4CLUBBERS.PL

4CLUBBERS.PL (http://www.4clubbers.com.pl/)
-   Pytania (http://www.4clubbers.com.pl/pytania/)
-   -   [Technika] Tonacja stopy (http://www.4clubbers.com.pl/pytania/1158904-tonacja-stopy.html)

karl323 21-07-2015 19:47

Tonacja stopy
 
Jak to jest, czy zwracacie uwagę na to jak w najniższych Hz gra stopa, tzn. czy wybrzmiewa a tonacji?

Aurie 25-07-2015 10:39

Odp: Tonacja stopy
 
to zalezy.. sa producenci co maja to w dupe, a sa i tacy co pitc***a stope by grala w tonacji, dla mnie osobiscie jest to wazna kwestia, bo jak masz sub grajacy w bardzo niskich czestotliwosciach i stope, ktora nie jest w tonacji w ktorej gra sub to wystepuje problem i to slychac :) no i poza tym jak masz w tonacji to lepiej sie pozniej miksuje i lepiej ze soba wspolgra

Krystian T 27-07-2015 14:55

Odp: Tonacja stopy
 
Cytat:

Napisał Aurie (Post 6377616)
to zalezy.. sa producenci co maja to w dupe, a sa i tacy co pitc***a stope by grala w tonacji, dla mnie osobiscie jest to wazna kwestia, bo jak masz sub grajacy w bardzo niskich czestotliwosciach i stope, ktora nie jest w tonacji w ktorej gra sub to wystepuje problem i to slychac :) no i poza tym jak masz w tonacji to lepiej sie pozniej miksuje i lepiej ze soba wspolgra

strasznie mnie ciekawi i miałem pisać temat bo jak robie kawałek od podstaw i biore stope,werble, hat itd to każdy instrument musi być w tej samej tonacji żeby później ładni i klarownie brzmiało ?? Np perkusja musi być full w tonacji C dur ??
i czy można że bass gra w D a perka F to będzie dobrze czy nie do końca zadowoli ludzkie ucho a przede wszystkim mnie osobiście :)
w FL'u jak najlepiej zmieniać ton za pomocą pitcha czy pokrętła Time i sprawdzać później na wtyczce np. Voxengo Span czy gra w tej tonacji co chcemy

karl323 28-07-2015 09:59

Odp: Tonacja stopy
 
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi. Nie zdawałem sobie nawet sprawy, że werble czy talerze też muszą być strojone pod tonacje. Ktoś może podpowie jak odczytać tonacje werbla ? Czy to jest jego najniższa częstotliwość czy może ta która emituje największą głośność?

Krystian T 28-07-2015 15:16

Odp: Tonacja stopy
 
Cytat:

Napisał karl323 (Post 6380796)
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi. Nie zdawałem sobie nawet sprawy, że werble czy talerze też muszą być strojone pod tonacje. Ktoś może podpowie jak odczytać tonacje werbla ? Czy to jest jego najniższa częstotliwość czy może ta która emituje największą głośność?

to co napisałem wyżej ja tego nie jestem pewien czy werble się też stroi poczekajmy na wypowiedź kolegi Aurie :)
odczytać można za pomocą Voxengo SPAN

Peter_Sky 28-07-2015 19:31

Odp: Tonacja stopy
 
Czy perkusista na koncercie przestraja bęben basowy pod każdy kawałek w innej tonacji? Odpowiedź da Ci odpowiedź ;)

bartek12127 02-08-2015 16:40

Odp: Tonacja stopy
 
UP
Ale prownianie... tu wlanie masz przewage muzyki elektornicznej od tej live...

Co do tonacji Deniz Koyu mowil ze kazda stopa jest zanisko ponizej F i za wysoko powyzej G, moze tez ci sie przydac. A co do pozostalych instrumentow nie musi grac kazdy na tej samej wysokosci dzwieku np. jak kick masz na F to clap nie musi byc na F ale musi byc w tonacji, kluczu.

A$AP CHUCKY 03-08-2015 20:09

Odp: Tonacja stopy
 
Właśnie często to perkusiści zwracali mi uwagę na to że stopa nie jest w tonacji. Moim zdaniem to czy stopa gra dobrze zależy od gatunków/konkretnych kawałków, ale jak najbardziej powinno to również być brane pod uwagę. Dobrze dobrany sampel skleja cały utwór.

Aurie 06-08-2015 01:56

Odp: Tonacja stopy
 
post, ktory napisal peter_sky to totalna bzdura, ale nie bede tego komentowac.. co do pytania Krystiana, pitc***e sie przewaznie te perkusjonalia, ktore maja niskie czestotliwosci tj; stopa, werbel, tomy, czasami clap ;) najczesciej pitc***e sie wszystko do glownego dzwieku, ktory zaczyna grac bass.. i z tym pitchowaniem roznie bywa, czasami strasznych artefaktow moze dostac sampel (kontakt jest swietnym samplerem do pitchowania, chociaz czasami i to nie pomoze) w fl pitc***esz po prostu pokretlem pitch, a jesli chcecie sprawdzic jaka tonacje ma wasz sampel najlepiej sprawdzic na analizatorze spektrumm np. SPAN, ustawcie opcje 'high resolution' i 1 wybijajacy w niskich czestotliwosciach transient oznacza tonacje waszego sampla , no ale ok co zrobic gdy mamy sampel, ktory nam sie podoba i chcemy go wykorzystac w naszym utworze i po spitchowaniu go do glownego dzwieku, ktory gra bass, sampel odniosl duzy artefakt? :d jest patent taki, ze mozna spitchować jakiś sampel do 5 dźwięku z skali. Np. mamy sampel, którego główny, najniższy dźwięk to "C", pitc***ac go 5 semitonów do góry mamy 5 dźwięk z skali czyli "G" kolejny przykład sampel, który jest w "G" 5 semitonów do góry mamy "E" i to działa w obie strony, musicie spróbować. 1 i 5 dźwięk skali współgrają ze sobą najlepiej, reasumujac gdy wasz bass gra w C mozecie uzyc sampla, ktory tez gra w C lub w 5 dźwięku skali czyli G (gdyby ktoś nie wiedział 12 semitonów to oktawa, oktawa ma 12 dźwięków, można pitchować też niższymi wartościami, centy - 100 centów to 1 semiton, 1200 centów to 12 semitonów czyli 1 oktawa, przyklad; mamy dźwięk G1 pitc***ac go 12 semitonów/1200centów do góry mamy dźwięk G2, itd)

moze byc tez tak, ze niestety pitchowanie do glownego dzwieku, ktory gra nasz bass nie pomaga, do 5 dzwieku z skali tez nie.. wiec nie pozostaje nic innego jak budowac, nasz utwor na glownym dzwieku naszego sampla, ale najlepiej co do tego tylko budowac utwor na glownym dzwieku stopy, bo stopa jest fundamentem w muzyce elektronicznej i na inne czesci perki szkoda zachodu (chociaz wiadomo najlepiej jest miec wszystko w tonacji bo to nie dosc, ze slychac to i lepiej sie miksuje) badz tez nie pitchowac i zostawic, to wszystko co napisalem to tylko teoretyczne sprawy, nie zapominajmy, ze jest jedna zlota zasada, skoro cos gra dobrze to nie ma co tego ruszac i zmieniac :) tak jak napisalem wczesniej, jedni stroja swoje sample, inni nie.

zalaczam link do filmiku, gdzie gosc pokazuje 4 sposoby na pitchowanie stopy:

https://www.youtube.com/watch?v=rlseyAINlXU

Jacker 06-08-2015 10:42

Odp: Tonacja stopy
 
Cytat:

Napisał Aurie (Post 6390127)
post, ktory napisal peter_sky to totalna bzdura, ale nie bede tego komentowac.. co do pytania Krystiana, pitc***e sie przewaznie te perkusjonalia, ktore maja niskie czestotliwosci tj; stopa, werbel, tomy, czasami clap ;) najczesciej pitc***e sie wszystko do glownego dzwieku, ktory zaczyna grac bass.. i z tym pitchowaniem roznie bywa, czasami strasznych artefaktow moze dostac sampel (kontakt jest swietnym samplerem do pitchowania, chociaz czasami i to nie pomoze) w fl pitc***esz po prostu pokretlem pitch, a jesli chcecie sprawdzic jaka tonacje ma wasz sampel najlepiej sprawdzic na analizatorze spektrumm np. SPAN, ustawcie opcje 'high resolution' i 1 wybijajacy w niskich czestotliwosciach transient oznacza tonacje waszego sampla , no ale ok co zrobic gdy mamy sampel, ktory nam sie podoba i chcemy go wykorzystac w naszym utworze i po spitchowaniu go do glownego dzwieku, ktory gra bass, sampel odniosl duzy artefakt? :d jest patent taki, ze mozna spitchować jakiś sampel do 5 dźwięku z skali. Np. mamy sampel, którego główny, najniższy dźwięk to "C", pitc***ac go 5 semitonów do góry mamy 5 dźwięk z skali czyli "G" kolejny przykład sampel, który jest w "G" 5 semitonów do góry mamy "E" i to działa w obie strony, musicie spróbować. 1 i 5 dźwięk skali współgrają ze sobą najlepiej, reasumujac gdy wasz bass gra w C mozecie uzyc sampla, ktory tez gra w C lub w 5 dźwięku skali czyli G (gdyby ktoś nie wiedział 12 semitonów to oktawa, oktawa ma 12 dźwięków, można pitchować też niższymi wartościami, centy - 100 centów to 1 semiton, 1200 centów to 12 semitonów czyli 1 oktawa, przyklad; mamy dźwięk G1 pitc***ac go 12 semitonów/1200centów do góry mamy dźwięk G2, itd)

moze byc tez tak, ze niestety pitchowanie do glownego dzwieku, ktory gra nasz bass nie pomaga, do 5 dzwieku z skali tez nie.. wiec nie pozostaje nic innego jak budowac, nasz utwor na glownym dzwieku naszego sampla, ale najlepiej co do tego tylko budowac utwor na glownym dzwieku stopy, bo stopa jest fundamentem w muzyce elektronicznej i na inne czesci perki szkoda zachodu (chociaz wiadomo najlepiej jest miec wszystko w tonacji bo to nie dosc, ze slychac to i lepiej sie miksuje) badz tez nie pitchowac i zostawic, to wszystko co napisalem to tylko teoretyczne sprawy, nie zapominajmy, ze jest jedna zlota zasada, skoro cos gra dobrze to nie ma co tego ruszac i zmieniac :) tak jak napisalem wczesniej, jedni stroja swoje sample, inni nie.

zalaczam link do filmiku, gdzie gosc pokazuje 4 sposoby na pitchowanie stopy:

https://www.youtube.com/watch?v=rlseyAINlXU



Czemu takie głupoty piszesz, że stopa powinna grać te same dźwięki co bass? Tym sposobem stopa nie przebije się w mixie.

Ja zawsze zaczynam tworzenie muzyki od perkusji, sprawdzam jaki dźwięk gra stopa i bass układam 5/7 półtonów wyżej, jest to odpowiednia odległość aby stopa dobrze współgrała z bassem.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:24 .

Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.