzieję,że zrozumiecie :D)

4. Jak zrobić dźwięk z podanego kawałka wyżej w tle (1:25) takie jakby pompowanie balona można to nazwać żeby zaraz po tym nastąpiło to wejście. W wielu kawałkach stosowany jest też przed wejściami takie szumy,które bardzo fajnie według mnie budują te napięcie.

5. Nie hejtujcie,bo ja wiem,że dla was to banalne pytania (dla niektórych),a dla mnie to jak góra nie do zdobycia,a to przyda mi się :D


Pozdrawiam!


PS. Co do 3 punktu to z tego co się orientuję to Eximinds też ma taki charakterystyczny tłusty dźwięk w większości kawałkach.

Last edited by Grenlan; 13-02-2013 at 01:19.
Grenlan jest offline  
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Stary 13-02-2013, 14:08   #2
..:: Member ::..
  
 
Damien C's Avatar
 
Dołączył/a: 25 Jul 2011
Miasto: Malbork
Wiek: 33
Postów: 116
Tematów: 35
Podziękowań: 150
THX'ów: 89
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Damian
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 2 (+)
Damien C 2
Odwiedź profil Damien C na Facebook Odwiedź profil Damien C na Soundcloud.com
Odp: Pytania początkującego

Witaj,

co do pytania 1: ja zazwyczaj najpierw tworze sobie jakieś melo bazowe, na którym będzie mi się opierać track. Różnie to bywa, czasem okazuje się, że to bedzie drop, a czasem, że pluck;D wszystko zależy jak mi wyjdzie ogólnie jest to jeden wielki spontan, bo podczas produkcji nie mam od razu wszystkiego w głowie tylko to wychodzi w trakcie. Chodzi o to co czujesz i jak ci się to podoba i myślę, że nie ma recepty na to od czego zacząć budowanie tracka.

Co do VST to zależy na jakim DAWie tworzysz. Każdy ma w sobie wszystko co jest Ci niezbędne czyli eq i kompresory, reeverb, delay, syntezatory. Oprócz wbudowanych w DAW ja używam sylenth1, massive, nexus i cały pakiet waves.
Damien C jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali Damien C za ten post:
Stary 18-02-2013, 17:08   #3
..:: Amator ::..
  
 
d!Moon's Avatar
 
Dołączył/a: 31 Jan 2013
Miasto: Skępe
Postów: 14
Tematów: 0
Podziękowań: 8
THX'ów: 6
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
d!Moon 1
Odwiedź profil d!Moon na Soundcloud.com
Odp: Pytania początkującego

Cześć!

Pozwoliłem sobie odgrzać ten temat, by dodać parę groszy od siebie.

1. Kwestia raczej indywidualna. Ja np. zaczynam prawie zawsze od chord'ów - czyli od takiej bazy brzmienia pod które później dopasowuje lead, bass, arp, plucki itd. Po części popieram Damiana, gdyż bardzo dużo rzeczy wychodzi w trakcie - wiele ciekawych pomysłów. Grunt to się nie poddawać. Gdy coś Ci nie gra - zmieniaj, kombinuj.

2. Również kwestia indywidualna. Jako osoba zajmująca się Progressive House korzystam z Synapse Dune, Nexus (podstawa), sylenth1 (podstawa), Massive (myślę, że też podstawa), Vanguard'a i abletonowego Operatora.

3. Brzmi mi to na kombinację subbasu/basu z leadem (dla mnie kojarzącego się z sylenth1). Na pytanie JAK jest mi ciężko w tym momencie odpowiedzieć.

4. Jeśli idzie o szumy, to praktycznie każdy VST <aka syntezator> ma wbudowaną linię "szumu". Charakterystyczne dla build-up'ów szumy, to jedna nuta ciągnąca się przez długość Ci odpowiadającą + filtr (typ Low Pass) zwiększający równomiernie frequency od ok. 30hz do 16-18khz i Q (od ok. 0.20 do max 1.20 - wyżej szum staje się zbyt bolesny i kłujący w uszy). Ten zaś przypominający "dmuchanie" balona można uzyskać na kilka sposobów. Ja bym spróbował utworzyć wyciszony kanał z jakimś losowym samplem w rytm kick'a i na szum nałożył sidechain z dosyć dużym odcięciem.

To w sumie tyle, pozdrawiam!
d!Moon jest offline   Reply With Quote
Odpowiedz

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:56 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
-->