PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Amarok - Nowoczesny pickup od Volkswagena


August
30-12-2010, 20:29
Amarok to pierwszy średniej wielkości pickup Volkswagena. Ma wszystko czego potrzeba do zwycięstwa: mocną konstrukcję, uniwersalny napęd 4x4, mocny a zarazem oszczędny silnik, pojemną skrzynię ładunkową i przestronną, podwójną kabinę. Nie wiemy tylko jak przyjmie go nasz rynek. Cena w Polsce pozostaje nieznana. Wiemy już za to jak jeździ.



http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24821/a_444.jpeg

Samochód należący do średniej klasy pick’up-ów produkowany jest w Argentynie przez należącą do spółki Volkswagen Samochody Użytkowe fabrykę Pacheco w okolicach Buenos Aires. Ma długość 5,3 m, może przewieźć do 1,15 tony ładunku i ciągnąć przyczepy o masie do 2,8 tony.

Amarok nie jest jednak jedynym pickup’em w historii Volkswagena. W roku 1979 rozpoczęto produkcję bazującego na Golfie I modelu Caddy Pick-up. Zakończono ją zaledwie rok temu w RPA. Natomiast w latach 1989-97 niemiecki koncern produkował model Taro, bazujący na Toyocie Hilux.

Pierwsze wrażenia z jazdy, zwłaszcza w terenie są bardzo pozytywne. Swoją offroadową skuteczność i sztywność konstrukcji Amarok zawdzięcza znanej z ciężarówek, klasycznej ramie drabinowej. To konstrukcja prosta i sprawdzona od lat, gwarantująca dużą trwałość pojazdu nawet podczas długotrwałej, forsownej eksploatacji.

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24821/a2_big.jpeg

Kolejnym sprawdzonym rozwiązaniem jest sztywna tylna oś, oparta na resorach piórowych. Tu pojawia się pierwsza ciekawostka: Amaroka można zamówić w wersji z mocnym (z trzema głównymi i dwoma dodatkowymi piórami) lub komfortowym zawieszeniem. Mocne sprawdzi się w transporcie ciężkich ładunków. Komfortowe przyda się wówczas, gdy autem będą zazwyczaj wożeni pasażerowie.

Pod maskę trafił na początek silnik diesla 2.0 TDI Common Rail. To dziecko ery downsizingu zaopatrzono w dwie turbosprężarki, dzięki którym płynnie rozwija moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy w wysokości 400 Nm (dostępny już od 1 500 obr./min.). Większe wrażenie niż ten parametr robi jednak zużycie paliwa. Producent deklaruje, że powinno utrzymywać się w granicach 7,5 l/100 km w wersji z napędem na jedną oś. Podczas pierwszych jazd testowych na drogach Austrii i Słowacji udało nam się osiągnąć 7,2 l/100 km. Jak na ważące 1,9 tony auto - naprawdę mało.

Oczywiście, aby osiągnąć taki rezultat, trzeba często sięgać do dźwigni 6-biegowej skrzyni manualnej i cały czas utrzymywać silnik na niskich obrotach. W mieście trudniej stosować się do zasad eco-drivingu. Dlatego przejazd przez austriackie miasteczka skutkował podwyższeniem wyniku do 10,2 l/100 km.

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24821/a3_big.jpeg


Alternatywą będzie słabsza jednostka TDI o mocy 122 KM i maksymalnym momencie 340 Nm (dostępnym od 1750 obr./min.) z turbiną o zmiennej geometrii łopat, legitymująca się spalaniem na poziomie 7,5 litra.

Na rynku południowoamerykańskim ma się pojawić także wersja z benzynowym silnikiem o mocy 244 KM i napędem na tylną oś. Na razie Amaroka będzie można kupić tylko z dieslem, ale od początku do wyboru są trzy wersje napędu: Na jedną oś. Na obie osie z mechanizmem różnicowym typu Torsen , który standardowo rozdziela moment w proporcji 40:60 i może dynamicznie zmieniać procent jego dystrybucji. Ta wersja nazywa się 4Motion. Trzecim, najlepszym do tego typu aut rozwiązaniem jest dołączany napęd przedniej osi z reduktorem. Poznamy go po przytwierdzonym do pokrywy skrzyni ładunkowej emblemacie 4Motion z czerwoną czwórką. W tej konfiguracji pickup Volkswagena to prawdziwa terenówka.


Cała galeria (http://moto.wp.pl/gid,12412398,title,Volkswagen-Amarok-20-TDI-4Motion,galeriazdjecie.html)

Cały artykuł (http://moto.wp.pl/kat,125,title,Test-VW-Amarok-20-TDI-4Motion-Wilk-Pustyni,wid,12410596,wiadomosc.html?ticaid=1b836)


Źródło - Wirtualna Polska

Wrobel
31-12-2010, 11:03
Konkurent dla Navary, godny konkurent.

Wg mnie największym minusem jest jego słaby silnik - powinien tam siedzieć minimum 2.5 TDI. Jak to cena nie jest znana, jak już są oferty np. na otomoto owego egzemplarza? ;)

djmatti91
31-12-2010, 11:21
2.0 TDI? Ten syf?

Jak dla mnie terenowka to musi być z prawdziwego zdarzenia z historia i niezawodnościa. A nie jakies swiezo niewiadomo co. Po za tym o tym modelu było już mówione w tamtym roku.

Daveese Rate
31-12-2010, 12:00
ale trzeba przyznac ze ladnie sie prezentuje

djmatti91
31-12-2010, 12:17
jak kazdy inny VW :) ten sam przód :D

Abarth
31-12-2010, 13:18
Z tym momentem obrotowym to ma spore pole do popisu w terenie :)
jak kazdy inny VW ten sam przód :D
Teraz to standard w produkcji, popatrz naprzykład na nowe motele mitsubishi wszytkie mają przód jak lancer.

djmatti91
31-12-2010, 14:08
tak ale od jakiegos czasu w vw zmieniaja sie tylko swiatla, bryla w minimalnym stopniu to az za duzo powiedzniane.

August
01-01-2011, 11:30
Wg mnie największym minusem jest jego słaby silnik - powinien tam siedzieć minimum 2.5 TDI. Jak to cena nie jest znana, jak już są oferty np. na otomoto owego egzemplarza? ;)

Bi-turbo, 120kW - około 145 tysięcy polskich nowych

Co do silnika... Volkswagenowi chodziło o stworzenie ekonomicznego pickupa spełniającego dzisiejsze wymogi tej klasy... udało im się

Na rynku południowoamerykańskim ma się pojawić także wersja z benzynowym silnikiem o mocy 244 KM i napędem na tylną oś.

Zawsze można będzie sprowadzić sobie "wielolitrowy" amerykański silnik na benzynę... Tylko weź to wykarm...

Wrobel
01-01-2011, 16:36
(...) Cena w Polsce pozostaje nieznana. (...) - to było w Twoim poście.

Co do silnika... Volkswagenowi chodziło o stworzenie ekonomicznego pickupa spełniającego dzisiejsze wymogi tej klasy... udało im się

Jak to im się udało? Przecież ten samochód będzie więcej palił niż przynajmniej 2.5 TDI... ależ mi ekonomia.

... a że będzie można sprowadzić sobie 250 konnego benzyniaka to lipa. Raczej mało kto będzie chciał go PB - mogli zrobić większy silnik diesla.

August
02-01-2011, 11:59
Jeżdżę volkswagenem niewiele lżejszym od tego z takim samym silnikiem i jakoś dużo nie wciąga, jak mu przywalisz to wiadomo że 10l łyknie, ale przy spokojnej jeździe 7l to norma...

dJ JoJo
02-01-2011, 15:05
tak, ale jakoś wolałbym większy silnik i mu nie "przypalać" :P i mniej by spalił ^^

ogólnie jakoś nie bardzo mi podszedł :kwasny:

DirtTrack
02-01-2011, 19:16
To bedzie chyba dobry pocztaek dla produkcji pickupów dla VW:p