PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Dyskusja Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.


_Koras
22-01-2012, 08:24
Wątek przeznaczony jest do dyskusji na temat samochodów z przeszłości, zabytków, legend. Możecie zadawać pytania, wymieniać poglądy, podawać swoje opinie, wstawiać zdjęcia i filmy itp. Podejrzewam, że wśród nas są fani takich maszyn i mam nadzieję, że ten temat ciekawie się rozwinie.

Posty nie odnoszące się do tematu, wulgarne i przejawiające się brakiem kultury oraz obrażające innych użytkowników będą karane warnem.

Zapraszam do dyskusji.

K-396
22-01-2012, 08:35
Lamborghini Countach LP500S - YouTube


Lamborghini Countach LP400 - model super sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1974 - 1990.

Zaprezentowany w 1971 Countach LP5000 został wybrany na następcę Miury, jednak samochodu nie wprowadzono do sprzedaży ze względu na problemy techniczne. Najpoważniejszym z nich było przegrzewanie się silnika. Modyfikacja układu chłodzącego nic nie dała, dlatego też zrezygnowano 5-litrowego silnika na rzecz mniejszego o pojemności 3,9-litra z Miury. Lecz silnik dalej miał problemy z przegrzewaniem się, więc powiększono istniejące wloty powietrza i dodano nowe za drzwiami.

Powstały dwa prototypy. Pierwszy, czerwony trafił do kierowcy testowego Lamborghini. Natomiast drugi, zielony został zaprezentowany w 1973 w Genewie i jest uznawany za pierwszy produkcyjny egzemplarz tego modelu. Obecnie samochód znajduje się w Muzeum Lamborghini. Sprzedaż Countacha LP400 zaczęła się 11 kwietnia 1974.

W przeciwieństwie do LP5000, LP400 oparty jest na stalowej ramie przestrzennej, spawanej z rurek o średnicy 4 cm. Nadwozie jest o 13 cm dłuższe i wykonano je w całości z aluminium, dzięki czemu auto waży zaledwie 1065 kg. Countach wyposażony był w unoszone światła, zamontowane za kloszami kierunkowskazów i świateł pozycyjnych. Z tyłu za komorą silnika znalazł się bagażnik o pojemności 240 l. Wnętrze było niezwykle proste, ale oczywiście wykonane w skórze. Silnik LP400 to dobrze znana 3,9-litrowa, gaźnikowa jednostka napędzająca praktycznie wszystkie Lamborghini od 1966. Wprowadzono w niej sporo zmian, dzięki czemu moc wynosiła 276 kW (375 KM). Aby uzyskać odpowiednią trakcję zastosowano dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. LP400 osiągał prędkość max. 316 km/h co czyni z niego najszybszego seryjnego Countacha. Jednak prowadzenie pozostawiało wiele do życzenia za sprawą wąskich i wysokich opon. Auto miało również inne wady: mało miejsca w kabinie, ciężko pracująca kierownica, skrzynia biegów, sprzęgło, hałas i nieprzyjemny zapach benzyny w kabinie, jednak takie mankamenty były czymś normalnym w superautach z tamtych czasów.

Countach LP400 jest uważany za najlepszy sportowy samochód tamtych czasów, jednak nie wpłynęło na zmianę sytuacji finansowej firmy. W roku wprowadzenia samochodu do sprzedaży, Ferruccio Lamborghini sprzedał swoją fabrykę, a w 1978 firma ogłosiła bankructwo. Powstało tylko 150 sztuk tego auta, dzisiaj jest rarytasem dla kolekcjonerów.

Godny szczególnej uwagi jest prawie w ogóle nieznany fakt wyprodukowania przez firmę na indywidualne zamówienie, jeszcze w 1999 roku limitowanej (dwie sztuki) wersji Countach Bart stworzonej specjalnie dla zamożnych fanów Lamborghini z Belgii oraz z Francji.

Nazwa Countach Bart pochodzi od imienia belgijskiego stylisty (z pochodzenia Polaka), który wynegocjował z Lamborghini warunki sprzedaży dwóch ostatnich w historii egzemplarzy auta. Obecnie widok Lamborghini Countach Bart cieszy oczy mieszkańców Brukseli oraz Cannes.

Mion
22-01-2012, 13:23
A ja napisze krótko i zwięźle. Dla mnie istnieje tylko jedno takie auto. BMW E38 z serii 7.
Profil tego samochodu, klimat, niebywała perfekcja, DESIGN i luxus. Do tej pory te auta to perełki. Przede wszystkim niezniszczalne silniki o potężnej mocy i ten dźwiek, którego nie można porównać do niczego innego. Jestem zakochany w tym aucie po same uszy.

Macie tutaj autko mojego przyjaciela do wglądu:

BMW 740 iL Flowmaster - YouTube

graba83
22-01-2012, 20:37
Potwierdzam MION dla mnie jest to najpiękniejsza bawareczka z serii 7, a kolejną jest wersja 8
http://www.resimler.tv/data/media/232/bmw_8.50csi.jpg

Kolejnym jest auto z 4-ma kołami w logo i legenda rajdów- czyli AUDI QUATTRO. Auto z typu kanciaków, ale ma to coś. Ten sznyt, zacięcie sportowe i dawka emocji w trakcie jazdy jest niezapomniana. Mógłbym godzinami się na jego temat wypowiadać, ale najlepiej jest się nim przejechać. Co prawda nie miałem okazji się przejechać pierwszą wersją, ale druga dała mi tyle frajdy z jazdy jak narazie żaden inny samochód.
http://i1-18sca.ipower.com/Audi/Audi_Quattro_1988_front_quarter.jpg
https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQnQx3ZL_ssG-mrJSM-3QI93bNGWyc0cpGSk_263OTMuiSRWX_B6w
https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQW5d5TQRTkB5Uc7g50C5ctwIqtQx2YM XV5zctoC7lp_Ke2fKsYiA

Kolejnym autem jest także legenda rajdów. LANCIA DELTA INTEGRALE. Więcej chyba nie muszę pisać. Z tym autem jak i z poprzednim jest jak z aktorem lub reżyserem- zobaczysz i nie trzeba przedstawiać. Wszystko jest jasne.
http://4.bp.blogspot.com/_sJ-ylKBf9Yc/TTDTAd8QsRI/AAAAAAAAAOs/C1wVhfbKt3s/s1600/lancia-delta-hf-integrale-evo-150248.jpeg
http://www.wrc.ugu.pl/wp-content/uploads/2010/04/Lancia-Delta-2.jpg

Poza tymi europejczykami uwielbiam stare amerykańskie muscle cars. Z nich najlepszy jest FORD SHELBY GT500 i CHEVROLET CAMARO SS. Sa miodzio
http://mustang1.net/data/media/16/1-_ITEM_6-J_1967_MUSTANG_SHELBY_GT-500.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-1960-1969/1968-Chevrolet-Camaro-SS-396-blue-h-nf.jpg

Z aut luksusowych zawsze pozytywne wrażenia na mnie robi Rolce Royce oraz Bentley. Auta dla elity, wyrafinowane i zrobione ze smakiem

K-396
23-01-2012, 10:14
To ja dam jeszcze lancia delta s4 mój ulubiony samochód legendarnej grupy b

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Lancia_Delta_S4_005.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Lancia_Delta_S4_006.JPG

a także lancia 037
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Lancia_037_AMI_2006.JPG
http:///en.wikipedia.org/wiki/File:Lancia_Rally_037_19.jpg

a to co zakończyło grupe b

W drugim dniu rajdu, 2 maja, na siódmym kilometrze 18. odcinka specjalnego, Corte-Taverna, Lancia prowadzona przez Toivonena wypadła z trasy na lewym zakręcie. Samochód spadł na dno wąwozu i wylądował na dachu. Aluminiowy zbiornik paliwa, umieszczony pod siedzeniem kierowcy, został zniszczony przez drzewa, w efekcie czego eksplodował. Samochód zbudowany z łatwopalnych kevlarowych materiałów zapalił się. Zarówno kierowca, jak i jego pilot Sergio Cresto, przypięci pasami do foteli, nie mieli szans przeżyć i spłonęli żywcem[4].
http://autoblog.cba.pl/wp-content/uploads/2010/03/henri_toivonen_crash.jpg
To co pozostało po lanci Toivonena(Lancia delta s4)

Tu jeszcze jeden wypadek który doprowadził do wycofania grupy b

Attilio Bettega-Bettega stracił kontrolę nad swoim Lancia i uderzył w drzewo, które po prostu pękła pod siedzeniem kierowcy i zabił go na miejscu. Jego pilotem Maurizio Perissinot przeżył katastrofy bez obrażeń.

http://curiosando708090.altervista.org/wp-content/uploads/2011/05/incidente-attilio-bettega.jpg
http://curiosando708090.altervista.org/wp-content/uploads/2011/05/incidente-bettega1.jpg
Tu macie jeszcze forda rs200
rs200 crash - YouTube

Introverterz
23-01-2012, 14:03
http://3.bp.blogspot.com/-knDta6KGIL4/Tg8ARrtDvnI/AAAAAAAAC08/W8aj50CQk-4/s1600/1988_porsche_959_actf34_fe_407102_1600.jpg

Porsche 959 - sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986–1990. W samochodzie zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 litra silnik rozwijał moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego pojazdu Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Później użyto go także w modelu Porsche 962, w którym osiągał moc ponad 700KM. Pojazd miał ponadprzeciętne osiągi - 3,6s do 100km/h i prędkość maksymalną 300km/h. Razem z modelem F40 firmy Ferrari zapoczątkował erę superszybkich samochodów osobowych. Pojawiła się także wersja 959S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami. Samochód ten nie był sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych do 1999 roku, ponieważ firma Porsche odmówiła dostarczenia 4 egzemplarzy modelu do przeprowadzenia testów zderzeniowych.

Dane techniczne

Silnik
B6 2,8l (2849cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC, turbodoładowany
Układ zasilania: wtrysk Bosch Motronic
Średnica cylindra×skok tłoka: 95,00mm×67,00mm
Stopień sprężania: 8,3:1
Moc maksymalna: 451KM (331kW) przy 6500obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 500Nm przy 5000obr/min

Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h: 3,7s
Przyspieszenie 0-160km/h: 8,3s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,8s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 20,6s
Prędkość maksymalna: 317km/h

http://4.bp.blogspot.com/-XcydvmkinFo/Tg8AXaKpMNI/AAAAAAAAC1E/CTG3wko5yTA/s1600/1988_porsche_959_actr34_fe_407102_1600.jpg

Beret89
24-01-2012, 20:12
MB 190E i jedna z jego najbardziej egzotycznych odmian. Evolution II
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22103_Mercedes190EvoII.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22104_008was.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22106_W201DTMEvo2EngineBay1024x768.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22107_986.png
Nazywany "legendą DTM'u". wyrózniał go agrezywny a zarazem piękny body kit. Za jego kierownicą w 1992r Klaus Ludwig zdobył tytuł mistrza elitarnej ligi DTM.
SILNIK-R4 2.5 16V KE-Jetronic 235km
NAPĘD- Tylny 5biegów
Wyprodukowano 502 sztuki.

Beret89
24-01-2012, 20:39
Mercedes W126 coupe 560SEC AMG
Oglądałeś film "Świadek koronny" lub serial "Odwróceni" Serialowy Blacha jezdził własnie SEC (w serialu wykorzystano egzeplarz 5.0 litrowym silnikiem 500SEC). Auto bazuje na limuzynie W126. Jego wnetrze jest przestronne, a wyposarzeniem w okresie swojej swietności wyprzedzał konkurencje o dekadę. W stylistyce zewnetrzej najbardziej przy****ją wzrok ogromne drzwi bez ramek oraz brak srodkowego słupka.
Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 5-miejscowe
Silnik 4-suwowy, 8-cylindrowy widlasty, umieszczony z przodu z napędem na tylną oś
Pojemność skokowa - 5547 cm³
Moc maksymalna - 279 KM przy 5200 obr./min
Stopień sprężania - 9,4:1
Skrzynia przekładniowa 4-biegowa automatyczna
Hamulce dwuobwodowe ze wspomaganiem przednie i tylne tarczowe
Ogumienie o wymiarach 205/70VR14
Długość/szerokość/wysokość - 4935/1828/1407 mm
Rozstaw osi - 2850 mm
Masa własna pojazdu - 1753 kg
Prędkość maksymalna - 240 km/h
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22113_560secweb.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22115_amg560secjan8710914PakWheelscom.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22116_Mercedes560SECW126widebody1.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22117_seczboku.jpeg

K-396
25-01-2012, 09:05
Bugatti EB 110 GT – samochód produkowany przez francuską firmę Bugatti, który pojawił się w 1991 roku. Firma Bugatti obchodząca 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti zaprezentowała EB 110. Kompozytowe panele nadwozia są wykonane z włókien węglowych, Kevlaru, Nomexu, wzajemnie ze sobą posklejanych żywicą epoksydową. Mimo zastosowania lekkich materiałów samochód ma znaczną masę wynoszącą 1620 kg w wersji GT. Wynika to z napędu na cztery koła. Pod nadwoziem znajduje się rurowa rama przestrzenna, do której zamocowano silnik. Silnik to 3.5 L jednostka V12 z 4 turbosprężarkami japońskiej firmy IHI wytwarzająca moc 550 KM. Centralny silnik zamontowany jest wzdłużnie. Napęd jest przekazywany na obie osie (4x4). Samochód ma bardzo dobre hamulce. Przy prędkości ponad 100 km/h potrafi się zatrzymać po niespełna 34 metrach. W 1992 roku zaprezentowano bardziej radykalną odmianę tego modelu, noszącą nazwę EB 110 SS (SuperSport). Moc wzrosła do 600 KM i prędkość maksymalna mocniejszej wersji wynosiła ponad 350 km/h. Od 1991 do 1992 EB110 był najszybszym produkowanym seryjnie samochodem świata do momentu zaprezentowania Jaguara XJ 220 i McLarena F1.

http://www.auto-car-news.com/wp-content/uploads/2011/12/Bugatti-EB110-GT-1.jpg
http://www.auto-car-news.com/wp-content/uploads/2011/12/Bugatti-EB110-GT-7.jpg

K-396
25-01-2012, 09:21
Pontiac Trans Am 1982
http://media.motortopia.com/files/4371/vehicle/45e5be1402c8e/CleannWaxedreduced.jpg
http://en.pontiac-club.com/graphics/owners/full/1717_1003_005.jpg

a tu filmowy pontiac czyli nieustraszony :)
Custom Knight rider intro 1 - Classic - YouTube

K-396
25-01-2012, 09:28
Ferrari 250 GTO
Ogólne
Lata produkcji: 1962-1964
Cena w chwili rozpoczęcia produkcji (1962): 18 000 $
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 33 lub 36
Projekt nadwozia: Sergio Scaglietti
Zbiornik paliwa: 133 litry
Masa własna: 1043 kg

Opony
Przód: 6.00 R 15
Tył: 7.00 R 15

Osiągi
Prędkość maksymalna: 280 km/h
Moc maksymalna: 304 KM
0-100 km/h: 6,2 s
Czas przejazdu 1/4 mili: 13,5 s

Napęd
Typ silnika: V12
Pojemność: 2953 cm³
Napęd: tylna oś

Cena około 8 000 0000 euro.
http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/250gto.jpg
http://ferrari.ovh.org/Ferrari%20typy/250.jpg
http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/Ferrari-Ferrari-250-GTO_319.JPG

Beret89
25-01-2012, 16:43
Stratopolonez (Polonez 2500 Racing) - samochód wyścigowy[1] z umieszczonym centralnie silnikiem V6 o pojemności 2.4 l i mocy 260 KM (Silnik napędzał Ferrari Dino a także Lancię Stratos). Silnik ukryto pod mocno przerobionym nadwoziem Poloneza. Samochód osadzony był na ramie z Lancii Stratos. Silnik wyposażono w podciśnieniowy układ wydechowy co zwiększyło jego moc do 285 KM. W układzie chłodzenia wykorzystano elementy ciężarówki Star. Zawieszenie i hamulce pozostawiono bez zmian w stosunku do Lancii Stratos. Przednia maska i tylna klapa zostały wyposażone w wyloty powietrza poprawiające cyrkulację. Z boków samochodu, przed fabrycznymi wywietrznikami, w trójkątnych okienkach tylnych drzwi umieszczono wloty powietrza do komory silnika. We wnętrzu zastosowano trójramienną, sportową kierownicę i zmodyfikowaną deskę rozdzielczą. Co ciekawe w samochodzie nie zastosowano ani fabrycznego tylnego spojlera ani przednich spojlerów z rajdowego Poloneza 2000 grupy B. Stosowano jedynie nieduży spojler-kierownicę powietrza zwiększającego przepływ powietrza przez chłodnicę. Podczas pierwszego uruchomienia, ludzie mieszkający w pobliżu fabryki telefonowali na milicję "żeby uciszyć ten potworny hałas". Przed debiutem wyścigowym samochód nie przeszedł żadnych testów ani nawet ustawienia geometrii. Podczas pierwszego wyścigu Stratopolonez prowadzony przez Andrzeja Jaroszewicza wykonał aż trzy niekontrolowane obroty wokół własnej osi lecz mimo to wygrał.
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22143_3bfc5e7243f449bf.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22144_8.jpg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22145_FelgaSmala1.jpeg
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22146_POLStratopolonez.JPG
http://www.up.4clubbers.pl/out.php/i22148_Stratopolonezcentralnie4014680.jpg
FSO Polonez Stratos 2500 RALLY - YouTube (http://youtu.be/9gfzgxxnRXg)

Introverterz
13-02-2012, 10:59
Nissan Skyline GT-R R34

http://oi39.tinypic.com/wmic5z.jpg

W maju 1998 roku Nissan wprowadził na rynek kolejną odsłonę modelu Skyline oznaczoną jako R34. Nieco ponad pół roku później, w styczniu 1999 roku, do oferty dołączyła wersja GT-R w dwóch opcjach wyposażeniowych: standardowej GT-R, oraz GT-R V-spec. Do napędu zastosowano po raz kolejny sprawdzoną jednostkę RB26DETT, osiągającą wg oficjalnych danych moc 280KM (faktycznie moc wynosiła około 330KM). Poza drobnymi zmianami mechanicznymi silnik otrzymał pomalowaną na czerwono pokrywę zaworów. Zastosowano 6 biegową, manualną skrzynię biegów. Podobnie jak to było w R33, tak i R34 GT-R V-spec został wyposażony w system ATTESA E-TS Pro i aktywny tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu ("zwykły" R34 GT-R posiadał klasyczny, mechaniczny dyferencjał i system ATTESA E-TS). Oprócz tego V-spec został doposażony w przedni, plastikowy dyfuzor osłaniający silnik od spodu, oraz tylny dyfuzor wykonany z karbonu.

Jednym z ciekawszych gadżetów w R34 GT-R był zainstalowany na konsoli środkowej wielofunkcyjny wyświetlacz (o przekątnej 5.8'') pokazujący parametry pracy silnika takie jak ciśnienie doładowania (max do 1.2 Bar), temperatury oleju i cieczy chłodzącej i inne. W GT-R V-spec wyświetlacz dodatkowo pokazywał temperaturę w dolocie i EGT. Za dodatkową opłatą można było dokupić wyświetlacz przygotowany przez Nismo – w tej wersji komputer był w stanie pokazywać ciśnienie doładowania do 2 Bar, a także posiadał lap-timer. Także i w tej edycji GT-R nie zabrakło wersji N1. Podobnie jak to było w R32 i R33 samochód był bazą homologacyjną do sportu i pozbawiono go systemu ABS, klimatyzacji, systemu audio, tylnej wycieraczki i wykładziny bagażnika. N1 posiadało także wzmocniony konstrukcyjnie motor. Powstało tylko 45 sztuk R34 GT-R N1, z czego 12 sztuk zostało wykorzystanych przez Nismo do wyścigów Super Taikyu. Pozostałe trafiły głównie do zespołów wyścigowych i tunerów.

Powstała także wersja GT-R M-spec o bardziej komfortowym charakterze. Bazowała na typowej wesji V-spec z tą różnicą, że zamontowano w niej amortyzatory o bardziej miękkiej charakterystyce i skórzane, podgrzewane fotele. Wersja V-spec była także oferowana na rynku europejskim, a konkretnie w Wielkiej Brytanii. "Brytyjski" GT-R był nieco zmodyfikowany w stosunku do wersji JDM. Posiadał m.in.: dodatkowe chłodnice oleju, zmienione mapy ECU i wnętrze wykończone skórą markowaną przez Connelly.

W sierpniu 2000 roku na rynku pojawiła się wersja V-spec II. Od pierwszego V-speca odróżniała się twardziej zestrojonym zawieszeniem i większą średnicą tarcz hamulcowych. Maska silnika była wykonana z włókna węglowego. Zmiany objęły także wnętrze (aluminiowe nakładki na pedały, konsola środkowa w innym kolorze, zmieniono kolor obić tapicerskich z szarego na czarny). Z zewnątrz odświeżonego GT-R’a można było poznać po białych kloszach kierunkowskazów. Wszystkie te kosmetyczne zmiany objęły również "podstawową" wersję R34 GT-R (nie licząc maski z włókna węglowego).

W lutym 2002 roku Nissan zaprezentował ostatnie wersje modelu GT-R przed zakończeniem produkcji. Nosiły one nazwę Nür, która odnosiła się do słynnego toru Nürburgring w Niemczech, który przez lata służył jako poligon doświadczalny Nissana. Wersja Nür była dostępna w dwóch specyfikacjach: jako GT-R V-spec II Nür (750 egzemplarzy), oraz GT-R M-spec Nür (250 egzemplarzy). Zmiany dotyczyły przede wszystkim silnika - zastosowano wzmocnioną jednostkę RB26DETT z wersji N1. Poza tym wprowadzono niewielkie zmiany we wnętrzu auta (m.in. prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h).

W momencie zakończenia produkcji R34 GT-R, w 2002 roku, Nismo zaprezentowało koncept wersji Z-tune. Pierwszy egzemplarz powstał już w 2003 roku na bazie używanego egzemplarza R34 GT-R V-spec II. Pod maską zainstalowano koncepcyjny silnik o symbolu RB26DETT Z1. Był to standardowy motor z GT-R’a jednak po znacznych modyfikacjach: m.in. poszerzono średnicę cylindrów oraz zmodyfikowano korbowód. Tak przygotowany silnik miał pojemność 2.8 litra i dysponował mocą około 500KM. Wkrótce potem Nismo dostało od Nissana zielone światło na stworzenie krótkiej serii modeli Z-tune z okazji rocznicy powstania działu sportu Nissana. W tym celu Nismo zakupiło 20 używanych egzemplarzy R34 GT-R V-spec z przebiegiem nie większym niż 29000 km. Samochody te zostały rozłożone na części pierwsze i ręcznie złożone na nowo. Wzmocniono kluczowe miejsca w karoserii, w niektórych miejscach zastosowano włókno węglowe, przekonstruowano zawieszenie (Öhlins/Sachs), układ napędowy i szereg innych komponentów, tak by sprawność i niezawodność stały na najwyższym poziomie. Nadwozia przemalowano na specjalnie przygotowany kolor "Z-tune Silver". W stosunku do prototypu silnik uległ delikatnym zmianom (RB26DETT Z2): ogranicznik obrotów przesunięto do wartości 9000obr/min, zastosowano turbosprężarki IHI. Silnik legitymował się mocą 500KM i momentem obrotowym 540Nm. W sumie powstało 19 sztuk Z-tune (w tym 2 prototypy). Dziś Z-tune uchodzi za najdroższy model GT-R dopuszczony do ruchu po drogach publicznych (ceny przekraczają 180000$).

http://oi43.tinypic.com/33zfhc4.jpg

Fixerr
25-02-2012, 00:53
:ide: Co tu dużo mówić mam wam do zaprezentowania Warszawę samochód który sam w sobie jest czymś wielkim jak to wasi rodzice pamiętają oto kilka informacji o tym samochodzie :pompa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/FSO_Warszawa_M20-57%2C_200%2C_201_or_202_during_the_Oldtimer_Show_2 008.jpg
FSO Warszawa (potocznie: warszawka, garbuska[2]) – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji ZSRR[3]. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie[3]. Gamę jednostek napędowych stanowiły dwa benzynowe silniki R4 o pojemności skokowej 2120 cm³, dolnozaworowy M-20 i górnozaworowy S-21. Moment obrotowy przekazywany był poprzez suche jednotarczowe sprzęgło, 3-biegową manualną skrzynię biegów (od 1971 w niewielkiej liczbie egzemplarzy skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy na oś tylną. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom.
Od roku 1958 produkowana była wersja użytkowa modelu, pick-up. Powstały także odmiany specjalne Warszawy: radiowóz, ambulans/sanitarka, furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 następcy dla przestarzałego samochodu z FSO, Polskiego Fiata 125p. Przez cały okres produkcji powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport[4].

slivka91
25-02-2012, 21:50
Legenda jak dla mnie to Audi RS2
Najszybszy sportowy Avant w latach 90.
Do tej pory cięzko znaleźć coś szybszego od RS2
Od niej zaczęła sie produkcja aut sportowych
Auto zbudowne na bazie Audi 80 Avant przy współpracy z Porsche dało obecnie klasyka gatunku.
2.2T 315 KM
Cenowo jest droższa od wspólczesnych RS-ek: RS4, RS6

_Szymon
28-02-2012, 19:25
Ford Mustang Mach 1 (1969)
28 sierpnia (http://pl.wikipedia.org/wiki/28_sierpnia) 1968 (http://pl.wikipedia.org/wiki/1968) roku Ford zaprezentował nowego Mustanga na rok 1969 (http://pl.wikipedia.org/wiki/1969). Tym razem samochód przeszedł gruntowny facelifting. Metalowa, chromowana atrapa chłodnicy została zastąpiona przez nową, czarną i wykonaną z plastiku. Logo Mustanga nie było już umieszczone pośrodku, tylko po stronie kierowcy i było mniejsze. Boczne i tylne linie nadwozia zostały wygładzone, tylna ściana wraz z szybą opadała łagodnie aż do punktu styku z tylnymi światłami. Z przodu zostały zamontowane poczwórne światła: 2 wewnątrz atrapy chłodnicy i 2 poza nią. Maska przypominała nieco swym wyglądem literę V, co było podkreślone przez wlot powietrza umieszczony na masce. Zmianie uległ też napis MUSTANG, a szyby zostały powiększone i rozszerzone, co umożliwiło lepszą widoczność.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ce/%2769_Ford_Mustang_Mach_1_Coupe_%28Orange_Julep%29 .jpg/800px-%2769_Ford_Mustang_Mach_1_Coupe_%28Orange_Julep%29 .jpg
W tym okresie powstały trzy wersje Mustanga: Mach 1, Boss 302 oraz Boss 429. Boss 429 był autem stworzonym dla celów wyścigów NASCAR (http://pl.wikipedia.org/wiki/NASCAR). Było to auto wyposażone w silnik V8 (http://pl.wikipedia.org/wiki/V8_%28silnik%29) o pojemności 429 cali sześciennych (ok. 7 litrów) i o mocy 375 KM. Prawdopodobnie wybudowano tylko 1,300 sztuk tego auta. Był to chyba najszybszy i najdroższy swego czasu Mustang. Boss 302 miał być połączeniem siły "muscle cara (http://pl.wikipedia.org/wiki/Muscle_car)" ze zwrotnością samochodu sportowego. Był on najczęściej napędzany 290-konnym silnikiem V8 o pojemności 302 CI (ok. 5 litrów) i posiadał czterostopniową manualną skrzynię biegów. Boss 302 określany był mianem "auta, którym GT-350 (http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Shelby_GT-350&action=edit&redlink=1) powinien był być". Wyprodukowano tylko niecałe 9000 egzemplarzy tych samochodów. W roku 1970 (http://pl.wikipedia.org/wiki/1970) przyszła kolejna zmiana w wyglądzie Mustanga – galopujący koń pojawił się znów pośrodku chłodnicy. Atrapa chłodnicy została powiększona, liczbę przednich reflektorów zredukowano do dwóch, które mieściły się w atrapie chłodnicy. Po bokach atrapy znajdowały się podwójne otwory imitujące wloty powietrza. W roku 1970 (http://pl.wikipedia.org/wiki/1970) został też wprowadzony model Mach 1, który był najwygodniejszy z trzech modeli Mustanga produkowanych w tym czasie. W wyposażeniu pojawiła się też klimatyzacja (http://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja), która spowodowała spadek sprzedaży Mustangów kabrioletów (http://pl.wikipedia.org/wiki/Kabriolet) prawie o połowę.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Boss_429.jpg/800px-Boss_429.jpg

mlody016
09-03-2012, 22:06
Warto by też wspomnieć o klasykach japońskiej motoryzacji, czyli Rx-7, NSX czy corolka AE86, USA też nie odbiega, Impala, Monte Carlo, Camaro, Chellenger, no i niemcy ze swoim prosiakiem w wersji GT2 przykładowo ;)

slivka91
14-03-2012, 11:00
http://www.fastestlaps.com/photos/Audi_RS2_47c2fbde43a8b.jpg
Audi RS2 powstało w 1993 roku. Sportowy model S2 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_S2) został zdeklasowany przez jeszcze bardziej ekstremalną wersję dostępną wyłącznie jako kombi (http://pl.wikipedia.org/wiki/Kombi_%28nadwozie%29). Po udanej prezentacji modelu 500E (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E) Mercedesa (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz) i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi (http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi) nie zastanawiając się długo zaczęło współpracę z Porsche (http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche). Wiele części było zapożyczonych z innych modeli Porsche (http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche) min. lusterka boczne, kierunkowskazy przednie w zderzaku, pompa paliwowa z modelu 911 (964), układ hamulcowy z modelu 968 Club Sport.
Silnik Audi ADU (http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_3B/ABY) - 5-cylindrowy, turbodoładowanie (KKK27/7000), 20 zaworów DOHC (http://pl.wikipedia.org/wiki/DOHC)
Elektroniczny wtrysk paliwa Bosch, pasek rozrządu, pojedynczy wałek rozrządu.
Pojemność 2226 cm³
Moc maksymalna 232 kW (315 KM) @ 6500 rpm
Napęd napęd na obie osie, quattro (http://pl.wikipedia.org/wiki/AWD)
Prędkość maksymalna 262 km/h (dane producenta) Przyśpieszenie 0–100 km/h
0–160 km/h 5,4 s (dane producenta) 13,0 s (dane producenta)

Skrzynia biegów Getrag 01-E CRB (6-biegowa manualna)
Okres produkcji marzec 1994 – lipiec 1995
2890 sztuk (kombi)
4 sztuki (sedan)
http://www.carautoportal.com/car-images/audi/audi-rs2/audi-rs2-blue.JPG
http://hooniverse.com/wp-content/uploads/2009/10/RS2-Rear.jpg

K-396
15-03-2012, 19:10
Dawno mnie tu nie było więc wrzucam najpiękniejszy polski samochód
FSO Syrena Sport
Pojemność- 700 cm3
Moc 35 KM, 5000 obr/min
Vmax 110 km/h
Zużycie paliwa 6-7 litrów na 100 km
silnik czterosuwowy dwucylindrowy, górnozaworowy o układzie boxter

http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/zdjecie4.jpg
http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/zdjecie1.jpg
http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/zdjecie3.jpg
http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/zdjecie6.jpg
http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/zdjecie10.jpg

K-396
22-07-2012, 20:39
http://autokult.pl/images//2009/11/VW-Golf-Mk1-Citi-3-496x330.jpg
Volkswagen Golf I – pierwsza generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana (w różnych wersjach) w latach 1974-2009.

Produkowany w wariantach skrzyń 4- oraz 5-biegowych oraz 3-biegowej skrzyni automatycznej. Istniało wiele odmian skrzyń dostosowanych do różnych rodzajów silników m.in. GL (3 biegi + nadbieg ekonomiczny), GC (4 biegi, bez nadbiegu), FF (4biegi + nadbieg), 7A,8A, 9A dla MK1 w wersjach GTI oraz Cabrio. Wyprodukowano ponad 6 780 050 "jedynek" (nie licząc wersji Cabrio, Jetta i Caddy) z czego 1 000 000 w pierwszych 31 miesiącach.
W Europie Volkswagen Golf I generacji produkowano do 1983 roku (wersję Cabrio do 1993, a dostawczą Caddy do 1992), natomiast w Republice Południowej Afryki samochód produkowano nieprzerwanie do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.

Samochód pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 40kW (54 KM).

W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l, 1,6 l i 1,8 l.

W RPA do niedawna produkowano Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiadał on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 przestylizowany. Produkcję zakończono w listopadzie 2009.

Introverterz
31-08-2012, 19:02
http://www.v3wall.com/wallpaper/1680_1050/1001/1680_1050_20100102124117187064.jpg


Honda NSX – samochód sportowy produkowany przez koncern Honda od roku 1990 do 2005. Był pierwszym samochodem tego typu produkowanym przez Hondę. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (ponieważ w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348.

Ponadto zastosowano w nim wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.

Podwozie tego samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny. W 1995 do manualnej przekładni dodano "automat" F-matic, inspirowany technologią z Formuły 1. Biegi można zmieniać na dwa sposoby. Przy zmianie ręcznej używając przycisków przy kierownicy.

Od 1997 oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny motor 3.2, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

W roku 2002 samochód przeszedł duży facelifting (całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, inny rozmiar opon). Wyłącznie na rodzimym, japońskim rynku wprowadzona została NSX-R.

Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk.

W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok 620 tys. zł.

Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym.

Dane techniczne:

Silnik:

V6 3,0 l (2977 cm³), 4 zawory na cylinder
Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
Średnica × skok tłoka: 90,00 mm × 78,00 mm
Stopień sprężania: 10,2:1
Moc maksymalna: 274 KM (201,3 kW) przy 7300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 6500 obr/min

Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
Prędkość maksymalna: 270 km/h

http://topwalls.net/wallpapers/2012/03/2004-acura-nsx-1050x1680.jpg

ohcor
01-11-2013, 20:12
Tego nie trzeba komentowac...

1967 Shelby GT500 Eleanor - YouTube

Daveese Rate
01-11-2013, 21:43
Mi osobiscie jezeli chodzi o auta w zasiegu reki do gustu przypadl jak najbardziej golf pierwszej generacji w wersji GTI. Te ksztalty sa wrecz ponadczasowe. Sam chetnie odbudowalbym takie auto. Nosze sie juz z ta mysla od dluzszego czasu, ale niestety jak na razie fundusze nie pozwalaja.

szefostwo
03-02-2014, 18:45
A ja słowo o Eldorado, czyli klasycznym Cadillac-u przez prawie 59 lat i jest najdłużej znany jako amerykański prywatny luksusowy samochód. Nazwa Eldorado wywodzi się od legendarnego miasta Ameryki Południowej, pełnego złota i bogactwa o którym wszyscy marzyli. Niezależnie od pochodzenia, Eldorado jest swego rodzaju legendą w świecie motoryzacji i nie bez powodu. Artykuł z unikatowymi zdjęciami (http://demot.pl/page/index/title2/122/cadillac-eldorado)