PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Mondeo Mk 3 2.0 TDCI


.:Misiek:.
10-09-2013, 17:31
Witam. Ponieważ nadeszła u mnie chwila wyboru samochodu chciałem zaczerpąć od was kilka opinii na temat ww samochodu. Jak narazie moje fundusze pozwalają na zakup owego samochodu, mianowicie mam kilka pytań. Mam na oku Mk 3 z 2005r silnik 2.0 TDCI 130km. Jak to jest z tymi liftami. Głownie chodzi mi o to że wyczytałem na internecie że Mondeo po lifcie miało zainstalowane juz DPF. Wyczytałem również ze te cholerne DPF'y zostały montowane w samochodach po 2006r.

Proszę też o opinie pod względem żywotności części które trzeba regularnie wymieniać oraz czy często awaryjne są te silniki. Z góry dziękuje za opinie o ww samochodzie.

Pozdrawiam, Misiek.

djmatti91
11-09-2013, 15:34
Nie wiem jak to jest z DPF w Fordach ale np. w Oplu juz 2005r były one w niektórych samochodach montowane, po 2006r. praktycznie już wszystkie szły z DPF ale te sprzedawana w polsce niekoniecznie - także jeszcze można trafić na taką bez DPF.

Po numerze VIN na pewno da sie określić czy taki DPF jest czy tez nie.

Jednak ja bym tutaj się nie bał DPF a ogólnie diesla w tym aucie. Ten samochód nie ma w gamie dobrego diesla- każdy ropniak w mkIII borykał się z problematycznymi wtryskami, jest to kosztowna usterka, dlatego te auta są takie tanie!! Ogólnie auto jest fajne - pojemne, ładne, dobrze wykonane, dobrze się prowadzi i ta niska cena. Jednak lepiej poszukać samochodu z silnikiem benzynowym, ale i tu nie jest kolorowo. Jeśli myślimy o LPG to lepiej odpuścić (mowa tutaj o 1.8 16v). Silniki te posiadały ceramiczne zawory które leciały jeśli auto poczuło LPG, wyjściem z tej sytuacji jest porządna instalacja LPG i częste regulacje tych zaworów, wtedy ryzyko uszkodzenia znacznie spada. w 1.8 16v leca także kolektory ssące (objawy to niższa moc, większe spalanie i charakterystyczny klekot spod maski) Wymiana takiego kolektora w ASO to koszt ok 1300zł. Uzywek jest wiele, ale większość już do niczego... najmniej awaryjnym silnikiem w mkIII był 2.5 V6, ale pewnie Cie nie interesuje bo więcej pali i opłaty wyższe. Co moge jeszcze dodać to to iż egzemplarze przed liftingiem są bardziej narażone na korozję, wewnątrz bardzo szybko zużywają się mieszki zmiany biegów, szybko ścierają się także rączki itd.

To tyle jeśli chodzi o moje doświadczenie z tym autem

Memciu
11-09-2013, 19:44
Więcej nie trzeba dodawać.
Diesle to właśnie problemy z wtryskami common rail, benzyna to znów bez lpg bo niszczy silniki.

DPF to pikuś, wywalisz bebechy, giełda Gliwice,Mysłowice[a masz blisko :P ] i tam koleś w sprinterze bodajże [podobno zmienił auto] za 700zł zrobi ci podniesienie mocy i wyprogramuje DPF'a - sprawdzona osoba.

Rdza, najczęściej łapie przy drzwiach[z każdej strony] , nadkola, progi.