|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: TB:52 Temat ma 9 komentarzy i 1411 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 13-02-2012 (00:43). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12-02-2012, 09:52 | #1 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 12 Apr 2008
Miasto: Czarnków
Wiek: 32
Postów: 492
Tematów: 68 Podziękowań: 84
THX'ów: 244
Imię: Rafał
Wzmianek w postach: 2
Oznaczeń w tematach: 2
Plusów: 5 (+)
|
Wydajność podzespołów
Witam mam problem z FL i wielu znanym zacinaniem się dźwięku. Niedawno kupiłem nowego PC który bez problemu powinien sobie radzić z moimi projektami ale co jakiś czas są problemu z wspomnianym zacinaniem się dźwięku. Moje pytanie brzmi następująco czy Fl posiada jakieś opcje ustawienia alby czerpał np. więcej wydajności procesora bo wydaje mi się, że nie korzysta z niego w 100%
|
|
Użytk. którzy podziękowali TB:52 za ten post: |
|
12-02-2012, 10:30 | #2 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 28 Aug 2009
Miasto: Jasienica
Postów: 1 446
Tematów: 17 Podziękowań: 2 031
THX'ów: 1 540
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 1
Plusów: 9 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
tnie sie bo za duzo sciezek ;P.
Uzyj ASIO. Kompa mozesz miec zajebistego, ale przewaznie i w takich jest zwykla karta (zintegrowana) A co do wydajnosci, zalezy ktory masz FL. bo w 10 wiecej ulatwien na ta korzysc mozesz zrobic. A ogolem rozne sa metody, nawet nie chce mi sie wymieniac. Na forum powinny byc np smart disable,keep on disk. Roznie no ;P |
12-02-2012, 13:21 | #3 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 14 Mar 2011
Miasto: Tak.
Wiek: 25
Postów: 259
Tematów: 17 Podziękowań: 588
THX'ów: 191
Imię: Maciek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
Hmm..
Tak jak kolega wyżej, zmień sterowniki na ASIO. Jeśli to nie pomoże, możesz użyć opcji mostkowania (bridged). FL Studio jest programem 32-bitowym, więc jest w stanie wykorzystać jedynie 2,99Gbb pamięci RAM. Jeśli masz więcej takowej pamięci, to FL po prostu jej nie zauważy. Opcja mostkowania sprawi, że wtyczki użyte w projekcie zostaną otwarte jako oddzielny proces, dzięki czemu FL używać będzie swoją pamięć RAM, a wtyczki swoją. Opcja mostkowania działa tylko na 64-bitowych wtyczkach, na 64-bitowym systemie Windows. Włączasz ją klikając na ten trybik ubok opcji wtyczki, tj. na prawo od tego "czegoś" co naciskasz jeśli chcesz np. zapisać preset. Po naciśnięciu na oknie wtyczki pojawi się inne okno, w którym masz 3 zakładki. Klikasz tą drugą (PROCESING) i zaznaczasz "Bridged". Last edited by Anoren; 12-02-2012 at 13:22. |
12-02-2012, 14:06 | #4 |
..:: senior Member ::..
Dołączył/a: 28 Jan 2011
Miasto: Chodzież
Postów: 127
Tematów: 27 Podziękowań: 128
THX'ów: 284
Imię: Oskar
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
Nie znam sie zbytnio na dzialaniu Fl'a ale mozliwe ze to moze pomoc :
Wystarczy przesunac ten pasek do konca i Fl czyta wszystko troche szybciej Options -> Audiosettings Last edited by OsKaRuS; 12-02-2012 at 14:08. |
12-02-2012, 14:36 | #5 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Wydajność podzespołów
Mam bardzo podobny problem. Postaram się go trochę lepiej tylko opisać jak wygląda sytuacja w moim przypadku.
Mój komputer to: i7 2600k 3.4Ghz, 8GB ramu (nie pamiętam częstotliwosci, ale jest to jedna z szybszych na rynku pamięć) Esi Maya 44 PCI-E Geforce 210. Przy takim komputerze, wszystkie projekty powinny śmigać mi bezproblemowo nawet przy interpolacji 512 punktowej. Jednakże tak nie jest. Zjechałem w dół nawet do 128 i mimo wszystko za każdym razem gdy projekt się rozwija, pojawiają się takie lekkie przycinki przy odsłuchiwaniu. Fakt faktem, że stosuję żrące procesor/ram wtyczki typu Omnisphere, Trillian, EWQL, czasem po kilka takich instrumentów na raz. Lecz cięższe wtyczki używam jako bridged. Sterowniki to Asio 2.0 Esi Maya 44. FL'a używam w wersji extended memory. W najgorszym wypadku procesor obciążony jest max w 30%, natomiast zużycie pamięci fizycznej to max 3.5GB, przez cały komputer. FL pokazuje że dostępne jest jeszcze ponad 3GB ramu. Pytanie jest moje czy możliwym jest by przez kartę graficzną pojawiały się takie przycinki? Czy może jest tak gdyż moja Esi Maya niedomaga? Pozdrawiam.
__________________
Last edited by tomanee; 12-02-2012 at 14:54. |
12-02-2012, 19:03 | #6 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 14 Mar 2011
Miasto: Tak.
Wiek: 25
Postów: 259
Tematów: 17 Podziękowań: 588
THX'ów: 191
Imię: Maciek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
Tomanee, tak jak napisałem wyżej, FL wykorzysta jedynie 2.99GB RAMu, ponieważ jest
to program 32-bitowy. Jeśli otworzysz np. Omnisphere w bridged mode, to wtyczka nie będzie ddziałała jako część FLa, tylko oddzielny proces. Oczywiście potrzebny do tego jest Win x64. :Edit: Wybacz, niedoczytanie moje xd Tak więc zwracam honor i mam szczerą nadzieję, iż wybaczysz mi mój błąd xd Last edited by Anoren; 13-02-2012 at 16:10. |
Użytk. którzy podziękowali Anoren za ten post: |
12-02-2012, 19:57 | #7 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Wydajność podzespołów
Ale co to ma do rzeczy? Pisze przeciez że używam wtyczek na bridged i ciągle mi FL pierdzi. Czytaj całe wpisy a nie ich część...
__________________
Last edited by tomanee; 12-02-2012 at 19:58. |
12-02-2012, 22:20 | #8 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 04 Mar 2009
Miasto: Poznań
Wiek: 37
Postów: 2 168
Tematów: 9 Podziękowań: 207
THX'ów: 1 974
Imię: Marcin
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 53 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
Takie pytanie na marginesie..zeby nie zakladac nowego watku..
Jakie "warunki" (jakkolwiek to zabrzmi) trzeba spelnic zeby moc dzialac na wtyczkach w trybie bridged mode? Tak zeby uruchomic odrebny proces? Zalozmy ze jednostka bedzie oparta o procesor Intel Core i7...8Gb Ram DDR3 i teraz co dalej? trzeba tez miec system 64 bitowy tak? np Win 7 w takowej wersji? A co z wersja pluginow? tez musza obslugiwac 64bit? Warto mysle w przyszlosci sie ta metoda zainteresowac, a narazie sprzet mi raczej na to nie pozwala (mam tutaj na mysli jednostke PC) ale w planach jest upgrade takze stad to moje pytanie. Last edited by Marcinkiewicz86; 12-02-2012 at 22:23. |
12-02-2012, 23:08 | #9 | |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Wydajność podzespołów
Cytat:
Tryb bridged stosujesz w momencie kiedy masz komputer o potencjale wyższym niż FL może wykorzystać. I jestes spowolniony przez środowisko FLowskie.
__________________
|
|
Użytk. którzy podziękowali tomanee za ten post: |
13-02-2012, 00:43 | #10 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 04 Mar 2009
Miasto: Poznań
Wiek: 37
Postów: 2 168
Tematów: 9 Podziękowań: 207
THX'ów: 1 974
Imię: Marcin
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 53 (+)
|
Odp: Wydajność podzespołów
To znaczy ze jak teraz mam komputer z procesorem C2D 3,4 oraz 4 GB RAM to juz to moge wykorzytac w zwyklym srodowisku Windows Xp? No bo w FLu jest mozliwosc uzywania jedynie do 3 GB Pamieci wiec ten 1 GB jest ponad to..a nie moge go wykorzystac..to musze sprobowac
Ok dziekuje! |
|
|