Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Metr torów droższy od samochodu
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/22733/tory_jup_180.jpeg (fot. Jupiterimages) Koszty prac realizowanych na trasie Warszawa-Gdańsk przez PKP PLK są tak duże, że całą linię kolejową można by za tę cenę wyłożyć luksusowymi samochodami zaparkowanymi zderzak w zderzak. Zamiast remontu torów miasta można by połączyć pełnowymiarową autostradą. Modernizacja linii kolejowej ze stolicy nad morze ciągnie się już od kilku lat. Miała służyć kibicom podczas Euro 2012, ale remont potrwa co najmniej do końca 2014 r. To między innymi przez ciągłe roboty pociągi na tej trasie jeżdżą dziś 1,5 h wolniej niż 20 lat temu (zobacz: Polskie pociągi są coraz wolniejsze). Sprawdziliśmy, ile kosztuje nas naprawa torów, na które ma wjechać Pendolino. Według informacji, które uzyskaliśmy w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, całkowity koszt prac modernizacyjnych torów pomiędzy Warszawą a Gdynią przekroczy 9,5 mld zł. Nieco wyższe wartości znajdziemy w Wikipedii, według niej koszt ulepszenia torów ze stolicy do Gdańska wyniesie ok. 10 mld zł. Co to oznacza? Lexusy na tory Mało kto potrafi wyobrazić sobie sumy liczone w miliardach złotych. Warto więc podzielić je na mniejsze, łatwiejsze do ogarnięcia odcinki. Jeżeli 323,3 km torów kosztuje 10 mld zł, to 1 km ok. 31 mln zł, a jeden metr ok. 31 tys. zł. To więcej niż kosztuje "metr bieżący" luksusowego samochodu. Na przykład, według danych portalu autocentrum.pl, za nowego Lexusa IS 250 w pakiecie Elite trzeba zapłacić 134 900 zł. Samochód ten wygląda tak: <table name="u2" align="left" bgcolor="#8d8d8d" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="450"><tbody><tr><td align="center" bgcolor="#ffffff">http://i.wp.pl/a/f/jpeg/31519/lexus_...ic_domain.jpeg</td></tr><tr><td id="podpis" align="left" bgcolor="#ffffff"> (fot. WP.PL)</td></tr></tbody></table> Lexus IS 250 ma 4,4 m, czyli kosztuje 30,7 tys. zł za metr. 73,5 tys. samochodów tego typu zaparkowanych zderzak w zderzak zajęłoby całą odległość z Warszawy do Gdańska i kosztowałoby mniej niż remont przeprowadzany przez PKP. Po dodaniu do tego ceny, którą PKP Intercity zapłaciło za Pendolino (2,89 mld zł łącznie z serwisem), otrzymamy równowartość kolejnych 21,4 tys. samochodów. Warto zauważyć, że Lexus IS z silnikiem o mocy 250 KM osiąga prędkość maksymalną 225 km/h, czyli większą od tej, z którą po odnowionych torach pojadą najszybsze pociągi. - Na północ Polski w 2014 roku składy pojadą z prędkością do 160 km/h, a już rok później do 200 km/h - mówiła o prędkości Pendolino rzecznik PKP Intercity Zuzanna Szopkowska. <table name="u3" align="left" bgcolor="#8d8d8d" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" width="450"><tbody><tr><td align="center" bgcolor="#ffffff">http://i.wp.pl/a/f/jpeg/31523/infogr...awska2_wp.jpeg</td></tr><tr><td id="podpis" align="left" bgcolor="#ffffff"> (fot. WP.PL)</td></tr></tbody></table> Tory jak autostrady Co więcej, okazuje się, że naprawa i unowocześnienie linii kolejowej kosztuje mniej więcej tyle, co wybudowanie od podstaw autostrady. Jak informowała w lutym GDDKiA, średni koszt budowy 1 km autostrad w Polsce wyniósł 9,6 mln euro. Przy obecnym kursie oznacza to ponad 41 mln zł za jeden kilometr. Ale np. w Danii drogi najwyższej klasy buduje się już za niecałe 6 mln euro/km (25,6 mln zł), a na Litwie za 4 mln euro/km (17,4 mln zł). Nawet gdyby autostrada do Gdańska kosztowała nieco więcej niż modernizacja torów kolejowych, trzeba pamiętać, że w tej cenie uzyskalibyśmy zupełnie nowy szlak komunikacyjny łączący stolicę z Pomorzem. Natomiast miliardy wydane na kolej tylko nieznacznie przyspieszą czas podróży. Autostradą mogłyby jeździć tysiące samochodów dziennie, podczas gdy obecnie w dzień powszedni z Warszawy do Gdańska kursuje 9 bezpośrednich pociągów. Pan płaci, pani płaci... Na koniec zauważmy, że koszty modernizacji linii kolejowych z Warszawy do Gdańska rozłożone na wszystkich Polaków wynoszą 260 zł na głowę. Koszt zakupu włoskich Pendolino to dodatkowe 75 zł z kieszeni każdego obywatela. Co prawda część inwestycji jest dofinansowana z funduszy europejskich, ale trzeba pamiętać, że nasz kraj z budżetu opłaca składkę członkowską UE. Warto też dodać, że Grupa PKP wciąż ma do spłacenia historyczny dług wobec państwa wynoszący ok. 4,5 mld zł. Metr torów droższy od samochodu - Finanse - WP.PL I JESZCZE COŚ DLA PRZYPOMNIENIA Z DEDYKACJĄ DLA WIELBICIELI I WYBORCÓW PLATFORMINO-KOMUSZEJ SITWY. CZY TO NIE BYŁO "PROROCTWO" |
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Akurat nieco interesuje się koleją, szczególnie tą w POlsce, i powiem wam jedno - polska kolej, to jeden z najlepszych przykładów pokazania polskiego absurdu oraz tego, jak nasz kraj jest wysprzedawany za grosze i tłumione są wszelkie innowacje a także wielki potencjał państwa i narodu.
|
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
U nas wszystkie inwestycje są najdroższe.
Absurd goni absurd. Jedna z najtańszych sił roboczych, materiały również a koszty oczywiście największe. Zarówno stadiony, drogi, tutaj widać jak i kolej skończywszy na pierdołach. I jak ma byc tutaj lepiej? |
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Cytat:
Dorośli zapomnieli o tym by walczyć o wspólne dobro, a zaczęli się interesować tylko tym co sami mają. Jeśli my pokażemy że chcemy ten RZĄD WY***AĆ W PIZDU to może starsi wstawią się za nami, ale potrzeba do tego motywacji. |
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Już od dawien dawna z tym gównem walczę.
Tylko kto by na stołku nie był to lepiej nie będzie, wszędzie te stare pijackie mordy... |
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Polskie pociągi ledo jadą :D a oni pendolinium na chcą hahaha :D wole sobie auto kupić :D
|
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Cytat:
O ile prywatyzacja służby zdrowia to sprawa mocno dyskusyjna, to kolej powinno się sprywatyzować od zaraz. Przewoźnicy mają zabiegać o klienta oferując lepszy 'produkt', a nie być jednym kołchozem podzielonym na 1000 spółek, w której jest pierdyliard prezesów i pierdylion wiceprezesów, więc kasiorka leci, a że infrastruktura jest zatrzymana na latach 70., są spóźnienia, ciągłe zmiany rozkładów itd. to już nie ważne, jak coś to Nowak albo inni życiowy nieudacznicy od PKP powiedzą, że 'przecież potrzeba czasu' i że 'modernizacja jest w toku'. No i PINDOLINO PRZECIEŻ PRZYJECHAŁO, POSTEMP! Cytat:
Memciu, nic się nie zmieni i Ty dobrze o tym wiesz. Od 2 lat widzę częste i gęste wpisy o tym jak bardzo jest u nas chu*owo, o nawoływaniu do wyjścia na ulice i nadal nic nie widać. Bułgarzy mieli jaja, Turcy też, podobnie Brazylijczycy i Hiszpanie - u nas więcej gadania niż działania. Nie kieruję tego do Ciebie, tylko do ogółu. |
Odp: Metr torów droższy od samochodu czyli kolejny "cud" Platformy
Ja tylko mam nadzieję, że strajki nie przejdą bez echa i rozpęta to lawinę demonstracji...
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:24 . |
Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.