|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: blackmister Temat ma 4 komentarzy i 707 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 18-11-2015 (16:24). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
05-11-2015, 19:39 | #1 |
..:: true Member ::..
|
Składowe beatu
Yoo, zacząłem jakiś czas temu przygodę z produkcją, z racji że jestem w tym zielony, prosiłbym kogoś obeznanego w temacie o 3 podpowiedzi,
1. Jak może wyglądać struktura samego, suchego bitu w powyższym tracku, po ok. 0:19, gdzie zaczyna się nowa fraza? Czy to będzie coś takiego? W ogóle jest możliwa ocena jak jest złożony 1, 3, 5... kick począwszy od początku frazy? Jest to gotowiec czy zlep z basu, snare'u i innych elementów robiony specjalnie pod ten track? 2. W jaki sposób gostek osiągnął tak ostro zaczynający się kick oraz w jaki sposób zostało wykonane jakby lekkie 'rozjechanie się' co drugiego (2, 4, 6...) kicku? (kwestia przesunięcia elementu jak snare bliżej lub dalej względem basu, o ile występuje - czy ów 2, 4, 6... kick to każdy inny element?) 3. Jak najkorzystniej zmiksować taki typ kicku (krótki, ostro brzmiący) ze ścieżką basową, by oddać jak najgłębsze, solidne uderzenie? (ściąć głośność na ścieżce basowej na moment kicku, ściąć dół z pomocą EQ na ścieżce basowej w momencie kicku - czy jeszcze inaczej?) Dzięki za re! 5!
__________________
|
|
|
05-11-2015, 20:24 | #2 |
..:: Stały Bywalec ::..
|
Odp: Składowe beatu
|
05-11-2015, 21:50 | #3 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Składowe beatu
No chyba nie... przecież haty, po 2 między kickami, słychać bardzo wyraźnie. Chodzi mi tu o sam układ snare/clap pod 1,3,5... kickiem, czy faktycznie coś tam występuje, bo kick brzmi dziwnie ostro.
Jak ktoś da radę powiedzieć co nieco o reszcie pytań będę wdzięczny 5!
__________________
|
16-11-2015, 17:55 | #4 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Składowe beatu
Co do 3 to odpowiednia kompresja z opcja sidechainu.
__________________
|
Użytk. którzy podziękowali Dragon Fly za ten post: |
18-11-2015, 16:24 | #5 |
..:: Aktywny ::..
|
Odp: Składowe beatu
1. Ten pattern, który zamieściłeś na obrazku jest niestety skopany, bo źle podzielone są nutki. U Ciebie między kolejnymi uderzeniami stopki, która gra ćwierćnuty, występują triole ósemkowe. Jeśli jeden taki pattern traktować jako cały takt to masz tutaj metrum 12/8 a w zamieszczonym utworze wyraźnie słychać klasycznie podzielone 4/4. Te dwa talerze nie grają równo pomiędzy kolejnymi uderzeniami stopy (tak jak u Ciebie na obrazku, gdzie grają triole ósemkowe), tylko występują na 3 i 4 szesnastkę. Wygląda to tak, że jest kick-nic-talerz-talerz-kick, gdzie u Ciebie jest to kick-talerz-talerz-kick.
2. Efekt rozjechania może być osiągnięty na różne sposoby. Można tego dokonać używając rozmytych opóźniających dźwięków, bez wyraźnego transjentu (np. shakery) ale też w jakiś sposób przesuwając dźwięki względem siatki. I tutaj możesz wykonać pewną randomizację (czyli losowe, nieznacznie odchylenia uderzeń od siatki), przesunąć którąś warstwę dźwięków w prawo (bardzo delikatnie) najlepiej jeśli to też będą ciche shakery grające każdą szesnastkę, lub zrobić swing całego beatu (stworzyć synkopy), czyli przesunąć konkretne elementy beatu o jakąś mniejszą wartość (z zachowaniem podziału nutek), zostawiając jednak dźwięki grające ćwierćnuty. 3. W tym przypadku, żeby zachować jego wyraźny transjent należy użyć kompresji sidechain na całej ścieżce. Wyciszenie samych dolnych częstotliwości odbierze Ci jego ostrość więc należy skontrolować dynamikę całej ścieżki basowej. Możesz to zrobić też automatyką, jeśli amplituda stopy nie daje dobrych efektów. Jeśli chcesz zachować ten groove przez cały czas trwania utworu powinieneś użyć też sidechain na innych instrumentach ale już z o wiele delikatniejszymi ustawieniami. |
Użytk. którzy podziękowali Dixidae za ten post: |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[Dźwięk] Nazwy dźwięków beatu | SoneX | Pytania | 5 | 04-12-2012 21:00 |
[Dźwięk] Fale składowe, harmoniczne | Myon | Pytania | 8 | 20-07-2012 20:12 |