PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Stuki w silniku


HubusRPK
25-10-2013, 22:19
Witam.
Chcialem sie was poradzic w pewnej sprawie, mam zamiar kupic samochod dzisiaj ogladalem passata b4 z silnikiem 2.0 115km. Ogolnie bardzo ladny jedynym mankamentem bylo dziwne stukanie jakby w silniku. Wlasciciel upieral sie ze to pompa wspomagania sie konczy i tak tlucze. Co to moze byc waszym zdaniem mi pierwsza na mysl przyszla panewka. Stukalo na jalowym biegu i przy zwiekszaniu obrotow stuki sie nasilaly

Wolly1962
25-10-2013, 23:42
mi tak stukalo w mercedesie tylko to było na wale, nie wiem czy jak pompa by sie konczyla to bys nie mial przypadkiem takich dziwnych dzwiekow przy skrecaniu?
passat b4 lepszy w 1.9 TDI ;>

HubusRPK
26-10-2013, 00:01
wiem ze w TDI lepsze sa ale tez ceny sa sporo wieksze ;) wlasciwie to na samym poczatku wykluczylem pompe, bo wydaje mi sie ze wyła by przy skrecaniu a nie stukalo cos pod maska. Moze ktos mial passata b4 i podobna sytuacje z nim ?? :)

Memciu
26-10-2013, 03:44
prawdopodobnie coś z wałkiem.
Kuzyn miał takiego i wiem że miał podobny przypadek. Wkońcu w silniku jakąś blaszka się urwała i uszkodziła tłok.
Z pewnością coś do remontu będzie.

HubusRPK
26-10-2013, 11:15
Licze sie z tym ze napewno cos bedzie do zrobienia i gdyby nie bylo to nic powaznego to bym sie nawet nie zastanawial. Obawiam sie ze odrazu po kupnie musialbym
wymieniac silnik.. A to juz by byly spore koszty

baddy
26-10-2013, 11:36
pompa jakby sie konczyla to by huczalo łozysko. jak wlasciciel taki uparty to niech zrzuci pasek wieloklinowy i odpali, jak nie bedzie stukow to ma racje, kilka minut roboty i diagnoza wstepa ustalona

Cien
27-10-2013, 07:05
Jak zaczynasz kręcić kierownicą i w tedy tłucze, to masz łożyska od amortyzatorów. Jakoś się to zwie. Pompa to nie jest. Jak właściciel taki mądry to czemu nie naprawił ? Uciekaj przed takimi krętaczami.

slivka91
28-10-2013, 19:52
Daj filmik bo mozna gdybac co to jest. To mogą być końcówki drążków kierowniczych (stuki podczas jazdy, trzeszczenie), przeguby (klekotanie przy skręcaniu chyba, że są tak dojechane, że na prostej klekoczą), pompa wspomagania (jak już pompa to sprawdzić czy w ogole płyn jest - przy kręceniu jak pompa licho dawkuje albo płynu nie ma to szura a poza tym kręcisz kierownicą z siłą), panewki (może już dojechany jest...), a może po prostu niedogrzany. W okresie późna jesień/zima silniki mogą ale nie muszą różnymi dźwiękami po odpaleniu grać.