|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: deniol96 Temat ma 7 komentarzy i 9167 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 13-08-2015 (08:08). |
Tags: festiwal, muzyczny, organizacja |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11-08-2015, 23:57 | #1 |
..:: true Member ::..
|
Organizacja festiwalu muzycznego
Witajcie Clubbersi!
Słowami wstępu powiem tylko że jeżeli ktoś chce mnie wyśmiewać i obrażać zamiast pomóc to prosiłbym o opuszczenie wątku gdyż poważnie podchodzę do sprawy Mam również prośbę do moderatorów o przeniesienie tematu do odpowiedniego wątku ponieważ samemu nie potrafiłem określić pod jaki dział to przyporządkować Zapewne wielu z Was fascynuje się wielkimi festiwalami muzycznymi. Często narzeka się że u nas w PL za mało takich eventów ma miejsce. Razem z kumplem zastanawiamy się jak wygląda taki festiwal od strony organizacyjnej. Można powiedzieć że mamy dobre dojście do władz naszego rodzinnego miasta (Siemianowice Śląskie), które bardzo chce się wypromować spośród miast śląskich. W mieście funkcjonuje jeden klub muzyczny, brak tego typu wydarzeń. Większość to festyny na których śpiewają chórki i występują lokalne kapele, które mimo iż grają na prawdę świetnie to przejadły się już szerszej publice. No bo ileż można słuchać na każdym festynie 3 tych samych zespołów.. (oczywiście nie mam zamiaru urażać ich umiejętności ponieważ sam ich podziwiam i życzę im jak najlepiej). Podczas ostatniego sylwestra wystąpił jeden z naszych siemianowickich DJ. Można powiedzieć że znany tylko wśród swoich znajomych być może nawet nie wszystkich. Sam jego set nie był najwyższych lotów mimo to zebrało się mnóstwo młodzieży którzy na prawdę byli chłonni drobnego klimatu festiwalu. Przechodząc do sedna. Chciałbym dowiedzieć się przynajmniej ogólnikowo (a jeżeli się da to szczegółowo) jak wygląda organizacja takiego przedsięwzięcia? Jak zrobić porządny biznesplan? Co w nim ująć? Jak pozyskać sponsorów? Gdzie najpierw zgłosić pomysł organizacji takiego wydarzenia? Tak jak pisałem mamy dosyć dobry kontakt z władzami miasta jednak nie możemy umówić się na spotkanie i po prostu powiedzieć "chcemy festiwal muzyki elektronicznej". Może ktoś ma z takim czymś do czynienia? Pozdrawiam.
__________________
|
|
deniol96 dostał 2 podziękowań za ten post. |
|
12-08-2015, 00:19 | #2 |
..:: Gadatliwy ::..
Dołączył/a: 23 Oct 2012
Miasto: Kołobrzeg
Postów: 45
Tematów: 0 Podziękowań: 32
THX'ów: 20
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Nie znam się na tym ani trochę, ale świetny pomysł i mogę życzyć powodzenia. Fajnie, że ktoś ma takie 'marzenia' (?) i chce do tego dążyć
|
12-08-2015, 15:23 | #3 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Dokładnie. Takie przedsięwzięcie nawet na małą skalę to nasze skromne marzenie Oczywiście jesteśmy świadomi iż nie jest to prosta sprawa no ale przecież inni też jakoś zaczynali. Liczymy na to iż wśród użytkowników 4clubbers znajdują się osoby, które są doświadczone w temacie i mogą udzielić nam kilka cennych wskazówek
__________________
|
12-08-2015, 17:06 | #4 |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Co trzeba ująć w biznesplanie? Najlepiej przyjrzeć się jakiemuś festiwalowi, na którym się jest:
Zabezpieczenie imprezy - wynajem ochroniarzy zależnie od ilości spodziewanych klubowiczów, sporządzenie planu ochrony, zabezpieczenie "fizyczne" festiwalu w postaci jakichś barierek etc. Służba medyczna - wiadomo Wynajem sceny oraz sprzętu - oświetlenia, nagłośnienia. Wynająć trzeba też ludzi, którzy obsługiwać będą sprzęt, którzy to wszystko podłączą i nie dopuszczą do wysadzenia głośników w powietrze No chyba, że się ktoś na tym zna. Zaplecze dla artystów - trzeba ich gdzieś "zakwaterować" na czas imprezy Catering - jakiś bar z napojami, z czymś do zjedzenia Honoraria dla artystów Strona internetowa, reklama Warto też spróbować ściągnąć chociaż na jakiś krótki reportaż telewizję, ale nie molocha TVP, tylko jakąś regionalną, z tego co wiem one nie są aż tak negatywnie nastawione do filmowania takich przedsięwzięć zorganizowanych przez zapaleńców, więc wbrew pozorom otrzymanie wsparcia od nich nie jest aż tak trudnym zadaniem. PS Nie wiem jak duże to miałoby być, ale jeśli więcej niż bodajże 1000 osób, to warto zaznajomić się z ustawą o imprezach masowych, znajdziesz tam część obowiązków, które do organizatora należą
__________________
Last edited by Matan Zajcev; 12-08-2015 at 17:08. |
12-08-2015, 20:11 | #5 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Super wielkie dzięki!
Mam już sprawdzonego faceta który wynajmuje mi zawsze sprzęt na jakieś wesela, 18 etc. Wiem że oferuje również wynajem scen wraz z całym potrzebnym sprzętem oraz obsługa tego. Barierki też nie byłyby problemem- sąsiad z piętra niżej ma firmę wynajmującą siatki i płoty ogrodzeniowe na budowy więc może nadadzą się również na taką imprezę. Służba medyczna- ważny aspekt, jak go ugryźć? Są prywatne służby które opłacam za obsługę medyczną podczas festiwalu? Czy muszę się zgłosić gdzieś na pogotowie i tam określę mi jakie są koszta? Zaplecze dla artystów za sceną ale czy jeżeli artystami byliby DJ ze śląska raczej z miast ościennych ze słynnych klubów (rzecz jasna na początek) to czy jestem zobowiązany wynajmu również hotelu? Z pewnością przydałaby się jakaś mini gwiazda wieczoru. Gdzie znajdę lub czy ktoś się orientuje i może polecić jakiś lekko znanych polskich DJ którzy nie kosztują pół miliona za godzinnego seta? Chodzi mi raczej o gwiazdę typu BBX lub jakiś zagraniczny artysta który nie kosztowałby tyle co całe miasto? Catering.. Tutaj przydaliby się sponsorzy.. Żywiec, Tyskie... Jak wygląda sprawa ubiegania się o sponsoring? Rozumiem że należałoby napisać jakieś podanie lub zapytanie. Oczywiście od strony jedzenia znam dobrze paru właścicieli rówżnych kebabów etc. którzy myślę z chęcią rozstawiliby swoje stoisko na takim festiwalu. Strona www i reklama- no cóż coś tam wiem o pisaniu strony ale mam brata zajmującego się tym profesjonalnie na zamówienie. Jakąs prostą stronę w Joomli pewnie by mi klepnął na fajnym motywie aby jakoś to wyglądało. Na śląsku prosperuje Telewizja TVS. Z pewnością zainteresowaliby się takim wydarzeniem. Ustawę przeczytam na dniach. Ciężko mi powiedzieć na jaką skalę byłaby impreza. 1000 ludzi może nie osiągnąć ale dla pewności poczytam tą ustawę. Tutaj jest kilka zdjęć jak wygląda "dumny" amfiteatr w Siemianowicach Śląskich: Jest jeszcze kilka innych lokalizacji takich jak Park Tradycji w Siemianowicach Śląskich gdzie organizowane są festyny i różne imprezy plenerowe (miejscca jest dosyć sporo czego może nie widać na fotografii)
__________________
Last edited by deniol96; 12-08-2015 at 20:14. |
deniol96 dostał 2 podziękowań za ten post. |
12-08-2015, 21:38 | #6 | |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Cytat:
Co do cateringu - zazwyczaj jest tak, że... to tobie płacą za to, że mogą sprzedawać swoje piwo na terenie twojej imprezy czy w ogóle rozłożyć się ze swoim stoiskiem, jeśli mowa o wyżerce . W końcu to dla nich reklama W przypadku piwa należy najlepiej zapewnić wyłączność dla konkretnej marki piwa, inaczej trudno będzie im się zgodzić przy tak małym evencie. Jeśli startujesz z pierwszą edycją małego festiwalu, to ciężko będzie o poważnych sponsorów. Na pewno warto popytać czy z jednostek samorządowych nie udałoby się czegoś wycisnąć, w końcu to też jakaś reklama miasta. No i na koniec jest istotna rzecz, o której musisz wiedzieć - na małych festiwalach zarabiają przede wszystkim "podwykonawcy", czyli właśnie firmy wynajmujące sprzęt, ochronę czy punkty gastronomiczne. Ty jako organizator takiego małego eventu zarobisz grosze albo będziesz to robić "charytatywnie". Taka jest rzeczywistość, ale po twoim nastawieniu zakładam, że jesteś właśnie takim zapaleńcem, który byłby w stanie zrobić to "za darmo", nie dla zysku, ale dla satysfakcji PS Co do gwiazd z dalszych lokalizacji - coś takiego to się chyba z managerem artysty ustala, warunki współpracy, honorarium i co w nim jest zawarte. Znane gwiazdy mają opłacone hotele, bilety lotnicze, zapewniony odbiór z lotniska czy nawet spełnienie kaprysów takich jak Johny Walker w barku Natomiast jak jakiś mało znany artysta dostanie szansę występu na fajnym evencie, to on zgodzi się na wszystko, byle tam zagrać, nawet, jesli będzie to oznaczało transport i zakwaterowanie z własnej kieszeni.
__________________
Last edited by Matan Zajcev; 12-08-2015 at 21:45. |
|
12-08-2015, 22:48 | #7 |
..:: true Member ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Matan Zajcev dziękuję Ci! Bardzo mi pomogłeś!
Co do zarobków to nie nastawiam się na wielkie zyski. Tak jak napisałeś- raczej zrobię to charytatywnie dla własnej przyjemności Od przyszłego tygodnia zacznę dzwonić do różnych firm i po prostu opiszę całą tą historię z festiwalem i w jaki sposób i na jakich warunkach mogę skorzystać z ich usług. Myślę że spiszę sobie wszystkie wstępne koszta i zlecę jakiemuś znajomemu napisanie tego ładnym, dyplomatycznym językiem jak to sobie wyobrażamy to całe wydarzenie. Z tym udam się do urzędu miasta może jakoś umówie się na spotkanie z kimśod organizacji imprez, przedstawię mu wstępny projekt i jeżeli zgodzą się na wynajem amfiteatru (w którym szczerze mówiąc za wiele się nie dzieje..) to na pewno ruszę z projektem i przy dobrych lotach na przyszłe wakacje zaproszę Was na mój skromny event oczywiście na chwilę obecną to są tylko marzenia no ale jakoś trzeba dążyć do spełnienia ich Pozwolę sobie jeszcze prosić o pomoc z tymi służbami medycznymi jak to wygląda? Może ktoś zna konkrety w tej kwestii? Jeżeli będę mógł to będę na bieżąco relacjonował przebieg realizacji tego wydarzenia Jeszcze raz dzięki za pomoc!
__________________
|
13-08-2015, 08:08 | #8 | |
..:: Klubowicz ::..
|
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego
Znalazłem jeszcze takich garść informacji, które dotyczą imprezy masowej, a więc dla liczby uczestników większej niż bodajże 1000, więc nie wiem, czy Ciebie to dotyczy, ale zawsze warto się zaznajomić, może się okazać, że dla mniejszych imprez jest podobnie:
Cytat:
__________________
|
|
Użytk. którzy podziękowali Matan Zajcev za ten post: |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[News] TomorrowWorld 2015 - Pełen line-up festiwalu! | P4SIO | Newsy | 7 | 17-07-2015 21:47 |
Polacy na festiwalu w Korei Południowej! | Kameleon | Newsy | 50 | 03-09-2012 19:09 |