PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Samochód do 5000


Konr@do
17-06-2015, 20:04
Potrzebuje samochodu za te śmieszne pieniądze ;) od razu mówię że nie interesują mnie auta pokroju corsy czy golfa 3 ze względu na to ze jestem dość duży i tez nie interesują mnie auta które w większości wytyrane są przez młodych wieśniaków .
Auta jakie mnie interesują to :
alfa 147/156
Audi a3/a4
Jeśli trafiloby się w oryginalnej wersji bez przeróbek nie wytyrana e36 to także bral bym pod uwagę

A teraz tr które mniej mi się podobają ale jeszcze ujda:
Astra 2, vectra, Ibiza

Nie wszystkie z ww łatwo dostać w dobrej cenie ale te auta bral bym pod uwagę . Jakieś porady?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Maras89
17-06-2015, 22:22
sam szukam ale mnie golfy 4 interesuja najlepiej na raty

Konr@do
17-06-2015, 22:33
Golf 4 za ta cene raczej nie ma szans...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Von Boco
18-06-2015, 12:33
Pytanie pierwsze - chcesz wydać 5 k na auto czy na auto wraz z "pakietem startowym" i doprowadzeniem go do stanu w miare zadowalającego.
Pytanie drugie, jaki użytek - miasto? trasa? jakie przebiegi masz zamiar robić?
Pytanie 3 - bardziej kombi czy sedan/hb?

Konr@do
18-06-2015, 14:18
5k na samo auto :)
Jeśli chodzi o użytek to miasto/trasy bo zamierzam robić trochę kilometrów. Napewno nie tylko miasto.
Najbardziej leżą mi sedany, hatchback tez może być. Kombi raczej nie, nie potrzebuje tak dużego auta


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

djmatti91
18-06-2015, 17:53
Zapomnij o takich samochodach do 5k

Konr@do
18-06-2015, 19:53
Co radzisz?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Von Boco
18-06-2015, 20:48
No po trochu Matti ma racje...
W tym przedziale to co trafisz to często loteria... Osobiście jeżdżę Astra F 1,6 75 km w LPG, ale akurat udało mi się dobrze trafić...
Z Astra G już może być ciężko by coś przyzwoitego już ogarnąć, z a3/a4 nie wiem powiem szczerze, ale to jak wszystko z niemiec - loteria - bo może być już tak przegoniony, że tylko pieniążki bd trzeba ładować...
Przeglądnij ze spokojem auta z Twojej okolicy do 20-30 km pojeździj, rozejrzyj się, wstępnie coś poczytaj i na tej podstawie coś wybierz. No chyba, ze masz kilka miesięcy, kogoś ogarniętego z autem i chcesz jeździć przez pół polski :D

djmatti91
18-06-2015, 20:49
Owszem w stanie agonalnym kupisz :)

Jeśli jednak szukasz zadbanego egzemplarza to nie te modele (chyba ze z początku produkcji w bardzo słabym wyposażeniu). W tych cenach łatwiej znaleźć już nieco archaiczne samochody tj. Astra F, Golf III, Audi 80B4. Ja wiem że nie brzmi to "pięknie". Ale wydaje mi się że chyba lepiej jeździć zadbanym Audi80 niż kilka lat młodszym zdezelowanym A4.

Ogólnie masz dosyć dużą rozbieżność modelową Ibiza nie ma się nijak do Vectry czy A4, nawet i Astry.

Każdy z tych samochodów cierpi na jakieś problemy tj. rdza, zawieszenie, elektryka.

Osobiście poleciłbym Astrę G z tego względu że jest to najbardziej pośredni samochód. Za 5000 powinieneś znaleźć model z rocznika 98/99 w silniku 1.6 8v (nie do zajechania) lub 1.6 16v. Auto jest dobrze wykonane, trwałe, nie rdzewieje jak starsze ople, nie pali dużo, a eksploatacja jest smiesznie tania. Nie będziesz musiał się martwić o kosztowne naprawy zawieszenia jak jest w przypadku Vectry czy A4. Zastanów się nad tym.[COLOR="Silver"]

Von Boco
18-06-2015, 22:40
Można też szukać Astry F z roczników '98-'02 ;D
Ale potwierdzam 1.6 8v - swietnie znosi gaz i jest nie do zajechania... Rewelacji z moca nie ma, ale nie jest tak tragicznie by nie moc ze spokojem smigac po ekspresie ;)

dj_ozi17
19-06-2015, 09:40
to ja sie wypowiem o Alfie jako ze sam przez 4 lata posiadalem 156.
mialem 2.0 ts + lpg silnik mega.. ale bardzo trzeba o niego dbac nic nie mozna odkladac na pozniej poziom oleju trzeba co chwile sprawdzac. jezeli poprzedni wlasciciel byl katem to samochodu sie nie uratuje. jezeli chodzi o silniki 1.9 jtd bierz w ciemno. silniki nie do zajechania!!
ogolnie rzecz biorac jezeli ktos dba o samochod to alfa jest idealna

---------- Post added 19-06-2015 at 10:42 ----------

to ja sie wypowiem o Alfie jako ze sam przez 4 lata posiadalem 156.
mialem 2.0 ts + lpg silnik mega.. ale bardzo trzeba o niego dbac nic nie mozna odkladac na pozniej poziom oleju trzeba co chwile sprawdzac. jezeli poprzedni wlasciciel byl katem to samochodu sie nie uratuje. jezeli chodzi o silniki 1.9 jtd bierz w ciemno. silniki nie do zajechania!!
ogolnie rzecz biorac jezeli ktos dba o samochod to alfa jest idealna

djmatti91
19-06-2015, 10:50
to ja sie wypowiem o Alfie jako ze sam przez 4 lata posiadalem 156.
mialem 2.0 ts + lpg silnik mega.. ale bardzo trzeba o niego dbac nic nie mozna odkladac na pozniej poziom oleju trzeba co chwile sprawdzac. jezeli poprzedni wlasciciel byl katem to samochodu sie nie uratuje. jezeli chodzi o silniki 1.9 jtd bierz w ciemno. silniki nie do zajechania!!
ogolnie rzecz biorac jezeli ktos dba o samochod to alfa jest idealna

---------- Post added 19-06-2015 at 10:42 ----------

to ja sie wypowiem o Alfie jako ze sam przez 4 lata posiadalem 156.
mialem 2.0 ts + lpg silnik mega.. ale bardzo trzeba o niego dbac nic nie mozna odkladac na pozniej poziom oleju trzeba co chwile sprawdzac. jezeli poprzedni wlasciciel byl katem to samochodu sie nie uratuje. jezeli chodzi o silniki 1.9 jtd bierz w ciemno. silniki nie do zajechania!!
ogolnie rzecz biorac jezeli ktos dba o samochod to alfa jest idealna


No właśnie... i sprzedałbyś ją za 5000zł ??

Konr@do
19-06-2015, 15:02
Dzięki za odpowiedzi. Tak myślałem ze nie będziecie mi doradzić tych aut za ta kwotę no ale ciężko coś znaleźć lepszego za ta cene i młodszego. Ogólnie jestem miłośnikiem aut typu coupe ale za tyle kasy raczej nie mam co marzyć o takim autku;)
A jeśli chodzi o sprowadzane auta ? Bo mam wujka w Niemczech wiec może to by obniżyło koszty? Co by tam było warto szukac

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Von Boco
19-06-2015, 15:05
Papiery, recykling i przewóz wyjdzie Cię połowę całej kwoty :D

djmatti91
20-06-2015, 10:39
Tani samochód na zachodzie to samochód z przebiegiem kolosalnym lub uszkodzony. Pojazd z p[ewnej ręki kosztuję więcej niż jego średnia cena rynkowa. W tej cenie z Coupe to masz kilka opcji:

Calibra, Civic, Prelude, Megane

djmatti91
20-06-2015, 10:45
Tani samochód na zachodzie to samochód z przebiegiem kolosalnym lub uszkodzony. Pojazd z p[ewnej ręki kosztuję więcej niż jego średnia cena rynkowa. W tej cenie z Coupe to masz kilka opcji:

Calibra, Civic, Prelude, Megane, Paseo

Oxy9en
24-06-2015, 23:29
vectra B 1.6-1.8 lpg, civic IV 1.4-1.5 problemy z rdza, 156 i 147 z silnikiem ts odradzam 147 najlepsze w jtd ale 5tys to za malo. ibiza ponizej 1.6 nie jedzie :) a3 za 5tyś mało a4 to samo. ew jakiś starszy samochód ale za to bardziej zadbany.

djmatti91
25-06-2015, 09:30
Polecasz VB silnikiem 1.6 która waży 1400kg, a później piszesz że do Ibizy minimum 1.6 która waży 1000kg?? :D

Gdzie tu logika??

Ibiza to samochód miejski i silnik 1.4 jest tutaj już jak najbardziej OK, VB to dwie klasy wyżej.

Oxy9en
26-06-2015, 20:16
kolega pyta o samochody jakie mu się podobają więc wydaje swoją opinie ;) nie mam ochoty na dalsza dyskusje.

_Simon
26-06-2015, 21:04
Corolla E11 stare ale jare sam mam w domu jedna 98 rocznik rdzy zero awari zero ale trzeba trafić na zadbany egzemplarz ja taki mam wersja japońska bo są jeszcze angliki ale nieco gorsze. 1.4 90koni spalanie 6l paliwa co tu wiecej potrzeba jak nie masz kasy to auto idealne. Za 5 tys cudów nie kupisz inne marki będa już gniły w tej cenie chyba że trafisz perełki. Jakieś alfy itp odradzam wiadomo to auta ładne tanie ale awaryjne własnie koledze padł silnik 2500 wymiana a auto guzik warte nie opłaca sie. Możesz szukać nieco mocniejszej wersji 1.6 110koni G6 ale tego było mega mało i na pewno trafić takie i dobre to 5 tys nikt nie sprzeda ten akurat model Corroli to jedno z najmniej awaryjnych auto w historii motoryzycji. Mnie osobscie przez 8 lat nie zespuło sie nigdy nic. Dbam na bieżaco oleje wiadomo chodź nie bierze mi nigdy grama wymianm tylko co rok zero dolewania filrtry hamulce czasem zawiszenie i tyle.

hardwell2
28-06-2015, 09:52
Tani samochód na zachodzie to samochód z przebiegiem kolosalnym lub uszkodzony. Pojazd z p[ewnej ręki kosztuję więcej niż jego średnia cena rynkowa. W tej cenie z Coupe to masz kilka opcji:

Calibra, Civic, Prelude, Megane, Paseo
z kad masz takie informacje ?? nie strasz ziomek bo za niedlugo przywoze auto z zagranicy..

djmatti91
29-06-2015, 07:32
Każdy samochód który posiadałem ja lub członkowie mojej rodziny kupywaliśmy na własną rękę z zachodu. Mam znajomego który sprowadza samochody więc mam ułatwiony dostęp. Za każdym razem samochód kosztował nas od 2 do 4 tys więcej niż średnia cena tego samego modelu co w PL. Wszystkie funkcjonują bez większych awarii po dziś dzień.

Na zachodzie są samochody zadbane i z niskim przebiegiem - jednak wtedy taki Niemiec, Belg czy Holender odpowiednio sobie liczy - nikt nie jest głupi, każdy z nas kto wie że ma pewny samochód nie odda go za grosze!!

Skoro ja przykładowo za Opla Vectrę B 3 lata temu dałem 10000zł, a w PL podobny można było nabyć już za 8000zł i handlarz musi jeszcze na nim zarobić 2500-1000zł to co z samochodem było nie tak że opłacało się go targać z DE ???

Zdarzyło mi się również pohandlować kilkoma samochodami więc też mam mały zapas doświadczeń w tej kwestii.

Mam też znajomego w NL i często przesyła mi oferty ze specjalnych aukcji z samochodami. Samochody uszkodzone (lekko nawet) są śmiesznie tanie, te z przebiegiem pow. 300kkm również. Jednak nawet zakup takiego samochodu coraz mniej się opłaca.

I Am Rock!
29-06-2015, 14:26
z kad masz takie informacje ?? nie strasz ziomek bo za niedlugo przywoze auto z zagranicy..

ja kupiłem audi za kilkanaście tysięcy i się okazało bite :)
z zagranicy 90% aut będzie bite albo cofnięte.
i nie wierz w cuda typu passat b5fl z przebiegiem 250k, to jest niemożliwe, niemcy (dla przykładu) nie dbają o takie samochody. wyrabiają po 100k rocznie.

djmatti91
29-06-2015, 14:53
jak pracowałem jeszcze w ASO Nissana przyjechał gość na sprawdzanie samochodu przed zakupem - Infinity QX80 za kilkaset tysięcy i też było bite.

Nie przesadzaj z tym 90%

mit goni mit ..... Teraz nawet są firmy które sprawdzają samochód od A do Z za nim go kupisz.

Konr@do
12-08-2015, 14:00
Opłaca się kupić Ibize 3 za 5000? Powiedzmy po znajomości. Diesel 1.9 130 km
Nie wiem jaki przebieg dokładnie ale być może panewki stukaja bo mówił ze bal się jechać do Anglii (chyba dlatego)


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

slivka91
09-09-2015, 20:49
Za 5000 Ibizę III z silnikiem pokroju ASZ darowałbym sobie. Wpakujesz się na minę. Zdecydowanie lepiej uderzyć w auta z lat 1990-1998.

Są Audi 80 B4. Świetne pojazdy cec***ące się ponadczasowym wyglądem (B5 moim zdaniem juz tego uroku nie posiada a są to tak naprawdę liftingowe zmiany w środku), solidną, mocną konstrukcją. Zawieszenie również nie można się przyczepić. Prowadzi się pewnie. Owszem to nie wielowahacz ale jak na tamte lata ostaje od konkurencji w tych kwestiach. Jazda tym autem to czysta przyjemność. Bardzo udane silniki (w benzynie i dieslu każdy jest dobry, z gazem to grono się zawęża). Zaczynając na benzynie 1.6 a kończąc na 2.8. Pod gaz można przebierać w 2.0 (90 konna na zwykłej instalacji jeździ jak na benzynie, 115 już jest bardziej wymagająca ale też solidna) lub silnikach V6 tj. 2.6 lub 2.8. Pod gaz raczej odpuszczać wersje 16v (z racji mechanicznego wtrysku choć dużo osób też w nich trzyma gaz i chwali sobie (na upartego można digifanta założyć lub blosa i też większy spokój) W dieslu są dwie odmiany TD 75KM AAZ i 90 TDI 1z. Ten pierwszy nie ma kompa jak i mocy jednakże wystarczy założyć boost pin i osiągi na poziomie 1z. 1z to ten najsłynniejszy silnik koncenru VAG. Więcej nie opisuję bo już każdy nasłuchał się :P
Cztery wersje nadwoziowe: Sedan, Avant (kombi), Coupe, Cabrio.
Wyposażenie również jest przyzwoite. Bez problemu można trafić na egzemplarz z elektryką w szybach, lustrach, szyberdachem, halogenami z przodu, komputerem pokładowym, poduchami (jedna lub dwie), ABS (fajnym rarytasem jest z możliwością wyłączenia go), czy też klimatyzacją ręczną lub climatronikiem. Wspomaganie czy procon-ten to standard (ważna sprawa by był - każda 80 B4 posiada ten system - króko mówiąc w momencie zderzania kolumna kierownicza chowa się w głąb deski, jest to system mechaniczny na linach także brak tego w B4 oznacza, że miało przeszłość nie byle jaką, odmiany B3 nie wszystkie posiadały jak i C4. Dotyczy to pierwszych zjazdów z linii produkcyjnej). Poniekąd alternatywa dla poduszki aczkolwiek nie w pełni. Ceny części zamiennych są niskie. Bezproblemowe w utrzymaniu. Dodatkowo auto trzyma wartość rynkową. Także nawet jak zakupisz i po roku czy dwóch znudzi się lub będziesz mieć chrypkę na coś innego i jeśli będzie w tym czasie w conajmniej takim stanie jak kupiłeś na początku spokojnie te same a nawet więcej za niego dostaniesz.
Do 80 dodałbym również model 100 C4.

Są też Ople Astry I, II, Vectry B.
Opel jak to Opel silniki udane do Astry co najmniej 1.6 8v 101KM. Posiadałem wcześniej taki jednakże ciężko dopaść ośmiozaworówkę w stu kucykach (C16SE). Idealny stosunek mocy do masy. Ciągnie od samego dołu. Spalanie niskie a nawet śmieszne. Ceny części są jednymi z najtańszych jak nie najtańszymi. Vectry można przebierać jak się da.Silniki w nich to głównie ecoteki. Są opinie, że te silniki lubują olej jednakże osobiście nie spotkałem osoby posiadającej Vectry która by na to narzekała. Co do Vectry można się przyczepić to korozja. Blachy gorsze niż w Astrze I także jak latem bąble wychodzą w Vectrze to akurat normalne. Miejsca w środku jak Astrze I czyli bez szału.

Minus każdego którego wymieniłem: mają swoje lata - miały różnych właścicieli którzy różnie traktują auta. Zakup taki tylko z "poprawką". Jeśli byłoby to Audi nie sugeruj się blacharką. 80 jest w ocynku więc rdzy nie powinny mieć (jeśli ma to musiało mieć przygodę), 100 tyle co nadkola. Opel ma podstawowe miejsca (progi, nadkola, podłoga) ale też nietypowe jak maska, dach, drzwi ( i to nie ranty)

djmatti91
10-09-2015, 08:55
Są też Ople Astry I, II, Vectry B.
Opel jak to Opel silniki udane do Astry co najmniej 1.6 8v 101KM. Posiadałem wcześniej taki jednakże ciężko dopaść ośmiozaworówkę w stu kucykach (C16SE). Idealny stosunek mocy do masy. Ciągnie od samego dołu. Spalanie niskie a nawet śmieszne. Ceny części są jednymi z najtańszych jak nie najtańszymi. Vectry można przebierać jak się da.Silniki w nich to głównie ecoteki. Są opinie, że te silniki lubują olej jednakże osobiście nie spotkałem osoby posiadającej Vectry która by na to narzekała. Co do Vectry można się przyczepić to korozja. Blachy gorsze niż w Astrze I także jak latem bąble wychodzą w Vectrze to akurat normalne. Miejsca w środku jak Astrze I czyli bez szału.



EcoTec to nazwa własna, a nie typ silnika - nazwę tę wprowadzono w latach 90tych i o ile np. w slynnym motorze 1.6 8v (który był stosowany w Kadettach E kończywszy na Astrach G) tego napisu nie było w Kadettach i pierwszych Astrach F to później już się pojawił. To samo w C20LET (2.0 Turbo 200km) nie wspomnę o takich jednostkach jak 1.9 CDTi (czyli JTD Fiat, Saab TDDi) i na nich też pisze EcoTec. Jak pod każdą maską Opla. Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd!

Nie wiem czemu się przyczepiłeś że to akurat Vectry lubią olej??? Skoro takie same silniki jak w Vectrach stosowano w całej gamie Opla. To nie Vectry lubią olej tylko Ople, a Ty sprowadzasz się do jednego modelu..... Mało tego dodam tutaj że nie jest to tylko problem Opli (Tylko się o ty głośno nie mówi jak o rdzy w VW i Mercedesach). Gdyby "poloczki" nie lali do swoich samochodów Mobila, Castrola i innych marketowych "olejów" to może im by tak nie wpierdzielało tego oleju?? Dziwne bo ja do swojej olejożernej Vectry przez 80kkm dolałem aż 1l oleju!! No tak... tylko ja nie żałuje 50zł więcej na niszowy markowy produkt (teoretycznie).

Blachy gorsze w Vectrze niż w Astrze I ??? NON SENS!! To jak szybko wpierdzieli Ci blachę główne zależy od Ciebie i od kraju gdzie porusza się samochód. Egzemplarz egzemplarzowi nie równy.

Bardzo dziwne stwierdzenia posiadasz wyssane z palca, dawno nie czytałem tak bez sensownych zdań ...

Przestańcie myśleć stereotypowo tylko realnie!! Jedna prosta zasada: JAK DBASZ, TAK MASZ. Każdy samochód ma wady, każda marka ma wpadki, każdy typ ma typowe usterki - NIE MA RZECZY IDEALNYCH. Są pewne rzeczy które są nieuniknione w eksploatacji samochodów (tym bardziej używanych) którym my możemy tylko minimalnie zapobiec, a konkretnie w kontekście czasowym.

Eksploatacja w PL jest bardzo trudna ze względu na stan dróg oraz ceny markowych części.

Nie wspomnę że jedni robią 5kkm na rok, a inni 45kkm - który samochód będzie potrzebował więcej uwagi i interwencji mechanika?? Myślę że odpowiedź jest prosta.

Kolejnym czynnikiem jest samo traktowanie samochodów przez kierowców (palenie sprzęgła, ostra jazda na zimnym silniku, natychmiastowe gaszenie silników z turbiną po jeździe).

Motoryzacja to temat rzeka - temat który u każdego jest inny, poparty innym gustem, doświadczeniem i widzimisię. Jaki będzie twój samochód i jego życiorys - to kwestia twojego doswiadczenia, podejścia oraz wiedzy.

a fora internetowe.... No cóż, są pomocne, jednak to wylęgarnia w dużym stopniu opinii negatywnych pisanych z frustracji oraz dziwnych historii. To co czytamy na forach trzeba przyjąć z kubłem zimnej wody na głowie.

slivka91
10-09-2015, 17:30
Ja nie stwierdzam, że biorą bo odpowiedziałem w tym z autopsji, że nie wiem skądże te opinie na temat oleju. Nie znam osoby która ma z tym problem wśród znajomych. Ecotec to owszem nazwa jednakże za nią stoją 16v krótko skwituje. Też mnie dziwi opinia na temat oleju.
Owszem VAGI pokroju Golfa, A3, Passata, Mercedesy i inne modele mają ten problem z rdzą również.
Ale do blachy to mnie nie przekonasz. Miałem Astrę i tylko zima była najgorsza. Moja opinia to wynik autopsji. Vectra garażowana pucowana jedna, druga, trzecia i gnije ładną porą. Coś nie tak chyba...
Nie mniej jestem w trakcie poszukiwania drugiego auta i właśnie zaskoczę Cię. Pada na Vectrę.

Kraj poruszania - heheheheh no chyba o Kenii myślisz w tym momencie. W Polsce nie jest zła infrastruktura drogowa ale też nie dobra. Nie mniej jest możliwe utrzymanie auta w porządnym stanie.
Z tym się zgadzam "Jak dbasz tak masz" to logiczne. Jak traktujesz auto tak się odwdzięcza.
Ceny części są adekwatne do auta. Skoro stać Cię na przykładowo poruszanie się 4.2 to równie dobrze stać Cię na części do tego auta. Niestety w Polsce "polak" kupi rozklekotane A8 polata "3 dni" i czuje się panem trzech dni... Coś się sypnie i wtedy o rety czas sprzedać...


Generalnie mam wrażenie, że nie czytałeś dokładnie wpisu mojego tylko po łepkach jedziesz lub z ctrl+f "Vectra"

djmatti91
10-09-2015, 18:55
No bo tu w PL sie kupuje samochód do szpanu, a nie na takie jakie kogoś stać w kwestii utrzymania - tyczy sie tu głównie młodych osób które kupują pierwsze auto. Zazwyczaj pomagam młodszym kuzynom którzy teraz stoją przed takim faktem. "cześć matti mam 5k co polecasz bo ja myślałem o passacie, audi tak po 2000 roku w miare zadbane" - nosz kurr.... :) jednemu już jak skrzynia padła i kosztowało to 1000zł to auto stało 5tyg bo trzeba bylo pieniążki zbierać - a mówiłem kup inny samochód to nie...

Ale w gruncie rzeczy najważniejsze że samemu ma się na tyle doświadczenia że wychodzi to mnie i mojemu samochodowi na dobre.

MusicMyLife
10-09-2015, 20:55
Zapomnij o takich samochodach do 5k
w niemczech to i za te kase kupisz e39 - co prawda stan nie bedzie idealny ale bedziesz "jedzil" e39.

co do audi a3 - coraz wiecej wlasnie "wiesniakuuf" pokroju szlifierek i golfuuf je kupuje i niestety az zal na to patrzec.

nie wiem ile masz wzrostu ale ja przy 183cm i wadze 85kg miescilem sie do astry f i mialem luz - tyle ze ci z tylu mieli problem :)
Astra f byla moim pierwszym samochodem - kupujac ten samochod kierowalem sie tym by jak najmniej w niego wlozyc w razie jakich kolwiek usterek.

obecnie mam omege b z 98r kupiona wlasnie za 5tys i nie zaluje - jezeli mialbym kupowac teraz samochod to tez bym wzial omege ale z silnikiem 3.0
co prawda ludzie sie smieja w necie z omegi ze to limuzyna dla ubogich albo ze wiecej jest ich na szrocie no ale nie kupisz raczej "limuzyny" z full opcja za te pieniadze ;)

dodam jeszcze ze zawieszenie w oplach nie jest zle na nasze drogi.
A jesli zdecydujesz sie na audi to licz sie z tym ze robiac troche kilometrow bedziesz musial wymieniac zawieszenie.

I Am Rock!
11-09-2015, 11:29
dodam jeszcze ze zawieszenie w oplach nie jest zle na nasze drogi.
A jesli zdecydujesz sie na audi to licz sie z tym ze robiac troche kilometrow bedziesz musial wymieniac zawieszenie.

wielowahacz był od audi a4 b6.

a3 za te 5k będzie miało z tyłu belkę która jest nie do ruszenia.


jeszcze można się zastanowić nad volvo s40 / v40.
jak trafi się dobra sztukę to można jeździć do bólu.

slivka91
11-09-2015, 16:07
wielowahacz był od audi a4 b6.

Już B5 miało wielowahacz, A3 jest po staremu.
A3 jedynie z 1.6 dostanie w 5 tysiącach (no może 1.8 choć w to wąpię) bez większych udziwnień do roboty no i do tego auto gołe z wyposażenia.. O innych jednostkach można zapomnieć.
Na siłę pchać się w nowsze byle tańsze nie ma sensu. Zęby pozjada się tylko...

Do listy Omegę można dodać również. Wszechstronne auto a tył to istna sofa :)

I Am Rock!
13-09-2015, 14:49
Już B5 miało wielowahacz, A3 jest po staremu.
A3 jedynie z 1.6 dostanie w 5 tysiącach (no może 1.8 choć w to wąpię) bez większych udziwnień do roboty no i do tego auto gołe z wyposażenia.. O innych jednostkach można zapomnieć.
Na siłę pchać się w nowsze byle tańsze nie ma sensu. Zęby pozjada się tylko...

Do listy Omegę można dodać również. Wszechstronne auto a tył to istna sofa :)

a4 b5 ma z tyłu belkę, nie ma wielowahaczu.
z kumplem próbowaliśmy założyć zawieszenie gwintowane z mojej a4 b6 do a4 b5.
jest zwykła belka jak w passacie b5.
przód pasuje, tył nie.

Maras89
13-09-2015, 18:26
Pytanie pierwsze - chcesz wydać 5 k na auto czy na auto wraz z "pakietem startowym" i doprowadzeniem go do stanu w miare zadowalającego.
Pytanie drugie, jaki użytek - miasto? trasa? jakie przebiegi masz zamiar robić?
Pytanie 3 - bardziej kombi czy sedan/hb?

1.Za auto i +2 tyś gdzieś opłaty wszystkie itd
2.Na benzyne tak Złotów Piła jedynie trasa

slivka91
14-09-2015, 15:03
a4 b5 ma z tyłu belkę, nie ma wielowahaczu.
z kumplem próbowaliśmy założyć zawieszenie gwintowane z mojej a4 b6 do a4 b5.
jest zwykła belka jak w passacie b5.
przód pasuje, tył nie.

A z przodu co ma? Tył to wiem. :)

I Am Rock!
18-09-2015, 11:17
A z przodu co ma? Tył to wiem. :)

znajdź mi auto które z przodu nie ma wahaczów :)

slivka91
18-09-2015, 20:23
znajdź mi auto które z przodu nie ma wahaczów :)

Wielowahaczów :) Porównaj 80 czy to B3 czy to B4 do A4 B5 od strony zawieszenia.
Przód to juz odmienne konstrukcje.

I Am Rock!
20-09-2015, 18:02
które i tak wyglądają ubogo przy wielowahaczów z a4 b6 :)

slivka91
21-09-2015, 19:05
To się zgadza :) Mimo to ogromna grupa naszych rodaków opłakuje moment wymiany zawieszenia w B5 :)


Zakupiłem Vectrę B z motorem X20DTL czyli 82 konie. Blacha zdrowa, silnik, zawiecha też.
Co o niej powiedzieć? Mniej miejsca z przodu, zdecydowanie więcej z tyłu (porównuję do 80 B4), bagażnik z wyższym progiem załadunku co poniekąd odbija się na widoczności w tylnej szybie. W 80 było idealnie. Słaba widoczność w lustrach, za to nadrabia częściowo wyposażeniem (u mnie akurat wypada łeb w łeb). Poważna wada choć to szczegół dla wielu - brak półeczki pod regulacją nawiewu czy też pod kierownicą. Niby jest podłokietnik ale nie jest tak w zasięgu ręki. Co mi po popielniczce w Vectrze jeśli nie mam gdzie normalnie położyć telefonu podłączonego do ładowarki samochodowej, pilota od radia czy nawet głupich gum do żucia. Niektóre rozwiązania są interesujące w Vectrze ale niektóre porażają. Prowadzenie auta - Generalnie ludzie chwalą bardziej Vectrę aniżeli 80. W moim przypadku jednak pewniej czułem się w 80. Zdecydowanie pewniejsza na łukach jak i na prostych. Sam silnik jak na razie bez wariacji czyli bolączek. Koło demona to nie stało nawet jednakże jak na 82 konie jedzie nieźle.

Jeśli padłoby pytanie do czego miałbym wrócić z trojga aut które miałem czyli Astra F 1.6 8v 101KM C16SE, Audi 80 2.0 115KM ABK, Vectra B 2.0 DI X20DTL zdecydowanie Audi później Astra i Vectra.