MKL.
15-04-2016, 20:54
Nawet za najzdolniejszymi artystami stoi ktoś, kto popchnie ich karierę i pokieruje nią w najlepszy możliwy sposób. Być może nazwisko Lee Andersona nie powie Wam zbyt wiele, jednak to właśnie on w wielkim stopniu odpowiada za sukces gwiazd pokroju Skrillexa, Wolfganga Gartnera, Zedda czy Disclosure. Dziś mamy rzadką okazję poznać jego spojrzenie na scenę elektroniczną.
https://1.bp.blogspot.com/-wERq2B58fTU/Vw5UcAZDuSI/AAAAAAAAB1s/6x_F8-MkoBkC0iLzlxC4wAXiEin7zd3rgCLcB/s1600/Agent%2Bbookingowy%2Bnajwi%25C4%2599kszych%2Bgwiaz d%2Bo%2Bprzysz%25C5%2582o%25C5%259Bci%2Bsceny%2Bmu zycznej.png
Agent bookingowy największych gwiazd o przyszłości sceny muzycznej
Które muzyczne trendy, Twoim zdaniem, zdają się zyskiwać popularność?
W tej chwili jest ich kilka. Jesteśmy w trakcie prawdziwego odrodzenia bass music. Artyści pokroju Gettera i Jauza sprzedają mnóstwo biletów, a podczas ich występów czuć dziką energię fanów, której w moim odczuciu od dawna brakowało. Miałem wrażenie, że dzieciaki przez jakiś czas tkwiły w martwym punkcie w klubach i na festiwalach; część artystów zresztą też. Oglądanie występu Gettera na tegorocznym Ultra do złudzenia przypominało mi występ Sonny'ego (tj. Skrillexa - przyp. red.) na tym samym festiwalu, kiedy 6 lat temu grał na nim po raz pierwszy. Dzieciaki wszędzie wokół wspinały się na drzewa i dostawały świra. To była szalona energia, której nie można wytworzyć poprzez elementy produkcyjne i wizualne - bierze się ona z autentycznej miłości i ekscytacji fanów względem DJ-a. Jauz sprzedał całe mnóstwo biletów podczas swojej trasy, a zobaczycie, że Getter pójdzie w jego ślady w niedalekiej przyszłości.
Innym trendem, który możemy zaobserwować jest underground, który przestaje być tak bardzo undergroundowy. Artyści pokroju m.in. Claude'a VonStroke'a, Richiego Hawtina czy Jamiego Jonesa mają olbrzymią publiczność. Live acty generują pokaźne liczby pod kątem sprzedaży biletów, a co więksi łowcy wszechstronnych talentów i fani zaczynają ich dostrzegać. Będzie coraz więcej tego typu bookingów na wielogatunkowych festiwalach, więcej występów w miejscach z obowiązującą rezerwacją, a ta scena i reprezentowana przez nią muzyka będzie ściągać coraz więcej słuchaczy.
Ponadto myślę, że grime nareszcie wkracza do Ameryki. To, co zrobił Skepta i co zaczyna robić Stormzy jest imponujące. Na grono odbiorców składają się trendsetterzy, fani hip-hopu, blogerzy i - uważam, że już wkrótce - również mainstream. Po raz pierwszy jest traktowany jako oddzielny gatunek zamiast "brytyjskiego rapu"... Grime wciąż będzie zyskiwać popularność i nigdzie się stąd nie ruszy.
Pomogłeś zrzeszyć pokaźną grupę live actów w AM Only. Czy chciałbyś, aby większa ilość DJ-ów zaczęła eksperymentować z występami na żywo?
W AM Only bardzo rzadko reprezentujemy DJ-a, który nie jest przy tym producentem. Wielu producentów używa DJ-ingu jako sposobu na zaprezentowanie swojej muzyki na potężnym nagłośnieniu estradowym. Bycie na występie DJ-a jest super i zawsze będę to uwielbiał - zresztą fani również. Na to zawsze będzie miejsce, a zawód DJ-a nigdy nie umrze. Myślę jednak, że dla producentów, na tym etapie, nadszedł czas na podniesienie poprzeczki odnośnie tego jak prezentują swoją muzykę. Wszyscy widzieliśmy już wyrzutnie CO2, ekrany LED, konfetti i efekty specjalne. To nic szczególnego. Produkcja jest ważna - dlatego Justin Bieber, The Weekend, Katy Perry, JAY Z i wielu innych artystów dużego kalibru mają potężne realizacje koncertów. To wszystko jest świetne i istotne, jednak widzimy to w kółko. W tej chwili - jeśli chcesz być traktowany poważnie - oczekuje się od ciebie solidnej produkcji. Pora na podniesienie poprzeczki w kwestii tego jak muzyka elektroniczna jest prezentowana z perspektywy prawdziwego występu samego w sobie. Niekoniecznie OGÓŁEM, ale mam nadzieję widzieć to CZĘŚCIEJ.
Bukowałeś trasy barbecue, w pociągach, na arenach... Jakiego rodzaju trasy jeszcze nie organizowałeś, a bardzo być chciał?
Wciąż kombinuję jak zrobić show ze Skrillexem w przestrzeni kosmicznej. Nie żartuję.
Mając w swoich szeregach artystów pokroju Skrillexa, Zedda czy Disclosure, którzy wypełniali po brzegi areny, w jakich miejscach chciałbyś ich teraz umiejscowić?
Wszyscy jesteśmy w trakcie niekończących się poszukiwań świetnych lokalizacji: pola, magazyny, dachy parkingów wielopoziomowych lub jakiekolwiek inne miejsce, gdzie możemy zorganizować duży występ bez miejsc siedzących. To jest to, co jest potrzebne, aby wytworzyć najlepszą atmosferę i przeżycie dla fanów na elektronicznych występach o dużej skali. Nie jest łatwo znaleźć takie miejsce. Chciałbym, aby Another Planet Entertainment (firma produkująca koncerty, która planuje, organizuje i promuje imprezy oraz wydarzenia - przyp. red.) franczyzowało Bill Graham Civic Auditorium (jedno z najbardziej prestiżowych miejsc organizacji występów - przyp. red.) i umieściło je na każdym znaczącym rynku - to ułatwiłoby życie agentom, artystom i fanom. Poza tym odwiecznym polowaniem, zawsze szukam fajnych i wyjątkowych miejsc do zrobienia bardziej kameralnych imprez. Większe nie zawsze oznacza lepsze i to ważne, aby artyści i fani mieli okazję do łączenia się na mniejszych przestrzeniach. Jeśli znajdziesz coś szczególnego, co świetnie nadaje się do stworzenia niepowtarzalnego klimatu na fundamentach wspólnoty - jesteś w domu. To są prawdziwe klejnoty, a ja lubię znaleźć je jako pierwszy.
Reprezentujesz także wschodzące gwiazdy. Na co zwracasz uwagę podpisując kontrakt z nowym talentem?
Przede wszystkim na dobrą muzykę. Później zadaję sobie pytanie czy mają to unikalne brzmienie i styl. Nie pracuję w biznesie produkcji masowej. Artyści, którzy składają swój podpis pod umową muszą być wyjątkowi i inni względem moich pozostałych klientów. Jeśli te warunki są odhaczone, patrzę na zespół. Zespół jest BARDZO, BARDZO, BARDZO ważny do osiągnięcia sukcesu jako artysta. Nie oznacza to, że na swoim Facebooku musisz mieć oznaczonego Corana Capshawa (właściciel Red Light Management, które zrzesza 200 artystów, w tym Tiësto, Don Diablo czy Rusko - przyp. red.) jako szefa. Pracuję z menadżerami z różnych dziedzin życia oraz o różnym poziomie doświadczenia. Wprawiony i doświadczony menadżer jest super, ale oddanie klientowi i gotowość do ciężkiej pracy najczęściej są dla mnie wystarczające. Zapieprzam dla swoich klientów i chcę pracować z ludźmi, którzy wkładają w to tyle samo zaangażowania. Są jeszcze inne czynniki, które biorę pod uwagę, gdy podpisuję z kimś kontrakt, ale zamierzam zachować je dla siebie na jakiś czas.
Co sprawia, że artysta wyróżnia się z tłumu w dzisiejszych czasach?
Świetna, oryginalna muzyka i świetne występy.
Źródło: Dancing Astronaut (http://dancingastronaut.com/2016/04/spoke-skrillex-disclosures-booking-agent-future-music-industry/)
Czytaj również:
Cassius wracają z pierwszym albumem od dekady (http://www.dancemusicaristocracy.blogspot.com/2016/04/cassius-wracaja-z-pierwszym-albumem-od-dekady.html)
KJ Sawka sygnalizuje trasę koncertową Pendulum (http://www.dancemusicaristocracy.blogspot.com/2016/04/kj-sawka-sygnalizuje-trase-koncertowa-pendulum.html)
https://cdn.pbrd.co/images/2eRHx78k.png
Serdecznie zapraszam do odwiedzenia mojej strony dancemusicaristocracy.blogspot.com oraz śledzenia profili społecznościowych Dance Music Aristocracy, gdzie znajdziecie znacznie więcej aktualności ze świata EDM!
facebook.com/DanceMusicAristocracy
twitter.com/DMAristocracy
soundcloud.com/DMAristocracy
mixcloud.com/DanceMusicAristocracy
https://1.bp.blogspot.com/-wERq2B58fTU/Vw5UcAZDuSI/AAAAAAAAB1s/6x_F8-MkoBkC0iLzlxC4wAXiEin7zd3rgCLcB/s1600/Agent%2Bbookingowy%2Bnajwi%25C4%2599kszych%2Bgwiaz d%2Bo%2Bprzysz%25C5%2582o%25C5%259Bci%2Bsceny%2Bmu zycznej.png
Agent bookingowy największych gwiazd o przyszłości sceny muzycznej
Które muzyczne trendy, Twoim zdaniem, zdają się zyskiwać popularność?
W tej chwili jest ich kilka. Jesteśmy w trakcie prawdziwego odrodzenia bass music. Artyści pokroju Gettera i Jauza sprzedają mnóstwo biletów, a podczas ich występów czuć dziką energię fanów, której w moim odczuciu od dawna brakowało. Miałem wrażenie, że dzieciaki przez jakiś czas tkwiły w martwym punkcie w klubach i na festiwalach; część artystów zresztą też. Oglądanie występu Gettera na tegorocznym Ultra do złudzenia przypominało mi występ Sonny'ego (tj. Skrillexa - przyp. red.) na tym samym festiwalu, kiedy 6 lat temu grał na nim po raz pierwszy. Dzieciaki wszędzie wokół wspinały się na drzewa i dostawały świra. To była szalona energia, której nie można wytworzyć poprzez elementy produkcyjne i wizualne - bierze się ona z autentycznej miłości i ekscytacji fanów względem DJ-a. Jauz sprzedał całe mnóstwo biletów podczas swojej trasy, a zobaczycie, że Getter pójdzie w jego ślady w niedalekiej przyszłości.
Innym trendem, który możemy zaobserwować jest underground, który przestaje być tak bardzo undergroundowy. Artyści pokroju m.in. Claude'a VonStroke'a, Richiego Hawtina czy Jamiego Jonesa mają olbrzymią publiczność. Live acty generują pokaźne liczby pod kątem sprzedaży biletów, a co więksi łowcy wszechstronnych talentów i fani zaczynają ich dostrzegać. Będzie coraz więcej tego typu bookingów na wielogatunkowych festiwalach, więcej występów w miejscach z obowiązującą rezerwacją, a ta scena i reprezentowana przez nią muzyka będzie ściągać coraz więcej słuchaczy.
Ponadto myślę, że grime nareszcie wkracza do Ameryki. To, co zrobił Skepta i co zaczyna robić Stormzy jest imponujące. Na grono odbiorców składają się trendsetterzy, fani hip-hopu, blogerzy i - uważam, że już wkrótce - również mainstream. Po raz pierwszy jest traktowany jako oddzielny gatunek zamiast "brytyjskiego rapu"... Grime wciąż będzie zyskiwać popularność i nigdzie się stąd nie ruszy.
Pomogłeś zrzeszyć pokaźną grupę live actów w AM Only. Czy chciałbyś, aby większa ilość DJ-ów zaczęła eksperymentować z występami na żywo?
W AM Only bardzo rzadko reprezentujemy DJ-a, który nie jest przy tym producentem. Wielu producentów używa DJ-ingu jako sposobu na zaprezentowanie swojej muzyki na potężnym nagłośnieniu estradowym. Bycie na występie DJ-a jest super i zawsze będę to uwielbiał - zresztą fani również. Na to zawsze będzie miejsce, a zawód DJ-a nigdy nie umrze. Myślę jednak, że dla producentów, na tym etapie, nadszedł czas na podniesienie poprzeczki odnośnie tego jak prezentują swoją muzykę. Wszyscy widzieliśmy już wyrzutnie CO2, ekrany LED, konfetti i efekty specjalne. To nic szczególnego. Produkcja jest ważna - dlatego Justin Bieber, The Weekend, Katy Perry, JAY Z i wielu innych artystów dużego kalibru mają potężne realizacje koncertów. To wszystko jest świetne i istotne, jednak widzimy to w kółko. W tej chwili - jeśli chcesz być traktowany poważnie - oczekuje się od ciebie solidnej produkcji. Pora na podniesienie poprzeczki w kwestii tego jak muzyka elektroniczna jest prezentowana z perspektywy prawdziwego występu samego w sobie. Niekoniecznie OGÓŁEM, ale mam nadzieję widzieć to CZĘŚCIEJ.
Bukowałeś trasy barbecue, w pociągach, na arenach... Jakiego rodzaju trasy jeszcze nie organizowałeś, a bardzo być chciał?
Wciąż kombinuję jak zrobić show ze Skrillexem w przestrzeni kosmicznej. Nie żartuję.
Mając w swoich szeregach artystów pokroju Skrillexa, Zedda czy Disclosure, którzy wypełniali po brzegi areny, w jakich miejscach chciałbyś ich teraz umiejscowić?
Wszyscy jesteśmy w trakcie niekończących się poszukiwań świetnych lokalizacji: pola, magazyny, dachy parkingów wielopoziomowych lub jakiekolwiek inne miejsce, gdzie możemy zorganizować duży występ bez miejsc siedzących. To jest to, co jest potrzebne, aby wytworzyć najlepszą atmosferę i przeżycie dla fanów na elektronicznych występach o dużej skali. Nie jest łatwo znaleźć takie miejsce. Chciałbym, aby Another Planet Entertainment (firma produkująca koncerty, która planuje, organizuje i promuje imprezy oraz wydarzenia - przyp. red.) franczyzowało Bill Graham Civic Auditorium (jedno z najbardziej prestiżowych miejsc organizacji występów - przyp. red.) i umieściło je na każdym znaczącym rynku - to ułatwiłoby życie agentom, artystom i fanom. Poza tym odwiecznym polowaniem, zawsze szukam fajnych i wyjątkowych miejsc do zrobienia bardziej kameralnych imprez. Większe nie zawsze oznacza lepsze i to ważne, aby artyści i fani mieli okazję do łączenia się na mniejszych przestrzeniach. Jeśli znajdziesz coś szczególnego, co świetnie nadaje się do stworzenia niepowtarzalnego klimatu na fundamentach wspólnoty - jesteś w domu. To są prawdziwe klejnoty, a ja lubię znaleźć je jako pierwszy.
Reprezentujesz także wschodzące gwiazdy. Na co zwracasz uwagę podpisując kontrakt z nowym talentem?
Przede wszystkim na dobrą muzykę. Później zadaję sobie pytanie czy mają to unikalne brzmienie i styl. Nie pracuję w biznesie produkcji masowej. Artyści, którzy składają swój podpis pod umową muszą być wyjątkowi i inni względem moich pozostałych klientów. Jeśli te warunki są odhaczone, patrzę na zespół. Zespół jest BARDZO, BARDZO, BARDZO ważny do osiągnięcia sukcesu jako artysta. Nie oznacza to, że na swoim Facebooku musisz mieć oznaczonego Corana Capshawa (właściciel Red Light Management, które zrzesza 200 artystów, w tym Tiësto, Don Diablo czy Rusko - przyp. red.) jako szefa. Pracuję z menadżerami z różnych dziedzin życia oraz o różnym poziomie doświadczenia. Wprawiony i doświadczony menadżer jest super, ale oddanie klientowi i gotowość do ciężkiej pracy najczęściej są dla mnie wystarczające. Zapieprzam dla swoich klientów i chcę pracować z ludźmi, którzy wkładają w to tyle samo zaangażowania. Są jeszcze inne czynniki, które biorę pod uwagę, gdy podpisuję z kimś kontrakt, ale zamierzam zachować je dla siebie na jakiś czas.
Co sprawia, że artysta wyróżnia się z tłumu w dzisiejszych czasach?
Świetna, oryginalna muzyka i świetne występy.
Źródło: Dancing Astronaut (http://dancingastronaut.com/2016/04/spoke-skrillex-disclosures-booking-agent-future-music-industry/)
Czytaj również:
Cassius wracają z pierwszym albumem od dekady (http://www.dancemusicaristocracy.blogspot.com/2016/04/cassius-wracaja-z-pierwszym-albumem-od-dekady.html)
KJ Sawka sygnalizuje trasę koncertową Pendulum (http://www.dancemusicaristocracy.blogspot.com/2016/04/kj-sawka-sygnalizuje-trase-koncertowa-pendulum.html)
https://cdn.pbrd.co/images/2eRHx78k.png
Serdecznie zapraszam do odwiedzenia mojej strony dancemusicaristocracy.blogspot.com oraz śledzenia profili społecznościowych Dance Music Aristocracy, gdzie znajdziecie znacznie więcej aktualności ze świata EDM!
facebook.com/DanceMusicAristocracy
twitter.com/DMAristocracy
soundcloud.com/DMAristocracy
mixcloud.com/DanceMusicAristocracy