4CLUBBERS.PL - Zobacz Pojedynczy Post - Inne Profesjonalny miks?
Wątek: Inne Profesjonalny miks?
Zobacz Pojedynczy Post
Stary 15-01-2014, 19:50   #14
Marcinkiewicz86
..:: true Member ::..
  
 
Marcinkiewicz86's Avatar
 
Dołączył/a: 04 Mar 2009
Miasto: Poznań
Wiek: 37
Postów: 2 168
Tematów: 9
Podziękowań: 207
THX'ów: 1 974
Imię: Marcin
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 53 (+)
Marcinkiewicz86 53
Odp: Profesjonalny miks?

No tak problem jest taki, że być może trochę się źle wyraziłem. Być może te pro wydawnictwa przyjmują jak jest dobry aranż poprawnie zmiksowany track do wydania ale po pierwsze - wszystko zależy jaki gatunek..
Ja mówie o tych wszystkich pop-klubowych klimatach..nie o powiedzmy niszowych, czy jakiś ambitnych utworach dla wybranych z konkretnego gatunku.
Np. Showtek to przedstawiciele gatunku hardstyle ale jedna z ich ostatnich produkcji "Booyah" stała się pop-elektroniczną, podobnie Garrix czy Avicii...
Swego czasu nawet Tiesto czy Armin tak funcjonowali.
Chodzi o to że celowo niektóre single pcha się w ogólny rynek muzyczny a nie tylko zawężony klubowy żeby robił swoje, napędział koniunkturę że tak powiem.
Jeśli ja ostatnio gdzieś czytałem że jako hit 2013 roku w jakimś tam radiu w Belgii wygrał Animals i pokonał miley cyrus - wrecking ball zamiast nie wiem, Nicky Romero, Afrojacka czy nie wiem Hardwella no to coś tu jest nie tak..to znaczy ze to nie tylko utwór klubowy ale też pop w pewnym sensie.
Dziś to już nie jest tak jak kiedyś że pop to tylko Britney Spears, Ricky Martin, dzisiaj bity elektroniczne dla Britney tworzą panowie ze Swedish House Mafii, albo Sandy Vee który współprodukował Titanium dla Guetty z Afrojackiem produkuje tez utwory dla Rihanny i Katy Perry.

Więc jeśli to ma być taki numer o potężnym rozgłosie to on musi dorównywać proporcjom brzmieniowym i całej dynamice z innymi hitami popowymi.
Poza tym tak jak Pine pisze, kto nie słyszał to nie ma pojęcia..ja uczestniczyłem nieraz w studiu zawodowym przy miksie nagrania. Sama akustyka i różne typu odsłuchów powodują, że chociażby reverb słyszalny jest inaczej, to co się słyszy w domu na monitorach za 2 tys to nawet w 5% tego nie przypomina. to jest coś jak sala kinowa i fale morza, albo stuki obcasów podczas oglądania seansu w wielkiej sali itd..no trudno to odpowiednio przedstawić logicznie.
Sam mam przecież trzy typu odsłuchów: NS-10 + końcówka mocy, aktywne Adam S2.5 i do tego Geneleci mniejsze i na każdym słychać skrajnie inaczej bo ma inną charakterystykę.
Stąd no ja jestem ciekaw jak można zrobić miks w warunkach domowych, chociaż tutaj jeszcze ujdzie jak ktoś ma pojęcie ale master? w sypialni na monitorach za 2 tys?..niestety ale często 2 tys to kwota taka dość niska masteru całego albumu ok 10 nagrań np..

Nie mamy się co sprzeczać, ale obawiam się że tak jak nikt nie ukręci dobrej porządnej gitary elektrycznej na wtyczkach tak jak gra instrumentalista zawodowy tak samo ciężko będzie komuś w warunkach domowych zrobić porządny miks i master taki jak w zawodowym studiu na zachodzie.
Ale nie będę zaprzeczał być może wydawnictwa nie zawsze są takie srogie i zapewne są tac co wydają miksując w domach ale...no właśnie..to też zależy od przeznaczenia nagrania na jaki rynek itp itd...
Marcinkiewicz86 jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali Marcinkiewicz86 za ten post: