Cytat:
Napisał MIG
Porównując przykładowo AKG K121 Studio i akg k518 dj patrząc na pierwsze z brzegu właściwości czyli pasmo czy czułość to nie ma za bardzo różnicy. Pytanie więc, czy AKG K121 Studio są po prostu wygodniejsze jesli chodzi o produkcję, czy jednak mają to coś czego nie mają djskie słuchawki akg ( jakieś inne ważne jeśli chodzi o produkcję właściwości) ?
|
Niestety tutaj nie chodzi tylko o sam zakres..bo zakres nawet glosniki samochodowe czy glosniki kina domowego maja szeroki...tylko co innego wierny dzwiek i rzeczywisty a co innego podbity i sztucznie ulepszony..
Moim zdaniem zwykle sluchawki do miksowania dla dj..nie maja wielu cech ktore maja sluchawki dla inzynieria dzwieku (bo tak to trzeba nazwac)..rownież inna glebia, przestrzen itd..Moim zdaniem mozna by sie pokusic o stwierdzenie ze dla dj to prawie jak sluchawki konsumenckie dla przecietnego sluchacza muzyki..a dla inzynierii to musza byc sluchawki ktore pod innym katem beda prezentowac dzwiek, pasma itd..przestrzenie..
Oczywiscie mozna uzyc sluchawek dla dja jako dodatkowy odsluch..ale nigdy nie stosowal bym tego typu odsluchu jako podstawowy sprzet do produkcji muzyki.
Reasumujac..ryzykować można, można produkowac muzyke na takich sluchawkach tez..tylko nie należy pozniej miec pretensji ze track brzmi źle jesli sie go odtworzy na starej wieży, w samochodzie itd..
Bo odsluch na jakim tworzy sie produkcje i miks musi dawać jak najbardziej wierny dzwiek zeby moc go na tyle udoskonalic i "ustawić" zeby brzmial wszedzie podobnie.
Bo np..sluchawki podbijaja bardziej środek..no to podczas produkcji bedziemy chcieli go nieco ukryc zeby nie "wystawal", jesli okaże się ze jest to pozorne, sztuczne podbicie...wowczas caly track zabrzmi o wiele gorzej gdzies gdzie to pasmo bedzie mialo w miare normalny przebieg i np schowa sie bardziej wokal i wszelkie dzwieki, ktore beda grac w srodkowych pasmach..