PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Koniec z reklamowaniem "darmowych" gier?


CrisPL
01-08-2012, 20:14
Koniec z reklamowaniem "darmowych" gier?

Środa, 1 sierpnia (05:53)

Często gry F2P określane są mianem "darmowych", a jak wiemy nie do końca jest to prawdą - owszem, rozgrywka nie wymaga uiszczania opłat, ale niekiedy do jej kontynuowania trzeba nabyć za prawdziwe pieniądze wirtualne przedmioty.

http://img.interia.pl/gry/nimg/b/f/kara_zniecheci_tworcow_5852314.jpg
Czy ta kara zniechęci pozostałych twórców podobnych gier do reklamy swoich produktów? /AFP


Tak jest w przypadku komórkowej gry Wojna czołgów, której twórcy zostali ukarani przez UOKiK za nazywanie jej "darmową".
We wrześniu 2011 roku na podstawie skargi wniesionej przez konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął śledztwo przeciwko firmie CT Creative Team, twórcom komórkowej gry Wojna czołgów. Produkcja reklamowana była, jako darmowa, a tymczasem okazało się, że nie do końca darmowa się okazała.
"W rzeczywistości użytkownicy mogli korzystać z szeregu odpłatnych opcji (np. zakup dodatkowego wyposażenia wirtualnego czołgu) a uczestnictwo w grze bez ponoszenia kosztów było możliwe praktycznie tylko na jej wstępnym etapie. Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama powinna informować o cechach oferowanego produktu w sposób rzetelny i prawdziwy a konsument nie powinien być zaskakiwany koniecznością uiszczana opłat, po tym jak zdecyduje się na skorzystanie z oferty" - czytamy w oświadczeniu UOKiK.
CT Creative Team zostało ukarane grzywną w wysokości 38951 zł, wyrok nie jest jednak prawomocny, jako że firma odwołała się do sądu.
Niewykluczone jednak, że decyzja UOKiK w tej sprawie ukróci stosowane przez marketingowców metody, które wprowadzają w błąd klienta.

Źródło: Interia.pl