Equalizacja w miksie DJ’skim - Forum 4CLUBBERS.PL
Wróć   4CLUBBERS.PL > Forum Producentów muzycznych / Strefa dja > DJ Zone - Dyskusje

Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Rooreck
Temat ma 33 komentarzy i 40752 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 12-07-2015 (22:07).

Tags: ,


Lista oznaczonych użytkowników


Equalizacja w miksie DJ’skim


zobacz także:

« Jakie atrakcje do klubu ? lub Oferuje pomoc live dla zupelnie poczatkujacych »
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-06-2012, 17:02   #1
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
  
 
Rooreck's Avatar
 
Dołączył/a: 24 Jun 2009
Miasto: Kraków / Zawiercie
Postów: 1 462
Tematów: 86
Podziękowań: 1 318
THX'ów: 2 987
Imię: Bartek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 56 (+)
Rooreck 56

Nagrody Użytkownika

Odwiedź profil Rooreck na MySpace Odwiedź profil Rooreck na Facebook Odwiedź profil Rooreck na Youtube Odwiedź profil Rooreck na Soundcloud.com Odwiedź profil Rooreck na Mixcloud
Equalizacja w miksie DJ’skim

EQ w miksie DJ'skim


Equalizacja to najważniejszy moduł miksu DJ’skiego. Bez poprawnego jej wykonania nie można mówić o czystym i przejrzystym zespoleniu dwu lub więcej utworów.
Nie mniej nie ma jednoznacznej recepty którą można zastosować do wszystkich przejść, jednak istnieje formuła która pasuje do 95% przypadków. Ale o tym za chwilę.
Po pierwsze trzeba wyjaśnić czym jest Equalizer. Bez takiej wiedzy nie ma możliwości świadomego i poprawnego ruchu potencjometrami.


Equalizer to inaczej Korektor Barwy. Nie zagłębiając się w szczegółową analizę działania korektora, najprościej go opisać jako zbiór filtrów. W przypadku korektorów DJ’skich najczęściej 3 lub 4 (A&H) filtrów następujących typów :

- Low Shelf



- Band Pass (Bell)



- Hi Shelf





Poszczególne typy opisane zostały w wielu artykułach które bez trudu możecie znaleźć w sieci.




Dla zobrazowania zakresu w jakim działają poszczególne filtry podam przykład kilku z najpopularniejszych mikserów klubowych w polsce:

Pioneer 600


Low Frequency
-26 ~ +6 dB @ 100Hz
Mid frequency
-26 ~ +6 dB @ 1kHz
high Frequency
-26 ~ +6 dB @ 10kHz


Pioneer DJM 800, 900, 2000


Low Frequency
-26 ~ +6 dB @ 70Hz
Mid frequency
-26 ~ +6 dB @ 1kHz
high Frequency
-26 ~ +6 dB @ 13kHz


Allen & Heath XONE:92


Lo shelving @ 250Hz
Mid1 Bell @ 350Hz
Mid2 Bell @ 2KHz
Hi Shelving @ 2.5Khz


Allen & Heath XONE:42


Low: 420hz and down
Mid: Center point at 1200hz
High: 2700hz and up


Na podstawie tej wiedzy mniej więcej wiesz w jakim zakresie działa poszczególny potencjometr, dzięki temu można miksować świadomie – każdy ruch ma swój cel i konkretne zamierzenie.

Najogólniej rzecz biorąc

Low: Kick, Sub bass, część bassu, tomy itd.

Mid: Werble, clapy, znaczna część vocalu, górna część lini bassu, konga itd.

High: Haty, szumy, górna część vocalu, click’i, clave’y



* Krążą pogłoski, że w niskich częstotliwościach w granicach 78-82 HZ siedzi diobeł xD

Czuję się w obowiązku zastrzec, że Equalizerem wycinamy a nie dodajemy. Dodawać można tylko wtedy kiedy ma to konkretny cel i wiesz jak to zrobić. Po to realizatorzy i masteringowcy pracowali na utworem, żeby potem nic nie kręcić.
Tłumaczenie, że dostosowanie charakterystyki brzmieniowej do warunków konkretnego klubu jest tym bardziej śmieszne, że w każdym szanującym się klubie jest założony Equalizer graficzny lub podobny między wyjściem miksera a wejściem limitera. To jest tak ustawione jak ma być, koniec!!!

Następna sprawa. Nie miksujemy w słuchawkach. Nie ma czegoś takiego jak przejście z utworu na utwór mając na uszach słuchawki. Błąd!
Słuchawki służą tylko do tego żeby utwory ze sobą zbitować (wyrównanie tempa, wycentrowanie fazy) wówczas kiedy nie ma możliwości innego odsłuchu. Od momentu kiedy podnosisz drugi line fader do góry i zaczynasz słyszeć oba utwory w sekcji master, czyli to co idzie na parkiet słuchawki nie mają prawa być na uszach. Dlaczego? Bo wynika to z tego, że to ludzie muszą słyszeć dobry miks, co za tym idzie ty musisz słyszeć to co oni. Od tego są odsłuchy na DJ’ce i odkręca się je pokrętłem Booth Monitor o czym przerażająco mała liczba „DJ’ów” wgl. wie. Śmieszne? Mnie nie śmieszy…
Każde pomieszczenie, co za tym idzie każda sala klubowa jest inaczej przygotowana akustycznie. Różne pasma różnie brzmią. Dlatego właśnie trzeba słuchać tego co jest na sali, a nie tego co mamy w słuchawkach podczas każdego przekręcenia gałką Equalizera.
Przejdźmy teraz do samej koncepcji miksowania equalizerem.


Większość DJ’ów w PL EQ używa jedynie do wycięcia dolnego zakresu pasma, żeby w odpowiednim momencie zamienić go z dolnym pasmem w drugim utworze. Góra i środek służą zwykle do „poprawienia” jakiejś charakterystyki brzmieniowej. Kręcą nimi na oślep podobnie jak w EQ na kanale mikrofonowym. Tragedia!
Z czego to wynika? Otóż spora część Dejtów przejęła swoją wiedzę od starszych kolegów po fachu, którzy sami uczyli się i wyrabiali nawyki na mikserach wyposarzonych w EQ 2 tonowe.Fakt faktem w tamtych warunkach ciężko było cokolwiek kombinować. Mixy musiały być proste, nawyki się wyrobiły i zostały przekazane dalej. Dzięki temu w przeciętnym polskim klubie/dyskotece na każdym przejściu trzeba zatykać uszy bo góra tak się nakłada, że dosłownie powoduje ból głowy.


O ile górę i środek też trzeba wycinać, to w jakim stopniu zależy już od doświadczenia i własnych preferencji.


Ja osobiście uważam, że górę należy ścinać całkowicie, po czym w miksie płynnie przechodzić, ale o tym za chwilę. Środek też oczywiście wycinam ale powiedzmy w 1/3 – 1/2 zakresu. I przejście jest znacznie bardziej zdecydowane lecz nie aż tak jak to w przypadku niskich częstotliwości które to oczywiście ścina się do zera niemal zawsze i niemal zawsze przejście robi się bardzo zdecydowanie na granicy taktów lub fraz.


Ogólna koncepcja:

1. Po poprawnym bitowaniu utworów (jak to zrobić dobrze: http://www.4clubbers.com.pl/djs-pomo...tkujacych.html ) ściągam słuchawki, equalizer na utworze z którym chcę wejść wygląda mniej więcej tak. Fader głośności wchodzi na 100 % od początku frazy – albo gwałtownie albo płynnie na kilka taktów przed rozpoczęciem frazy. (Rys.1)

2. Następnie miksuję środek, tam zwykle dzieje się najwięcej i dobrze jest to wziąć na pierwszy ogień.
Dlatego też że dzieje się dużo nie wolno wycinać ich nigdy całkowicie a maksymalnie do 50%. (Rys. 2)
Ruch jest płynny ale konkretny, trwa mniej więcej 1-2 sekundy. (albo 2-4 beaty)

3. Teraz trudna rzecz, wymagająca osłuchania i wyczucia. Przygłaśniamy wyciętą górę, tak mniej więcej do 20-25% wychylenia, po tym czasie powinniśmy zacząć mieć wrażenie że góry robi się za dużo i jest to mało przejrzyste. Wówczas kontynuujemy przygłaśnianie do jakichś 60 procent, ale jednocześnie ściągając górę na drugim kanale do 50-55 % (Rys. 3) cała operacja powinna trwać ok. 8-9 sekund. Zbliża się koniec frazy...

4. Konczy się fraza, zaczyna nowa, na ich skraju przed pierwszym beatem następnej zdecydowanie zamieniamy gałki od dolnych częstotliwości pozycjami, czyli to co większość z was umie zrobić od dawna . (Rys. 4)

5. Potem kończymy zamieniać górę, wyrównujemy tak jak ma być zdecydowanie - przez jakieś 1-2 sekundy, żeby haty we wchodzącym utworze wybrzmiały z pełną mocą. Jednak z zastrzeżeniem, że najpierw dodalemy to co mamy dodać do pozycji centralnej, a potem ściągamy pozostałość na drugim kanale (Rys.5)






Na koniec ściągamy suwak głośności schodzącego utworu płynnie lub zdecydowanie, w zależności od potrzeby.





Taka ogólna koncepcja czystego miksu. Każdy ma inną którą wypracował sobie zdobywając doświadczenie. Macie jakieś pytania, problemy, dziewczyna was zdradza, piszcie w tym temacie

To też sprawdza się w muzyce którą gram ja, House/Techno, ale również w Trance, Dance, Pop itd.

Niceo inaczej wygląda sprawa w Hardstyle, Hard Techno, Hardcore - ogólnie muzyce agresywnej, tam zasady są nieco inne, ale zwykle taką muzyką zajmują się ludzie którym nie trzeba tłumaczyć jak ciąć EQ

Pozdrawiam, Rooreck!
__________________

Last edited by Rooreck; 30-08-2013 at 13:56.
Rooreck jest offline   Reply With Quote
Rooreck dostał 92 podziękowań za ten post.
αmardo, --> Bojan <--, .zone, 7damian7, A$AP CHUCKY, Adriano Sabados, alien-1990, artin.bruyen, bartec25, Blurey, borowa50, bystry000, cezet, chester43, COLA87, Correl, Daffy Duck, Damzi2P9, Dario S, DEKS, DJ F3NiX, DjAquinio, DJOXI, dj_ozi17, dolsky, EROLOVSKY, Estrax, Farma, greg_, Guteq98, H3NK, hauas, Helec, Henry Daniels, InduC, jacke10, Jashu, JJU, kademi100, Kajjj, kamilo0002, Karaś, Kristo0f, krzychooo, Luke Albedo, madridi5ta, Maniek_89, marcel998, marcelzet, Marisoli, martin1243, mati32a, MatiiiI, Matt Sinsky, Microtek, MrBodyBeat, nakedinbluenote, Pablo7473, PeciO!~, pekijwr, PetroVanBase, Picus, PlayCue, ProDjKamilekUnw, PropeX, Pustack, R-HEAD, Rafael J, Rane, Rapidfire, Rought Cash, Rufles, seta182, shredder, Si!mon, Simon Gates, Skinek, skrappi, slawek3510i, Solax, Stif, T-Muss, Technics155, tilek91, Tomi1992, Tyran76, Varden, vtecpl, wojtas95, Woncky, Xx..c1n..xX, zipZloty
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents


Stary 18-06-2012, 17:12   #2
DJ/Resident
  
 
greg_'s Avatar
 
Dołączył/a: 13 Jun 2009
Miasto: Zakopane / NT
Wiek: 32
Postów: 2 412
Tematów: 342
Podziękowań: 2 436
THX'ów: 8 190
Imię: Grzesiek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 110 (+)
greg_ 110greg_ 110

Nagrody Użytkownika

Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Świetna inicjatywa - co prawda są to podstawy które jak sam dobrze zaznaczyłeś nie wszyscy znają.

W imieniu młodych adeptów zaglądających do naszego działu napiszę DZIĘKUJE oraz temat przyklejam by każdy mógł znaleźć to djskie abecadło

Pozdro mistrzu!
greg_ jest offline   Reply With Quote
greg_ dostał 6 podziękowań za ten post.
Stary 18-06-2012, 17:28   #3
..:: Klubowicz ::..
  
 
Picus's Avatar
 
Dołączył/a: 01 Feb 2009
Miasto: Kielce/Wolverhampton (UK)
Wiek: 27
Postów: 2 765
Tematów: 179
Podziękowań: 11 229
THX'ów: 1 976
Imię: Piotrek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 72 (+)
Picus 72
Odwiedź profil Picus na Facebook Odwiedź profil Picus na Last.fm
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Swietne!! sam zaczynam sie uczyc tego fachu wiec takie poradniki swietna sprawa!
z pewnoscia sprawdze jak to mi sie bedzie udawalo ;p
jeszcze raz wielkie dzieki
Ogolnie to ucze sie sam raz wychodzi nawet nawet a raz kapa totalna
dzieki temu latwiej mi przyjdzie dobry miks
__________________
Picus jest offline   Reply With Quote
Stary 18-06-2012, 17:37   #4
..:: true Member ::..
  
 
Dołączył/a: 01 May 2008
Miasto: Toruń
Postów: 320
Tematów: 11
Podziękowań: 76
THX'ów: 429
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 5 (+)
c-tite 5
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

nie bardzo rozumiem koncepcję "nie miksowania na słuchawkach"

imho głośniki, korektor za MIKSEREM, powinny być ustawione tak, żeby DJ spokojnie mógł miksować wszystko do ZERA na mikserze

dwa co nam do odsłuch!? skoro i tak na PARKIECIE będzie to ze względu na nagłośnienie brzmieć zupełnie inaczej...

jeżeli DJka jest wyżej parkietu, na scenie za głównym głośnikami, EQ na podstawie dźwięku z parkietu to będzie przecież masakra !?
c-tite jest offline   Reply With Quote
Stary 18-06-2012, 18:01   #5
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
  
 
Rooreck's Avatar
 
Dołączył/a: 24 Jun 2009
Miasto: Kraków / Zawiercie
Postów: 1 462
Tematów: 86
Podziękowań: 1 318
THX'ów: 2 987
Imię: Bartek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 56 (+)
Rooreck 56

Nagrody Użytkownika

Odwiedź profil Rooreck na MySpace Odwiedź profil Rooreck na Facebook Odwiedź profil Rooreck na Youtube Odwiedź profil Rooreck na Soundcloud.com Odwiedź profil Rooreck na Mixcloud
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

tak tak, jednak zdjęcie słuchawek eliminuje możliwość dopuszczenia do jakichkolwiek "zgrzytów" czego w słuchawkach nie usłyszysz. Mam na myśli rezonanse, znoszenie fali, fale stojące i właśnie to, że nie wiadomo jak jest ustawiony korektor przy końcówce mocy. Prowadzić equalizer można w różne sposoby zależy od stylu grania.

Poza tym ja osobiście gówno słyszę w słuchawkach, więc ciężko byłoby mi ocenić, czy góry jest za dużo, czy za mało, czy jest przejrzyście czy nie. Od tego są odsłuchy, często monitory o liniowej charakterystyce. Słuchawki rzadko kiedy mają liniową charakterystykę.
__________________

Last edited by Rooreck; 18-06-2012 at 18:02.
Rooreck jest offline   Reply With Quote
Rooreck dostał 2 podziękowań za ten post.
Stary 18-06-2012, 18:48   #6
..:: Klubowicz ::..
  
 
Woncky's Avatar
 
Dołączył/a: 08 Aug 2008
Miasto: Warszawa
Wiek: 30
Postów: 2 661
Tematów: 176
Podziękowań: 3 785
THX'ów: 4 135
Imię: Grzesiu
Wzmianek w postach: 17
Oznaczeń w tematach: 6
Plusów: 100 (+)
Woncky 100
Odwiedź profil Woncky na Facebook Odwiedź profil Woncky na Soundcloud.com Odwiedź profil Woncky na Mixcloud
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Cytat:
Napisał Rooreck Zobacz post
Poza tym ja osobiście gówno słyszę w słuchawkach, więc ciężko byłoby mi ocenić, czy góry jest za dużo, czy za mało, czy jest przejrzyście czy nie. Od tego są odsłuchy, często monitory o liniowej charakterystyce. Słuchawki rzadko kiedy mają liniową charakterystykę.
Zacznijmy od tego, że nie we wszystkich klubach są odsłuchy, a są lokale, w których sama budowa soundsystemu jest do dupy - zdejmując słuchawki i tak nie masz prawa usłyszeć tego, co jest na parkiecie.
Imho Adam ma rację - akustyk powinien poustawiać wszystko tak, aby dj spokojnie mógł sobie grać do 0 na eq i brzmiało to dobrze - w związku z tym przerzucasz się na mikserze z cue na master i spokojnie miksujesz na słuchawkach. Aczkolwiek jestem zdania, że przynajmniej jednym uchem powinno się kontrolować sytuację na sali - może występować "syndrom niedopchniętego fadera" albo lekko przesunięty cross, czego na słuchawkach możesz nie usłyszeć, a na sali już tak.

Cytat:
Napisał Rooreck Zobacz post
Czuję się w obowiązku zastrzec, że Equalizerem wycinamy a nie dodajemy. Dodawać można tylko wtedy kiedy ma to konkretny cel i wiesz jak to zrobić. Po to realizatorzy i masteringowcy pracowali na utworem, żeby potem nic nie kręcić.
Tak, tylko kawałki nagrywane i masterowane obecnie były zupełnie inaczej niż 10 lat temu, o czym trzeba pamiętać miksując je razem. Ale generalnie się zgodzę - musisz mieć świadomość czego jest za mało i wiedzieć jaki efekt chcesz uzyskać.


A teraz powtórzę apel do wszystkich początkujących, którzy to czytają: NIE BIERZCIE TEGO JAKO JEDYNĄ I SŁUSZNĄ ŚCIEŻKĘ POPRAWNEGO MIKSU. Robiąc wszystko według jednego schematu jesteście nudni. Dlaczego nie znaleźć kawałków, w których możesz dać 50-50 najniższych częstotliwości, zostawić to na dwie frazy i nie będzie to brzmiało jak kupa? Nie zawsze zaczynajcie od wejścia środkiem, potem bassem, a na końcu górą! Kombinujcie, słuchajcie, a przede wszystkim twórzcie własne schematy! To jest tylko przykład.

Jak mi się coś jeszcze przypomni to będzie edyta
Ogólnie fajnie, że powstało coś takiego w rodzaju "wytycznych technicznych", dzięks za pracę
__________________

Last edited by Woncky; 18-06-2012 at 19:31.
Woncky jest offline   Reply With Quote
Woncky dostał 5 podziękowań za ten post.
Stary 18-06-2012, 19:04   #7
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
  
 
Rooreck's Avatar
 
Dołączył/a: 24 Jun 2009
Miasto: Kraków / Zawiercie
Postów: 1 462
Tematów: 86
Podziękowań: 1 318
THX'ów: 2 987
Imię: Bartek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 56 (+)
Rooreck 56

Nagrody Użytkownika

Odwiedź profil Rooreck na MySpace Odwiedź profil Rooreck na Facebook Odwiedź profil Rooreck na Youtube Odwiedź profil Rooreck na Soundcloud.com Odwiedź profil Rooreck na Mixcloud
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Cytat:
Napisał Woncky Zobacz post
Zacznijmy od tego, że nie we wszystkich klubach są odsłuchy, a są lokale, w których sama budowa soundsystemu jest do dupy - zdejmując słuchawki i tak nie masz prawa usłyszeć tego, co jest na parkiecie.
Imho Adam ma rację - akustyk powinien poustawiać wszystko tak, aby dj spokojnie mógł sobie grać do 0 na eq i brzmiało to dobrze - w związku z tym przerzucasz się na mikserze z cue na master i spokojnie miksujesz na słuchawkach.
Z tego toku rozumowania wynika, że jeżeli akustyk dobrze ustawił EQ na końcówce mocy, to 2 line fadery z wyzerowanymi EQ powinny nie robić problemów. Co jest bzdurą :D

Zmierzam do tego, że to ile częstotliwości konkretnego zakresu jest podawane na kanał master z liniowych zależy od DJ'a, dokładnie od tego w jaki sposób przeprowadzi przejście (coś jakby EQ crossfading) w danym paśmie. Akustyk nie mógł tego przewidzieć, bo to jest umiejętność DJ'a - ingerencja w częstotliwości w momencie kiedy jest przejście (2 lub więcej kanały wychodzą pełną mocą na master)

Jak najbardziej akustyk dostosowuje charakterystykę brzmieniową ale dla konkretnego modelu brzmieniowego, czyli kiedy gra 1 powtarzam 1 utwór w danym momencie z wyzerowanym EQ na kanale

---------------------------------------------------------
PODKREŚLAM PO RAZ KOLEJNY, TAK JAK TEŻ TO WONCKY ZROBIŁ, TO JEST TYLKO PRZYKŁADOWY MODEL, MOŻNA A NAWET TRZEBA KOMBINOWAĆ!!!
__________________
Rooreck jest offline   Reply With Quote
Rooreck dostał 4 podziękowań za ten post.
Stary 18-06-2012, 19:30   #8
..:: Klubowicz ::..
  
 
Woncky's Avatar
 
Dołączył/a: 08 Aug 2008
Miasto: Warszawa
Wiek: 30
Postów: 2 661
Tematów: 176
Podziękowań: 3 785
THX'ów: 4 135
Imię: Grzesiu
Wzmianek w postach: 17
Oznaczeń w tematach: 6
Plusów: 100 (+)
Woncky 100
Odwiedź profil Woncky na Facebook Odwiedź profil Woncky na Soundcloud.com Odwiedź profil Woncky na Mixcloud
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Yhm, nie zrozumieliśmy się :D

Wchodzisz do klubu, odpalasz pierwszy numer, master gra sam na takiej głośności jak powinien być, z wyzerowanym eq, akustyk sobie ustawia co trzeba, jest git. Dla mnie jest logiczne, że grając z 2 czy z 6 kanałów suma nigdy nie może głośniejsza niż pojedynczy numer (a najlepiej cały miks powinien grać tak samo głośno jak poprzedni utwór). A żeby to miało ręce i nogi, to nie dowalasz nagle 2x więcej góry niż było -jest to chyba ciągle logiczne. W związku z tym, aby całość była spójna to sam pilnujesz tego konkretnego modelu brzmieniowego - idealnie oczywiście się nie da, ale tak jak wcześniej napisałeś "mam na myśli rezonanse, znoszenie fali, fale stojące" właśnie starasz się to robić.
__________________
Woncky jest offline   Reply With Quote
Użytk. którzy podziękowali Woncky za ten post:
Stary 18-06-2012, 19:59   #9
..:: Klubowicz ::..
  
 
_RaPiD's Avatar
 
Dołączył/a: 20 Apr 2009
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Wiek: 29
Postów: 369
Tematów: 48
Podziękowań: 750
THX'ów: 302
Imię: Rafał
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 35 (+)
_RaPiD 35
Odwiedź profil _RaPiD na Facebook
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Wszystko fajnie pięknie , ale gdy masz same średnie grając w klubie ja np nie słyszę rozjeżdzającego się bitu Poza tym tak jak napisałeś już wyrobiony nawyk ;p . Może i tak powinno się robić , ale ja tam uwielbiam jak clap nakłada się na clap ;D ^^ . Dla początkujących polecam . Pozdro !
__________________
_RaPiD jest offline   Reply With Quote
Stary 18-06-2012, 20:57   #10
RZUĆ PALENIE RAZEM Z NAMI
  
 
Rooreck's Avatar
 
Dołączył/a: 24 Jun 2009
Miasto: Kraków / Zawiercie
Postów: 1 462
Tematów: 86
Podziękowań: 1 318
THX'ów: 2 987
Imię: Bartek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 56 (+)
Rooreck 56

Nagrody Użytkownika

Odwiedź profil Rooreck na MySpace Odwiedź profil Rooreck na Facebook Odwiedź profil Rooreck na Youtube Odwiedź profil Rooreck na Soundcloud.com Odwiedź profil Rooreck na Mixcloud
Odp: Equalizacja w miksie DJ’skim - poradnik

Jak nie słyszysz, jak werble i clapy to właśnie średnie, a na nie powinno się bitować :D
__________________
Rooreck jest offline   Reply With Quote
Odpowiedz
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz pisać w nowych tematach
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączony
UśmieszkiWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
--> Equalizacja /studiomastering.net/ iwanracing Tutorials 9 10-04-2013 14:29
[Opis] Panorama w miksie. Czarny Lulek Tutorials 2 14-03-2012 13:06

Administracja serwisu 4Clubbers.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karna lub cywilna.
Jeżeli zauważyłeś post/temat który jest niezgodny z polskim prawem proszę zaraportować go poprzez klikniecie
Jeżeli nie chcesz aby pojawiła się na forum twoja produkcja napisz to nam "Privacy Policy"
W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach niniejszej witryny stosowane są pliki cookies, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:10 .


Oprogramowanie Forum: vBulletin
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
-->