|
Szczegóły wątku: Autorem wątku jest: Michal1989 Temat ma 16 komentarzy i 11241 odwiedzin. Ostatni komentarz napisano 09-12-2010 (12:58). |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31-08-2010, 09:20 | #1 |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2007
Miasto: okolice Olkusza
Wiek: 34
Postów: 1 051
Tematów: 166 Podziękowań: 672
THX'ów: 757
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 20 (+)
|
silnik 8v a 16v
dzien dobry ;D
mam dzis takie male pytanko do clubbersow, czym sie rozni silnik 16v a 8v, np ze silnik 16v ma wiecej koni, lepiej sie zbiera, bo jest sportowy, chodzi mi wlasnie o takie roznice, czekam na odpowiedzi
__________________
|
|
|
31-08-2010, 09:37 | #2 |
..:: true Member ::..
Dołączył/a: 07 Aug 2009
Miasto: Białystok
Postów: 520
Tematów: 72 Podziękowań: 1 916
THX'ów: 287
Imię: Adrian
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 4 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Silnik 16v jest czterocylindrowy, ma po 4 zawory na cylinder. Kręci się do wyższych obrotów niż silniki o dwóch zaworach na cylinder. Ciężko powiedzieć, czy ma więcej mocy niż V8, według mnie 16v daleko do silnika V8.
V8 ma już 8 cylindrów, generuje więcej mocy ale też spalanie wzrasta Poza tym cudownie brzmi, nie ma piękniejszego dźwięku silnika według mnie! Osobiście brałbym auto z V8 choćby dla jego poetyckiego brzmienia lecz trzeba mieć nieco kasy aby napoić takiego potworka.
__________________
|
31-08-2010, 10:35 | #3 |
..:: Mlody Klubowicz ::..
Dołączył/a: 13 Feb 2007
Miasto: Kozy/Bielsko-Biała
Postów: 244
Tematów: 14 Podziękowań: 95
THX'ów: 65
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 4 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Kolego tutaj padło o różnicę miedzy 16 a 8 zaworowym silnikiem a nie 4 cylindrowym a 8 cylindrowym silnikiem. 16 jest z reguły mocniejsza i chętniej się wkręca na obroty a 8 jest bardziej wytrzymała lecz tylko w niektórych przypadkach. Ogólnie 16 jest mocniejsza, nowocześniejsza i oczywiście bardziej popularna.
|
Użytk. którzy podziękowali Wujek Michał za ten post: |
31-08-2010, 11:36 | #4 |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2007
Miasto: okolice Olkusza
Wiek: 34
Postów: 1 051
Tematów: 166 Podziękowań: 672
THX'ów: 757
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 20 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Veilar mi chodizlo o silnik np 1.4 8v ktory ma 82 konie i 1.4 16v ktory ma 90 koni, nie chodzi mi o v8 tylko 8v ;p heh
__________________
|
31-08-2010, 12:37 | #5 |
..:: true Member ::..
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
silniki 8v to proste silniki ktore ciezko zajechac, na ale jak wszytko ma to swoje wady i zalety. Ktos kto szuka auta z trwałym silnikiem przy ktorym nic sie nie robi to wybierze 8v. Silniki te sa "bezkolizyjne" to znaczy jak zerwie nam sie pasek to zakladamy nowy i jeździmy dalej. Silniki 8v bardzo dobrze znosza eksploatacje gazu. Mimo ze ciezko zajechac 8v to wiadomo ze keidys przyjdzie jej kres, remont takiego silnika jest taniochą w porównaniu do jednostki 16v. Ok czyli mamy trwały silnik, ale brakuje nam troche mocy, no chyba ze jest to male auto.
Silniki 16v lepiej kręca i maja wiecej koni, ale nie znaczy ze to jakeis sportowe silniki. Silniki te wymagaja wiecej uwagi od uzytkownika noi raczej jzu nie mozemy zapomniej o wymianie paska, bo gdy juz peknie to mamy zdrowo przechlapane, albo remont ktory kosztuje 50% wiecej niz w przypadku 8v, albo "nowy" silnik ktory bedzie kosztowac tyle samo co remont.. co do gazu w 16tkach to preferowane sa juz wtedy instalacje sekwencyjne. Teraz juz malo kto robi silniki 8v. Ale jesli ktos szuka auta do poruszania sie i chce je zagazowac to niech bierze 8v, takie jest moje zdanie. Takie jednostki 8v z lat 80-90 potrafia walic spore przebiegi. np silnik opla 1.6 8v byl montowany juz w kadettach e i montowano go az do 2002roku w astrach g po driodze zachaczajac o astre f oraz vectre a i b. Silnik oczywiscie modyfikowano pod ekonomie.
__________________
|
Użytk. którzy podziękowali djmatti91 za ten post: |
01-09-2010, 20:30 | #6 | |
..:: Fanatyk ::..
Dołączył/a: 08 Jan 2010
Miasto: Bogatynia
Wiek: 41
Postów: 86
Tematów: 0 Podziękowań: 71
THX'ów: 59
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 26
Plusów: 1 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Cytat:
Jeśli idzie o sam temat to pozwole sobie zacytować z innego forum bo nie chce się rozpisywać: Silniki 8V (starszego typu niż 16V) charakteryzują się mniejszą mocą i mniejszą wartością mom. obrotowego. Na plus trzeba wymienić to ze maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy niższych obrotach, plusem silnika 8V jest cichsza praca jak również mniej skomplikowana budowa (tańsze części np. pasek rozrządu). Plusem jest również tańsza instalacja gazowa jeśli takową planujesz założyć. Jeśli chodzi o ekonomikę to tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie - na pewno silnik o tej samej pojemności ale z 16V będzie palił więcej niż z 8V wzrost mocy to i ubożej w portfelu ale tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie jak będziesz jeździł. Pozdrawiam |
|
Użytk. którzy podziękowali GSF za ten post: |
01-09-2010, 20:41 | #7 |
..:: Elite VIP ::..
Dołączył/a: 29 Dec 2005
Miasto: Zabrze
Wiek: 38
Postów: 1 689
Tematów: 182 Podziękowań: 1 037
THX'ów: 1 753
Imię: Majkel
Wzmianek w postach: 1
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 75 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
to co wyżej napisane to prawda. nie wiem skąd kolega wziął teorię że silniki 8V są bezkolizyjne tak... owszem w przypadku Opla, ale Opel to nie cała motoryzacja :D na szczęście
silniki Fiata również są bezkolizyjne przynajmniej jeśli mowa o silniku 1.1 np w sportingach czy Pandach. starsza konstrukcja, mniej elektroniki, większa żywotność, mniejsze spalanie - zalety 8V |
Użytk. którzy podziękowali MicheLLo za ten post: |
01-09-2010, 23:12 | #8 |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2007
Miasto: okolice Olkusza
Wiek: 34
Postów: 1 051
Tematów: 166 Podziękowań: 672
THX'ów: 757
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 20 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
tak mnie jakos zebralo na zalozenie tego tematu, rozwazania clubbersow odnosnie ich, ja mam wlasnie opla astre f 1.4 8v ktory ma 82 konie, koledze pekl pasek w takim samym i wlozyl nowy i smigal,nic sie nie stalo, oczywiscie asterix zagazowany jest, jezdze spokojnie, nie mam ciezkiej nogi, spala mi okolo 8 litrow gazu, a jak jest z silnikami diesla bo wystepuja np pozwole sobie przedstawic to na astrze 2 czyli g, jest silnik diesla 2.0 i normalnie ma 82 konie, a 2.0 16v ma 101, czy ta wersja co ma 82 konie to diesel 8v ?
__________________
|
02-09-2010, 07:43 | #9 | |
..:: Fanatyk ::..
Dołączył/a: 08 Jan 2010
Miasto: Bogatynia
Wiek: 41
Postów: 86
Tematów: 0 Podziękowań: 71
THX'ów: 59
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 26
Plusów: 1 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Cytat:
- brak IC - inny komputer sterujacy silnikiem - inny sterownik pompy |
|
Użytk. którzy podziękowali GSF za ten post: |
02-09-2010, 09:12 | #10 | |
..:: Klubowicz ::..
Dołączył/a: 10 Feb 2007
Miasto: okolice Olkusza
Wiek: 34
Postów: 1 051
Tematów: 166 Podziękowań: 672
THX'ów: 757
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 20 (+)
|
Odp: [31.08.10] silnik 8v a 16v
Cytat:
dzieki wielkie, bo mnie nurtowalo to pytanie, jeszcze mam jedno, jesli ktos sie decyduje na kupno tej asterki z tym silnikiem, to jaki lepiej kupic ten 82 konny czy 101 ? jakie jest wasze zdanie na ten temat
__________________
|
|
|
|