Jak poprawnie oceniać jakość utworów przy uploadach na forum - Tutorial - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Strefa Ogólna > Wasze pytania / FAQ

Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Hunter
Temat ma 0 komentarzy i 17222 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 05-12-2013 (02:10).


Lista oznaczonych użytkowników


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-12-2013, 02:10   #1
⇒ Primary Awanturnik♣ ⇐
  
 
Hunter's Avatar
 
Dołączył/a: 12 Dec 2010
Miasto: Bytom
Wiek: 38
Postów: 3 849
Tematów: 939
Podziękowań: 11 337
THX'ów: 41 868
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 47
Imię: Radek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 15
Plusów: 1350 (+)
Hunter 1350
Hunter 1350Hunter 1350Hunter 1350Hunter 1350Hunter 1350
Odwiedź profil Hunter na Facebook Odwiedź profil Hunter na Twitter Odwiedź profil Hunter na Youtube Odwiedź profil Hunter na Last.fm Odwiedź profil Hunter na Soundcloud.com Odwiedź profil Hunter na Mixcloud
Jak poprawnie oceniać jakość utworów przy uploadach na forum - Tutorial

Wielu z nas ma problemy z odróżnieniem utworów w jakości full HQ od konwerta i ripa. Pamiętajcie iż to, że odtwarzacz muzyczny (np. AIMP) pokazuje nam jakość 320 kbps wcale nie oznacza, że tak jest faktycznie i że jest to HQ!



Poniżej znajdziecie zasady jakimi należy się kierować, tak by móc bez problemu dokonać szybkiej oceny jakości każdego utworu.


Po pierwszy będzie nam potrzebny darmowy program SPEK - Acoustic Spectrum Analyser:

[Tylko zarejestrowani mogą pobierać mp3, utwórz darmowe konto w 30 sekund, aby odsłuchać i pobrać tą i wiele innych mp3.]

Po pobraniu go i instalacji wystarczy wybrany utwór przeciągnąć i upuścić na otwarte okno programu. W ten sposób naszym oczom ukaże się wizualizacja spektrum akustycznego danego utworu.


I teraz najważniejsze - krótki opis jak odczytywać to, co wyświetla nam SPEK.


Patrzymy przede wszystkim na to, do jakiej wartości (wysokości kHz) dochodzi nam widmo utworu. Najprostszy możliwy schemat to:

20 kHz lub więcej - utwory full HQ, 320 kbps
19 - 20 kHz - utwory w realnej jakości dźwięku 256 kbps
18 - 19 kHz - utwory w jakości 192 kbps lub vbr (czyli ze zmiennymi bitrate'ami)

Wszystko co jest poniżej 18 kHz to konwerty.

Dotyczy to częstotliwości próbkowania 44.1kHz (44100) gdzie maksymalną częstotliwością jaką można uchwycić jest 22kHz (dokładnie 22.05kHz gdzie 20kHz to częstotliwość, a 2.05kHz to zapas na potrzebne filtry), a górna granica słyszalna dla ludzkiego ucha wynosi 20kHz.

Natomiast dla częstotliwości 48kHz górną granią będzie 24kHz.
Analogicznie dla 48 kHz, pliki:
22kHz i więcej będą Fullami, HQ,320kbps
21-22kHz - 256 kpbs
20-21kHz - 192kbps/vbr

Wszystko poniżej 20kHz to utwory niższej jakości .


źródło wiedzy: Art1, Art2


Tematy zawierające utwory w niższej jakości niż
256kbps będą przenoszone do kosza!


PRZYKŁADY:


Utwór Full HQ:




Konwert:




Zalecamy sprawdzanie widma przy przygotowywaniu każdego uploadu na forum, gdyż dzięki temu również WY macie pewność, że posiadany przez Was utwór jest napewno w najwyższej jakości i że po uploadzie nie zostanie on usunięty przez żadnego z moderatorów.


PS. Tutorial co to tak naprawdę jest rip i konwert.

Jak sprawdzać i usuwać obce aliasy z tagów utworu przed uploadem na forum.

__________________

Last edited by Trush; 28-11-2015 at 00:46.
Hunter jest offline  
Hunter dostał 119 podziękowań za ten post.
.marcin, 12al34, 19Ma-ny83, AAFire !, adam94pL™, ALoveMusic, And-Rey, Anjunadave, AZuDA, Bartek Sz., BarthezJumper, BeatOfTheMoon, Bekim, Black King, Black Life, Brainwasher, BREXO, Candie, Catrap, christ0ff, cream900, Daffy Duck, David., Davy, Dawca Mocy, denio39, Desvelo, di mateo, DJ Aver, Dj Bunsen, DJ. Don D&C, DJ.Public, djdeelane, DjOmega, FazZi85, Firzen, flayytronic, Flipper, For the Moment, Friggio, Gaajson, glazurnik20, Gosek, Graffik87, GreenB, Guess Who?, hauas, Heller, Horny, hubikos, hupcio1, JANKOS69, jareco, jau_, johnnuch, kami007, kellrez, Lectrolove, Marcell Veldt, Marcin88, Marqess87, Master2000, matiss3, milek87, Misiak1991, Nameless, Nature, Negan, NewEvoluTion, nirvana, Novy Q09, nuzownik, OPEN, orwell14, P4SIO, P77, pamk22, Patex, PatrykM, Pau7, Paul Andrew, pazdzioch, pekijwr, Pete Stan, PostScriptum, PRAWY, PropeX, PureTrance, P_S-Bass, Radion, Rate Motion, Rebeliant, Romik, Rubin, Sielislaw, Sikorsky, Skinek, Solekfuf, stoprocent, Sunset Emotions, Syneg, Szczepan-UnS, Szopen, szymek94, taurus830, Toka, TomekSadowa, Trush, Uciex, waza, yapis, Youngblood, _Ewelina, _Koras, _NIE_ZNAM_SIE_, _Rafael, _Robert_, _SKY_
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Zamknięty Temat
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jak poprawnie dodawać filmiki z serwisu Youtube, Facebook i Vimeo na forum - Tutorial Tomek Wasze pytania / FAQ
0 17-03-2013 00:39

Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:52 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
-->