Niezle Ci to wyszlo, jesli chodzi o ulozenie arpa to bardzo mi sie podoba. Warto dodac, ze melodia w uplifie odgrywa bardzo wazna role, jesli nie najwieksza.
Na podstawie tego co slysze, to upliftowe melodie robimy w tonacji durowej. Schemat, nie wiem czy trafny, bo moj, a wyglada tak : Zaczynam od toniki durowej (haha, zaskoczylem was co ? :d). Na przyklad dajmy D-dur. Drugi akord to akord molowy, ktory uzyskujemy poprzez zmiane toniki o poł tonu nizej. Juz wyjasniam na przykladzie' w D-dur tym akordem molowym bedzie fis-mol, a np. w G-dur to juz bedzie h-mol. 3 akord to SUBdominanta danej tonacji, czyli w naszym D-dur jest to G-dur, czwarty stopien od toniki. Konczymy oczywiscie dominanta durowa (w kazdej tonacji). Dominanta w D-dur to A-dur. Jesli chodzi o melodie - do tego juz wam nie napisze schematu, bo go nie ma. To wasze emocje, wyobraznia i milosc do upliftu, dzieki ktorej 'wzniosle' melodie same sie uloza.
Aha, Pada ukladamy w czteroglosie (bass tenor alt sopran). Tu pojawiaja sie kolejne zasady ktore trzeba opanowac, ale o tym moze innym razem ...:d
pozdrawiam