4CLUBBERS.PL

4CLUBBERS.PL (http://www.4clubbers.com.pl/)
-   Newsy (http://www.4clubbers.com.pl/newsy/)
-   -   Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów! (http://www.4clubbers.com.pl/newsy/918695-spadek-popularnosci-tradycyjnych-mediow-szansa-dla-djow.html)

ALEX RED 27-01-2013 20:41

Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
1 Załącznik(i)
Od dłuższego czasu tradycyjne media muzyczne, stacje radiowe czy telewizyjne kanały muzyczne, tracą popularność na rzecz elektronicznych mediów w internecie. Na głównych graczy wyrosły takie serwisy Youtube i Facebook. Oglądalność danego videoklipu to teraz najlepsza przepustka na playlisty stacji radiowych czy muzycznych kanałów telewizyjnych.

A jakie miejsce w tej zmieniającej się rzeczywistości jest dla DJ'a? Paradoksalnie rola w lansowaniu muzyki przez DJ'ów w klubach może stać coraz ważniejsza, co widać już w większości krajów Europy Zachodniej. Utwory , które znajdują się na playlistach danych dj'ów stają się bardziej popularne. W Polsce większość dj'ów niestety nie zauważa tego faktu, że mogą się stać grupą, która może wywierać wielki wpływ na promocje muzyki i niestety swoje tracklisty setów składają z głównie z utworów, które są popularne w radiach i telewizji. Co trzeba robić ,by grając w klubach stać się także promotorem dobrej muzy? Wyszukiwać także utwory, które nie są znane w mediach a swoją moc mogą pokazać w klubach. Warto takie utwory lansować w swoich setach i pokazać ,że DJ to ważny gracz w promocji muzyki, także w Polsce. Dobrym przykładem takiego zachowania jest wylansowanie przeze mnie , w klubach których gram, utworu FRANCESCO DIAZ, YOUNG REBELS, SHENA WINCHESTER – Addicted To My Dreams.

http://download.feiyr.com/cover/65/5...007478_300.jpg

To wg mnie jeden z najlepszych klubowych kawałków ostatnich lat, który na parkiecie robi wielką różnicę. W klubie , w którym jestem rezydentem , utwór w głosowaniu klubowiczów stał się niekwestionowanych hitem roku 2012, dystansując w głosowaniu , takie medialne hity jak LYKKE LI – I Follow Rivers czy SWEEDISH HOUSE MAFIA – Don't Worry Child. W każdym klubie, którym gram, kompozycja Francesco Diaz robi wielkie wrażenie wśród klubowiczów. Oczywiście ten utwór jest tylko jednym przykładem z wielu utworów, których nie słychać w mediach , a są bezsprzecznie mega hitami. Jeśli my, DJ'e jako większa grupa, zaczniemy jeszcze mocniej lansować dane utwory , to one staną się bardziej popularne w sieci, a co za tym idzie mogą po nie sięgnąć media tradycyjne. Wtedy DJ'e zyskają jeszcze większy szacunek w środowisku muzycznym i także media będą musiały się z nami liczyć. Poza tym , wylansować utwór na mega hit, który nie jest znany w mediach, to wielka satysfakcja i poniekąd spełnienie w zawodzie.
A JAKIE JEST WASZE ZDANIE NA TEN TEMAT?

P.S. Ponieważ mało DJ'ów jeszcze zaczęło grać wspomniany wyżej przeze mnie utwór Francesco Diaz, to poniżej prezentuje ten kawałek i zachęcam do zakupu wersji Club Mix, która jest najbardziej hitowa.



Link do utworu TUTAJ.

A tutaj możecie zobaczyć jak utwór prezentuje się w videoklipie klubu Moderna:




matt romanoFFF 27-01-2013 20:52

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Ten numer... Spodziewałem się czegoś WOOW, a przesłuchałem i tylko "OuOuOoooo". Imo przeciętny numer, który niczym się nie wyróżnia na tle innych dzisiejszych produkcji. O wiele lepsze numery można znaleźć w czeluściach beatportu, niż ten kawałek z oklepanymi dźwiękami pianina i w sumie denerwującym wokalem.

I jak już pisałem w dziale DJ Booth. Większość djów nie ma jaj, żeby grać to co chce (nawet kosztem nie grania w ogóle). Grają te shity i ludzie te shity lubią, bo nie znają nic innego. Gdyby się sprzeciwili (i tu potrzebne są balls of steel) menago i grali te numery, którzy ONI uważają za dobre, to każdy miałby swój styl, a nie tysiące grających to samo i gorzkie żale, że wszędzie to samo.

Pozdrawiam

ALEX RED 27-01-2013 21:02

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Cytat:

Napisał matt romanoFFF (Post 5405664)
Ten numer... Spodziewałem się czegoś WOOW, a przesłuchałem i tylko "OuOuOoooo". Imo przeciętny numer, który niczym się nie wyróżnia na tle innych dzisiejszych produkcji. O wiele lepsze numery można znaleźć w czeluściach beatportu, niż ten kawałek z oklepanymi dźwiękami pianina i w sumie denerwującym wokalem.

I jak już pisałem w dziale DJ Booth. Większość djów nie ma jaj, żeby grać to co chce. Grają te shity i ludzie te shity lubią, bo nie znają nic innego. Gdyby się sprzeciwili (i tu potrzebne są balls of steel) menago i grali te numery, którzy ONI uważają za dobre, to każdy miałby swój styl, a nie tysiące grających to samo i gorzkie żale, że wszędzie to samo.

Pozdrawiam

Zagraj ten utwór w klubie a wtedy zrozumiesz jego moc klimatu. Pamiętaj, że to tylko jeden z przykładów, bo kawałków jest mnóstwo, które są nieznane w mediach a powinno się je wylansować. Dałem przykład tego utworu, ponieważ to jest typowy hit, który można sprzedać w rożnych klubach, taki uniwersalny przebój dla wielu. Ten utwór to magia klimatu, ale żeby go poczuć to trzeba go zagrać lub usłyszeć w klubie. To nie przypadek,że kawałek został hitem roku w głosowaniu klubowiczów, mimo że znali go tylko z klubu, a nie był nigdzie lansowany w mediach.

matiuk 27-01-2013 21:11

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
"wylansować utwór na mega hit..." heh... to co , twierdzisz ze to juz jest mega hitem?
ciekawa filozofia...
jak dla mnie 1/10 , vocal drażni a nie sprawia przyjemność

z tego postu widze wyrazne lansowanie nie utworu , ale bardziej samego siebie i klubu
ale nic lansuj dalej !

Simon Gates 27-01-2013 21:12

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Bardzo dobra inicjatywa, miło, że ktoś chce coś zmieniać. Jestem pewien, że szeroko pojęte EDM klubowiczom da więcej energii i satysfakcji z zabawy niż komercja czy szczególnie nielubiane na tym forum 'pąpki' :)

Walu 27-01-2013 21:14

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Ale co tu dziwnego, ze ludziom się ten track podoba? Ja nie uznaję definicji, ze utwór jest komercyjny wtedy, gdy poleci w radio i na mtv, imo raczej rozchodzi się o prostotę motywu, powtarzalność dźwięków i aranzację - to sprawia, ze track ma odbiór wśród mas, które nie interesują się na co dzień muzyką, a szukają po prostu spoko klimatu na imprezie.

matt romanoFFF 27-01-2013 21:16

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Czyli pewnie był katowany po kilka razy w ciągu nocy :D

Ja rozumiem, że wszystko fajnie. Grajmy nieznane numery, to będzie gites. Tylko co jak pan menadżer nie usłyszy znanego sobie numeru, przy okazji zobaczy, że parkiet pusty (bo nikt tego nie zna) i pokiwa groźnie paluszkiem "graj mi tu nose, bo jak NIEE!?" i koło się zamyka. Ile jest kawałków, przy których ma się wrażenie, że rozjębią wszystko, a tu marne pufff na parkiecie.

Kiedy młodzi z kontrolerami się zmienią (a na to chyba jeszcze za wcześnie...albo już za późno) to wtedy możemy rozmawiać o graniu dobrych nieznanych numerów, bo w obecnej chwili gdy ktoś ma "swój styl", to najczęściej nie gra, bo gra typ, co gra to co wszyscy, ale gra. Bezsens :D

R3belz 27-01-2013 21:27

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
W Polsce Ci nadal będą pompy i 4funy grać ;)

Co do kawałka to nie zbyt moj gust ale brzmi b.dobrze:)

ALEX RED 27-01-2013 21:32

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Panowie, pamiętajcie o tym ,że gusta są rożne, a ja dałem tylko jeden z przykładów utworu, który nie grany jest w mediach, a bardzo szybko stał się hitem w klubie. Co do wypowiedzi,że dje boją się grać nieznane utwory bo ludzie zejdą z parkietu a potem manager czy szef za to wywali dja , to mam swoją opinie na ten temat. Dobry DJ wie jak lansować nieznane hity by parkiet był cały czas pełny. To kwestia umiejętności i wiary a swoje możliwości.
I jeszcze jedno, więcej pozytywnego podejścia, anie ciągłe narzekanie. My Dj'e możemy wiele, tylko musimy w to uwierzyć i pokazywać jak najlepszy warsztat swojej pracy. Jedną z dziedzin naszej pracy jest promowanie muzyki, wiec ją promujmy niezalezienie od tego co lansują tradycyjne media. To oczywiście nie oznacza,iż twierdze że ma się nie grać utworów wylansowanych w mediach.

Luca Van Elk 27-01-2013 21:43

Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
 
Dokładnie. Usłysz ten kawałek gdziekolwiek w klubie (o ile DJ go zagra). W klubie, w którym jestem co tydzień czyli tam gdzie Alex jest rezydentem, kiedy usłyszałem go pierwszy raz, odpłynałem (dosłownie). Miałem swój świat, swój klimat, wczułem sie w ten kawałek jakbym znał go od lat a pierwszy raz słszałem. Ma w sobie coś czego nie ma (wg mnie) 80% utworów. Jak dla mnie "TYLKO NO COMMERCIAL"


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:05 .

Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.