PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Wysoki rachunek telefoniczny za przesył danych - sposób


sony_st
29-11-2012, 11:08
Poradnik dla osób które po otworzeniu listu/meila zobaczyli gigantyczną kwotę za "nie świadome" korzystanie z internetu.

Zacznę od tego że wszystkie sieci proponują swoim klientom telefony z systemem android. Wielu operatorów liczy na naiwność klienta i od razu mają włączoną opcję przesyłania danych. Ten przypadek spotkał też mnie gdy otworzyłem list z fakturą zamiast kwoty ~150zł było 522zł.

Co należy zrobić w takiej sytuacji?
Oczywiście od razu nie wpłacaj i nie panikuj.

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, powiedz że przyszła Ci faktura na kwotę .... a zawsze miałeś ..., dodaj że słyszałeś o blokadach które są od razu nałożone i że blokują one korzystanie z internetu oraz powiadamiają sms, a Ty takowej informacji nie dostałeś.

Najlepiej w każdym miesiącu w dniu rozliczeniowym lub dzień przed u mnie wypada 23/24 każdego miesiąca, sprawdź stan konta i przekroczenia, jeśli przekroczenie wynosi kilka złotych, powiedz że masz potwierdzenie przekroczenia z dnia rozliczeniowego lub dnia poprzedzającego go.

Konsultant/Konsultantka złoży reklamacje, najlepiej powiedzieć żeby wpisała powody wyżej wymienione. I dodać aby przedłużyli termin płatności rachunku w związku z reklamacją która trwa 14dni.

Tego samego dnia dostaniesz sms że przyjęto Twoją reklamację, po kilku godzinach powinien przyjść kolejny sms jak rozpatrzono reklamację (pozytywnie lub negatywnie) oraz że zostanie wysłana nowa faktura jeśli pozytywnie. (o tym zostaniesz powiadomiony również listownie lub e-mail)

Jeśli będzie odmowa, wyślij list o poniższej treści wpisując dane na kogo jest telefon, oraz kwotę. W jaki sposób mają Cię powiadomić (list,e-mail, telefon), to co z poniższego tekstu uważasz za nie potrzebne możesz usunąć.

Zapewne automatycznie uruchomią Ci pakiet danych 300mb ale lepiej płacić 9zł więcej miesięcznie niż 300zł... Moja sprawa została rozpatrzona w ciągu kilku godzin, sieć z jakiej korzystam to Orange i to u nich najczęściej są naliczane te opłaty. Z poniższego tekstu korzystało dość sporo osób i 99% reklamacji rozpatrzono pozytywnie.

"Warszawa dnia 18/01/2012

Witam

Pragnę złożyć reklamację dotyczącą mojej ostatniej faktury z Orange z 10/12/2012

Faktura owa opiewa na kwotę 734,93zł z czego ponad 500zł stanowią opłaty za połączenia internetowe (Przesyłanie danych - Internet (1155100KB) 532,63 zł), stanowiąc tym samym koszty przekroczenia limitu danych w abonamencie (o czym nie zostałem poinformowany, gdyż jako świadomy użytkownik smartphone’a marki HTC zablokowałbym w tym momencie możliwość korzystania z usług internetowych, aż do nowego okresu rozliczeniowego).

Natychmiast udałem się do salonu Orange aby wyjaśnić dlaczego i za co została naliczona taka kwota
Oczywiście nikt nie mógł mnie o niczym poinformować i zostałem skierowany do biura obsługi – zadzwoniłem tam i również niczego się nie dowiedziałem ponieważ pracownicy nie mają dostępu do takich danych. Poprosiłem konsultantkę o złożenie w moim imieniu reklamacji jednak nie dostałam żadnego fizycznego potwierdzenia rozpoczęcia procesu reklamacji więc postanowiłem napisać ją sam i zachować wszystkie dane gdyż jak mi wiadomo Orange ma 30dni na rozpatrzenie moich roszczeń w przypadku braku odpowiedzi w tym czasie będzie to oznaczać rozpatrzenie mojej reklamacji na moją korzyść.

Podstawą mojej reklamacji jest niepoinformowanie mnie w żaden sposób o przekroczeniu kwoty abonamentu. Nie dostałem żadnego sms’a ani nie zostałem poinformowany o wyczerpaniu limitu jaki posiadam na transfer danych. Transfer za który zostały naliczone pieniądze nie był prze ze mnie zlecony i nie mogę w żaden sposób uzyskać informacji jak do tego doszło. Po za tym przy zawieraniu umowy z Orange pan konsultant poinformował mnie o limicie na który się zgodziłem 300 zł w moim rachunku, a podczas składania reklamacji zostałem poinformowany, że w umowie nie ma żadnego limitu i Orange sam go ustala. Pani konsultantka z reklamacji poinformowała mnie, że NIKT nie może powiedzieć kiedy i przy jakiej sumie Orange zdecyduje się konto zablokować tak więc zostałem świadomie wprowadzony w błąd przez konsultantów gdyż dysponując taką wiedzą sugerowali sprzeczne informacje.

Proszę o uznanie moich roszczeń dotyczących anulowania opłaty za usługi internetowe z dnia 2012.01.12 na kwotę 532,63 zł z wyżej wymienionych powodów.

Orange NIE INFORMUJĄC w żaden sposób nalicza wielkie rachunki nad którymi nie ma żadnej kontroli – w dodatku w tajemniczy sposób sam sobie ustala kiedy blokuje połączenia. Jestem rozgoryczony takim postępowaniem i nie zamierzam tej sprawy pozostawić nawet jeśli musiałbym odwołać się do głównego operatora sieci Orange czy w następnej kolejności do instytucji broniących praw konsumentów.

Mój abonament w Orange ma trwać jeszcze ponad rok i wolałbym zachować dobre zdanie o tej sieci jednak w przypadku takiego traktowania klienta, który ma abonament i płaci regularnie rachunki jestem skłonny zrezygnować z umowy nawet kosztem zapłaty kary umownej zawartej w umowie. Wierzę jednak, że Orange ma na celu również dobro konsumenta i zatrzymanie go przy sobie na następne kilka lat, proszę więc o pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji i kontakt w celu pomyślnego rozwiązania tego problemu.

Jednocześnie proszę o ustawienie blokady automatycznie blokującej dostęp do Internetu po przekroczeniu pakietu zawartego w abonamencie.

Z wyrazami szacunku

Bxxxx Mxxxx

Nr Telefonu: xxx-xxx-xxx
Adres email:[email protected]
Nr konta: x.xxxxx

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Orange adresu e-mail w przypadku przesłania zgłoszenia pocztą elektroniczną
"



Mam nadzieję że poradnik się przyda. Poradnik pisałem sam na podstawie własnego doświadczenia które spotkało mnie 28 listopada 2012roku. Kopiowanie bez zgody zabronione.

Negan
30-11-2012, 20:57
Z tego co wiem, to operator podobno ma obowiązek informować Cię smsem, jeżeli przekraczasz daną kwotę za usługi internetowe oraz w sytuacji, kiedy kończy Ci się pakiet Internetowy.

sony_st
01-12-2012, 17:53
Z tego co wiem, to operator podobno ma obowiązek informować Cię smsem, jeżeli przekraczasz daną kwotę za usługi internetowe oraz w sytuacji, kiedy kończy Ci się pakiet Internetowy.

Ich wytlumaczenie na to że mają Cię informować jest takie.

"Powiadomienia o przekroczeniu kwoty za internet, jest tylko w chwili gdy zaczyna Pan korzystać z roamingu. Czyli gdy jest Pan za granicą naszego kraju"


Taka była ich odpowiedź gdy powiedziałem że miały być powiadomienia o tym.

DDStudio
13-03-2014, 19:28
Najlepiej zamówić Aero2 - darmowe i zawsze działa jak trzeba.



Pozdrawiam,

D-Verso
25-03-2014, 12:37
U mnie w orange automatycznie sie wlacza pakiet Mb jak wchodze do neta mam 1gb za 10 zł chyba xd

Interius
26-03-2014, 15:00
Generalnie napisana taka reklamacja a dokładniej zapisek że po przekroczeniu danego pakietu operator ma zablokować dostęp do internetu to gówno da chyba że jest taki zapisek w regualminie danej usługi, jeśli nie ma to nie będzie blokady :) od czegoś takiego sa aplikacje dostępne w sklepie play typu 3g watchdog itp

w zależności od operatora obecnie są taryfy z tak zwanym lejkiem
w abonamentach że tak to nazwę z budowanym pakietem internetowym
po wykorzystaniu danego pakietu spada prędkość internetu
dzięki czemu możemy dalej korzystać z transmisji danych lecz na bardzo niskiej prędkości,

w Orange pakiety danych a abonamenty wygląda obecnie to tak
Smart Plany Multi z "lejkiem"
49,90 - 500MB
69,90 - 1GB
89,90 - 1,5 GB
129,90 - 2 GB

Smart Plan Halo Oraz Smart Plan Mix
tutaj działa usługa "Bezpieczny Internet"
która działa na zasadzie można powiedzieć ile wykorzystasz tyle zapłacisz
1MB - 3zł po wykorzystaniu automatycznie rośnie o 7zł na:
300MB - 10zł po wykorzystaniu automatycznie rośnie o 10zł na:
1GB 20zł po wykorzystaniu spada prędkość

czyli max koszt za internet w planach bez pakietu to 20 zł :)

(w Halo dobija do faktury dane kwoty w Mixie pobiera z konta)