|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: mentos07 Temat ma 2 komentarzy i 5723 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 16-04-2012 (19:21). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13-04-2012, 13:06 | #1 |
..:: Adept ::..
Dołączył/a: 22 Mar 2010
Miasto: Radom
Wiek: 30
Postów: 25
Tematów: 5 Podziękowań: 20
THX'ów: 6
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
|
Fiat Brava 1.9 JTD 105km
witam
interesuje mnie wszystko co wiecie na temat tego samochodu, chodzi mi o ten konkretny model i silnik, jak sie sprawuje jak blachy cześci drogie, zawieszenie itd. |
|
Użytk. którzy podziękowali mentos07 za ten post: |
|
13-04-2012, 14:43 | #2 |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 10 Dec 2007
Miasto: Olkusz\\//Kraków
Wiek: 33
Postów: 3 909
Tematów: 191 Podziękowań: 2 930
THX'ów: 6 255
Imię: Przemo
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 230 (+)
|
Odp: Fiat Brava 1.9 JTD 105km
A więc tak:
Mam taki auto, wersję do roku 2000- po tym wchodziła wersja poliftowna, różniła się np. srebrnym grillem z przodu maski. Wersja przed liftem do diagnostyki ma 3 osobne wejścia 3pinowe- do poduszek, silnika, i ABSu. Po lifcie jest jedna kostka koło bezpieczników tych obok kierownicy- i polecałbym takich szukać. Jeśli chodzi o auto to tak: Silnik: To WIELKI PLUS tego auta, jest on solidny, i bardzo ekonomiczny, a na brak mocy niema co narzekać- A4 110konna nie dała mi radę . Trzeba lekko uważać jakie paliwo leje się bo JTD jest na wtryskach common rail a one są dość delikatne [mniej niż pompowtryski], spalanie w tym aucie wychodziło mi max 6 litrów przy krótkich dystansach [do 10km] więc dla mnie super i jak na taką moc to bardzo mało. Nagrzewa się ten silnik trochę dłużej niż inne mi trzeba ok 5-7 km. Co do osprzętu silnika to trzeba uważać na turbo, jeśli będziesz piłował na nierozgrzanym silniku łatwo ją wykończyć. Silniki te ogółem są wytrzymałe. Turbo jeśli jest w dobrym stanie to przy 2,5 tys do ok 4 tys daje kopa którego czuć, a jeśli auto nie ma tego kopa to trzeba się liczyć że turbo może być do regeneracji [koszt ok 700zł z gwarancją na rok,dwa], ja miałem regenerowaną turbinę za 450 po znajomości lecz bez gwarancji. Skrzynia , na nią trzeba zwrócić uwagę, czy biegi odpowiednio wchodzą. Sprzęgło, jest ono z dwumasem [jak każdy nowy diesel] i to się wiąże z dużym kosztem wymiany [zazwyczaj co 2 wymiana to z dwumasem który kosztuje ok 1200zł]. Jak sprawdzić czy dwumas będzie do wymiany? A no przy odpalaniu, ruszaniu z 1 biegu, gaszeniu auta czuć dość mocne drgania, lub tez przy gaszeniu słychać metaliczny odgłos. Drgania przy odpalaniu i gaszeniu mogą się też wiązać z wymianą poduszek pod silnikiem. Zawieszenie: Jest ono sztywne, lekko twarde ale to normalne przy małych autach. Zawieszenie jest na pełnym wahaczu - czyli nie wymieniasz osobno każdy drążek, tuleje itp- jeśli wahacz do wymiany to cały trzeba, a jest to plus i minus. Ja ostatnio wymieniałem z przodu zawieszenie za jeden wahacz TRW [chwalona firma] zapłaciłem 170 zł po hurtowej cenie. Z przodu masz łożyska osobno, z tyłu łożyska wraz z piastą więc to większy koszt. Karoseria: Wygląd to tak jak widać, a jeśli chodzi o blachę to jak to fiat, trzeba uważać by gdzieś korozja się ostro nie zagościła bo później będzie z nią nie mały problem. Blacha na drzwiach jest miękka co się sam przekonałem- wujek Zafirą wjechał mi w drzwi lekko i niema wgnieceń, lekkie przetarcie które zejdzie polerką mechaniczną. Co do części nie są drogie Rozrząd: Rolki SKF, Pasek Contitech i pompa Rouville wyszło mnie - 450 zł z wymianą co do rolek polecam też INA, Rouville. A jeśli chodzi o pasek to tylko ten polecam, inne są bardzo słabe. Pompę wody pprzy każdej wymianie rozrządu wymieniać bo nie wytrzyma do kolejnej wymiany rozrządu. -Zawieszenie to tak jak pisałem ci wahacze przód zapłaciłem za komplet 400zł. -Łączniki stabilizacyjne zawieszenia przód - ok 25zł chyba. -Łożysko przód 100zł lepsze- dlatego droższe ponieważ z ABS, w Fiatach jest tak że ABS jest na łożysku, w innych modelach zazwyczaj jest czujnik na przegubie - Przeguby ok 80-100 zł - czyli raczej standard. Podsumowując , auto warte każdej ceny jeśli tylko karoseria jest w bardzo dobrym stanie, części silnika nie są jakoś kosmiczne Przy zakupie trzeba zwracać na stan progów od góry jak i od dołu oraz nadkola od wewnątrz. Patrz też na uszczelki w drzwiach, jeśli będą bardzo wybite to będzie szum w aucie który przeszkadza, i od tego również może obcierać progi. Co do silnika to podstawia sprawdzenia czy jest wyciek jakiś, czy turbosprężarka nie świszczy [załącza się od 2.5 tys obrotów], czy chłodnica nie przerdzewiała [chociaż to jeszcze obejdzie] Jeśli coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz, mam takie autko Lecz sprzedaję je, szukam coś z grupy VAGów, czyli VW, Skoda, Audi, Seat. Fiat Brava Fiat Brava JTD 2000r - OKAZJA!, 2000r., 1910cm3, 105 KM - otomoto.pl Przy moim do roboty jest tak: progi- chociaż nie koniecznie bo nie jest koszmarnie. ABS- kontrolka zaświeciła po wymianie przegubu, a nie miałem okazji tego sprawdzić. i poduszka pod silnikiem - przy ruszaniu słychać takie pyknięcie blaszki.
__________________
|
Memciu dostał 2 podziękowań za ten post. |
16-04-2012, 19:21 | #3 |
..:: Adept ::..
Dołączył/a: 22 Mar 2010
Miasto: Radom
Wiek: 30
Postów: 25
Tematów: 5 Podziękowań: 20
THX'ów: 6
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
|
Odp: Fiat Brava 1.9 JTD 105km
o i za ile poszła maszynka? dzieki za wyczerpujaca odpowiedz przyda sie na pewno, silnik to jest cudenko wiem bo rodzice maja alfe 156 i pop..la jak głupia no ale tam zawieszenie jest do bani zrobione ale silnik to im sie udał.
|
Użytk. którzy podziękowali mentos07 za ten post: |
|
|