PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Sprzęt Cyfra czy Analog


DJ ASSOLUTO
21-04-2013, 12:14
Witam forumowicze!!

Mam mały problem dotyczący studio nagrań.
(Dodam że jestem laikiem i niewiele się na tym znam)

Otóż wraz z moimi kumplami tworzymy zespół, i chcielibyśmy profesjonalnie nagrywać nasze kawałki.
Jestem zainteresowany tym tematem lecz mam parę problemów.
Otóż tak : najlepiej byłoby nagrać każdą ścieżkę oddzielnie i potem w jakimś DAW'ie zmontować, poprawić co niektórych i szafa gra, jednak to zajmuje strasznie dużo czasu.
I teraz - co jest bardziej efektywnym i tańszym rozwiązaniem??
Czy lepiej kupić rozbudowany interface audio (potrzebuję ok. 16 wejść) i jakiś program DAW, nagrać wielośladowo a następnie zmontować, poprawić i szafa gra (wiadomo że jeszcze monitory itp. ale chodzi o samo nagrywanie)??
Czy może lepiej jest kupić rejestrator analogowy (to znaczy chyba że bez udziału komputera tak?) i tym sposobem nagrywać
Dodam też, że o ile trochę orientuję się w cyfrze, to analogi to dla mnie czarna magia. Nie mam pojęcia o masteringu analogowym, z DAW'em się już spotkałem (np. Ableton, Fl-Studio)


Chodzi mi też o to, że w różnych studiach nagraniowych spotykam i masę mikserów i rejestratorów, czy interface i komputer. Które rozwiązanie jest lepsze??
(dodam że nagrywamy perkusję elektroniczną, keyboardy, gitarę elektryczną, sax/klarnet i wokale)

Matikte
21-04-2013, 12:56
Imho i tak wygodniej i łatwiej cyfrowo, w telegraficznym skrócie: bez zbędnego *******eniapo prostu :) było często mówione na zakamarkach audio o tym.

DJ ASSOLUTO
21-04-2013, 13:22
No rozumiem, więc jaki sprzęt potrzeba, aby cyfrowo (lub może analogowo :)) realizować dźwięk??

Matikte
21-04-2013, 13:32