PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Sprzęt Pytanie - interfejs audio


Myon
09-04-2013, 20:27
Witam

Większość interfejsów audio posiada przetwarzanie do 24bit/96kHz, czasami 24bit/48kHz.

Do czego zmierzam. jeśli kupiłbym kartę dźwiękową wartą powiedzmy 800 zł i drugą wartą powiedzmy 3 razy tyle o TEJ SAMEJ specyfikacji ( 24bit/96kHz) i NIE nagrywał bym wokalu ani gitary, traktowałbym ją jako kartę dźwiękową (tylko tyle i aż tyle).


W cene karty dźwiękowej wliczone są preampy ilość wejść/wyjść powiedzmy DSP przedwzmacniacze mikrofonowe i inne różne rzeczy których nie będę używał nigdy

Czy poczuje różnice w jakości dźwięku?

Chciałbym rozwiać wątpliwości raz na zawsze

Marcinkiewicz86
09-04-2013, 21:38
Różnice są i to dość spore, ale cena to min. 3000 zł.
Generalnie do 2000 zł interfejsy zewnętrzne brzmią podobnie, natomiast za 3-4 tys będą już zdecydowanie lepsze nie mówiąc już o droższych
bo chyba nie myślisz że interfejs za 800 zł prezentuje taki sam poziom jak ten za 6 tys?
Wynika to z innej jakości przetworników analog-cyfra itd..wykonania...
Nieco inaczej ma miejsce sytuacja w przypadku kart PCI/PCI-e, bo tutaj od 1500 zł zaczynają się niezłe modele, a za 2000 zł można kupić profesjonalną w pełni zaawansowaną kartę dźwiękową.
Ale w przypadku interfejsów jako urządzeń zewnętrznych te ceny są skrajnie inne bo jest to dodatkowy sprzęt tak jak monitory.

Różnice poczujesz momentalnie, pod warunkiem również dobrego odsłuchu o płaskiej charakterystyce i dobrej detaliczności a także dobrej adaptacji akustycznej pomieszczenia.
Wgre wchodzą marki takie jak Motu, RME, Apogge, Universal Audio...

Co do ceny to nie zawsze chodzi o ilość wejść czy preampy...karta PCI Lynx TWO model C kosztuje prawie 5 tys zł a ma na pokładzie tylko 2 wyjście (czyli jedno stereo) oraz 6 wejść...czyli raczej standardowo mniej więcej.

Przy czym jeśli korzystasz z odsłuchu nie najwyższej jakości i półki, warto zastanowić sie czy jest sens pakować pieniądze w takie zawodowe interfejsy i karty audio.
Bo tutaj liczy się wszystko monitory odbierają sygnał od interfejsu, jeśli jest wysokiej jakości z dobrą detalicznością to wtedy przekazują ja odbiorcy o ile same monitory mają dobrą charakterystykę.

Warto poczytać stary bo stary ale wart uwagi test kart dźwiękowych z 2004, gdzie będzie można poczytać o tym jak bardzo karty różnia się brzmieniem między sobą:
Multitest kart dźwiękowych - test odsłuchowy - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio domowe, interfejs audio, mastering wokalu (http://www.e-muzyk.pl/multi-testy-muzyczne-mainmenu-38/37-multitesty-karty-dzwiekowe/53-multitest-kart-dfwiwych-test-odssuchowy-)


Czy karty dźwiękowe mogą mieć swoje brzmienie?
Zdecydowanie tak, podobnie jak każde inne urządzenie elektroniczne, które przenosi sygnał dźwiękowy w sposób nieidealny, czyli wnosi do niego specyficzne dla siebie zniekształcenia. To właśnie te zniekształcenia, odchyłki od liniowości, nierównomierności charakterystyki oraz dodawane zakłócenia powodują, że wpływ karty może być odczuwalny. Jakie wartości należy uznać za dobre/bardzo dobre?
To trochę zależy od obszaru zastosowań, oczekiwań i pułapu cenowego. W skali bezwzględnej odstęp sygnału od szumu i zakłóceń na poziomie 100 dB lub wyższym można uznać za rezultat doskonały. Zniekształcenia nieliniowe poniżej 0.01% powinny być niesłyszalne, podobnie jak odchyłki charakterystyki częstotliwościowej od idealnej poniżej 0.5 dB. Uwaga jednak na poprawną interpretację wykresów pokazujących charakterystyki częstotliwościowe. Przykładowo, wiele programów pomiarowych pokazuje widmo gęstości widmowej mocy szumu w odpowiedniej skali, która może być myląca dla nieświadomego użytkownika. Wyznaczenie całkowitego poziomu szumu wymaga przeliczenia wartości decybelowych na liniowe, scałkowania na osi częstotliwości i przeliczenia z powrotem na skalę dB. Uczmy się zatem poprawnie czytać wykresy, a w ocenie technicznej stosujmy punkty odniesienia.

Myon
18-04-2013, 14:14
No dobrze rozumiem. Mam u siebie na pokładzie Alesis M1 Mk2 Aktywne kupione jakiś czas temu. Pasują mi całkowicie. Teraz zastanawiam się nad interfejsem audio. Mam na oku Focusrite Saffire PRO 24 DSP i nie wiem czy podłącze Alesis które posiadają:
Jack 1/4 do
Focusrite Saffire PRO 24 DSP :TRS,

CO o tym myślisz? Czy potrzebuje przejściówek?

Marcinkiewicz86
19-04-2013, 19:37
Saffire PRO 24 dsp ma na tylnym panelu wyjścia liniowe (jack)
Wystarczy zakupić monofoniczny kabel jack-jack lub xlr-jack
Proel DH200 mono jack M- XLR F 1 m, djSHOP.pl - sklep dj - gramofony, miksery firm technics, akai, reloop i inne - dystrybutor - dj shop (http://www.djshop.pl/i2492,proel,proel-dh200-mono-jack-m-xlr-f-1-m.html)

I podłączenie jest bezproblemowe. W Alesisach jest połączenie kombo XLR/jack.

Przejściówek nie polecam, powinien być cały jeden kabel z gotowymi końcówkami, wtedy jest pełny, dobry sygnał.
A kable najlepiej nieco lepszych marek.

Myon
19-04-2013, 20:52
Dziękuje Ci Marcinkiewicz86 za tą i wszystkie inne odpowiedzi :)

Edit:

Marcinkiewicz86

A czy ten interfejs nie potrzebuje czasami karty z chipsetem Texas Instruments? nie wiesz jak to wygląda?

Marcinkiewicz86
21-04-2013, 21:46
Nie sądze aby była potrzeba zakupu takiej karty..
To jest normalny zewnętrzny interfejs pod fire-wire..
No chyba że masz na myśli kontroler F-w?
Sam interfejs działa bodajże nawet stand-alone to jest urządzenie zewnętrzne, także nie powinno być problemów.

Myon
21-04-2013, 22:04
Zadaje duuużo pytań ponieważ mam zamiar kupić ten oto interfejs.

Spotkałem się z opinią, że jeśli nie będę nagrywał wokalu ani zewnętrznych instrumentów, to interfejs mi jest kompletnie nie potrzebny, bo różnic w jakości dźwięku nie uświadczę m.in w dźwięku płynącym chociażby z VST. a co Ty na ten temat sądzisz?