PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Motorower


LauGher
31-05-2011, 21:07
Siemka :). Planuje w wakacje zakupić jakiś motorek. A że mam dopiero 15 lat to niestety 50cm3 wchodzi w grę. Nie za bardzo chciałbym skuter. Chodzi mi o jakiś motorek :D. Patrzyłem na firmę Barton i powiem szczerze że wizualnie podobają mi się "Barton TZR50" i "Barton Sprint 50". Jednak czytając komentarze troche się zniechęciłem... Może ma ktoś z was podobną maszynę z której jest zadowolony? :)

djmatti91
31-05-2011, 21:20
Honda NS1 80cm zarejstrowana na 50cm. Mam taka w domu i motorek ten ma bardzo dobre wrecz najlepsze w swojej klasie osiagi. Nie sa awaryjne i dosc proste w konstrukcji. Ma 6cio stopniowa skrzynie biegów oraz swietnie przygotuje cie do jazdy na wiekszych maszynach. Mozesz tez rozejrzec sie nad jakas yamaha tzr. Za egzemplarz w bardzo dobrym stanie trzeba dac te 4tys zł. Ale zamiatasz nawet chinskie 125tki.

Wrobel
01-06-2011, 07:27
Kieruj się na jakieś 80cmm albo 125 - zarejestrowane na 50. Dlaczego? Po prostu jak się już nauczysz jeździć to będzie Ci łatwiej sprzedać dalej... :)
Kolega wyżej już zaproponował Ci coś z 80tek, ja Ci zaproponuję w tej cenie co chiński 125tkę, mianowicie: CBR 125, motorek nie do zajechania. Mam do oddania za 4 tys, 2005 rocznik.

Paul Electro
01-06-2011, 07:49
Kieruj się na jakieś 80cmm albo 125 - zarejestrowane na 50. Dlaczego? Po prostu jak się już nauczysz jeździć to będzie Ci łatwiej sprzedać dalej... :)
Kolega wyżej już zaproponował Ci coś z 80tek, ja Ci zaproponuję w tej cenie co chiński 125tkę, mianowicie: CBR 125, motorek nie do zajechania. Mam do oddania za 4 tys, 2005 rocznik.


nie ukrywajmy CBR 125 wygląda jak rower ;] i osiągi nie zadawalaja
polecam Ci Aprilie RS 125/160 tylko te starsze wersje które mają ok 40koni
lub Honde nsr 125 :)

nie polecam
yamahy yzf 125 i tzr 50

djmatti91
01-06-2011, 08:43
mysle ze 125tki te 2suwy to juz za duzo na ten wiek. Nie oszukujmy sie ale maja osiagi ok 7sek. do 100kmh i predkosc ok 170kmh. Autor tematu jest stanowczo za młody i ma za mało doświadczenia na takie sprzety ktore dorównuja niktórym 400 czy 500.

Być moze CBR125 wyglada jak rower ale napewno lepiej niz chinskkie romety etc. Mało tego jak juz ktos wspomnial jest mało awaryjna pali tyle co nic i nie obchodzi cie olej jak w przypadku 2suwa. Noi zywtonosc silnika, kto wie ile pojezdzisz na 2suwie? Sprzedawcy zawsze mowia ze remont juz byl co czesto jest bajką.

LauGher
01-06-2011, 13:43
nie ukrywajmy CBR 125 wygląda jak rower ;] i osiągi nie zadawalaja
polecam Ci Aprilie RS 125/160 tylko te starsze wersje które mają ok 40koni
lub Honde nsr 125 :)

nie polecam
yamahy yzf 125 i tzr 50

Pomyśl. Nigdy nie jezdziłem na takim cudzie. mam nie całe 15 lat a za wysoki tez nie jestem (170cm ;D). Może z 80cm to jeszcze, ale na 125 to wątpie żeby się rodzice zgodzili... co do tej CBR125 to gdzie to jak rower wygląda? :D


//kolega mi mówi o ZIPP PRO 50. co wy na to? :D

djmatti91
01-06-2011, 15:30
Taka NS1 czy CBR wazy 100-120kg tyle co taki zipp. Chodzi o to ze cbr jest waska itp. Dlatego "wyglada jak rower"

170cm to odpowiedni wzrost na taki motocykl pokorju cbr czy ns. Odpusc sobie zippy i inne "cuda". Naprawde pomysl nad ta CBR to ze ma 125cm nie znaczy ze jest takie mocne, ns1 ma lepszy wygar od CBR.

MrGoku
01-06-2011, 15:36
Ja polecam na początek starego, ale zasłużonego Simsona. Sam mam wersję S51 już 5 lat. Problem w tym, że ciężko znaleźć dobry egzemplarz. Cena? Do 2 tys zł. Możesz się rozejrzeć za nowszą wersją S53 z lat 90. Cena do 3 tys. Ze swojego jestem bardzo zadowolony. Uczyłem się na nim jeździć. Łatwy dostęp do części, osiągi przyzwoite (70-75km/h, żwawo przyśpiesza). Co do wad to może nie podobać ci się jego wygląd. Jak nauczysz się jeździć, możesz przesiąść się na 80 zarejestrowane na 50 i do prawka spokojnie ci wystarczy.

_Small_
01-06-2011, 17:50
Ja bym wybral jakas Aprile..

Ale z senstymentu do starej motoryzacji to rowniez bralbym simsona.. ma ten klimat : D

LauGher
01-06-2011, 21:10
a gdybym miał 125 a np szanowni Panowie Smerfy zrobili by mi malą kontrole? : P

Paul Electro
01-06-2011, 21:29
jeśli rodzice się nie zgodzą to bierz simka ;] sam jezdze trochę starszym sprzętem i jak jade to praktycznie wszyscy się patrza :) Simek to dobra sprawa, jak będzie jakaś awaria to poznasz budowe silnika, sam go naprawisz, wiele sie nauczysz.

Feelthemusic
01-06-2011, 21:30
LauGher (http://www.4clubbers.com.pl/members/laugher.html) oczywiście. Bo jesteś niski i jak myślę szczupły - to podejrzane i można domyśleć się, że młody za kierownicą, jak dopiero na 50-ce powinien jeździć. Jeśli nie chcesz 125 to mogę Ci śmiało polecić Suzuki RG 80 zmieścisz się w 2000zł oraz jest świetnym przygotowaniem na większe kombajny. Mały, letki, zrywny. Przy 90km/h spokojnie możesz wejść w zakręt :> Jeśli potrafisz się wykładać oczywiście. Jedyny mankament to, że pali jak smok. Ale śmiało polecam! Na blokadach pojedzie 80, lecz jeden kumpel zdjął wszystkie i na prostej drodze 120 pojechał ;O

Damas
01-06-2011, 21:43
Simson- trzeba się znać na mechanice i lubić dłubać żeby go kupić
NS1- mało awaryjna, dobre osiągi, minus według mnie to odpalana z kopa
DT80 LC2- motorek bardzo wygodny, mało awaryjny, cześci tanie, ale dość sporo pali
RG 80- według mnie lipa, taki pseudo ścig, choć mało awaryjny;)

Na 125 w 2T nawet nie patrz (NSR, TZR, RS, DT, itp) za mocne.

CBR 125 zarejestrowana na motorower, napewno by Cię zadowoliła osiągi 100-120km/h, przy czym bardzo niskie spalanie. Ewentualnie jak nie chcesz 125 to aprilia RX 80, RS 50 ;)

djmatti91
02-06-2011, 08:08
dlaczego? Po drodze 99% skuterów nie jest motorowerami bo przekraczaja 45kmh i jakos smigaja.. nie wspominajac juz o takich simsonach 70cm etc. Od 14 roku zycia jeździłem "motorowerami" i do tej pory nie mialej zadnej kontroli

Aprille sa bardziej awaryjne niz japonczki i nie wiem jak w wyzszych modelach ale w rs50 biegi sa na odwrót czyli jedynka w gore a reszta w dol...

MrGoku
02-06-2011, 14:32
a gdybym miał 125 a np szanowni Panowie Smerfy zrobili by mi malą kontrole? : P

Jeśli podczas kontroli stwierdzą, że dane silnika w dowodzie nie są prawdziwe to zabierają dowód i musisz chyba od nowa rejestrować (rzeczoznawca itp.) albo przejść badania. Nie jestem zorientowany w tym. Motorower nie może przekraczać 45hm/h, ale wiadomo, że prawie wszystkie wyciskają ponad 60. Jeśli będziesz jechał więcej niż 45 to podczas kontroli możesz się liczyć z utratą dowodu.

djmatti91
02-06-2011, 15:21
Bynajmniej zawsze masz wytłumaczenie że już takiego kupiłeś i nie wiedziałeś. To jest tylko chora teoria ktora sprawdzila sie w 2-3% przypadkach.

LauGher
02-06-2011, 16:46
Do Suzuki RG 80 zachęca mnie cena. Do tego motorka spotkałem się z wieloma pozytywnymi komentarzami. Tata uważa, że jest to dobre rozwiązanie :D. Czemu? - nie musi dużo dokładać :D. Ale mówi także że najpierw bym sie nauczył jeździc na takim dwu kołowcu.
Myślicie, że cena będzie jeszcze z niego dużo spadać? Może teraz bym się na niego nastawił, sezon pojeździł, a potem kupił coś nowego...

Damas
02-06-2011, 16:56
nie wiem jak w wyzszych modelach ale w rs50 biegi sa na odwrót czyli jedynka w gore a reszta w dol...


Biegi są na odwrót chyba jak masz silnik na stole, ale jeśli jest w ramie, to nóżka od biegów nie jest wypuszczona w przód motorka, tylko w tył, wkładasz jeden w dół, to wałek idzie w górę:P Taki off top.


Jeśli Ci się podoba rg to spoko, ale licz się z tym, że spalanie ok 7l/100km wkońcu to 2t ;)

LauGher
02-06-2011, 17:17
ups :D troche się przeraziłem 7l/100... ulala xD 35zł by przejechac 100km? Chyba przesada..

djmatti91
02-06-2011, 19:42
pewnie że przesada :)

NS1 przy dużej wkrętce pali 6.5l na 100km ale to wtedy zapindalasz jak głupi.

W trasie przy predkosci 80-90 pali 3.5l

Moja gpz500 przy lekkim traktowaniu manetki wezmie 4l ;]



Srednio wychodzi 5. RG nie spali więcej... nie wiem chyba by trzeba bylo startowac ze swiatel krecic do max hamujemy i powtorka to wtedy moze jak zrobimy tak 100km to wezmie 7. ;]

Damas
02-06-2011, 22:17
Chłopaki wiadomo że zależy wszystko od stanu silnika. Pewnie że jak kompresja będzie wynosiła ponad 10 bar, to silnik jest w dobrym stanie i nie będzie palił tak dużo. Pamiętajcie że RG to stary motor, i trudno trafić na zadbany model, ludzie robią remonty, ale na chińskich częściach, co się po niedługim czasie odbija na spalaniu, i stanie poszczególnych części. Uwieżycie albo nie, moja była dt 80 lc2 paliła ok 10l/100, przy czym kompresja wynosiła trochę ponad 5bar, remont też tani nie jest, najważniejszy jest dobry tłok, była taka sytuacja, że na tłoku za 60zł (for yamaha) wypaliło dziurkę w denku tłoka, jest to objaw kitowego stopu tłoka, albo złego ustawienia zapłonu przy czym wykluczam to drugie. Za dobry tłok trzeba dać +/- 300zł, + reszta zabiegów żeby silnik dobrze chodził, i po obliczeniu wszystkiego wychodzi na to że lepiej było zainwestować w nowszy motorek o mniejszym przebiegu, bo kupisz za 2000zł, dołożysz drugie tyle, żeby tylko jeździć a nie dłubać przy tym. Pozdro:)

Najlepiej załatw sobie manometr jak pojedziesz po jakiś motor, i mierz kompresje za każdym razem. Wtedy bedziesz wiedział czy silnik jest w dobrym stanie, czy też nie.