|
Home | ZAREJESTRUJ SIĘ !! | Zmień nick | FAQ | Grupy Społecznościowe | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Red-dogg Temat ma 52 komentarzy i 9224 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 15-11-2012 (14:05). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
04-10-2012, 23:27 | #21 | |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 12 Jan 2009
Miasto: Leszno
Postów: 1 297
Tematów: 192 Podziękowań: 1 248
THX'ów: 3 559
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T.: 3
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 10 (+)
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Cytat:
__________________
|
|
Matt Pryde dostał 7 podziękowań za ten post. |
|
05-10-2012, 00:44 | #22 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
To może ja wtrącę swoje 3 grosze. Rzucacie nazwami typu kompresor itd itp. nie mając naprawdę pojęcia do czego służy kompresor. A więc wyjaśniam tak jak mnie uczyli realizatorzy na chłopski rozum: kompresor ścisza automatycznie sygnał o ileś tam razy (ratio) jeżeli sygnał przekroczy ustalony poziom głośności (treshold).
Czyli de facto używanie kompresora po to aby stopa była głośniejsza mija się z celem, bo pewnie używacie kompresorów które posiadają wzmocnienie sygnału na wejściu bądź wyjściu. Przy rozpoczynaniu zabawy w mastering na stopniu 'beginner' ja polecam taki myk: podbić sobie stopę w najniższych pasmach (np. 60-80 Hz) i w tym samym paśmie obciąć bas, natomiast w nieco wyżej brzmiących basach wyciąć na stopie ok. 130-160 Hz i podbić bas na tym samym paśmie. Mały myk ale w cholere przydatny. Pozdro 600 |
05-10-2012, 03:24 | #23 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 04 Mar 2009
Miasto: Poznań
Wiek: 37
Postów: 2 168
Tematów: 9 Podziękowań: 207
THX'ów: 1 974
Imię: Marcin
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 53 (+)
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
A ja napisze raz jeszcze, że Mastering to tylko jakas czesc produkcji...tak jak lukrowanie ciasta..co z tego ze zrobisz dobry lukier jak ciasto będzie surowe..i tak tego nikt nie zje..co z tego ze zrobisz super mastering jak sa slyszalne niedociągniecia w miksie..I nie polecam zabaw typu robimy miks i jednoczesnie mastering w postaci roznych wtyczek ladowanych na sume - MASTER..Bedziemy wiecznie chcieli cos zmieniac, ustawiac inaczej poziomy itd..To moze najlepiej gdy uslyszymy jakies falsze na wokalu wrocic do poczatku i nagrac wokal jeszcze raz? Totalnie bezsensu..Mastering najlepiej stosować do pojedynczej scieżki stereo miksu, który juz jest sprawa zamknięta..i zajmujemy sie masteringiem..Poza tym wszelkie stuczki sa dobre pod konkretny gatunek a mastering to tez podporządkowanie naszego nagrania pod istniejące wzorce do konkretnych gatunkow, nieco inne beda dla muzyki trance, inne dla house, electro a inne dla pop-u..
I najlepiej zajac sie na poważnie miksiem bo na pewno wiekszość początkujacych osob, chciało by robić super mastering, nie potrafiąc zmiksować stopy z basem, zmiksować poprawnie wokalu z podkładem itd..czesto miksy sa zduszone lub za ciemne albo za jasne..i wtedy sie mysli ze mastering to naprawi..a to duży błąd..on to jeszcze bardziej uwypukli.. Stad dla wszystkich patrzących na to poważnie i rozsądnie polecam poczytać np taki artykuł: Estrada i Studio Online Jak uzyskać głośne nagranie: Kod HTML:
http://www11.zippyshare.com/v/35243239/file.html Last edited by Zolczi; 05-10-2012 at 09:24. |
05-10-2012, 09:29 | #24 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2012
Miasto: Dream Machine
Postów: 2 021
Tematów: 118 Podziękowań: 5 512
THX'ów: 1 152
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 26
Imię: Kamil
Wzmianek w postach: 17
Oznaczeń w tematach: 34
Plusów: 6 (+)
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Ja pobralem z tej strony i mam wtyczke od bardzo dawna i dziala dobrze bez trzaskow itp. z Downloads at Kuassa Amplifikation klikamy na link i pobieramy
Last edited by .Kamil; 05-10-2012 at 10:09. |
Użytk. którzy podziękowali .Kamil za ten post: |
05-10-2012, 10:38 | #25 | |
..:: Mlody Klubowicz ::..
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Cytat:
1. Są darmowe wtyczki typu "TLS Maximilizer" a są też wtyczki, za które trzeba zapłacić grube siano np "L3 Ultramaximilizer". 2. Wtyczki do masteringu, daje się TYLKO NA MASTER. Każda wtyczka zapięta na dany kanał powoduje pewne opóźnienie sygnału. Prosty EQ czy kompresor, powoduje nie dużą latencję, ale maximilizer, i inne limitery to już zupełnie inna bajka. Spróbuj sobie zapiąć np Izotope Ozone, na jakiś pojedynczy kanał, to od razu usłyszysz o co chodzi. |
|
05-10-2012, 12:01 | #26 | |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 12 Jan 2009
Miasto: Leszno
Postów: 1 297
Tematów: 192 Podziękowań: 1 248
THX'ów: 3 559
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T.: 3
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 10 (+)
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Cytat:
__________________
|
|
05-10-2012, 13:28 | #27 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Niepotrzebnie wrzucasz wszystko do jednego worka. Tak czy inaczej maximilizera nie powinno się dawać nigdzie poza masterem.
|
05-10-2012, 18:55 | #28 | |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2012
Miasto: Dream Machine
Postów: 2 021
Tematów: 118 Podziękowań: 5 512
THX'ów: 1 152
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 26
Imię: Kamil
Wzmianek w postach: 17
Oznaczeń w tematach: 34
Plusów: 6 (+)
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Cytat:
nalezy sie zarejstrowac na stronie pobrac seriala itp. ale warto Last edited by .Kamil; 05-10-2012 at 19:02. |
|
06-10-2012, 10:13 | #29 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Chcąc uzyskać głośny kawałek, najpierw trzeba sie skupić nad poszczególnymi ściezkami. Ale o tym za chwilę.
Średnia głośność utworów słyszanych czy to w radio czy z mp3, TV itd. wyraża sie parametrem RMS. Im RMS bliżej zera, tym kawałek jest głośniejszy. Łatwo zaobserwować myki robione z RMS w telewizji. Oglądamy jakiś film, po czy wyskakują reklamy i odruchowo sięga sie po pilota, aby ściszyć dźwięk...Dlaczego tak jest ?? Otóż dlatego, że twórców reklam do niedawna nieobowiązywały ramy dotyczące produkcji reklam jesli chodzi o średnia wartość głośności - RMS i reklamył zwyczajnie były dużo głośniejsze niż nadawany film czy program. Jak uzyskać głośny kawałek...otóz jak napisałem wyżej, podczas miksu trzeba sie skupić nad każda ścieżką czyli odpowiednio ja skompresować, żeby poziom PEAK sygnału nie dochodził do tzw. cyfrowego zera, tylko latał sobie sporo poniżej.I tak trzeba zrobic z kazda ścieżką. Jeśli natomiast ścieżki nie bedą odpowiednio skopresowane, to (posłuże się tutaj np crushem) i talerz wali w okolicach zera, to wtyka na masteringu niewiele podniesie głosność na całości, ponieważ ten talerz dochodzi do zera, więc wtyka masteringowa nie ma niejako "miejsca", zeby podnieść poziom cąłośći. Jeśli natomiast skompresujemy każdą ścieżke tak, że na każdej z nich bedzie jakiś zapas do ZERA, to zapinając wtyke masterowa, kręcąc gałami uzyskamy wiekszą średnią głośnośc niż gdybysmy to samo zrobili, ale nie na skompresowanych ścieżkach... Ot taki paradoks: kompresor, który ma za zadanie ściszać najgłośniejsze fragmenty, pośrednio ma wpływ na głośność całego kawałka, ponieważ jak wspomniałem wyżej, kompresor robi w każdej ścieżce "miejsce" dla wtyki masteringowej. Oczywiście taki zabieg zwiekszania RMS ma swoje wady, ponieważ zabija sie dynamikę (dynamika - czyli głośność), poszczególnych scieżek - czyli nie ma większych różnic we fragmentach cichszych i głosniejszych... W muzyce eektronicznej nie ma to w sumie znaczenia, ale nie wyobrażam sobie koncertu fortepianowego f moll Chopina, gdzie ślady sa zmasakrowane kompresorami a całość lata w granicach -12, -10 db RMS. W takiej sytuacji pojęcia cresscenda, diminuenda znane od wieków straciłby swój sens w zapisie nutowym
__________________
|
jeet dostał 3 podziękowań za ten post. |
06-10-2012, 15:40 | #30 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Próbki przed i po masteringu
Ja tam do podnoszenia głośności klarownego mixu używam limiterów ale każda metoda jest dobra jeśli efekt zadowala
__________________
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[Program] Wtyczki do Masteringu | BoB1314 | Pytania | 6 | 07-02-2012 22:51 |