|
Home | ZAREJESTRUJ SIĘ !! | Zmień nick | FAQ | Grupy Społecznościowe | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: _Koras Temat ma 23 komentarzy i 38978 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 03-02-2014 (19:45). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31-08-2012, 20:02 | #21 |
..:: Młody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 07 Aug 2011
Miasto: P-ń
Postów: 282
Tematów: 46 Podziękowań: 413
THX'ów: 652
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 59 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Honda NSX – samochód sportowy produkowany przez koncern Honda od roku 1990 do 2005. Był pierwszym samochodem tego typu produkowanym przez Hondę. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (ponieważ w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348. Ponadto zastosowano w nim wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC. Podwozie tego samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny. W 1995 do manualnej przekładni dodano "automat" F-matic, inspirowany technologią z Formuły 1. Biegi można zmieniać na dwa sposoby. Przy zmianie ręcznej używając przycisków przy kierownicy. Od 1997 oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny motor 3.2, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W roku 2002 samochód przeszedł duży facelifting (całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, inny rozmiar opon). Wyłącznie na rodzimym, japońskim rynku wprowadzona została NSX-R. Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk. W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok 620 tys. zł. Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym. Dane techniczne: Silnik: V6 3,0 l (2977 cm³), 4 zawory na cylinder Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi Średnica × skok tłoka: 90,00 mm × 78,00 mm Stopień sprężania: 10,2:1 Moc maksymalna: 274 KM (201,3 kW) przy 7300 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 6500 obr/min Osiągi: Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s Prędkość maksymalna: 270 km/h |
Użytk. którzy podziękowali Introverterz za ten post: |
|
01-11-2013, 21:12 | #22 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 06 Dec 2007
Miasto: niedaleko
Postów: 174
Tematów: 7 Podziękowań: 160
THX'ów: 8
Wzmianek w postach: 1
Oznaczeń w tematach: 23
Plusów: 2 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Tego nie trzeba komentowac...
|
Użytk. którzy podziękowali ohcor za ten post: |
01-11-2013, 22:43 | #23 |
CLUBBERS
Dołączył/a: 06 Dec 2008
Miasto: >
Postów: 5 668
Tematów: 368 Podziękowań: 8 700
THX'ów: 4 749
Imię: Dawid
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 1
Plusów: 420 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Mi osobiscie jezeli chodzi o auta w zasiegu reki do gustu przypadl jak najbardziej golf pierwszej generacji w wersji GTI. Te ksztalty sa wrecz ponadczasowe. Sam chetnie odbudowalbym takie auto. Nosze sie juz z ta mysla od dluzszego czasu, ale niestety jak na razie fundusze nie pozwalaja.
__________________
|
Użytk. którzy podziękowali Daveese Rate za ten post: |
03-02-2014, 19:45 | #24 |
..:: Świeżak ::..
Dołączył/a: 26 Jan 2014
Miasto: Warsaw/Cracow
Postów: 3
Tematów: 0 Podziękowań: 0
THX'ów: 0
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
|
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
A ja słowo o Eldorado, czyli klasycznym Cadillac-u przez prawie 59 lat i jest najdłużej znany jako amerykański prywatny luksusowy samochód. Nazwa Eldorado wywodzi się od legendarnego miasta Ameryki Południowej, pełnego złota i bogactwa o którym wszyscy marzyli. Niezależnie od pochodzenia, Eldorado jest swego rodzaju legendą w świecie motoryzacji i nie bez powodu. Artykuł z unikatowymi zdjęciami
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Poważna dyskusja | Zielony91 | Przy piwie ... | 7 | 31-03-2011 23:01 |