Matt Bukovski
03-03-2012, 21:04
Cześć, oto mój mały poradnik jak zrobić uplifting/acid bassline. Jest to dokładnie ta sama linia basowa co w moim ostatnim remiksie. Można go posłuchać tutaj:
Farhad Mahdavi - Blue Rose (Matt Bukovski Remix) - YouTube
Większość brzmień tworzyłem zaczynając od pustego presetu z Sylenth1 w wersji 2. Można go wywołać klikjąc przycisk MENU na środku i wybierając polecenie "Init preset". W opisach presetów pominąłem te najbardziej oczywiste albo zbędne w danym momencie parametry (zazwyczaj domyślne ustawienia gałek po włączeniu inita)
W przykładach dźwiękowych najpierw jest przedstawiony czysty preset z nałożonym jedynie sidechainem, a następnie włączam EQ oraz bitcrusher.
No to jedziemy!
SUB BASS
tutaj czysty preset bez żadnych "przełączeń" gdyż nie użyłem EQ
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 1, Retrig: On
Oscylator A2: Saw, Volume: 3.5, Voices: 4, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max (teraz to już nie pamiętam czy nie było jeszcze +1 octave a nie chce mi się załadowywać całego projektu)
Amp Env A: A 0.5, R 0.5
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.3
Cutoff: 24Hz, Resonance: 0, Keytrack: 0.7
+ Sidechain
MID ROLL:
Brzmienie które dodaje najwięcej "mięcha" i przyjemnego zgrzytu do naszego bassu.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max
Oscylator A2: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 2.7, Stereo: max
Oscylator B1: Saw, Volume: max, Voices 8, Retrig: Off, Detune: 3.4, Stereo: max, Octave +1
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.1
Filter B type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 0.7
Cutoff: 47Hz (docelowo po otwarciu filtra)
Mod Env 1: Cutoff AB (czarna gałeczka w prawo na 5.62), Decay (D): 4.24
Mod Env 2: Cutoff AB (w prawo na 5.05), Decay: 0,69
+ Filtr highpass na 220Hz (24dB/oct)
+ EQ:
384Hz -4.5dB Q 0.69;
20kHz +4.5dB, Q 1.66
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.50)
PLUCK ROLL:
Ten arp dodaje nam nieco dynamiki oraz wypełnienia.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max
Oscylator A2: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 2.7, Stereo: max
Oscylator B1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 3.4, Stereo: max, Octave +1
Oscylator B2: Noise, Volume: 1.4, Voices: 8, Retrig: Off, Stereo: max
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.2
Filter B type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 0.7
Cutoff: 11Hz
Mod Env 1: Cutoff AB (czarna gałeczka w prawo na 5.62), Decay (D): 3.2
Mod Env 2: Cutoff AB (w prawo na 8.48), Decay: 0,8
+ Filtr highpass na 340Hz (24dB/oct)
+ EQ:
480Hz -4.5dB Q 0.60
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
ACID 1:
A to jest za to fajnie brzmiąca warstwa acidowa, dodaje naszemu bassowi wyrazistości i charakteru.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 1, Retrig: On, Detune: 0, Octave: +1
Filter A type: Bandpass, slope 24dB, Drive: 0
Cutoff: zrobić powolne automatyzacje pomiędzy 2 a 8 Hz
Resonance: 3.86
Mod Env 1:
Cutoff AB 5.05, Reso AB 2.76, D 5.3, R 2.24
Mod Env 2:
Cutoff AB -0.86, D 3.8, R 2.8
LFO1:
Cutoff AB 10.00, Rate 1/1D, Gain 3.24, Wave: Sine
Distort: type overdrive, Amount 100%, Dry/wet 100%
EQ: 1-POLE, Bass +10dB, Bassfreq 110Hz, Treble +7.5dB, Treblefreq 3520Hz
Compr: Ratio 3.88:1, Threshold -15dB, Attack 15ms, Release 150ms
+ Filtr highpass na 420Hz (24dB/oct)
+ EQ:
480Hz, -3dB, Q 0.60
3.46kHz -4dB Q 0.65
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
ACID2:
To brzmienie nie jest absolutnie niezbędne, ale dodaje oldskulowego charakteru ;) Jak kto woli.
Sylenth1:
domyślny preset 001: ARP 303 Saw który uruchamia się po włączeniu sylentha (podstawowy bank)
Cutoff: zrobić powolne automatyzacje pomiędzy 25 a 50 Hz
+ Filtr highpass na 300Hz (24dB/oct)
+ EQ:
470Hz -5dB Q 0.54
3.46kHz -2.7dB Q 0.65
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
na masterze dodatkowo ToneProjects Basslane ustawione na np. około 150Hz, Witdh na minimum (gałka w lewo, Monitor ON)
I na koniec:
Wszystkie warstwy bassu wchodzące po kolei (na końcu wyłączyłem sidechain żeby pokazać też jak to brzmi bez "pompki")
Pozdrawiam wszystkich,
Matt
Farhad Mahdavi - Blue Rose (Matt Bukovski Remix) - YouTube
Większość brzmień tworzyłem zaczynając od pustego presetu z Sylenth1 w wersji 2. Można go wywołać klikjąc przycisk MENU na środku i wybierając polecenie "Init preset". W opisach presetów pominąłem te najbardziej oczywiste albo zbędne w danym momencie parametry (zazwyczaj domyślne ustawienia gałek po włączeniu inita)
W przykładach dźwiękowych najpierw jest przedstawiony czysty preset z nałożonym jedynie sidechainem, a następnie włączam EQ oraz bitcrusher.
No to jedziemy!
SUB BASS
tutaj czysty preset bez żadnych "przełączeń" gdyż nie użyłem EQ
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 1, Retrig: On
Oscylator A2: Saw, Volume: 3.5, Voices: 4, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max (teraz to już nie pamiętam czy nie było jeszcze +1 octave a nie chce mi się załadowywać całego projektu)
Amp Env A: A 0.5, R 0.5
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.3
Cutoff: 24Hz, Resonance: 0, Keytrack: 0.7
+ Sidechain
MID ROLL:
Brzmienie które dodaje najwięcej "mięcha" i przyjemnego zgrzytu do naszego bassu.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max
Oscylator A2: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 2.7, Stereo: max
Oscylator B1: Saw, Volume: max, Voices 8, Retrig: Off, Detune: 3.4, Stereo: max, Octave +1
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.1
Filter B type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 0.7
Cutoff: 47Hz (docelowo po otwarciu filtra)
Mod Env 1: Cutoff AB (czarna gałeczka w prawo na 5.62), Decay (D): 4.24
Mod Env 2: Cutoff AB (w prawo na 5.05), Decay: 0,69
+ Filtr highpass na 220Hz (24dB/oct)
+ EQ:
384Hz -4.5dB Q 0.69;
20kHz +4.5dB, Q 1.66
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.50)
PLUCK ROLL:
Ten arp dodaje nam nieco dynamiki oraz wypełnienia.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 0, Stereo: max
Oscylator A2: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 2.7, Stereo: max
Oscylator B1: Saw, Volume: max, Voices: 8, Retrig: Off, Detune: 3.4, Stereo: max, Octave +1
Oscylator B2: Noise, Volume: 1.4, Voices: 8, Retrig: Off, Stereo: max
Filter A type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 1.2
Filter B type: Lowpass, slope: 24dB, Drive: 0.7
Cutoff: 11Hz
Mod Env 1: Cutoff AB (czarna gałeczka w prawo na 5.62), Decay (D): 3.2
Mod Env 2: Cutoff AB (w prawo na 8.48), Decay: 0,8
+ Filtr highpass na 340Hz (24dB/oct)
+ EQ:
480Hz -4.5dB Q 0.60
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
ACID 1:
A to jest za to fajnie brzmiąca warstwa acidowa, dodaje naszemu bassowi wyrazistości i charakteru.
Oscylator A1: Saw, Volume: max, Voices: 1, Retrig: On, Detune: 0, Octave: +1
Filter A type: Bandpass, slope 24dB, Drive: 0
Cutoff: zrobić powolne automatyzacje pomiędzy 2 a 8 Hz
Resonance: 3.86
Mod Env 1:
Cutoff AB 5.05, Reso AB 2.76, D 5.3, R 2.24
Mod Env 2:
Cutoff AB -0.86, D 3.8, R 2.8
LFO1:
Cutoff AB 10.00, Rate 1/1D, Gain 3.24, Wave: Sine
Distort: type overdrive, Amount 100%, Dry/wet 100%
EQ: 1-POLE, Bass +10dB, Bassfreq 110Hz, Treble +7.5dB, Treblefreq 3520Hz
Compr: Ratio 3.88:1, Threshold -15dB, Attack 15ms, Release 150ms
+ Filtr highpass na 420Hz (24dB/oct)
+ EQ:
480Hz, -3dB, Q 0.60
3.46kHz -4dB Q 0.65
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
ACID2:
To brzmienie nie jest absolutnie niezbędne, ale dodaje oldskulowego charakteru ;) Jak kto woli.
Sylenth1:
domyślny preset 001: ARP 303 Saw który uruchamia się po włączeniu sylentha (podstawowy bank)
Cutoff: zrobić powolne automatyzacje pomiędzy 25 a 50 Hz
+ Filtr highpass na 300Hz (24dB/oct)
+ EQ:
470Hz -5dB Q 0.54
3.46kHz -2.7dB Q 0.65
+ Sidechain
+ Bitcrusher (np. Abletonowski "Redux": Downsample Soft 1.90)
na masterze dodatkowo ToneProjects Basslane ustawione na np. około 150Hz, Witdh na minimum (gałka w lewo, Monitor ON)
I na koniec:
Wszystkie warstwy bassu wchodzące po kolei (na końcu wyłączyłem sidechain żeby pokazać też jak to brzmi bez "pompki")
Pozdrawiam wszystkich,
Matt