4CLUBBERS.PL

4CLUBBERS.PL (http://www.4clubbers.com.pl/index.php)
-   Kultura (http://www.4clubbers.com.pl/forumdisplay.php?f=79)
-   -   [Inne] Organizacja festiwalu muzycznego (http://www.4clubbers.com.pl/showthread.php?t=1163055)

deniol96 11-08-2015 23:57

Organizacja festiwalu muzycznego
 
Witajcie Clubbersi! :d_coffee:

Słowami wstępu powiem tylko że jeżeli ktoś chce mnie wyśmiewać i obrażać zamiast pomóc to prosiłbym o opuszczenie wątku gdyż poważnie podchodzę do sprawy :) Mam również prośbę do moderatorów o przeniesienie tematu do odpowiedniego wątku ponieważ samemu nie potrafiłem określić pod jaki dział to przyporządkować :happy:


Zapewne wielu z Was fascynuje się wielkimi festiwalami muzycznymi. Często narzeka się że u nas w PL za mało takich eventów ma miejsce. Razem z kumplem zastanawiamy się jak wygląda taki festiwal od strony organizacyjnej. Można powiedzieć że mamy dobre dojście do władz naszego rodzinnego miasta (Siemianowice Śląskie), które bardzo chce się wypromować spośród miast śląskich. W mieście funkcjonuje jeden klub muzyczny, brak tego typu wydarzeń. Większość to festyny na których śpiewają chórki i występują lokalne kapele, które mimo iż grają na prawdę świetnie to przejadły się już szerszej publice. No bo ileż można słuchać na każdym festynie 3 tych samych zespołów.. (oczywiście nie mam zamiaru urażać ich umiejętności ponieważ sam ich podziwiam i życzę im jak najlepiej).
Podczas ostatniego sylwestra wystąpił jeden z naszych siemianowickich DJ. Można powiedzieć że znany tylko wśród swoich znajomych być może nawet nie wszystkich. Sam jego set nie był najwyższych lotów mimo to zebrało się mnóstwo młodzieży którzy na prawdę byli chłonni drobnego klimatu festiwalu.
Przechodząc do sedna. Chciałbym dowiedzieć się przynajmniej ogólnikowo (a jeżeli się da to szczegółowo) jak wygląda organizacja takiego przedsięwzięcia? Jak zrobić porządny biznesplan? Co w nim ująć? Jak pozyskać sponsorów? Gdzie najpierw zgłosić pomysł organizacji takiego wydarzenia?
Tak jak pisałem mamy dosyć dobry kontakt z władzami miasta jednak nie możemy umówić się na spotkanie i po prostu powiedzieć "chcemy festiwal muzyki elektronicznej". Może ktoś ma z takim czymś do czynienia?

Pozdrawiam.

Chrumek2255 12-08-2015 00:19

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Nie znam się na tym ani trochę, ale świetny pomysł i mogę życzyć powodzenia. Fajnie, że ktoś ma takie 'marzenia' (?) i chce do tego dążyć :)

deniol96 12-08-2015 15:23

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Dokładnie. Takie przedsięwzięcie nawet na małą skalę to nasze skromne marzenie :happy: Oczywiście jesteśmy świadomi iż nie jest to prosta sprawa no ale przecież inni też jakoś zaczynali. Liczymy na to iż wśród użytkowników 4clubbers znajdują się osoby, które są doświadczone w temacie i mogą udzielić nam kilka cennych wskazówek :happy:

Matan Zajcev 12-08-2015 17:06

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Co trzeba ująć w biznesplanie? Najlepiej przyjrzeć się jakiemuś festiwalowi, na którym się jest:

Zabezpieczenie imprezy - wynajem ochroniarzy zależnie od ilości spodziewanych klubowiczów, sporządzenie planu ochrony, zabezpieczenie "fizyczne" festiwalu w postaci jakichś barierek etc.
Służba medyczna - wiadomo
Wynajem sceny oraz sprzętu - oświetlenia, nagłośnienia. Wynająć trzeba też ludzi, którzy obsługiwać będą sprzęt, którzy to wszystko podłączą i nie dopuszczą do wysadzenia głośników w powietrze :P No chyba, że się ktoś na tym zna.
Zaplecze dla artystów - trzeba ich gdzieś "zakwaterować" na czas imprezy
Catering - jakiś bar z napojami, z czymś do zjedzenia
Honoraria dla artystów
Strona internetowa, reklama

Warto też spróbować ściągnąć chociaż na jakiś krótki reportaż telewizję, ale nie molocha TVP, tylko jakąś regionalną, z tego co wiem one nie są aż tak negatywnie nastawione do filmowania takich przedsięwzięć zorganizowanych przez zapaleńców, więc wbrew pozorom otrzymanie wsparcia od nich nie jest aż tak trudnym zadaniem.

PS Nie wiem jak duże to miałoby być, ale jeśli więcej niż bodajże 1000 osób, to warto zaznajomić się z ustawą o imprezach masowych, znajdziesz tam część obowiązków, które do organizatora należą ;)

deniol96 12-08-2015 20:11

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Super wielkie dzięki!

Mam już sprawdzonego faceta który wynajmuje mi zawsze sprzęt na jakieś wesela, 18 etc. Wiem że oferuje również wynajem scen wraz z całym potrzebnym sprzętem oraz obsługa tego. Barierki też nie byłyby problemem- sąsiad z piętra niżej ma firmę wynajmującą siatki i płoty ogrodzeniowe na budowy więc może nadadzą się również na taką imprezę.

Służba medyczna- ważny aspekt, jak go ugryźć? Są prywatne służby które opłacam za obsługę medyczną podczas festiwalu? Czy muszę się zgłosić gdzieś na pogotowie i tam określę mi jakie są koszta?

Zaplecze dla artystów za sceną ale czy jeżeli artystami byliby DJ ze śląska raczej z miast ościennych ze słynnych klubów (rzecz jasna na początek) to czy jestem zobowiązany wynajmu również hotelu? Z pewnością przydałaby się jakaś mini gwiazda wieczoru. Gdzie znajdę lub czy ktoś się orientuje i może polecić jakiś lekko znanych polskich DJ którzy nie kosztują pół miliona za godzinnego seta? Chodzi mi raczej o gwiazdę typu BBX lub jakiś zagraniczny artysta który nie kosztowałby tyle co całe miasto?

Catering.. Tutaj przydaliby się sponsorzy.. Żywiec, Tyskie... Jak wygląda sprawa ubiegania się o sponsoring? Rozumiem że należałoby napisać jakieś podanie lub zapytanie. Oczywiście od strony jedzenia znam dobrze paru właścicieli rówżnych kebabów etc. którzy myślę z chęcią rozstawiliby swoje stoisko na takim festiwalu.

Strona www i reklama- no cóż coś tam wiem o pisaniu strony ale mam brata zajmującego się tym profesjonalnie na zamówienie. Jakąs prostą stronę w Joomli pewnie by mi klepnął na fajnym motywie aby jakoś to wyglądało.

Na śląsku prosperuje Telewizja TVS. Z pewnością zainteresowaliby się takim wydarzeniem.

Ustawę przeczytam na dniach. Ciężko mi powiedzieć na jaką skalę byłaby impreza. 1000 ludzi może nie osiągnąć ale dla pewności poczytam tą ustawę.

Tutaj jest kilka zdjęć jak wygląda "dumny" amfiteatr w Siemianowicach Śląskich:

http://www.siemianowice.pl/.image/sy...UyjMLKj9qg.jpg

http://gdziebylec.pl/img/obiekty/366...an-mehlich.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikiped...-amfiteatr.jpg

Jest jeszcze kilka innych lokalizacji takich jak Park Tradycji w Siemianowicach Śląskich gdzie organizowane są festyny i różne imprezy plenerowe (miejscca jest dosyć sporo czego może nie widać na fotografii)
http://siemianowice.slask.pl/upload/...2012_09_08.jpg

Matan Zajcev 12-08-2015 21:38

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Cytat:

Napisał deniol96 (Post 6396615)
Zaplecze dla artystów za sceną ale czy jeżeli artystami byliby DJ ze śląska raczej z miast ościennych ze słynnych klubów (rzecz jasna na początek) to czy jestem zobowiązany wynajmu również hotelu? Z pewnością przydałaby się jakaś mini gwiazda wieczoru. Gdzie znajdę lub czy ktoś się orientuje i może polecić jakiś lekko znanych polskich DJ którzy nie kosztują pół miliona za godzinnego seta? Chodzi mi raczej o gwiazdę typu BBX lub jakiś zagraniczny artysta który nie kosztowałby tyle co całe miasto?

Catering.. Tutaj przydaliby się sponsorzy.. Żywiec, Tyskie... Jak wygląda sprawa ubiegania się o sponsoring? Rozumiem że należałoby napisać jakieś podanie lub zapytanie. Oczywiście od strony jedzenia znam dobrze paru właścicieli rówżnych kebabów etc. którzy myślę z chęcią rozstawiliby swoje stoisko na takim festiwalu.

Z tym zapleczem to chodziło mi bardziej o takie typowe zaplecze zasceniczne, gdzie artyści mogą posiedzieć, coś wypić i poczekać na swoją kolej ;) Jak stawiasz scenę w szczerym polu, no to trzeba o to zadbać, ale jak organizujesz to załóżmy w hali widowiskowo-sportowej, to nie masz się czym martwić, pomieszczeń ci nie braknie ;)

Co do cateringu - zazwyczaj jest tak, że... to tobie płacą za to, że mogą sprzedawać swoje piwo na terenie twojej imprezy czy w ogóle rozłożyć się ze swoim stoiskiem, jeśli mowa o wyżerce . W końcu to dla nich reklama ;) W przypadku piwa należy najlepiej zapewnić wyłączność dla konkretnej marki piwa, inaczej trudno będzie im się zgodzić przy tak małym evencie.

Jeśli startujesz z pierwszą edycją małego festiwalu, to ciężko będzie o poważnych sponsorów. Na pewno warto popytać czy z jednostek samorządowych nie udałoby się czegoś wycisnąć, w końcu to też jakaś reklama miasta.

No i na koniec jest istotna rzecz, o której musisz wiedzieć - na małych festiwalach zarabiają przede wszystkim "podwykonawcy", czyli właśnie firmy wynajmujące sprzęt, ochronę czy punkty gastronomiczne. Ty jako organizator takiego małego eventu zarobisz grosze albo będziesz to robić "charytatywnie". Taka jest rzeczywistość, ale po twoim nastawieniu zakładam, że jesteś właśnie takim zapaleńcem, który byłby w stanie zrobić to "za darmo", nie dla zysku, ale dla satysfakcji ;)

PS Co do gwiazd z dalszych lokalizacji - coś takiego to się chyba z managerem artysty ustala, warunki współpracy, honorarium i co w nim jest zawarte. Znane gwiazdy mają opłacone hotele, bilety lotnicze, zapewniony odbiór z lotniska czy nawet spełnienie kaprysów takich jak Johny Walker w barku :P Natomiast jak jakiś mało znany artysta dostanie szansę występu na fajnym evencie, to on zgodzi się na wszystko, byle tam zagrać, nawet, jesli będzie to oznaczało transport i zakwaterowanie z własnej kieszeni.

deniol96 12-08-2015 22:48

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Matan Zajcev dziękuję Ci! Bardzo mi pomogłeś!

Co do zarobków to nie nastawiam się na wielkie zyski. Tak jak napisałeś- raczej zrobię to charytatywnie dla własnej przyjemności :happy:

Od przyszłego tygodnia zacznę dzwonić do różnych firm i po prostu opiszę całą tą historię z festiwalem i w jaki sposób i na jakich warunkach mogę skorzystać z ich usług.

Myślę że spiszę sobie wszystkie wstępne koszta i zlecę jakiemuś znajomemu napisanie tego ładnym, dyplomatycznym językiem jak to sobie wyobrażamy to całe wydarzenie. Z tym udam się do urzędu miasta może jakoś umówie się na spotkanie z kimśod organizacji imprez, przedstawię mu wstępny projekt i jeżeli zgodzą się na wynajem amfiteatru (w którym szczerze mówiąc za wiele się nie dzieje..) to na pewno ruszę z projektem i przy dobrych lotach na przyszłe wakacje zaproszę Was na mój skromny event :happy: oczywiście na chwilę obecną to są tylko marzenia no ale jakoś trzeba dążyć do spełnienia ich :)
Pozwolę sobie jeszcze prosić o pomoc z tymi służbami medycznymi jak to wygląda? Może ktoś zna konkrety w tej kwestii?
Jeżeli będę mógł to będę na bieżąco relacjonował przebieg realizacji tego wydarzenia :)

Jeszcze raz dzięki za pomoc! :happy:

Matan Zajcev 13-08-2015 08:08

Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
 
Znalazłem jeszcze takich garść informacji, które dotyczą imprezy masowej, a więc dla liczby uczestników większej niż bodajże 1000, więc nie wiem, czy Ciebie to dotyczy, ale zawsze warto się zaznajomić, może się okazać, że dla mniejszych imprez jest podobnie:

Cytat:

Zabezpieczeniem małych imprez np. zawodów sportowych - jest co najmniej dwóch ratowników z zestawem ratunkowym BGR PCK R2 lub R "W",

W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
zwraca się do właściwego miejscowo komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego)] i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
powiadamia właściwego miejscowo:
- komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
- komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Do wniosku kierowanego do komendanta powiatowego, PSP, kierownika pogotowia ratunkowego i inspektora sanitarnego organizator załącza:
dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1 u.b.i.m.;
program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
Organy te wydają opinie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie. Zachowują one ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.
W zezwoleniu na organizację imprezy jest zamieszczona informacja o liczbie pracowników ochrony i służb informacyjnych. O liczbie tych służb decyduje organizator w porozumieniu z organami właściwymi, wskazanymi wyżej (komendant policji).


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:48 .

Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.