|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: _Koras Temat ma 23 komentarzy i 39003 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 03-02-2014 (18:45). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22-01-2012, 08:24 | #1 |
House Music, yeah
|
Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Wątek przeznaczony jest do dyskusji na temat samochodów z przeszłości, zabytków, legend. Możecie zadawać pytania, wymieniać poglądy, podawać swoje opinie, wstawiać zdjęcia i filmy itp. Podejrzewam, że wśród nas są fani takich maszyn i mam nadzieję, że ten temat ciekawie się rozwinie.
Posty nie odnoszące się do tematu, wulgarne i przejawiające się brakiem kultury oraz obrażające innych użytkowników będą karane warnem. Zapraszam do dyskusji. Last edited by _Koras; 22-01-2012 at 08:25. |
|
_Koras dostał 5 podziękowań za ten post. |
|
22-01-2012, 08:35 | #2 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 19 Nov 2010
Miasto: Płock
Wiek: 28
Postów: 591
Tematów: 138 Podziękowań: 7 077
THX'ów: 1 216
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Mateusz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 38 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Lamborghini Countach LP400 - model super sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1974 - 1990. Zaprezentowany w 1971 Countach LP5000 został wybrany na następcę Miury, jednak samochodu nie wprowadzono do sprzedaży ze względu na problemy techniczne. Najpoważniejszym z nich było przegrzewanie się silnika. Modyfikacja układu chłodzącego nic nie dała, dlatego też zrezygnowano 5-litrowego silnika na rzecz mniejszego o pojemności 3,9-litra z Miury. Lecz silnik dalej miał problemy z przegrzewaniem się, więc powiększono istniejące wloty powietrza i dodano nowe za drzwiami. Powstały dwa prototypy. Pierwszy, czerwony trafił do kierowcy testowego Lamborghini. Natomiast drugi, zielony został zaprezentowany w 1973 w Genewie i jest uznawany za pierwszy produkcyjny egzemplarz tego modelu. Obecnie samochód znajduje się w Muzeum Lamborghini. Sprzedaż Countacha LP400 zaczęła się 11 kwietnia 1974. W przeciwieństwie do LP5000, LP400 oparty jest na stalowej ramie przestrzennej, spawanej z rurek o średnicy 4 cm. Nadwozie jest o 13 cm dłuższe i wykonano je w całości z aluminium, dzięki czemu auto waży zaledwie 1065 kg. Countach wyposażony był w unoszone światła, zamontowane za kloszami kierunkowskazów i świateł pozycyjnych. Z tyłu za komorą silnika znalazł się bagażnik o pojemności 240 l. Wnętrze było niezwykle proste, ale oczywiście wykonane w skórze. Silnik LP400 to dobrze znana 3,9-litrowa, gaźnikowa jednostka napędzająca praktycznie wszystkie Lamborghini od 1966. Wprowadzono w niej sporo zmian, dzięki czemu moc wynosiła 276 kW (375 KM). Aby uzyskać odpowiednią trakcję zastosowano dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. LP400 osiągał prędkość max. 316 km/h co czyni z niego najszybszego seryjnego Countacha. Jednak prowadzenie pozostawiało wiele do życzenia za sprawą wąskich i wysokich opon. Auto miało również inne wady: mało miejsca w kabinie, ciężko pracująca kierownica, skrzynia biegów, sprzęgło, hałas i nieprzyjemny zapach benzyny w kabinie, jednak takie mankamenty były czymś normalnym w superautach z tamtych czasów. Countach LP400 jest uważany za najlepszy sportowy samochód tamtych czasów, jednak nie wpłynęło na zmianę sytuacji finansowej firmy. W roku wprowadzenia samochodu do sprzedaży, Ferruccio Lamborghini sprzedał swoją fabrykę, a w 1978 firma ogłosiła bankructwo. Powstało tylko 150 sztuk tego auta, dzisiaj jest rarytasem dla kolekcjonerów. Godny szczególnej uwagi jest prawie w ogóle nieznany fakt wyprodukowania przez firmę na indywidualne zamówienie, jeszcze w 1999 roku limitowanej (dwie sztuki) wersji Countach Bart stworzonej specjalnie dla zamożnych fanów Lamborghini z Belgii oraz z Francji. Nazwa Countach Bart pochodzi od imienia belgijskiego stylisty (z pochodzenia Polaka), który wynegocjował z Lamborghini warunki sprzedaży dwóch ostatnich w historii egzemplarzy auta. Obecnie widok Lamborghini Countach Bart cieszy oczy mieszkańców Brukseli oraz Cannes. |
K-396 dostał 3 podziękowań za ten post. |
22-01-2012, 13:23 | #3 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 29 Mar 2009
Miasto: Wrocław
Postów: 1 329
Tematów: 73 Podziękowań: 11 276
THX'ów: 1 354
Imię: Maciej
Wzmianek w postach: 3
Oznaczeń w tematach: 22
Plusów: 130 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
A ja napisze krótko i zwięźle. Dla mnie istnieje tylko jedno takie auto. BMW E38 z serii 7.
Profil tego samochodu, klimat, niebywała perfekcja, DESIGN i luxus. Do tej pory te auta to perełki. Przede wszystkim niezniszczalne silniki o potężnej mocy i ten dźwiek, którego nie można porównać do niczego innego. Jestem zakochany w tym aucie po same uszy. Macie tutaj autko mojego przyjaciela do wglądu:
__________________
|
Mion dostał 7 podziękowań za ten post. |
22-01-2012, 20:37 | #4 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 06 Aug 2008
Miasto: P...k
Postów: 936
Tematów: 66 Podziękowań: 449
THX'ów: 920
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 38 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Potwierdzam MION dla mnie jest to najpiękniejsza bawareczka z serii 7, a kolejną jest wersja 8
Kolejnym jest auto z 4-ma kołami w logo i legenda rajdów- czyli AUDI QUATTRO. Auto z typu kanciaków, ale ma to coś. Ten sznyt, zacięcie sportowe i dawka emocji w trakcie jazdy jest niezapomniana. Mógłbym godzinami się na jego temat wypowiadać, ale najlepiej jest się nim przejechać. Co prawda nie miałem okazji się przejechać pierwszą wersją, ale druga dała mi tyle frajdy z jazdy jak narazie żaden inny samochód. Kolejnym autem jest także legenda rajdów. LANCIA DELTA INTEGRALE. Więcej chyba nie muszę pisać. Z tym autem jak i z poprzednim jest jak z aktorem lub reżyserem- zobaczysz i nie trzeba przedstawiać. Wszystko jest jasne. Poza tymi europejczykami uwielbiam stare amerykańskie muscle cars. Z nich najlepszy jest FORD SHELBY GT500 i CHEVROLET CAMARO SS. Sa miodzio Z aut luksusowych zawsze pozytywne wrażenia na mnie robi Rolce Royce oraz Bentley. Auta dla elity, wyrafinowane i zrobione ze smakiem
__________________
Last edited by graba83; 22-01-2012 at 20:41. |
graba83 dostał 7 podziękowań za ten post. |
23-01-2012, 10:14 | #5 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 19 Nov 2010
Miasto: Płock
Wiek: 28
Postów: 591
Tematów: 138 Podziękowań: 7 077
THX'ów: 1 216
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Mateusz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 38 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
To ja dam jeszcze lancia delta s4 mój ulubiony samochód legendarnej grupy b
a także lancia 037 a to co zakończyło grupe b W drugim dniu rajdu, 2 maja, na siódmym kilometrze 18. odcinka specjalnego, Corte-Taverna, Lancia prowadzona przez Toivonena wypadła z trasy na lewym zakręcie. Samochód spadł na dno wąwozu i wylądował na dachu. Aluminiowy zbiornik paliwa, umieszczony pod siedzeniem kierowcy, został zniszczony przez drzewa, w efekcie czego eksplodował. Samochód zbudowany z łatwopalnych kevlarowych materiałów zapalił się. Zarówno kierowca, jak i jego pilot Sergio Cresto, przypięci pasami do foteli, nie mieli szans przeżyć i spłonęli żywcem[4]. To co pozostało po lanci Toivonena(Lancia delta s4) Tu jeszcze jeden wypadek który doprowadził do wycofania grupy b Attilio Bettega-Bettega stracił kontrolę nad swoim Lancia i uderzył w drzewo, które po prostu pękła pod siedzeniem kierowcy i zabił go na miejscu. Jego pilotem Maurizio Perissinot przeżył katastrofy bez obrażeń. Tu macie jeszcze forda rs200 Last edited by K-396; 23-01-2012 at 10:17. |
K-396 dostał 2 podziękowań za ten post. |
23-01-2012, 14:03 | #6 |
..:: Młody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 07 Aug 2011
Miasto: P-ń
Postów: 282
Tematów: 46 Podziękowań: 413
THX'ów: 652
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 59 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Porsche 959 - sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986–1990. W samochodzie zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 litra silnik rozwijał moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego pojazdu Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Później użyto go także w modelu Porsche 962, w którym osiągał moc ponad 700KM. Pojazd miał ponadprzeciętne osiągi - 3,6s do 100km/h i prędkość maksymalną 300km/h. Razem z modelem F40 firmy Ferrari zapoczątkował erę superszybkich samochodów osobowych. Pojawiła się także wersja 959S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami. Samochód ten nie był sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych do 1999 roku, ponieważ firma Porsche odmówiła dostarczenia 4 egzemplarzy modelu do przeprowadzenia testów zderzeniowych. Dane techniczne Silnik B6 2,8l (2849cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, turbodoładowany Układ zasilania: wtrysk Bosch Motronic Średnica cylindra×skok tłoka: 95,00mm×67,00mm Stopień sprężania: 8,3:1 Moc maksymalna: 451KM (331kW) przy 6500obr/min Maksymalny moment obrotowy: 500Nm przy 5000obr/min Osiągi Przyspieszenie 0-100km/h: 3,7s Przyspieszenie 0-160km/h: 8,3s Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,8s Czas przejazdu pierwszego kilometra: 20,6s Prędkość maksymalna: 317km/h |
24-01-2012, 20:12 | #7 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 05 May 2010
Miasto: OsinyLOP
Wiek: 35
Postów: 156
Tematów: 4 Podziękowań: 570
THX'ów: 119
Imię: Damian
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
MB 190E i jedna z jego najbardziej egzotycznych odmian. Evolution II
Nazywany "legendą DTM'u". wyrózniał go agrezywny a zarazem piękny body kit. Za jego kierownicą w 1992r Klaus Ludwig zdobył tytuł mistrza elitarnej ligi DTM. SILNIK-R4 2.5 16V KE-Jetronic 235km NAPĘD- Tylny 5biegów Wyprodukowano 502 sztuki.
__________________
Last edited by Beret89; 24-01-2012 at 20:13. |
Beret89 dostał 4 podziękowań za ten post. |
24-01-2012, 20:39 | #8 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 05 May 2010
Miasto: OsinyLOP
Wiek: 35
Postów: 156
Tematów: 4 Podziękowań: 570
THX'ów: 119
Imię: Damian
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 3 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Mercedes W126 coupe 560SEC AMG
Oglądałeś film "Świadek koronny" lub serial "Odwróceni" Serialowy Blacha jezdził własnie SEC (w serialu wykorzystano egzeplarz 5.0 litrowym silnikiem 500SEC). Auto bazuje na limuzynie W126. Jego wnetrze jest przestronne, a wyposarzeniem w okresie swojej swietności wyprzedzał konkurencje o dekadę. W stylistyce zewnetrzej najbardziej przy****ją wzrok ogromne drzwi bez ramek oraz brak srodkowego słupka. Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 5-miejscowe Silnik 4-suwowy, 8-cylindrowy widlasty, umieszczony z przodu z napędem na tylną oś Pojemność skokowa - 5547 cm³ Moc maksymalna - 279 KM przy 5200 obr./min Stopień sprężania - 9,4:1 Skrzynia przekładniowa 4-biegowa automatyczna Hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem przednie i tylne tarczowe Ogumienie o wymiarach 205/70VR14 Długość/szerokość/wysokość - 4935/1828/1407 mm Rozstaw osi - 2850 mm Masa własna pojazdu - 1753 kg Prędkość maksymalna - 240 km/h
__________________
Last edited by Beret89; 24-01-2012 at 20:55. |
25-01-2012, 09:05 | #9 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 19 Nov 2010
Miasto: Płock
Wiek: 28
Postów: 591
Tematów: 138 Podziękowań: 7 077
THX'ów: 1 216
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Mateusz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 38 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Bugatti EB 110 GT – samochód produkowany przez francuską firmę Bugatti, który pojawił się w 1991 roku. Firma Bugatti obchodząca 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti zaprezentowała EB 110. Kompozytowe panele nadwozia są wykonane z włókien węglowych, Kevlaru, Nomexu, wzajemnie ze sobą posklejanych żywicą epoksydową. Mimo zastosowania lekkich materiałów samochód ma znaczną masę wynoszącą 1620 kg w wersji GT. Wynika to z napędu na cztery koła. Pod nadwoziem znajduje się rurowa rama przestrzenna, do której zamocowano silnik. Silnik to 3.5 L jednostka V12 z 4 turbosprężarkami japońskiej firmy IHI wytwarzająca moc 550 KM. Centralny silnik zamontowany jest wzdłużnie. Napęd jest przekazywany na obie osie (4x4). Samochód ma bardzo dobre hamulce. Przy prędkości ponad 100 km/h potrafi się zatrzymać po niespełna 34 metrach. W 1992 roku zaprezentowano bardziej radykalną odmianę tego modelu, noszącą nazwę EB 110 SS (SuperSport). Moc wzrosła do 600 KM i prędkość maksymalna mocniejszej wersji wynosiła ponad 350 km/h. Od 1991 do 1992 EB110 był najszybszym produkowanym seryjnie samochodem świata do momentu zaprezentowania Jaguara XJ 220 i McLarena F1.
Last edited by K-396; 25-01-2012 at 09:10. |
25-01-2012, 09:21 | #10 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 19 Nov 2010
Miasto: Płock
Wiek: 28
Postów: 591
Tematów: 138 Podziękowań: 7 077
THX'ów: 1 216
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Mateusz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 38 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Pontiac Trans Am 1982
a tu filmowy pontiac czyli nieustraszony |
K-396 dostał 3 podziękowań za ten post. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Poważna dyskusja | Zielony91 | Przy piwie ... | 7 | 31-03-2011 22:01 |