PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Ford Mondeo Mk3


velvet99
06-08-2011, 14:41
Witam chcialem poznac Wasza opinie na temat tego auta konkretnie chodzi mi o 2 litrowego diesla

- jak amortyzacja

- jak z cena cześci

- jak ze spalaniem

- czy nie ma ogolnych problemow z turbina i silnikiem...?

graba83
07-08-2011, 21:21
Pytanie jaki motor diesela TDDI czy TDCI
Opinie są różne, dużo ludzi z forda chwali sobie silnik 1,8 Pb nawet taryfiarze co śmigają na LPG, ale w twoim wypadku, weź pod uwage dymienie na czarno przy przyspieszaniu w silniku z common railem, dobrze go musisz przeciągnać po rozgrzaniu na 2 i 3 biegu, jakaś redukcja mile widziana i wizualnie(czyli tzw standard). Graty nie są specjalnie drogie, choc do diesela części ciut droższe niż do benzyniaka, ale nie wpadajmy w panikę. Turbina no cóż jak pisałem przegoń auto pow 120 porób redukcję i zobacz czy nie wpada w tryb awarji, ostro się zamuli. Dobrze mieć VAGA ze sobą. Podobno ma problemy z wtryskami i pompą paliwa, lecz to jest opinia, którą słyszałem od dwóch osób co mają TDCI. Stare diesele wiadomo lejesz jaką chcesz gnojówkę(ON) i praktycznie zero problemów.Spalanie na przyzwoitym poziome i zalezne od nogi:), ale 7 w mieście to już ciężka noga na w miarę żwawy motorek. Najgorsza jest utrata wartości tego auta. Leci ostro , jak dla mnie na łeb na szyję, ale za niedużą kaskę można kupić swieżawe auto z dobrym wyposażeniem.
Ogólnie fajny, duży samochodzik, za niedużą kasę, co dużo traci na wartości.

pawel1661
07-08-2011, 21:37
Miałem takiego fordzika i powiem ci że sprawował sie świetnie. Spalanie jak dla mnie bardzo małe przy mojej ciężkiej nodze, części też nie są drogi.e Auto wmiare wygodne bo nie powiem żebym odczuwał w nim jakiś szczególny komfort , dobrze sie prowadzi i nie stawia za wiele problemów dla właściciela ;p

WR-
07-08-2011, 21:49
nie nadaje sie to auto do agresywniejszej jazdy, jak bedziesz jezdzil powoli to sie nie bedzie psuc, jak bedziesz pilowal to bedzie lecialo wszystko po kolei

graba83
08-08-2011, 05:53
jak bedziesz pilowal to bedzie lecialo wszystko po kolei

Jak się "piłuje" to każdy wcześniej, czy poźniej padnie

WR-
11-08-2011, 14:04
no tak, tylko ten ford padnie wyjatkowo szybko :)

alvarinio
13-08-2011, 09:27
powiem tak jak w benzynie to smok jak w dieslu to 7.8 litra ci wciagnie przy pojemnosci 1.8

MicheLLo
13-08-2011, 11:08
no tak, tylko ten ford padnie wyjatkowo szybko :)

większych głupot jeszcze nie słyszałem.
na Twoim miejscu tą nowinę posłałbym do Ford Polska i zamieścił na przydrożnych billboardach.

totalne pierdoły.

weź jakikolwiek nowoczesny samochód z silnikiem turbo i żyłuj go bez żadnego dbania, i dopieszczania. zobaczymy czy którykolwiek wytrzyma. a to który szybciej można dopiero pisać jakby się wszystkimi takimi jeździło i zażynało po kolei :)

WR-
28-08-2011, 10:09
wymienialem w nim wszystko co sie wiaze z wtryskiem - pompe, listwe itd, potem turbine, jedyne na co sie nadaje ten silnik to na zlom i nie chodzi tu uzytkowanie z mojej strony, ze nie chlodzilem turbiny czy cos, tak samo w tej chwili jezdze alfa 147 1.9 jtd i jakos problemow z nia nie ma mimo ze to alfa

graba83
28-08-2011, 21:30
wymienialem w nim wszystko co sie wiaze z wtryskiem - pompe, listwe itd, potem turbine, jedyne na co sie nadaje ten silnik to na zlom i nie chodzi tu uzytkowanie z mojej strony, ze nie chlodzilem turbiny czy cos, tak samo w tej chwili jezdze alfa 147 1.9 jtd i jakos problemow z nia nie ma mimo ze to alfa

ciekawa opinia, pewnie kupiłeś wyjątkowe padło:lol2eh1:
albo piszesz coś co chapniesz w ucho i nie miałeś z tym nic wspólnego bo wcześniej byś o tym napisał :icon_surprised:

WR-
01-09-2011, 17:09
wiesz nie wykluczam moze byl faktycznie zjezdzony, ale na takiego raczej nie wygladal, mnie ten egzemplarz totalnie zniechecil do tych silnikow

Damian90
03-09-2011, 20:12
Jeździłem takim fordem tyle, że w automacie. Auto o przebiegu ponad 250tyś i problemów większych nie było. Jak dotąd raz zmieniane zawieszenie (jeździ tym kobieta, która mało używa kierownicy do mijania dziur). Silnik to właściwie to samo co 2.0 hdi. Dobra kultura pracy, niskie zużycie paliwa (ok 6 litrów w mieście, automat, dość dynamiczny styl jazdy). Silnik trochę za słaby na tą budę, ale kto co lubi. Części na rynku wtórnym pod dostatkiem i w niewygórowanych cenach, na pewno taniej niż słynne TDI. Problemów z turbem nie ma, chyba, że żyłujesz i od razu gasisz i po chwili odpalasz i znów żyła. Lubią padać oringi na wtryskach, nie są zbyt drogie (chyba 80 zł za kpl tylko nie wiem czy na jeden czy wszystkie). No i jak to ford lubi rdzewieć, stąd tak szybki spadek wartości, ale dobrze zachowane nadal są w cenie.