Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
1 Załącznik(i)
Od dłuższego czasu tradycyjne media muzyczne, stacje radiowe czy telewizyjne kanały muzyczne, tracą popularność na rzecz elektronicznych mediów w internecie. Na głównych graczy wyrosły takie serwisy Youtube i Facebook. Oglądalność danego videoklipu to teraz najlepsza przepustka na playlisty stacji radiowych czy muzycznych kanałów telewizyjnych. A jakie miejsce w tej zmieniającej się rzeczywistości jest dla DJ'a? Paradoksalnie rola w lansowaniu muzyki przez DJ'ów w klubach może stać coraz ważniejsza, co widać już w większości krajów Europy Zachodniej. Utwory , które znajdują się na playlistach danych dj'ów stają się bardziej popularne. W Polsce większość dj'ów niestety nie zauważa tego faktu, że mogą się stać grupą, która może wywierać wielki wpływ na promocje muzyki i niestety swoje tracklisty setów składają z głównie z utworów, które są popularne w radiach i telewizji. Co trzeba robić ,by grając w klubach stać się także promotorem dobrej muzy? Wyszukiwać także utwory, które nie są znane w mediach a swoją moc mogą pokazać w klubach. Warto takie utwory lansować w swoich setach i pokazać ,że DJ to ważny gracz w promocji muzyki, także w Polsce. Dobrym przykładem takiego zachowania jest wylansowanie przeze mnie , w klubach których gram, utworu FRANCESCO DIAZ, YOUNG REBELS, SHENA WINCHESTER – Addicted To My Dreams. http://download.feiyr.com/cover/65/5...007478_300.jpg To wg mnie jeden z najlepszych klubowych kawałków ostatnich lat, który na parkiecie robi wielką różnicę. W klubie , w którym jestem rezydentem , utwór w głosowaniu klubowiczów stał się niekwestionowanych hitem roku 2012, dystansując w głosowaniu , takie medialne hity jak LYKKE LI – I Follow Rivers czy SWEEDISH HOUSE MAFIA – Don't Worry Child. W każdym klubie, którym gram, kompozycja Francesco Diaz robi wielkie wrażenie wśród klubowiczów. Oczywiście ten utwór jest tylko jednym przykładem z wielu utworów, których nie słychać w mediach , a są bezsprzecznie mega hitami. Jeśli my, DJ'e jako większa grupa, zaczniemy jeszcze mocniej lansować dane utwory , to one staną się bardziej popularne w sieci, a co za tym idzie mogą po nie sięgnąć media tradycyjne. Wtedy DJ'e zyskają jeszcze większy szacunek w środowisku muzycznym i także media będą musiały się z nami liczyć. Poza tym , wylansować utwór na mega hit, który nie jest znany w mediach, to wielka satysfakcja i poniekąd spełnienie w zawodzie. A JAKIE JEST WASZE ZDANIE NA TEN TEMAT? P.S. Ponieważ mało DJ'ów jeszcze zaczęło grać wspomniany wyżej przeze mnie utwór Francesco Diaz, to poniżej prezentuje ten kawałek i zachęcam do zakupu wersji Club Mix, która jest najbardziej hitowa. Link do utworu TUTAJ. A tutaj możecie zobaczyć jak utwór prezentuje się w videoklipie klubu Moderna: |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Ten numer... Spodziewałem się czegoś WOOW, a przesłuchałem i tylko "OuOuOoooo". Imo przeciętny numer, który niczym się nie wyróżnia na tle innych dzisiejszych produkcji. O wiele lepsze numery można znaleźć w czeluściach beatportu, niż ten kawałek z oklepanymi dźwiękami pianina i w sumie denerwującym wokalem.
I jak już pisałem w dziale DJ Booth. Większość djów nie ma jaj, żeby grać to co chce (nawet kosztem nie grania w ogóle). Grają te shity i ludzie te shity lubią, bo nie znają nic innego. Gdyby się sprzeciwili (i tu potrzebne są balls of steel) menago i grali te numery, którzy ONI uważają za dobre, to każdy miałby swój styl, a nie tysiące grających to samo i gorzkie żale, że wszędzie to samo. Pozdrawiam |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Cytat:
|
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
"wylansować utwór na mega hit..." heh... to co , twierdzisz ze to juz jest mega hitem?
ciekawa filozofia... jak dla mnie 1/10 , vocal drażni a nie sprawia przyjemność z tego postu widze wyrazne lansowanie nie utworu , ale bardziej samego siebie i klubu ale nic lansuj dalej ! |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Bardzo dobra inicjatywa, miło, że ktoś chce coś zmieniać. Jestem pewien, że szeroko pojęte EDM klubowiczom da więcej energii i satysfakcji z zabawy niż komercja czy szczególnie nielubiane na tym forum 'pąpki' :)
|
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Ale co tu dziwnego, ze ludziom się ten track podoba? Ja nie uznaję definicji, ze utwór jest komercyjny wtedy, gdy poleci w radio i na mtv, imo raczej rozchodzi się o prostotę motywu, powtarzalność dźwięków i aranzację - to sprawia, ze track ma odbiór wśród mas, które nie interesują się na co dzień muzyką, a szukają po prostu spoko klimatu na imprezie.
|
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Czyli pewnie był katowany po kilka razy w ciągu nocy :D
Ja rozumiem, że wszystko fajnie. Grajmy nieznane numery, to będzie gites. Tylko co jak pan menadżer nie usłyszy znanego sobie numeru, przy okazji zobaczy, że parkiet pusty (bo nikt tego nie zna) i pokiwa groźnie paluszkiem "graj mi tu nose, bo jak NIEE!?" i koło się zamyka. Ile jest kawałków, przy których ma się wrażenie, że rozjębią wszystko, a tu marne pufff na parkiecie. Kiedy młodzi z kontrolerami się zmienią (a na to chyba jeszcze za wcześnie...albo już za późno) to wtedy możemy rozmawiać o graniu dobrych nieznanych numerów, bo w obecnej chwili gdy ktoś ma "swój styl", to najczęściej nie gra, bo gra typ, co gra to co wszyscy, ale gra. Bezsens :D |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
W Polsce Ci nadal będą pompy i 4funy grać ;)
Co do kawałka to nie zbyt moj gust ale brzmi b.dobrze:) |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Panowie, pamiętajcie o tym ,że gusta są rożne, a ja dałem tylko jeden z przykładów utworu, który nie grany jest w mediach, a bardzo szybko stał się hitem w klubie. Co do wypowiedzi,że dje boją się grać nieznane utwory bo ludzie zejdą z parkietu a potem manager czy szef za to wywali dja , to mam swoją opinie na ten temat. Dobry DJ wie jak lansować nieznane hity by parkiet był cały czas pełny. To kwestia umiejętności i wiary a swoje możliwości.
I jeszcze jedno, więcej pozytywnego podejścia, anie ciągłe narzekanie. My Dj'e możemy wiele, tylko musimy w to uwierzyć i pokazywać jak najlepszy warsztat swojej pracy. Jedną z dziedzin naszej pracy jest promowanie muzyki, wiec ją promujmy niezalezienie od tego co lansują tradycyjne media. To oczywiście nie oznacza,iż twierdze że ma się nie grać utworów wylansowanych w mediach. |
Odp: Spadek popularności tradycyjnych mediów szansą dla DJ'ów!
Dokładnie. Usłysz ten kawałek gdziekolwiek w klubie (o ile DJ go zagra). W klubie, w którym jestem co tydzień czyli tam gdzie Alex jest rezydentem, kiedy usłyszałem go pierwszy raz, odpłynałem (dosłownie). Miałem swój świat, swój klimat, wczułem sie w ten kawałek jakbym znał go od lat a pierwszy raz słszałem. Ma w sobie coś czego nie ma (wg mnie) 80% utworów. Jak dla mnie "TYLKO NO COMMERCIAL"
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:05 . |
Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.