PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Sprzęt Pomoc w tworzeniu studia muzycznego.


tantoni
19-07-2012, 10:27
Na początek chciałem serdecznie przywitać wszystkich forumowiczów.
Od wielu lat planuje spełnić moje muzyczne plany, a raczej marzenia, i będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś z Forumowiczów mi pomoże.
Aby się zbytnio nie rozpisywać zaznaczę że posiadam;
MacBook pro 17. ( 16 ram ). Procesor. 2.3 GHz. Intel Core i7. Oto specyfikacja;
MacBook Pro (17-inch, Early 2011) - Technical Specifications (http://support.apple.com/kb/SP621)
Pieniędzy na dodatkowe zakupy postanowiłem przeznaczyć niewiele ponad 10 000 zł.

Na mojej muzycznej drodze, napotykam wiele problemów.
Np. moje studio musi być jak najmniejsze. Muzykę mogę robić tylko w podróży i w małych pomieszczeniach w których będę przebywał tymczasowo.
Inną komplikacją jest fakt iż bardzo chcę na żywo mieć możliwość posiadania efektów modulowania swym głosem.
Nie chcę wokalu obrabiać po śpiewie, gdyż potrzebuje tworzyć muzykę śpiew, a w trakcie odsłuchiwać wszystko i nagrywać.

Aby mogły być ukazane w sposób zrozumiały moje treści, postaram się dodać ważną opinię związaną z moimi wymogami studyjnymi.
Dla lepszego zrozumienia podzielę temat studia muzyczne na dwie grupy;

1-
To profesjonalne studia nagraniowe, w których dokonuje się najbardziej doskonałą wersję muzyczną, zarówno wokalu jak i każdego instrumentu.

2-
To studia domowe, ( mini studia, mobilne studia, itp. ), w których zadaniem głównym jest tworzenie muzyki. Natomiast aby dobrze dokończyć swą muzyczną pracę, należy udać się do innego, już profesjonalnego studia nagraniowego.

Ja zamierzam korzystać z opcji ,,2”. Czyli chcę jedynie tworzyć muzykę i wokal, natomiast profesjonalne nagranie uzyskać pragnę dopiero udając się do specjalistycznego studia, gdzie za dodatkową opłatą będę dokańczał całą moją wcześniejszą pracę.

A teraz Proszę o możliwość zadania kilku pytań ;) Dla jasności mych wypowiedzi, pytania ukarze w cyferkach, i wybaczcie że tych cyferek uzbierało się tak wiele ;)
( nie wykluczone że w przyszłości rozdzielę każde pytanie na osobny temat ).




Pytanie nr.1-

-jaki mikrofon byłby dla mnie najlepszy? Bardzo wdzięczny byłbym za podanie dokładnej nazwy, bym mógł zakupić go w sklepie. Tak jak wspomniałem powyżej, w mikrofonie tym nie trzeba dopatrywać się najmniejszych szczegółów, gdyż dopiero w innym studiu, czyli za pomocą innego mikrofonu będę nagrywał swój wokal.
Jednak jeśli odczuwał będę ogromną różnice, i trudniej mi się będzie pracować z gorszym mikrofonem, zatem proszę o podanie mi jak najbardziej właściwego mikrofonu, który spełni te normy.


Pytanie nr.2-

-wciąż nie wiem czy powinienem zakupić urządzenie typu „procesor wokalowy”, czy uda mi się ominąć ten wydatek i osiągnąć to samo za pomocą jakiegoś programu, np. Logic studio.
Chodzi o to że ja bardzo chcę na żywo mieć możliwość posiadania efektów modulowania swym głosem, a słyszałem plotkę że programy nieco utrudniają tę możliwość i rodzą opóźnienia, itp.
Nie chcę wokalu obrabiać po śpiewie, gdyż potrzebuje tworzyć muzykę śpiew, a w trakcie odsłuchiwać wszystko i nagrywać.
Jeśli żadnym programem nie uzyskam opisywanych efektów wokalowych, zatem czy warto jest zakupić; TC HELICON VOICELIVE Rack, - Kosztuje , 3 390.00 zł,

TC HELICON VOICELIVE Rack - procesor wokalowy | MIDI Centrum Muzyczne (http://midi.pl/Naglosnienie-k16/Harmonizery-wokalne-k257/TC-HELICON-VOICELIVE-Rack-procesor-wokalowy-p12189.html)
Jeśli chodzi o efekty wokalowe, to co ujrzałem, a raczej wysłuchałem na wideo spełniało moje oczekiwania.


Pytanie nr 3 -

-Powyższy - TC HELICON VOICELIVE Rack, posiada dołączony mikrofon. Czy ten mikrofon mogę użyć, czy jest to jakaś podróbka nie warta uwagi?


Pytanie nr 4 -
a może jest jakiś inny procesor wokalowy, godny uwagi?
Np. ten; TC HELICON VOICELIVE TOUCH - procesor wokalowy -cena 2150 zł
TC HELICON VOICELIVE TOUCH - procesor wokalowy | MIDI Centrum Muzyczne (http://midi.pl/Naglosnienie-k16/Harmonizery-wokalne-k257/TC-HELICON-VOICELIVE-TOUCH-procesor-wokalowy-p9488.html)

Pytanie nr 5 -
Mam zamiar Kupić w pełnej wersji program „Logic studio”; ale nie mam jeszcze dograne czy lepiej jest kupić w Polskim sklepie* za 2 299,00 zł,
Logic Studio - Apple Store (Polska) (http://store.apple.com/pl/product/MB795Z/A)
Ja wolałbym* wydać tylko 149€ za Logic Pro w App Store,
Mac App Store - Logic Pro (http://itunes.apple.com/pl/app/logic-pro/id459578486?mt=12)

* i „MainStage 2”, za 30 dolarów.
Apple - MainStage 2 - A complete live rig, right on your Mac. (http://www.apple.com/logicpro/mainstage/)
ale nie mam pojęcia jak wygląda dalsze ściąganie pełnego pakietu? Chodzą pogłoski że po zakupieniu Logic Pro, i „MainStage 2”, można jest legalnie za darmo dościągać całą resztę jaką mamy w pełnym pakiecie „Logic studio”. Ale czy to prawda?


A może powinienem zakupić zupełnie inny program, lub dokupić do Logic studio inne programy, np. coś co pomoże mi osiągnąć lepsze efekty wokalowe.


Pytanie nr 6 -

Czy wystarczy mi

a\-
Interfejs muzyczny Apogee Duet 2 - cena = 2*099,00 zł.

Interfejs muzyczny Apogee Duet 2 - Apple Store (Polska) (http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface)

czy może coś z poniższych lub jeszcze coś innego;

b\-
Electronic Impact Twin; - cena = 1.850 zł


TC Electronic Impact Twin - najnowszy interfejs audio - INFOMUSIC.PL (http://www.infomusic.pl/artykul/view/28396,tc_electronic_impact_twin_-_najnowszy_interfejs_audio,tc_electronic)

c\-
Zewnętrzny interfejs audio ;
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire - cena : 1989 zł

MOTU UltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/k5,studio/i5476,motu,motu-ultralite-mk3-hybrid-usb-firewire.html)

Test;
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid - elastyczny konfiguracyjnie, 10-kanałowy interfejs audio FireWire i USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio domowe, interfejs audio, mastering wokalu (http://www.e-muzyk.pl/aktualnosci-wydarzenia/hardware-mainmenu-33/1834-motu-ultralite-mk3-hybrid-elastyczny-konfiguracyjnie-10-kanasowy-interfejs-audio-firewire-i-usb)


Pytanie nr 7 -

Monitory studyjne.

Jakie radzicie, mnie wydają się ciekawe następujące pozycje;

a\-

-Poważnie rozważam też opcję zakupu Focal CMS 50- ( pozycja nr 1 )
Focal CMS 50 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-50-sztuka/7f44294be20ec3a0993b034a9111a121)



b\-

Poniższe monitory byłyby najlepsze, ale boje się że nie poradzą sobie z basem, itp. - Focal CMS 40 - cena: 1445,00 zł - ( 5. 5 kg )
Focal CMS 40 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-40-sztuka/394cff9dea7baf088e15eb056b30a3b6)

Film YouTube;
Focal CMS 40 Studio Monitor Overview - Sweetwater - YouTube
Focal CMS 40 | Studio \ Monitory \ Monitory aktywne | Sklep muzyczny Fabrykadzwieku.pl - Instrumenty muzyczne (http://fabrykadzwieku.pl/product-pol-7732-Focal-CMS-40.html)

c\-
Jeśli okaże sie że nie warto jest wydawać większych pieniędzy, bo nie odczuję dużej różnicy, to zakupię cieszące się dobrą opinią;
ADAM A5X -cena: 1339,zł
ADAM A5X (sztuka) - A5X - ADAM audio - Sklep DJ.PROducent ..:: produkcja muzyczna, cena, kup teraz, dystrybutor, importer, dystrybucja, sprzedaż, sprzęt producent ::.. (http://www.djproducent.pl/adam-sztuka-p-2047.html)




Teraz zastanawiam się czy gdybym zakupił Focal CMS 50 , to odczuł bym znaczącą różnicę w porównaniu z ADAM A5X ?

Wolałbym już nie jeździć po Polsce by je odsłuchać, ale jeśli uznacie że Focal CMS 50- najprawdopodobniej będą brzmiały znacznie lepiej, dlatego gotów jestem zaryzykować i zakupić je. ( Ta Francuska marka, ma podobno jedną z najlepszych w świecie opinii )

Czy istnieje duże prawdopodobieństwo, że Focal-e CMS 50 zdecydowanie lepiej będą brzmiały również do innych celów, np., w trakcie słuchania muzyki Mp3, lub filmów? Jeśli tak, to za cene 4000 zł ( jaką teraz mi zaoferowano ) zdecydowanie bym je wybrał.


Wiem że nikt mógł ich nie odsłuchiwać, ale tak kierując się teorią, specyfikacjami, itp. czy myślicie że będę zadowolony?
W sklepie, przez telefon mówili mi że nawet te mniejsze Focale CMS 40, nadają się super zarówno do studia, radzą sobie z basami, jak i do słuchania muzyki filmów i wszystkiego innego. ( no ale to był sklep :)





Pytanie nr 8 -

Klawisze jeszcze nie mam pojęcia jakie zakupić, ale wolałbym jak najmniejsze i aby spełniały wszystkie moje wymogi. Byłbym wdzięczny gdybym w odpowiedzi mógł otrzymać link do danego produktu, by lepiej zrozumieć temat i szybciej przejść do zakupu i upragnionej praktyki :)




Ogólnie chodzi o tworzenie muzyki dance, itp.

Oto ogólny typ mojej ulubionej muzyki, chociaż planuję też duże odłamy ( proszę się nie śmiać ;)

Lady Gaga - Bad Romance

Lady Gaga - Bad Romance ( Official Music Video ) 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=ciqaxRqPD4o#ws)

Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony
Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony (http://www.youtube.com/watch?v=SmM0653YvXU#ws)
Mallorca - Loft - 90's Music

Mallorca - Loft - 90's Music (http://www.youtube.com/watch?v=vs7uoYlKpnU#)

itd. :)


Śpiewać i grać zamierzam sam osobiście, ( ale nie będę oszukiwał że w jednym i drugim jestem słaby, jak i w temacie wiedzy muzycznej ogólnie jestem słaby, dlatego bardzo proszę o proste opinie.
W trakcie douczam się czytając różne artykuły, lecz chciałbym w praktyce już coś działać.
Dziękuję za wszystkie rady.

Mike Flyer
19-07-2012, 23:48
Z całym szacunkiem, ale może jednak powinieneś napisać na forum EiS? ;>
Bo tutaj to zapewne dostaniesz całą masę bezsensownych odpowiedzi od "znafcuf" tematu. ;)

DJ Bone
20-07-2012, 02:52
Ad 1. Myślę że mikrofon pojemnościowy Rode NT-1 powinien wystarczyć, naprawdę dobra jakość. Do tego jakiś wzmacniacz lampowy i wyjdzie fajny efekt.

Odnośnie monitorów to kierowałbym się ku ADAM, może jakiś wyższy model ew. KRK :)

michalk88
20-07-2012, 11:01
hmm, jesli dochodza problemy z pomieszczeniem, to nie wiem czy nie warto zakupic mikrofonu dynamicznego...
a co do klawiszy, zobacz na to:
klawiatura MIDI m-audio OXYGEN 25 snapshot NOWA! (2493975287) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/klawiatura-midi-m-audio-oxygen-25-snapshot-nowa-i2493975287.html)
tyle ze brzmienia musialbys brac z instrumentow wirtualnych, bo to tylko klawiatura midi.

tantoni
20-07-2012, 16:33
Dziękuję Mike Flyer, Melangers i Michalk88. Każdą opinie bardzo sobie cenię i mam głęboką nadzieję że dane będzie mi uzyskać opinie również na inne zadane pytania.

1-
Ad 1. Myślę że mikrofon pojemnościowy Rode NT-1 powinien wystarczyć, naprawdę dobra jakość.
RODE NT1-A KIT - Zestaw do nagrań wokalnych – o jakim wspomniałeś Melangers, kosztuje 799.00
RODE NT1-A KIT - Zestaw do nagra wokalnych (http://www.kami.sklep.pl/rode_nt1a_kit__zestaw_do_nagran_wokalnych-2516i)
Wiem że cena to nie wszystko ale w przypadku mikrofonów chciałbym upewnić się czy doprawdy nie dostrzegłbym w trakcie pracy znacznie lepszych efektów, zakupując mikrofon nie za kilkaset zł. ale za kilka tysięcy złotych?
Za niższe ceny widzę też cieszący się dobra opinią- AKG Perception 220 - Cena: 779 zł
AKG Perception 220, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/i5095,akg,akg-perception-220.html)
Co o nim sadzicie i czy nie warto szukać z wyższej półki?


2-
Ad 1. Do tego jakiś wzmacniacz lampowy i wyjdzie fajny efekt.

Czy chodzi o jakiś prosty efekt, czy może o efekt wokalowy o którym wspomniałem że obawiam się czy programy sobie poradzą i zakupić będę musiał; TC HELICON VOICELIVE Rack
Procesor wokalowy TC-Helicon VoiceLive Rack - Ada Music - sprzedaż instrumentów muzycznych (http://www.adamusic.pl/procesor_wokalowy_tc-helicon_voicelive_rack,p62751.html)


3-
Ad 1.
Odnośnie monitorów to kierowałbym się ku ADAM, może jakiś wyższy model ew. KRK :)
Moje monitory muszą być jak najmniejsze. Czy istnieje duże prawdopodobieństwo, że*monitory aktywne - FOCAL CMS 50 - Cena: 2378.00 zł -7.7kg
FOCAL CMS 50 - monitor aktywny | MIDI Centrum Muzyczne (http://midi.pl/Studio-k208/Kolumny-studyjne-k182/FOCAL-CMS-50-monitor-aktywny-p8810.html)
zdecydowanie lepiej będą brzmiały i różnicę tą w znaczny sposób zauważę na każdym kroku.
N awet pomijając tema studia, czy również do innych celów, np., w trakcie słuchania muzyki Mp3, lub filmów, odczuje lepszą różnicę ? * Jeśli tak, to wolałbym dopłacić to 2 000 zł więcej, ale dojrzę dużą różnicę.

4-


hmm, jesli dochodza problemy z pomieszczeniem, to nie wiem czy nie warto zakupic mikrofonu dynamicznego...


Nigdy Michalk88, nie spotkałem się z podobną opinią, bo zwykle tylko o pojemnościowych jest mowa. A jeśli już mowa o dynamicznych, to opcja mikrofonu bezprzewodowego absolutnie odpada? ( nie wydaje się że odpada :) )


5-

klawiatura MIDI m-audio OXYGEN 25 snapshot NOWA! (2493975287) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.[/url]
tyle ze brzmienia musialbys brac z instrumentow wirtualnych, bo to tylko klawiatura midi.
Preferuję zakup nowych rzeczy, zatem M-Audio Oxygen III 25 - Cena: 339 zł
M-Audio Oxygen III 25, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/i4916,maudio,m-audio-oxygen-iii-25.html)
Wygląda fajnie i jest mały. Korzystać mam zamiar wyłącznie z komputerowych oprogramowań instrumentów wirtualnych, jednak gdy zakupie klawisze, wolałbym już używać ich latami, zatem nie ma nic lepszego?

Dziękuję za okazaną mi pomoc.

Marcinkiewicz86
20-07-2012, 22:45
Witam!

Ja sie wylamie i napisze Tobie że nie ma sensu kupowanie ŻADNYCH mikrofonow..
Dla Ciebie obecnie najlepszy zestaw do zakupu to Interfejs audio (Motu MUltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire - b. dobry) + monitory ADAM A7x, ewentualnie sluchawki typu AKG K240.

Nie ma sensu pakowanie sie w mikrofony itd..Zeby osiagnac studyjna jakosc musisz zainwestowac w mikrofon z dosc wysokiej polki + preamp typu Focusritte, Neve czy Universal Audio za ktory trzeba wylozyc od 4-8 tys zlotych...to jest bezsensu..jesli chcesz sprawdzic wokal na nagraniu, wystarczy ze kupisz zwykly dobry dynamicznych mikrofon np Shure..a dlaczego? Bo i tak majac pojemnosciowy jakosc nie bedzie idealna na jakims interfejsie za 2 tys..podczas gdy 3-4 tys moze kosztowac sam preamp, poza tym musi byc wytlumione pomieszczenie, mikrofon na statywie z pop-filtrem itd..
Dla mnie to bezsensu - skup sie na profesjonalnej dobrej produkcji (aranż + miks) reszta to nagranie wokalu w studiu a pozniej profesjonalny mastering i to bedzie juz na prawde ok a tak to wydawanie bezsensu gotowki..

To jest na takiej zasadzie, ze planujesz budowe domu i kupujesz kopare po to by zobaczyc jak sie kopie ale firma budowlana bedzie kopac docelowo..no bezsens kompletny..

Tak jak mowie zakupisz interfejs, monitory i to jest podstawowe narzedzie pracy w home-studio a procesory wokalne, mikrofony, preampy to juz sprzet dla profesjonalnego studia, gdzie sie wykonuje sesje nagraniowe wiec kupowanie "byle czego" to strata kompletna gotowki. Juz lepiej chyba zainwestowac w dwa typy odsłuchu. Tyle ode mnie.

tantoni
21-07-2012, 08:27
Dziękuję Marcinkiewicz86 za ciekawe opinie. Nazwałem je ciekawymi gdyż są one bardzo inne od większości opinii jakie napotkałem. Łatwo zauważyć że jesteś bardzo doświadczonym muzykiem, dlatego opinie Twoje cenię sobie znacząco.

1-
Jeśli możesz to proszę abyś wydał też opinie na temat klawiszy i „komputerowych oprogramowań.” ( Szczegółowe pytania ukazałem w pierwszym wątku )

2-
Co do mikrofonu, to przypominam że ja potrzebuję uzyskać możliwość posiadania efektów modulowania swym głosem, w czasie rzeczywistym. itp.*
Nie chcę wokalu obrabiać po śpiewie, gdyż potrzebuje tworzyć muzykę śpiew, a w trakcie odsłuchiwać wszystko i nagrywać.
Zatem wydaje mi się że opcja bez mikrofonu zupełnie odpada, a nawet boję się że żadnym programem nie uzyskam opisywanych efektów wokalowych, zatem biorę nawet pod uwagę dokupienia procesora wokalowego, np. ; TC HELICON VOICELIVE Rack. Nie wiem który mikrofon do tego byłby najlepszy, ale byłbym wdzięczny za podanie dokładnej nazwy, bym w końcu z teorii mógł przejść do praktyki :)

3-
Jeśli prawdą jest że w temacie mikrofonów, w tak fatalnych warunkach mini domowego studia, nie zauważy się wielkiej różnicy pomiędzy mikrofonami, to ciekaw jestem czy oby nie istnieje szansa abym zakupił sobie jakiś bezprzewodowy mikrofon. Chodzi o wykorzystanie go do innych mniej ważnych celów, „rozrywkowych”. ( co poruszam tylko w nawiasie ).

4-


Dla Ciebie obecnie najlepszy zestaw do zakupu to …........ + monitory ADAM A7x[/B]


Wspomniałeś o ADAM AUDIO - A7 -
Adam Audio - A7 ( para monitorw aktywnych ) : Warszawa | niskie ceny (http://www.stagefield.pl/Adam%20Audio-a7-para-monitorow-aktywnych-p-10058.html)
W mych oczach wydają się być one zbyt duże, i ważą 8,1kg. Cena 3900zł jest prawie identyczna jak w przypadku Focal CMS 50. Waga jest podobna bo Focale ważą 7.7kg, lecz na filmie wydają się być o wiele mniejsze, i w wielu artykułach napotykam wspaniałą opinie o marce Focal.
Zatem nie lepiej zakupić Focal CMS 50 ?
Focal CMS 50 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-50-sztuka/7f44294be20ec3a0993b034a9111a121)
5-


kupowanie "byle czego" to strata kompletna gotowki.

Zgadzam się, dlatego fundusz ponad 10 000 zł, pragnę przeznaczyć na coś co będzie dla mnie zauważalne, i lepiej pomoże mi tworzyć muzykę.
A może inwestycja w programy jeszcze lepsze aniżeli Logic studio, jest sensownym rozwiązaniem?
Jednak ja chcę zabawić się w pewne eksperymenty typu dodawanie wokalowi wielkich efektów, i tutaj koncentruje się połowa mych planów, a druga połowa to chciałbym posiadać jak najwięcej brzmień instrumentów syntezatorowych-elektronicznych typu „dance” itp. ( nic w rodzaju orkiestry )



Jestem już bliski przejścia do muzycznej upragnionej praktyki, dlatego proszę o rozwianie mych wątpliwości i pomoc w zakupie sprzętu.
Dziękuję.

Estrax
21-07-2012, 15:03
4-
Wspomniałeś o ADAM AUDIO - A7 -
Adam Audio - A7 ( para monitorw aktywnych ) : Warszawa | niskie ceny (http://www.stagefield.pl/Adam%20Audio-a7-para-monitorow-aktywnych-p-10058.html)
W mych oczach wydają się być one zbyt duże, i ważą 8,1kg. Cena 3900zł jest prawie identyczna jak w przypadku Focal CMS 50. Waga jest podobna bo Focale ważą 7.7kg, lecz na filmie wydają się być o wiele mniejsze, i w wielu artykułach napotykam wspaniałą opinie o marce Focal.
Zatem nie lepiej zakupić Focal CMS 50 ?
Focal CMS 50 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-50-sztuka/7f44294be20ec3a0993b034a9111a121)


Wyżej zostało wspomniane o Adamach... ale A7X, a nie A7. Wersja A7X jest cięższa (9,2 kg sztuka), a cenowo jest niewiele droższa od A7. Nowsza wersja, czyli A7X - jest bardziej wydajna.
Adam A7X (para) - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/adam-a7x-para/fb90e52e97feaff70a0c6213041031d4)

Monitory Focal CMS 50 posiadają jedynie 5,5" woofer, zaś Adamy A7X zostały wyposażone w 7" (175 mm). Różnica w dole jest odczuwalna, gdyż CMS 50 startują od 55 hz, a A7X od 42 hz. W podobnej klasie wydajnościowej co A7X możesz trafić Focale CMS 65, które niestety są cięższe (10,5 kg sztuka), oraz droższe (trzeba liczyć około 6k na parę). Osobiście wziąłbym zdecydowanie Adamy, przelicznik cena/jakość jest lepszy niż w Focal'ach.


A może inwestycja w programy jeszcze lepsze aniżeli Logic studio, jest sensownym rozwiązaniem?
Jednak ja chcę zabawić się w pewne eksperymenty typu dodawanie wokalowi wielkich efektów, i tutaj koncentruje się połowa mych planów, a druga połowa to chciałbym posiadać jak najwięcej brzmień instrumentów syntezatorowych-elektronicznych typu „dance” itp. ( nic w rodzaju orkiestry )


To, czy dany program jest lepszy, czy gorszy - w większości jest opinią subiektywną, gdyż programy zazwyczaj oferują podobne możliwości.
Logic Pro 9 jest potężną maszyną, posiada dobre jakościowo wtyczki w formacie AU (Audio Unit). Poza tym, została w nim zastosowana masa rozwiązań ułatwiających pracę, lecz to już temat na osobny 'poemat'.

Trzeba również wspomnieć o równie dobrych platformach typu Nuendo od Steinberga (hm.. pomińmy cenę :P ... te bardziej rozbudowane są kilkukrotnie droższe od Logica), Cubase - również od Steinberga (podobna półka cenowa co Logic), Reason od Propellerhead, czy Pro Tools od Digidesign/Avid (tyle, że tutaj trzeba mieć interfejs od M-Audio lub Avid... a niemal wszystko wychodzące spod szyldu Avid jest bardzo drogie... poza tym jest to bardziej narzędzie do nagrywania śladów z zewnątrz i ich obróbki, niż do takiego tworzenia jakim jest tzw. 'homerecording').

Podejmij najlepszy, według Ciebie, wybór. Polecam ściągnąć wersje demo powyższych DAWów i przetestować samemu, będziesz wiedział co Tobie najbardziej pasuje ;)

tantoni
21-07-2012, 17:35
Dziękuję Estrax za cenne informacje.
Nowsza wersja, czyli A7X - jest bardziej wydajna.
Adam A7X (para) - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/adam-a7x-para/fb90e52e97feaff70a0c6213041031d4)

Monitory Focal CMS 50 posiadają jedynie 5,5" woofer, zaś Adamy A7X zostały wyposażone w 7" (175 mm). Różnica w dole jest odczuwalna, gdyż CMS 50 startują od 55 hz, a A7X od 42 hz. W podobnej klasie wydajnościowej co A7X możesz trafić Focale CMS 65, które niestety są cięższe (10,5 kg sztuka), oraz droższe (trzeba liczyć około 6k na parę). Osobiście wziąłbym zdecydowanie Adamy, przelicznik cena/jakość jest lepszy niż w Focal'ach.


Jestem przekonany że wybór większych monitorów Adam A7X, byłby lepszym wyborem, ale z wielką przykrością moje warunki życia blokują ten świetny pomysł. Ich ciężar 9,2 kg, i wielkość nie pozwala mi sięgnąć po ten wyższy smak muzyki. Łudziłem się że dopłacę więcej i znajdę jakieś mniejsze, lżejsze monitory w których uzyskam dobry dźwięk …?

A może jest coś lepszego od wypatrzonych prze zemnie Focal CMS 50,
Focal CMS 50 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-50-sztuka/7f44294be20ec3a0993b034a9111a121)



Z racji że nie jest prosto otrzymać wszystkich odpowiedzi jakich wiele zadałem na forum ( co jest oczywiste ) zastanawiam się gdzie mógłbym uzyskać te informacje. W sklepie nie uzyskałem wystarczających odpowiedzi, i nawet w studiu nagrań pojawiają się wątpliwości i różnice zdań z innymi ekspertami.
A mnie została jeszcze długa lista zakupów a potem już w dużym stopniu będę sobie radził sam :)
Dziękuję za wszystkie cenne opinie.

Marcinkiewicz86
22-07-2012, 20:43
Ja nie bede cytowal napisze po kolei..

Co do monitorow to wg mnie Focal to moga byc nieco lepsze glosniki hi-fi..poza tym wielkosc woofera 5 cali - to raczej pasmo przenoszenia nie bedzie szersze niz od 60 Hz w gore..co moze spowodowac ze bedzie brakować dolnych czestotliwosci i jeszcze jedno GWARANCJA - watpie zeby producent monitorow Focal dal wiecej niz 2 lata gwarancji w przypadku Adamow masz albo 5 albo nawet 7 lat gwarancji producenta co spowoduje ze kazda usterka bedzie bezplatnie naprawiania lub monitor wymieniany na nowy a 5 lat (czy 7 bo juz nie pamietam dokladnie) to jest bardzo duzo i znacznie wiecej niz 2.

Adamy to wysoka polka tak jak Genelec czy Dynaudio, mozna to porownac do marek samochodów typu Audi, BMW czy Mercedes. I tutaj nie liczy sie waga tak samo jak kolor nadwozia nie jest istotny w samochodach, tutaj liczy sie pasmo przenoszenia, wielkość woofera, moze tez moc itd, wykonanie membran itd..

Co do mikrofonu, w wiekszosci systemów DAW jest możliwość by odpowiednio skonfigurować wejscie z gniazda mikrofonu do insertu w mixerze a nastepnie nakladajac poszczególne efekty uzyskać w czasie rzeczywistym taki czy inny proces, obojetnie czy reverb, delay, chorus itd.. Mało tego kupujac karte UAD DSP z dedykowanymi pluginami masz mozliwosc uzyskania wysokiej jakosci brzmienia bez kupowania procesorow wokalnych, ktore i tak beda sluzyc tylko pod sam wokal a DSP to jest szereg roznych pluginow rowniez pod katem miksu utworu czy jego masteringu.
Wiec wg mnie wystarczy kupić nawet dynamiczny dobry mikrofon polaczyc go z interfejsem i skonfigurowac tak aby sygnal wchodzil w kanal w mixerze w Twoim srodowisku DAW.

Bezprzewodowe zestawy odradzam to jest dobre na imprezy plenerowe czy na procesje do kosciolow, w studyjnych rozwiązaniach raczej tego sie unika.

Co do oprogramowania, jesli Logic no to wiadomo ze Mac, powiem tak Logic ma dobre wlasne pluginy i sa one wysokiej jakosci, ale pozostajac przy PC, majac do dyspozycji Steinberga Cubase, czy Nuendo, Wavelab, tez jestes wstanie stworzyc pieknie brzmiacy, profesjonalny track, ktory specjalnie nie bedzie sie roznil od Logica.
Po prostu sprzet + oprogramowanie to jedno (30%) a pozostale to umiejetności i doświadczenie producenta (70%), wlasciwie tak 50/50 rozklada sie procentowo to co jest w grane w stacjach radiowych jako tzw hity ostatnich miesiecy i chodzi tutaj o to ze jedna polowa to te tracki tworzone na PC a druga to te na Macu wlasnie na Logicu.
Np te tracki ktore podales - Mallorca - Loft to jest stary track i na 100% tworzony na komputerze PC (bo kiedys Mac nie byl tak powszechny) i oprogramowanie pod windows moze 95...bo to takie odlegle czasy...

Co do Lady Gagi i ten kolejny track Rain over Me..producentem jest RedOne, mozesz znalezc w internecie czy youtube filmiki gdzie raz ten oto Pan tworzy w studiu na oprogramowaniu Logic a w innym przypadku w malym domowym studiu na komputerze Pc z oprogramowaniem Cubase..takze to nie jest istotne..bo najwazniejsze by znac to co sie ma, wybrac to co jest najlepsze i najciekawsze..

tantoni
23-07-2012, 08:21
Chciałem Ci Marcinkiewicz86, bardzo podziękować za wyjątkowo cenne informacje. Posiadasz ponad przeciętną wiedzę, dlatego proszę Cię byś jeśli kiedyś okaże się że jakaś informacja nie może mi być udzielona z racji że „wszystko ma swoją cenę”, proszę nie wahaj się i podaj mi propozycję bym miał szansę ją przemyśleć i tym samym nie utracić nadziei na otrzymanie od Ciebie ważnych dla mnie informacji.

1-

Adamy to wysoka polka
Całkowicie zgadzam się z Twą opinią, i sam również wybrał bym Adamy A7X, jednak warunki życiowe zmuszają mnie do porzucenia lepszej opcji, i obrania opcji gorszej.
Marcinkiewicz, czy jesteś wstanie doradzić mi jakieś mniejsze monitory studyjne, i właściwie ważyć mogę obojętnie ile, ale wielkość ich musi być jak najmniejsza. Gotów jestem zapłacić za nie więcej aniżeli za Adamy A7X, gdyż będę przekonany że mogę z nimi podróżować. ( Opcja słuchawek odpada, bo ten typ odsłuchu, tworzenia muzyki mnie drażni )

2-

Co do mikrofonu, w wiekszosci systemów DAW jest możliwość by odpowiednio skonfigurować wejscie z gniazda mikrofonu do insertu w mixerze
Z racji że jestem zielony w temacie, chciałem tylko upewnić się że w określeniu ,,MIKSER”, miałeś na myśli ,,kartę dźwiękową”, ( w mym przypadku Zewnętrzny interfejs audio ;
MOTU UltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire )

3-
Ja nie bede cytowal napisze po kolei..
kupujac karte UAD DSP z dedykowanymi pluginami masz mozliwosc uzyskania wysokiej jakosci brzmienia bez kupowania procesorow wokalnych, ktore i tak beda sluzyc tylko pod sam wokal a DSP to jest szereg roznych pluginow rowniez pod katem miksu utworu czy jego masteringu.
Wiec wg mnie wystarczy kupić nawet dynamiczny dobry mikrofon polaczyc go z interfejsem i skonfigurowac tak aby sygnal wchodzil w kanal w mixerze w Twoim srodowisku DAW.

Informacja ta bardzo mnie zaciekawiła. Problem w tym że nie bardzo zrozumiałem o jakie urządzenia, programy chodzi. W Wikipedii pod pojęciem ,,DSP", kryje się zarówno - "Cyfrowe przetwarzanie sygnałów", jak i - "Procesor sygnałowy".
W google znalazłem pod określeniem „karty DSP”, zarówno oprogramowania jak i urządzenia.
-Oprogramowanie – np. UAD2 Nevana 32 PCIe
UAD2 Nevana 32 PCIe (http://www.audiooutlet.pl/pl/p/UAD2-Nevana-32-PCIe/190)

-urządzenie. - np. „Waves APA 32”
Waves APA 32 (http://www.audiooutlet.pl/pl/p/Waves-APA-32/208)

Czy mogę prosić Cię Marcinkiewicz, jeśli nie o krótką lekcję, to o skierowanie mnie do jakiejś strony internetowej która pouczy mnie?


4-

Co do oprogramowania, jesli Logic no to wiadomo ze Mac,
Ja posiadam tylko jeden laptop MacBook pro 17. ewentualnie mogę dokupić do niego Windowsa.
Jeśli chodzi o programy, to Logica jeszcze nie zakupiłem i wciąż rozważam różne opcje.

Przyszła mi nawet do głowy pewne myśl. A może ja powinienem zrezygnować z Programu Logic studio, i zainwestować w droższy program komputerowy? Wiem że powinienem zaczynać od zera, ale* praktyka mówi mi że jeśli stworzę dany utwór z określonym brzmieniami zatem trzymam się tych dźwięków już na zawsze. Zatem gdybym wiedział że ilość i jakość brzmień jest lepsza w droższym programie to może wartało by zainwestować?*
Nie wiem też czy może warto jest zakupić pełny pakiet Logic studio, a do niego jeszcze dokupić pewne programy z brzmieniami,. Zbieram informacje co byłoby dla mnie najlepsze i na razie wiem że istnieją 2 główne polecanemi oprogramowania; ;*
a\- Native Instruments - KOMPLETE 8 ULTIMATE -*
Cena: 3989 zł

Native Instruments KOMPLETE 8 ULTIMATE - SKLEP MUZYCZNY (http://skylark.com.pl/native-instruments-komplete-8-ultimate-oprogramowanie-vst/)
b\-
nexus2 - cena 249 euro lub 2, 269 euro.*
Nexus2 summary | reFX (http://refx.com/products/nexus/summary/)
Tyle że* z tym nexusem nic nie rozumiem, czy np. dokupuję sobie poszczególne brzmienia które mnie interesują, np., na tej stornie;*
https://refx.cleverbridge.com/516/?scope=checkout&cart=43445&cookie=true&continueurl=http://refx.com/products/nexus/summary/

5-
Nie wiem też czy istnieją jakieś specjalne dodatki programów stworzone wyłącznie do dodawania efektów wokalowi?

Jestem wdzięczny za informacje.

Marcinkiewicz86
23-07-2012, 15:22
Napisze tak, nie ma sensu kupowania malych monitorow przy 3-4 calowym wooferze pasmo nie beda one schodzic ponizej 60 Hz co spowoduje ze nie bedizesz wstanie stworzyc dobrze brzmiacy miks bo pewnych czestotliwosci po prostu nie uslyszysz, nie bedzie dolu, bedzie tylko srodek i gora. Wg mnie w Twojej sytuacji potrzebne beda sluchawki i to bedzie najlepszy wybor.
Mozesz tez zainteresowac sie modelami monitorow Adam typu A3x czy A5x - te mniejsze ale to i tak dosc duze "glosniki".

Karty UAD Dsp to karty ktore wspieraja dedykowane pluginy i w ten sposob nie obciaza sie komputera bo wsparcie jest ze strony procesorow DSP na karcie. Oprocz tego sa to dedykowane pluginy wysokiej jakosci i znacznie lepsze niz pokladowe w DAW ale tylko pod katem miksu i masteringu czyli pluginy efektowe nie instrumentalne. Czyli masz do dyspozycji kompresory, reverby itd..
Z tym ze jesli posiadasz laptop to w Twoim przypadku tylko wchodzi w gre cos tego typu:
UAD-2 SOLO/Laptop DSP Accelerator Package | Universal Audio (http://www.uaudio.com/uad-plug-ins/pcie/uad-2-solo-laptop.html)

a jak to dziala - wystarczy poogladac rozne przykladowe videoclipy..
UAD-2 Powered Plug-Ins Platform Trailer 2011 - YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=IZ3ytx-tmV0
1176LN Powered Plug-In for UAD-2 - YouTube


Co do oprogramowania to w przypadku Nexusa, wystarczy zakupic na stronie ReFx podstawowy program + wybrane przez siebie dodatki, wystarczy posluchac dem poszczegolnych expansionow, sa najrozniejsze do muzyki house, electro, trance, pop itd..wybiera sie produkty i placi elektronicznie.

Ale na poczatek wg mnie najlepiej zainteresowac sie pokladowymi pluginami w DAW, ewentualnie gdzies jakies wersje trial czy demo a pozniej kupowanie, bo mozna kupic wszystko ale pozniej nie potrafic tego wykorzystac.
Co do wokalu to musisz sprecyzowac co zamierzasz z nim robic. Jesli budowac haromonie lub poprawiac tonacyjnie wokal to program Melodyne bedzie idealny, jesli efekt glosu robota to Vocoder a jesli zwykle ladne efekty poglos, opoznienie, to szukasz dobrych wtyczek Reverb czy delay..wszystko zalezy ale nie trzeba szukac zestawow, po prostu trzeba wiedziec co sie potrzebuje i pod tym katem szukac oprogramowania.

tantoni
23-07-2012, 18:12
Czytam z radością informacje uzyskania większych możliwości, ale mój rozum na razie nie łapie w pełni cennej wiedzy. Jeśli mogę, to chciałbym bardzo poprosić Cię Marcinkiewicz, o ukazanie tematu; „karty UAD DSP”, i z tego co widzę to temat ten łączy się tematem „nexus2”.
Bardzo wiele mi pomagasz Marcinkiewicz, a ja jedynie proszę abyś nie zniechęcił się moją niską wiedzą, tylko odpoczął i w chwili wolnej gdy będziesz miał ochotę, mi pomógł. ( Dziękuję :)

Mam prośbę, otóż czy da się to w jakiś prosty, ( ale taki całkiem prosty ) sposób wytłumaczyć?
Wiem że to trudne, ale np. czy można jest porównać co więcej osiągnął bym „kartą UAD DSP”, „nexus2”. ?

Aby można było mnie zrozumieć, opiszę że ja to widzę w następującym świetle;
Mam w laptopie wejście do którego wkładam kartę UAD-2, i dzięki temu wszystko pracuje mi szybciej.
Uzyskuje dzięki temu o wiele więcej efektów nie tylko dla wokalu, ale też dla brzmień klawiszy. ( zwłaszcza jeśli dokupię dodatki )..
Jeśli chodzi o podłączenie to podłączam mikrofon do karty dźwiękowej, a potem do laptopa, natomiast karta UAD-2, nie potrzebuje żadnych z zewnątrz podłączeń.
Sory jak wszystko sknociłem, :) ale nawet jeśli dotąd rozumuję poprawnie, to nie wiem wielu rzeczy. Np. czy dzięki karcie UAD-2 osiągnę coś „lepiej”, czy może osiągnę coś ,,więcej”, czyli coś czego w ogóle nie posiadał bym w opcji bez karty UAD-2. ?
Np. załóżmy że posiądę tym tak wspaniały efekt wokalu, o jakim nie śniło by mi się bez zakupu karty UAD-2. Ale czy to prawda?

Nie mogłem znaleźć też ceny urządzenia ze strony;
UAD-2 SOLO/Laptop DSP Accelerator Package | Universal Audio (http://www.uaudio.com/uad-plug-ins/pcie/uad-2-solo-laptop.html)

Na allegro znalazłem chyba coś w tym rodzaju, jednak tylko wersje na PC, czyli z większym urządzeniem; ( czy o tym mowa )?
http://allegro.pl/universal-audio-uad-2-satellite-duo-core-nowy-i2503294666.html
http://allegro.pl/universal-audio-uad-2-solo-core-rode-nt-1a-i2497561501.html
http://allegro.pl/super-okazja-uad-2-solo-core-uniwersal-audio-i2503103489.html
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=uad2


Przypominam przy temacie kompletowania studia, że w mym przypadku ja chcę jedynie tworzyć muzykę i wokal, natomiast profesjonalne nagranie uzyskać pragnę dopiero udając się do specjalistycznego studia, gdzie za dodatkową opłatą będę dokańczał całą moją wcześniejszą pracę.
Jednak jeśli pomoże mi to w tworzeniu muzyki, zatem jestem bardzo zainteresowany.
Dziękuję.

jeet
23-07-2012, 19:09
Krótk i węzłowato...

Mikrofon - Rode NT1 - klasyk.

I nie bież do siebie bzdur typu "dynamik wystarczy, jesli nie masz dobrego preampa i interface"... Tak dla siebie- nagraj wokal na dynamiku i nagraj to samo na pojemniku, oczywiście te same kable, ten sam interface...Składam trochę tych wokali, więc na ten temat cos mogę powiedzieć. DYNAMIK jest na SCENĘ, POJEMNIK DO STUDIA...Jakość tu nie ma nic do rzeczy, ale różnice w brzmieniu zobaczysz sam. Tu kłaniają sie podstawowe zasady z fizyki.

Interface...Apogee-bardzo dobry wybór. Również zastanowiłbym sie na RME BABY FACE, którą zreszta niedługo nabędę. Jest masa różnych testów na necie, więc problemu z dostępem do specyfikacji raczej nie będziesz miał. Ale w Twoim przypadku te dwie pozycje są warte zastanowienia.

Odsłuch: Adam AX7, dobry wybór, również KRK z serii VXT zaspokoi w pełni potrzeby na dół, środek i górę. Adamy, to klasa sama w sobie, KRK VXT6 mam, więc wiem jak to gada.

DAW: Jeśli planujesz robić coś w domu, potem finalizować projekt w profesjonalnym studio, to programem, nad którym powinienes poważniej się zastanowić jest PRO TOOLS, obecnie w wersji 10. Nie potrzebuje dedykowanego interface firmy avid lub m audio. Pro Tools od wersji 9 działa z każdym innym interface.

Dlaczego Pro Tools...warto przejrzeć strony internetowe dobrych studiów nagraniowych i zobaczyć na czym pracują...

Robiąc sesję w Pro Toolsie, korzystając z ulubionych wtyczek, do których licencje trzymasz na tzw. Iloku, jadąc do studia bierzesz ze sobą wyżej wspomniany klucz USB Realizator w studio wpina u sibie, ściąga wtyczki, na których Ty pracowałeś (i licencje masz na ILOKU) i oto Twój projekt w takiej samej postaci jak u Ciebie w domu, zostaje odpalony na komputerze w innym studio...MEGA WYGODA, ponieważ realizator będzie mógł zmiskować kawałek inaczej/lepiej niż Ty to zrobiłeś...

Klawiatura Tu sie nie wypowiadam, bo jest tego całem mnóstwo, od 2 oktawowych, po 6, z kontrolerami, bez...Poza tym sądzę, że najważniejsze kwestie, na których obecnie powinienes sie skupić, to te powyżej.


Co do efektu typu Helicon...Zgadzam sie z przedmówcami, że jest to zbędny klocek jak dla Ciebie. Wtyczki z UADa, czy Powercora wykorzystasz nie tylko w czasie rzeczywistym do wokalu, ale przydadzą sie i w miksie i masteringu...

Przepraszam, że może nieco lakonicznie, ale cierpie na chroniczny brak czasu na cokolwiek :)

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w doborze klocków

Marcinkiewicz86
23-07-2012, 20:20
Przypominam przy temacie kompletowania studia, że w mym przypadku ja chcę jedynie tworzyć muzykę i wokal, natomiast profesjonalne nagranie uzyskać pragnę dopiero udając się do specjalistycznego studia, gdzie za dodatkową opłatą będę dokańczał całą moją wcześniejszą pracę.
Jednak jeśli pomoże mi to w tworzeniu muzyki, zatem jestem bardzo zainteresowany.
Dziękuję.

No właśnie wiec Ty oprocz odsluchu, interfejsu audio i moze klawiatury midi nie potrzebujesz nic wiecej..wokal nagrasz w profesjonalnym studiu po co Ci mikrofon pojemnosciowy jak nie masz odpowiednio wytlumionego pomieszczenia i dobrej jakosci preampu? Wydasz na to wiecej niz na sesje w studiu. Kupujac np taki mikrofon:
SHURE 565 SD-LC Z WYŁ. ORYGINAŁ MIKROFON (2495606150) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/shure-565-sd-lc-z-wyl-oryginal-mikrofon-i2495606150.html)
jestes wstanie wstepnie stwierdzic jak to wszystko brzmi.

Oczywiscie mozesz we wlasnym zakresie realizowac nagranie wokalu, ale to juz nie moga byc warunki mobilne, musi byc stacjonarne pomieszczenie, wytlumione, kupujesz mikrofon pojemnosciowy, pop-filtr, stojak, sluchawki do odsluchu podkladu, preamp i interfejs..tylko to musi byc na jakims poziomie bo za 500 zl to raczej nie masz co marzyc o konkretnym profesjonalnie brzmiacym nagraniu. Tutaj liczy sie wszystko jakosc preampu, kabli, mikrofonu itd..

Co do kart DSP to tak jak pisałem sa to karty ktore maja dedykowane pluginy - korektory, kompresory, poglos, opoznienie itd..i teraz jakosc z tych pluginow jest poniekad porownywalna co do jakosci z hardwarowych procesorow, jest dużo lepsza niz pokładowe wtyczki w srodowiskach DAW a przy tym odciązany jest procesor i system bo wtyczki sa niejako wspierane przez procesory DSP z karty.

Natomiast Nexus to jest wtyczka instrumentalna, tak jak NI Kontact, Omnispehere, Hypersonic itd..to jest zupelnie cos innego. Wtyczki UAD to sa narzedzia do miksu i masteringu utworu muzycznego a wtyczki instrumentalne zastępują hardwarowe syntezatory typu Roland, Clavia, Virus itd..

Ty musisz sie skupic teraz na aranzowaniu utworu, miksie i wstepnym komponowaniu pod podklad wokalu ale calosc nagrasz w studiu i nastepnie oddasz utwor do masteringu stad bezsensu jest pchanie sie w jakies procesory wokalne, preampy, mikrofony pojemnosciowe bo nie bedziesz miec warunkow zeby to porzadnie wykorzystać i użyć.

tantoni
24-07-2012, 08:56
Dziękuję Marcinkiewicz i Jeet. Dzięki temu że więcej osób wypowiada się w temacie, mam nadzieję że nie tylko mnie jest łatwiej wyciągnąć właściwe wnioski, ale i każdy z forumowiczów doceni ten fakt.

-1

Mikrofon - Rode NT1 - klasyk.
I nie bież do siebie bzdur typu "dynamik wystarczy, jesli nie masz dobrego preampa i interface"... Tak dla siebie- nagraj wokal na dynamiku i nagraj to samo na pojemniku, oczywiście te same kable, ten sam interface...Składam trochę tych wokali, więc na ten temat cos mogę powiedzieć. DYNAMIK jest na SCENĘ, POJEMNIK DO STUDIA...Jakość tu nie ma nic do rzeczy, ale różnice w brzmieniu zobaczysz sam. Tu kłaniają sie podstawowe zasady z fizyki.

Z mych doświadczeń wynika że większa liczba osób jest tego samego zdania. Co ciekawe podobna jest cena mikrofonów z tej dolnej półki. RODE NT1-A KIT – o jakim wspomniałeś kosztuje tylko 799. zł
RODE NT1-A KIT - Zestaw do nagra wokalnych (http://www.kami.sklep.pl/rode_nt1a_kit__zestaw_do_nagran_wokalnych-2516i)


-2

Krótk i węzłowato...

Interface...Apogee-bardzo dobry wybór. Również zastanowiłbym sie na RME BABY FACE, którą zreszta niedługo nabędę. Jest masa różnych testów na necie, więc problemu z dostępem do specyfikacji raczej nie będziesz miał. Ale w Twoim przypadku te dwie pozycje są warte zastanowienia.

No i znów mamy bardzo podzielone opinie. Spotkałem wiele osób które zdecydowanie namawiały mnie do Interfejsu muzycznego Apogee Duet 2 - cena = 2*099,00 zł.

Interfejs muzyczny Apogee Duet 2 - Apple Store (Polska) (http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface)

A wiele osób sprzeciwia się namawiając do MOTU UltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire - cena : 1989 zł

MOTU UltraLite-mk3 Hybrid USB & FireWire, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/k5,studio/i5476,motu,motu-ultralite-mk3-hybrid-usb-firewire.html)


Hmmmmmmmm.....?


-3

Krótk i węzłowato...

Odsłuch: Adam AX7, dobry wybór, również KRK z serii VXT zaspokoi w pełni potrzeby na dół, środek i górę. Adamy, to klasa sama w sobie, KRK VXT6 mam, więc wiem jak to gada.

Jeśli chodzi o najmniejszą wersję czyli KRK VXT4, to waga jest O.K. Bo tylko 6.4 kg. Cena też jest mała bo tylko - 2530.00 zł ( za parę ).

sklep midistore dla tworzących muzykę - KRK VXT 4 (http://midistore.pl/KRK_VXT_4-287.html#nclid=eaca18632a204bd299753069854e92f8)
Wersji 5 nie znalazłem, a podejrzewam że Focal CMS 50, były by już lepsze. Zapewne powinienem zakupić większe KRK VXT, ale na to odpowiem moim wcześniejszym cytatem;

Całkowicie zgadzam się z Twą opinią, i sam również wybrał bym Adamy A7X, jednak warunki życiowe zmuszają mnie do porzucenia lepszej opcji, i obrania opcji gorszej.
Marcinkiewicz, czy jesteś wstanie doradzić mi jakieś mniejsze monitory studyjne, i właściwie ważyć mogę obojętnie ile, ale wielkość ich musi być jak najmniejsza. Gotów jestem zapłacić za nie więcej aniżeli za Adamy A7X, gdyż będę przekonany że mogę z nimi podróżować. ( Opcja słuchawek odpada, bo ten typ odsłuchu, tworzenia muzyki mnie drażni )



4-
Mam też pytanie; dla kogo produkują tak małe monitory jak np.

FOCAL CMS 50 - Cena: 1 sztuka= 2378.00 zł -7.7kg

FOCAL CMS 50 - monitor aktywny | MIDI Centrum Muzyczne (http://midi.pl/Studio-k208/Kolumny-studyjne-k182/FOCAL-CMS-50-monitor-aktywny-p8810.html)
A nawet jeszcze mniejsze?
Focal CMS 40 - cena: 1 sztuka= 1445,00 zł - ( 5. 5 kg )
Focal CMS 40 (sztuka) - Focal - sklepmuzyczny.pl - Music Store Sp. z o.o. (http://sklepmuzyczny.pl/produkt/focal-cms-40-sztuka/394cff9dea7baf088e15eb056b30a3b6)

A może to działa parami, czyli zakupuje się 2 bardzo duże monitory i 2 bardzo małe by wszystko razem dawało miłe efekty?
Zdając sobie sprawę że to błędny wybór, wciąż zastanawiam się czy tego samego rozmiaru, nie ma lepszych monitorów od FOCALI CMS 50 -
FOCAL CMS 50 - monitor aktywny | MIDI Centrum Muzyczne (http://midi.pl/Studio-k208/Kolumny-studyjne-k182/FOCAL-CMS-50-monitor-aktywny-p8810.html)


-5


DAW: Jeśli planujesz robić coś w domu, potem finalizować projekt w profesjonalnym studio, to programem, nad którym powinienes poważniej się zastanowić jest PRO TOOLS, obecnie w wersji 10. Nie potrzebuje dedykowanego interface firmy avid lub m audio. Pro Tools od wersji 9 działa z każdym innym interface.

Dlaczego Pro Tools...warto przejrzeć strony internetowe dobrych studiów nagraniowych i zobaczyć na czym pracują...

Robiąc sesję w Pro Toolsie, korzystając z ulubionych wtyczek, do których licencje trzymasz na tzw. Iloku, jadąc do studia bierzesz ze sobą wyżej wspomniany klucz USB Realizator w studio wpina u sibie, ściąga wtyczki, na których Ty pracowałeś (i licencje masz na ILOKU) i oto Twój projekt w takiej samej postaci jak u Ciebie w domu, zostaje odpalony na komputerze w innym studio...MEGA WYGODA, ponieważ realizator będzie mógł zmiskować kawałek inaczej/lepiej niż Ty to zrobiłeś...


Znalazłem AVID Pro Tools 9
AVID Pro Tools 9 najbardziej zaawansowana platforma DAW w specjalnej ofercie ! - Music Info sp. z o.o. (http://www.musicinfo.pl/avid-pro-tools-9-najbardziej-zaawansowana-platforma-daw-w-specjalnej-ofercie--,20512,5,info.html)
a wersja 10 =
Avid / Digidesign Pro Tools 10 Student, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/i10122,digidesign-pro-tools-10-student.html)

Cena jest mała, ale więcej osób polecało mi Logic studio. A jeśli chodzi o ILOK to wspaniałe rozwiązanie, tyle że mam nadzieję że w studiu istnieje jakaś prosta inna możliwość, by wszystkie wtyczki, brzmienia itp., mogły być te same lub jeszcze lepsze. ( w końcu mowa o studio, a i może z mojego komputera da się jakoś przetransportować moją pracę ).


-6


Klawiatura Tu sie nie wypowiadam, bo jest tego całem mnóstwo, od 2 oktawowych, po 6, z kontrolerami, bez...Poza tym sądzę, że najważniejsze kwestie, na których obecnie powinienes sie skupić, to te powyżej.

Jedak w końcu jakąś klawiaturę zakupić muszę, i chciałbym aby była ona jak najbardziej mi pomocna. Nie jestem dobry w klawiszach, ale tworzył będę na klawiszach zatem chciałbym je jak najlepsze. ( tym bradziej że cena klawiszy jest mała, zwłąszcza jeśli mowa o małych rozmiarach a właśnie takie mnie interesują ).




-7


Co do kart DSP to tak jak pisałem sa to karty ktore maja dedykowane pluginy - korektory, kompresory, poglos, opoznienie itd..i teraz jakosc z tych pluginow jest poniekad porownywalna co do jakosci z hardwarowych procesorow, jest dużo lepsza niz pokładowe wtyczki w srodowiskach DAW a przy tym odciązany jest procesor i system bo wtyczki sa niejako wspierane przez procesory DSP z karty.

Rozumuję teraz już lepiej, ale nasuwają się też wątpliwości;
Mianowice czy nie będzie to tak że karta DSP jest w praktyce tym samym co Logic studio, tyle że o wiele lepszym? Jeśli tak to czy zainwestowane pieniądze w Logic studio zostaną niewykorzystane?
Jeśli np. Wtyczki z UADa, wykorzystam w czasie rzeczywistym do wokalu, to super, ale jeśli Logic studio daje to samo,,, zatem?


-8
Rozumiem też że „Nexus” mnie nie interesuje, bo jest to wtyczka instrumentalna, no a ja w Logic studio będę miał tych brzmień itp. sporo i jeszcze dokupię. Chyba że Nexus jest lepszą formą, ale otwiera się nowy temat, bo np. czy zainwestowane pieniądze w Logic studio zostaną niewykorzystane?


-9
Nie rozumiem czy rozszerzenie karty DSP, jest możliwe abym w ogóle mógł nie kupować Logic studio, a jedynie bazować na karcie DSP i dokupować do niej wszystko co mi potrzebne?



-10
Przypomnę też prośbę o cenę urządzenia UAD, jakiej nie mogłem znaleźć na stronie;
http://www.uaudio.com/uad-plug-ins/pcie/uad-2-solo-laptop.html

UAD-2 SOLO/Laptop DSP Accelerator Package | Universal Audio (http://www.uaudio.com/uad-plug-ins/pcie/uad-2-solo-laptop.html)

Najlepiej chciałbym od razu linkiem przekierować się do sklepu, ale jedynie na allegro znalazłem coś, i nie jestem pewien bo rodzaj ten jest tylko w wersji na PC, czyli z większym urządzeniem; ( czy o tym mowa )?
http://allegro.pl/universal-audio-uad-2-satellite-duo-core-nowy-i2503294666.html
http://allegro.pl/universal-audio-uad-2-solo-core-rode-nt-1a-i2497561501.html
http://allegro.pl/super-okazja-uad-2-solo-core-uniwersal-audio-i2503103489.html
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=uad2



Bardzo dziękuję za okazywaną mi pomoc.

jeet
24-07-2012, 09:25
Karta/interface Jak wspomniałem w moim wczesniejszym poście, w Twoim przypadku brałbym albo Apogee, albo RME Baby Face. RME jest nieco droższa, ale jak to RME, klasa sama w sobie, więc warta tej ceny. Iterface jest pod USB, ale RME napisało własne sterowniki USB dla tej karty, i co mozna wyczytać w testach - RME Baby Face pod usb, ma te same, o ile nie lepsze osiągnięcia, co karty na PCIe. Jest masa testów i opisów w necie - można poczytać.
Cena to ok. 2500 pln.

Monitory Jeśli juz będziesz brał KRK VXT, to od wersji 6 (są one dosyć duże i mega ciężkie), lub 8 - te są mega duże i mega cięzkie. U mnie 6 absorbuja sporo miejsca na biurku, ale zapeniam, że "grają" tak jak maja grać. Zresztą każdego odsłuchu de facto, bedziesz się musiał "nauczyć" słuchać.
I jak wspomniałem wczesniej - w Twoim przypadku ADAM, lub KRK - tylko z wyższej półki. Ja za KRK VXT6 zapłaciłem coś koło 1800 za sztukę...

Klawiatura Jakies M Audio z kontrolerami spełni Twoje oczekiwania. Nie kupuj natomiast żadnego keyborda taniego jako klawiatury. Zroumiesz dlaczego, jak porównasz jakość klawiszy w typowej klawiaturze sterującej i tanim keyboardzie...Jeśli cenisz sobie komfort pracy, to bierz typową klawiature sterującą.


Karta DSPJest to nic innego, jak mały komputerek z własnymi procesorami, które obsługuja wtyczki przeznaczone dla takich kart. Oczywiście w Logicu równiez masz wtyczki, lecz algorytmy wtyczek pisanych pod karty DSP, są o niebo lepsze niż wtyczki natywne w programach typu Logic, Cubase, Pro Tools. Dodatkowym atutem jest to, ze odpalając wtyke, załózmy kompresor z Powercora lud UADa, wtyka nie obciąża procesora w kompie, ponieważ obsługuja ją procesory w karcie DSP.

Co do Twoich obaw o źle zainwestowane pieniądze w Logica...Logic, to nie tylko wtyczki, to przede wszystki DAW, w którym zrobisz miks, master, nagrasz sobie wokal etc.
A jakich wtyczek użyjesz- czy z kart DSP czy pokładowych, to tylko zależy od Ciebie, zasobności portfela no i ...upodobań...

Więc mimo posiadania karty (jakiejkolwiek) DSP nadal potrzebujesz Logica lub Pro Toolsa, Cubase, etc.

Co do wątku z odpalaniem sesji domowej w profesjonalnym studio, to niestety nie znam prostszej metody jak zabranie ze soba swojej sesji, Iloka...i na tym temat sie kończy.

Kompatybilność natywnego (czyli dla domowych uzytkowników) Pro Toolsa i Pro Toolsa HD jest pełna, więc to co zrobisz w domu, odpalisz również w studio, gdzie używaja PT HD.

W Polsce znam dwa studia typowo masteringowe (nie będe reklamował), gdzie podstawowym DAW jest Pro Tools HD.

Dla mnie wybór byłby oczywisty, ale dobrym rozwiązaniem jest potestowac triale różnych programów i dobrac cos pod swoje preferencje...

Pozdrawiam