PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Podstawy robienia animacji/filmów animowanych


Chippy
19-07-2010, 17:31
Poradnik, a dokładniej parę rad napisałem ja i oparłem go na moich doświadczeniach ;].

1. Na czym robić animacje?

a. Flash
b. Gimp/Photofiltre
c. CorelDRAW

Pivot to zabawka, a Photoshop nie nadaje się do tworzenia animacji. Dlaczego? Bo jest zbyt "duży", toporny i w ogóle to nie ta szkoła. Jeżeli robicie wysokobudżetową produkcję możecie spróbować, ale wątpie byście działali na takich programach które wymieniłem.

2. Jak należy robić?

a. Dynamicznie, lecz nie każda klatka musi się różnić od poprzedniej. Typowe anime ma około 5 klatek na sekundę(w niektórych miejscach więcej), ale dzięki dynamice wydaje się że jest to więcej. Tak więc nie wysilajmy się i nie róbmy tego, czego nie trzeba.

b. Przykładajmy się do rysowania, nawet jeżeli robimy coś dla jaj.

c. Tło:

- powinno mieć co najmniej 2 plany, gdy scena porusza się jeden plan (np. znaki i bliskie budynki w pościgu) przesuwają się szybko, a góry, łąki, dalekie budynki itd. powoli.

- wbrew pozorom fajnie jest, gdy ciągle coś w nim się zmienia, np. na ulicy ktoś przechodzi, przez okno widać samochód przejeżdzający, a kwiaty na łące się ruszają. A co do kwiatków, można zrobić 4 klatki i je ciągle zapętlać ;].

d. Muzyka i dźwięki

- jak najczystsze, lepiej ściągnąć całą paczkę dźwięków bądź samemu je nagrać niż w google wpisywać jakieś określone i pobierać w słabej jakości, to rzuca się w uszy.



3. Jak nie należy robić?

a. Nie robimy przez 15 sekund ciągle tej samej sceny, w tej samej pozycji i jedyne co się zmienia w niej to mimika bohaterów bądź ruchy rękoma, to wygląda bardzo dziwnie ;].

b. Minimalizm jest fajny, ale w małej ilości

c. Nie dajemy na początku półgodzinnych napisów rodem z Windows Movie Maker, zniechęca to już na samym początku do obejrzenia filmiku.

d. Równie obleśne są przejścia. Najlepiej ich brak albo szybkie przenikanie jednej sceny w drugą, ewentualnie coś bardzo kreatywnego.

e. Stickmany... takie coś już nie jest fajne ;]

4. Porady co do animacji

a. Warto być pomysłowym. Można pobawić się w motion tracking, czyli nagrywamy siebie albo kolegę, gdy coś robi, np. biegnie, wspina się na coś albo podskakuje. Można na podstawie filmu to narysować i wygląda to bardzo fajnie, więc wielkiego talentu mieć nie trzeba.

b. Realizm jest bardzo fajny, albo robimy coś realistycznego albo robimy coś bardzo dziwnego :P.


I to na razie wystarczy, zaraz gdzieś jadę więc możliwe że poradnik się rozszerzy.
Powodzenia w animacji :P

A, i na deser - jak tego nie robić :
http://www.youtube.com/watch?v=ulV7-8o6VuM

Nie kopiować bez mojej zgody!

DJ Blant
30-07-2010, 02:35
Bardzo bym prosił o rozszerzenie ;D ...oczywiście dobry poradnik ale bardzo małych szczegółów...np to że w gimpie nie można dodawać ścieżek dźwiękowych, więc w czym to poźniej obrobić?

Cj Ex3
10-08-2010, 20:57
Bardzo bym prosił o rozszerzenie ;D ...oczywiście dobry poradnik ale bardzo małych szczegółów...np to że w gimpie nie można dodawać ścieżek dźwiękowych, więc w czym to poźniej obrobić?

W Sony Vegas. Ten program ma bardzo duże możliwości co do oprawy audio :) Btw. Świetny filmik :D

Chippy
17-08-2010, 10:18
Jak coś to możecie do mnie pisać na gg lub na PW, jak nazwa wskazuje - są to tylko podstawy ;p