Organizacja festiwalu muzycznego - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Inne Fora > Przy piwie ... > Kultura

Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: deniol96
Temat ma 7 komentarzy i 6679 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 13-08-2015 (08:08).

Tags: , ,


Lista oznaczonych użytkowników


Organizacja festiwalu muzycznego


zobacz także:

« Defiance MMO lub Historia głuchego didżeja »
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-08-2015, 23:57   #1
..:: true Member ::..
  
 
deniol96's Avatar
 
Dołączył/a: 17 Feb 2014
Miasto: Katowice
Postów: 278
Tematów: 10
Podziękowań: 146
THX'ów: 133
Imię: Denis
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
deniol96 1
Odwiedź profil deniol96 na Mixcloud
Nie możesz głosować!
1
Nie możesz głosować!

Organizacja festiwalu muzycznego

Witajcie Clubbersi!

Słowami wstępu powiem tylko że jeżeli ktoś chce mnie wyśmiewać i obrażać zamiast pomóc to prosiłbym o opuszczenie wątku gdyż poważnie podchodzę do sprawy Mam również prośbę do moderatorów o przeniesienie tematu do odpowiedniego wątku ponieważ samemu nie potrafiłem określić pod jaki dział to przyporządkować


Zapewne wielu z Was fascynuje się wielkimi festiwalami muzycznymi. Często narzeka się że u nas w PL za mało takich eventów ma miejsce. Razem z kumplem zastanawiamy się jak wygląda taki festiwal od strony organizacyjnej. Można powiedzieć że mamy dobre dojście do władz naszego rodzinnego miasta (Siemianowice Śląskie), które bardzo chce się wypromować spośród miast śląskich. W mieście funkcjonuje jeden klub muzyczny, brak tego typu wydarzeń. Większość to festyny na których śpiewają chórki i występują lokalne kapele, które mimo iż grają na prawdę świetnie to przejadły się już szerszej publice. No bo ileż można słuchać na każdym festynie 3 tych samych zespołów.. (oczywiście nie mam zamiaru urażać ich umiejętności ponieważ sam ich podziwiam i życzę im jak najlepiej).
Podczas ostatniego sylwestra wystąpił jeden z naszych siemianowickich DJ. Można powiedzieć że znany tylko wśród swoich znajomych być może nawet nie wszystkich. Sam jego set nie był najwyższych lotów mimo to zebrało się mnóstwo młodzieży którzy na prawdę byli chłonni drobnego klimatu festiwalu.
Przechodząc do sedna. Chciałbym dowiedzieć się przynajmniej ogólnikowo (a jeżeli się da to szczegółowo) jak wygląda organizacja takiego przedsięwzięcia? Jak zrobić porządny biznesplan? Co w nim ująć? Jak pozyskać sponsorów? Gdzie najpierw zgłosić pomysł organizacji takiego wydarzenia?
Tak jak pisałem mamy dosyć dobry kontakt z władzami miasta jednak nie możemy umówić się na spotkanie i po prostu powiedzieć "chcemy festiwal muzyki elektronicznej". Może ktoś ma z takim czymś do czynienia?

Pozdrawiam.
__________________
deniol96 jest offline   Reply With Quote
deniol96 dostał 2 podziękowań za ten post.
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Stary 12-08-2015, 00:19   #2
..:: Gadatliwy ::..
  
 
Dołączył/a: 23 Oct 2012
Miasto: Kołobrzeg
Postów: 45
Tematów: 0
Podziękowań: 32
THX'ów: 19
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
Chrumek2255 1
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Nie znam się na tym ani trochę, ale świetny pomysł i mogę życzyć powodzenia. Fajnie, że ktoś ma takie 'marzenia' (?) i chce do tego dążyć
Chrumek2255 jest offline   Reply With Quote
Chrumek2255 dostał 2 podziękowań za ten post.
Stary 12-08-2015, 15:23   #3
..:: true Member ::..
  
 
deniol96's Avatar
 
Dołączył/a: 17 Feb 2014
Miasto: Katowice
Postów: 278
Tematów: 10
Podziękowań: 146
THX'ów: 133
Imię: Denis
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
deniol96 1
Odwiedź profil deniol96 na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Dokładnie. Takie przedsięwzięcie nawet na małą skalę to nasze skromne marzenie Oczywiście jesteśmy świadomi iż nie jest to prosta sprawa no ale przecież inni też jakoś zaczynali. Liczymy na to iż wśród użytkowników 4clubbers znajdują się osoby, które są doświadczone w temacie i mogą udzielić nam kilka cennych wskazówek
__________________
deniol96 jest offline   Reply With Quote
Stary 12-08-2015, 17:06   #4
..:: Klubowicz ::..
  
 
Matan Zajcev's Avatar
 
Dołączył/a: 23 May 2009
Miasto: Szczecin
Postów: 3 597
Tematów: 184
Podziękowań: 3 815
THX'ów: 3 867
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 2
Imię: Paweł
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 8
Plusów: 115 (+)
Matan Zajcev 115Matan Zajcev 115
Odwiedź profil Matan Zajcev na Twitter Odwiedź profil Matan Zajcev na Youtube Odwiedź profil Matan Zajcev na Last.fm Odwiedź profil Matan Zajcev na Soundcloud.com Odwiedź profil Matan Zajcev na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Co trzeba ująć w biznesplanie? Najlepiej przyjrzeć się jakiemuś festiwalowi, na którym się jest:

Zabezpieczenie imprezy - wynajem ochroniarzy zależnie od ilości spodziewanych klubowiczów, sporządzenie planu ochrony, zabezpieczenie "fizyczne" festiwalu w postaci jakichś barierek etc.
Służba medyczna - wiadomo
Wynajem sceny oraz sprzętu - oświetlenia, nagłośnienia. Wynająć trzeba też ludzi, którzy obsługiwać będą sprzęt, którzy to wszystko podłączą i nie dopuszczą do wysadzenia głośników w powietrze No chyba, że się ktoś na tym zna.
Zaplecze dla artystów - trzeba ich gdzieś "zakwaterować" na czas imprezy
Catering - jakiś bar z napojami, z czymś do zjedzenia
Honoraria dla artystów
Strona internetowa, reklama

Warto też spróbować ściągnąć chociaż na jakiś krótki reportaż telewizję, ale nie molocha TVP, tylko jakąś regionalną, z tego co wiem one nie są aż tak negatywnie nastawione do filmowania takich przedsięwzięć zorganizowanych przez zapaleńców, więc wbrew pozorom otrzymanie wsparcia od nich nie jest aż tak trudnym zadaniem.

PS Nie wiem jak duże to miałoby być, ale jeśli więcej niż bodajże 1000 osób, to warto zaznajomić się z ustawą o imprezach masowych, znajdziesz tam część obowiązków, które do organizatora należą
__________________

Last edited by Matan Zajcev; 12-08-2015 at 17:08.
Matan Zajcev jest offline   Reply With Quote
Matan Zajcev dostał 2 podziękowań za ten post.
Stary 12-08-2015, 20:11   #5
..:: true Member ::..
  
 
deniol96's Avatar
 
Dołączył/a: 17 Feb 2014
Miasto: Katowice
Postów: 278
Tematów: 10
Podziękowań: 146
THX'ów: 133
Imię: Denis
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
deniol96 1
Odwiedź profil deniol96 na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Super wielkie dzięki!

Mam już sprawdzonego faceta który wynajmuje mi zawsze sprzęt na jakieś wesela, 18 etc. Wiem że oferuje również wynajem scen wraz z całym potrzebnym sprzętem oraz obsługa tego. Barierki też nie byłyby problemem- sąsiad z piętra niżej ma firmę wynajmującą siatki i płoty ogrodzeniowe na budowy więc może nadadzą się również na taką imprezę.

Służba medyczna- ważny aspekt, jak go ugryźć? Są prywatne służby które opłacam za obsługę medyczną podczas festiwalu? Czy muszę się zgłosić gdzieś na pogotowie i tam określę mi jakie są koszta?

Zaplecze dla artystów za sceną ale czy jeżeli artystami byliby DJ ze śląska raczej z miast ościennych ze słynnych klubów (rzecz jasna na początek) to czy jestem zobowiązany wynajmu również hotelu? Z pewnością przydałaby się jakaś mini gwiazda wieczoru. Gdzie znajdę lub czy ktoś się orientuje i może polecić jakiś lekko znanych polskich DJ którzy nie kosztują pół miliona za godzinnego seta? Chodzi mi raczej o gwiazdę typu BBX lub jakiś zagraniczny artysta który nie kosztowałby tyle co całe miasto?

Catering.. Tutaj przydaliby się sponsorzy.. Żywiec, Tyskie... Jak wygląda sprawa ubiegania się o sponsoring? Rozumiem że należałoby napisać jakieś podanie lub zapytanie. Oczywiście od strony jedzenia znam dobrze paru właścicieli rówżnych kebabów etc. którzy myślę z chęcią rozstawiliby swoje stoisko na takim festiwalu.

Strona www i reklama- no cóż coś tam wiem o pisaniu strony ale mam brata zajmującego się tym profesjonalnie na zamówienie. Jakąs prostą stronę w Joomli pewnie by mi klepnął na fajnym motywie aby jakoś to wyglądało.

Na śląsku prosperuje Telewizja TVS. Z pewnością zainteresowaliby się takim wydarzeniem.

Ustawę przeczytam na dniach. Ciężko mi powiedzieć na jaką skalę byłaby impreza. 1000 ludzi może nie osiągnąć ale dla pewności poczytam tą ustawę.

Tutaj jest kilka zdjęć jak wygląda "dumny" amfiteatr w Siemianowicach Śląskich:





Jest jeszcze kilka innych lokalizacji takich jak Park Tradycji w Siemianowicach Śląskich gdzie organizowane są festyny i różne imprezy plenerowe (miejscca jest dosyć sporo czego może nie widać na fotografii)
__________________

Last edited by deniol96; 12-08-2015 at 20:14.
deniol96 jest offline   Reply With Quote
deniol96 dostał 2 podziękowań za ten post.
Stary 12-08-2015, 21:38   #6
..:: Klubowicz ::..
  
 
Matan Zajcev's Avatar
 
Dołączył/a: 23 May 2009
Miasto: Szczecin
Postów: 3 597
Tematów: 184
Podziękowań: 3 815
THX'ów: 3 867
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 2
Imię: Paweł
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 8
Plusów: 115 (+)
Matan Zajcev 115Matan Zajcev 115
Odwiedź profil Matan Zajcev na Twitter Odwiedź profil Matan Zajcev na Youtube Odwiedź profil Matan Zajcev na Last.fm Odwiedź profil Matan Zajcev na Soundcloud.com Odwiedź profil Matan Zajcev na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Cytat:
Napisał deniol96 Zobacz post
Zaplecze dla artystów za sceną ale czy jeżeli artystami byliby DJ ze śląska raczej z miast ościennych ze słynnych klubów (rzecz jasna na początek) to czy jestem zobowiązany wynajmu również hotelu? Z pewnością przydałaby się jakaś mini gwiazda wieczoru. Gdzie znajdę lub czy ktoś się orientuje i może polecić jakiś lekko znanych polskich DJ którzy nie kosztują pół miliona za godzinnego seta? Chodzi mi raczej o gwiazdę typu BBX lub jakiś zagraniczny artysta który nie kosztowałby tyle co całe miasto?

Catering.. Tutaj przydaliby się sponsorzy.. Żywiec, Tyskie... Jak wygląda sprawa ubiegania się o sponsoring? Rozumiem że należałoby napisać jakieś podanie lub zapytanie. Oczywiście od strony jedzenia znam dobrze paru właścicieli rówżnych kebabów etc. którzy myślę z chęcią rozstawiliby swoje stoisko na takim festiwalu.
Z tym zapleczem to chodziło mi bardziej o takie typowe zaplecze zasceniczne, gdzie artyści mogą posiedzieć, coś wypić i poczekać na swoją kolej Jak stawiasz scenę w szczerym polu, no to trzeba o to zadbać, ale jak organizujesz to załóżmy w hali widowiskowo-sportowej, to nie masz się czym martwić, pomieszczeń ci nie braknie

Co do cateringu - zazwyczaj jest tak, że... to tobie płacą za to, że mogą sprzedawać swoje piwo na terenie twojej imprezy czy w ogóle rozłożyć się ze swoim stoiskiem, jeśli mowa o wyżerce . W końcu to dla nich reklama W przypadku piwa należy najlepiej zapewnić wyłączność dla konkretnej marki piwa, inaczej trudno będzie im się zgodzić przy tak małym evencie.

Jeśli startujesz z pierwszą edycją małego festiwalu, to ciężko będzie o poważnych sponsorów. Na pewno warto popytać czy z jednostek samorządowych nie udałoby się czegoś wycisnąć, w końcu to też jakaś reklama miasta.

No i na koniec jest istotna rzecz, o której musisz wiedzieć - na małych festiwalach zarabiają przede wszystkim "podwykonawcy", czyli właśnie firmy wynajmujące sprzęt, ochronę czy punkty gastronomiczne. Ty jako organizator takiego małego eventu zarobisz grosze albo będziesz to robić "charytatywnie". Taka jest rzeczywistość, ale po twoim nastawieniu zakładam, że jesteś właśnie takim zapaleńcem, który byłby w stanie zrobić to "za darmo", nie dla zysku, ale dla satysfakcji

PS Co do gwiazd z dalszych lokalizacji - coś takiego to się chyba z managerem artysty ustala, warunki współpracy, honorarium i co w nim jest zawarte. Znane gwiazdy mają opłacone hotele, bilety lotnicze, zapewniony odbiór z lotniska czy nawet spełnienie kaprysów takich jak Johny Walker w barku Natomiast jak jakiś mało znany artysta dostanie szansę występu na fajnym evencie, to on zgodzi się na wszystko, byle tam zagrać, nawet, jesli będzie to oznaczało transport i zakwaterowanie z własnej kieszeni.
__________________

Last edited by Matan Zajcev; 12-08-2015 at 21:45.
Matan Zajcev jest offline   Reply With Quote
Matan Zajcev dostał 2 podziękowań za ten post.
Stary 12-08-2015, 22:48   #7
..:: true Member ::..
  
 
deniol96's Avatar
 
Dołączył/a: 17 Feb 2014
Miasto: Katowice
Postów: 278
Tematów: 10
Podziękowań: 146
THX'ów: 133
Imię: Denis
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
deniol96 1
Odwiedź profil deniol96 na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Matan Zajcev dziękuję Ci! Bardzo mi pomogłeś!

Co do zarobków to nie nastawiam się na wielkie zyski. Tak jak napisałeś- raczej zrobię to charytatywnie dla własnej przyjemności

Od przyszłego tygodnia zacznę dzwonić do różnych firm i po prostu opiszę całą tą historię z festiwalem i w jaki sposób i na jakich warunkach mogę skorzystać z ich usług.

Myślę że spiszę sobie wszystkie wstępne koszta i zlecę jakiemuś znajomemu napisanie tego ładnym, dyplomatycznym językiem jak to sobie wyobrażamy to całe wydarzenie. Z tym udam się do urzędu miasta może jakoś umówie się na spotkanie z kimśod organizacji imprez, przedstawię mu wstępny projekt i jeżeli zgodzą się na wynajem amfiteatru (w którym szczerze mówiąc za wiele się nie dzieje..) to na pewno ruszę z projektem i przy dobrych lotach na przyszłe wakacje zaproszę Was na mój skromny event oczywiście na chwilę obecną to są tylko marzenia no ale jakoś trzeba dążyć do spełnienia ich
Pozwolę sobie jeszcze prosić o pomoc z tymi służbami medycznymi jak to wygląda? Może ktoś zna konkrety w tej kwestii?
Jeżeli będę mógł to będę na bieżąco relacjonował przebieg realizacji tego wydarzenia

Jeszcze raz dzięki za pomoc!
__________________
deniol96 jest offline   Reply With Quote
Stary 13-08-2015, 08:08   #8
..:: Klubowicz ::..
  
 
Matan Zajcev's Avatar
 
Dołączył/a: 23 May 2009
Miasto: Szczecin
Postów: 3 597
Tematów: 184
Podziękowań: 3 815
THX'ów: 3 867
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 2
Imię: Paweł
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 8
Plusów: 115 (+)
Matan Zajcev 115Matan Zajcev 115
Odwiedź profil Matan Zajcev na Twitter Odwiedź profil Matan Zajcev na Youtube Odwiedź profil Matan Zajcev na Last.fm Odwiedź profil Matan Zajcev na Soundcloud.com Odwiedź profil Matan Zajcev na Mixcloud
Odp: Organizacja festiwalu muzycznego

Znalazłem jeszcze takich garść informacji, które dotyczą imprezy masowej, a więc dla liczby uczestników większej niż bodajże 1000, więc nie wiem, czy Ciebie to dotyczy, ale zawsze warto się zaznajomić, może się okazać, że dla mniejszych imprez jest podobnie:

Cytat:
Zabezpieczeniem małych imprez np. zawodów sportowych - jest co najmniej dwóch ratowników z zestawem ratunkowym BGR PCK R2 lub R "W",

W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
zwraca się do właściwego miejscowo komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego)] i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
powiadamia właściwego miejscowo:
- komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
- komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Do wniosku kierowanego do komendanta powiatowego, PSP, kierownika pogotowia ratunkowego i inspektora sanitarnego organizator załącza:
dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1 u.b.i.m.;
program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
Organy te wydają opinie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie. Zachowują one ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.
W zezwoleniu na organizację imprezy jest zamieszczona informacja o liczbie pracowników ochrony i służb informacyjnych. O liczbie tych służb decyduje organizator w porozumieniu z organami właściwymi, wskazanymi wyżej (komendant policji).
__________________
Matan Zajcev jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali Matan Zajcev za ten post:
Odpowiedz
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
[News] TomorrowWorld 2015 - Pełen line-up festiwalu! P4SIO Newsy 7 17-07-2015 21:47
Polacy na festiwalu w Korei Południowej! Kameleon Newsy 50 03-09-2012 19:09
Nawałnica zabiła trzy osoby podczas festiwalu muzycznego w Belgii Nobody World News 8 20-08-2011 08:01

Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:00 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
-->