djmatti91
16-07-2010, 12:05
Witam! Po ostatniej modernizacji działu dla dj'i pomyślałem że i w car zone można wprowadzić coś w rodzaju testu/recenzji aut. Dużo osób trafia tu szukając auta dla siebie, może niech każdy opisze swoje auto, jak się sprawuje na co zwrócić uwagę przy kupnie itd. Niech to będą rady a nie tematy w których chwalimy swoje auta. Myślę że taki artykuł pozwoli uniknąć wielu tematów np: "jakie auto do 10tys". Mam nadzieje że spodoba Wam się ten pomysł i napiszecie też coś o Waszych auta okiem użytkownika.
A więc let's do it ;)
OPEL VECTRA B CD SEDAN 1997r. 1.6 16v (101km) + LPG (sekwencja)
Jestem posiadaczem Opla Vectry. Od listopada 2009 zrobiłem nim ok. 12tys. km. Auto wybrałem dlatego że mam zaufanie do tej marki, auto oferuje dużo miejsca, ładną sylwetkę i dobry komfort a do tego jest nie drogie w zakupie i utrzymaniu. Za samochód dałem 11.200 PLN (w tym opłaty, opony na zimie i alufelgi). Został kupiony w niemczech od kobiety. Jest to wersja CD, czyli prawie najbogatsza nie licząc CDX. Akurat mój egzemplarz nie był doposażony bo na rynku można znaleść CD bardziej wypasione, to też zależy w jakim kraju auto było kupywane. Na pokładzie mojego auta znajduje się m.in.
- ABS - 2xPP - 2xel. szyby - el.lusterka - klima - 2xpodłokietnik - immobilaizer - domykanie szyb z kluczyka - el.reg.świateł - wspomaganie - welurowa tapicerka - kierownica multimedialna obszyta skórą - radio CAR400 + 6 głośników - lakierowane klamki - podświetlane lusterka - 5 zagłówków - pełnowymiarowe koło zapasowe - i inne drobnostki.
Aktualnie auto ma 184tys. przebiegu.
SILNIK: Dużo osób mówi że 1.6 16v jest za słaby do tego auta, wg. mnie jest to kwestia sporna bo każdy jeździ inaczej, warto wspomnieć że w vectrach występowały też słabsze jednostki np. 1.6 8v 75km. I Ludzie kupywali i jeździli, także wychodzę z założenia że jeśli taki jechał to i 101km może. Jeśli ktoś ma zamiar podróżować sam to jednostka 101km zupełnie wystarczy, problem z mocą pojawia się dopiero przy komplecie osób lub jakimś załadunku, chociaż powiem że jechałem w 4 osoby do Poznania i było ok, redukcja i cisneło się TIR-y. Silnik ten ma skłonność do brania oleju, oczywiście jest to zależne od zużycia tego silnika i od tego jak jeździmy, jeśli będziemy jeździć agresywnie to wiadomo weźmie go więcej, ja na 10tys. km. wlałem 1l oleju. Silniki te mają także przypadłość na klepiące zawory, niestety u mnie to jest, jeśli mechanik nie jest w stanie stwierdzić który zawór jest do wymiany to nie ma sensu tego tykać gdyż będziemy musieli wymienić wszystkie zawory a to koszt rzędu 2000PLN. Po prostu doglądać tego co jakiś czas i jeśli mechanik wie który to zawór to wymienić jeśli nie to jeździć, nie jest to jakaś straszna usterka a raczej drobnostka która denerwuje. Aha, gdy włączymy klime to ewidentnie czuć jak auto traci moc... Jeśli ktoś szuka emocji niech myśli o min. 2.0 16v (136km)
SPALANIE: Większość mojej jazdy to 80% miasto 20% trasa, mój rekord spalania na baku gazu to ok 9l na 100km. Wtedy nie przekraczłem 100km/h i ruszałem wolno i równo. Gdy pociśniemy i włączymy klime auto spali nawet 12l gazu na 100km. Jednak jego śr. spalanie to 10l gazu na 100km. Jednym słowem bardzo dobry wynik jak na auto ważące 1300kg.
ZAWIESZENIE: Miekkie. Szczególnie tył, a co za tym idzie nie zbyt trwałe. Przód jest optymalne za to tył lubi latać i hałasuje na dziurach, natomiast jeśli mamy małe wyboje to jest komfortowe, jeśli już pojawią się większe dziury to nie jest miło.. ale dzięki bogu zawieszenie jest tanie w utrzymaniu i dlatego usztywnienie jego jest tanim zabiegiem np. kupując sprężyny od Irmschera. Podsumywując: Tył mógłby być sztywniejszy.
NADWOZIE: Bardzo mi się podobają vectry, są atrakcyjne i do tego te lusterka. Oczywiście wygląd to kwestia gustu. Pewno jest to że auto to nie nadaje się do tuningu, a jeśli już to trzeba być ostrożnym, dlatego myślę że najlepszy jest fabryczny tuning od Zender'a lub Irmscher'a (Vectra i500/i30). Najlepsze jest to że vectra przedliftingowa (95-99) Może bez problemu stać się poliftingową vectrą, tzn bez problemu pasują lampy zderzaki maski itd. Wszystko na zasadzie plug'n'play. Dużo osób właśnie robi takie zabiegi. Ja np. zapodałem sobie chromowany grill od poliftowej vectry. Moja vectra to sedan, wybrałem ją ze względu na klasyczną linie nadwozia, zawsze lubiłem sedany. Bagażnik jest duży i obszerny, jedyny minus to zawiasy wchodzące w bagażnik.
http://img197.imageshack.us/img197/8/thdsc01828.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/58/thdsc01829.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/120/thdsc01833.jpg
WNĘTRZE/KOMFORT: Wnętrze wykonane z bardzo dobrego miękkiego plastiku i dobrze spasowane, w końcu materiały pochodzą z omegi. W vectrze bardzo dobrze będą się czuły wysokie osoby, można bardzo daleko odsunąć siedzisko, przy moim wzroście 180m zostaje bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i wygodne. Siedzisko jest dosyć nisko. Jak narazie nie miałem problemu z miejscem. Wracając do plastiku, niektóre elementy są podatne na zarysowania (wykończeniowe) bo jak wiemy nie wszystkie elementy są wykonane z tego samego plastiku, np. rączki boczków drzwi. Niektórzy narzekają na dziwne dźwięki (skrzypienie) z okolic licznika, tak to prawda, musi coś tam być na szczęście jest to chwilowy objaw, przypuszczam że zależny od temp.
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01412.JPG
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01413.JPG
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01414.JPG
FABRYCZNE AUDIO: Car400 - jest to Philips, Jak na tamte czasy to
trudno było znaleść tak grające audio takich ludowych marek. Śmiało stwierdzam że opel wtedy górował, gdyż miałem już kilka opli i wiem jak to gra a jak to gra w podobnych autach z tego okresu. Dla nie wymagających jest ok. Szczególnie jeśli na pokładzie mamy wresjie radia CDR500 to dźwięk też jest inny, lepszy. Po wygłuszeniu drzwi jest jeszcze lepiej, Vectra występowała także w wersjach z 10ciooma głośnikami. Ja posiadam inne audio ale skupiam się na opisaniu fabryki.
INNE: Dużym plusem vectry jest to iż każda vectra niezależnie od wyposażenia ma w sobie doprowadzone kable i instalacje tak że z najuboższego LS-a możemy sobie zrobić CDX-a :). Jeśli ktoś kuma elektryka i lubi zabawę to vectra dostarczy mu wiele możliwości modów i dodatków w środku ;). Dużym plusem vectry jest szeroki dostęp do części. Kwestią sporną jest blacha, powiem tak z mojego doświadczenia jeśli ktoś o nią dba to będzie dobrze. U mnie narazie pojawił się jeden pęcherzyk po tej zimie.
OGÓLNE: Przy zakupie vectry zwróćmy uwagę na rocznik gdyż najstarsze vectry z dużym wyposażeniem lubią psikusy, w poźniejszych latach było lepiej. I taka mała uwaga: NIE KUPUJCIE OKAZYJNYCH VECTR. Za dobrze utrzymane auto trzeba dobrze zapłacić na rynku wiele vectr z 987r. które kosztuja niemal 6tys.
PLUSY:
- wygodne, duże i komfortowe auto
- ekonomiczny, tanie części dostępne w każdym sklepie z częściami
- ponadczasowa sylwetka
- dobry stosunek cena a jakość
- dobre silniki pod LPG
MINUSY:
- słabe tylne zawieszenie
- rdza
- psujące się drobnostki które denerwują
- denerwujące czasami dźwięki z deski rozdzielczej
- dużo egzemplarzy z niemiła historią na rynku
Ja po 12tys. km nie miałem usterek które by unieruchomiły auto lub coś takiego, raczej naprawiałem to czego poprzednia właścicielka nie miała raczyć zrobić np. spalony głośnik czy wymiana żarówek od nawiewu. Nie zamieniłbym auta na inne z tej klasy (Mondeo,Passat,406,Carisma,Laguna).
A więc let's do it ;)
OPEL VECTRA B CD SEDAN 1997r. 1.6 16v (101km) + LPG (sekwencja)
Jestem posiadaczem Opla Vectry. Od listopada 2009 zrobiłem nim ok. 12tys. km. Auto wybrałem dlatego że mam zaufanie do tej marki, auto oferuje dużo miejsca, ładną sylwetkę i dobry komfort a do tego jest nie drogie w zakupie i utrzymaniu. Za samochód dałem 11.200 PLN (w tym opłaty, opony na zimie i alufelgi). Został kupiony w niemczech od kobiety. Jest to wersja CD, czyli prawie najbogatsza nie licząc CDX. Akurat mój egzemplarz nie był doposażony bo na rynku można znaleść CD bardziej wypasione, to też zależy w jakim kraju auto było kupywane. Na pokładzie mojego auta znajduje się m.in.
- ABS - 2xPP - 2xel. szyby - el.lusterka - klima - 2xpodłokietnik - immobilaizer - domykanie szyb z kluczyka - el.reg.świateł - wspomaganie - welurowa tapicerka - kierownica multimedialna obszyta skórą - radio CAR400 + 6 głośników - lakierowane klamki - podświetlane lusterka - 5 zagłówków - pełnowymiarowe koło zapasowe - i inne drobnostki.
Aktualnie auto ma 184tys. przebiegu.
SILNIK: Dużo osób mówi że 1.6 16v jest za słaby do tego auta, wg. mnie jest to kwestia sporna bo każdy jeździ inaczej, warto wspomnieć że w vectrach występowały też słabsze jednostki np. 1.6 8v 75km. I Ludzie kupywali i jeździli, także wychodzę z założenia że jeśli taki jechał to i 101km może. Jeśli ktoś ma zamiar podróżować sam to jednostka 101km zupełnie wystarczy, problem z mocą pojawia się dopiero przy komplecie osób lub jakimś załadunku, chociaż powiem że jechałem w 4 osoby do Poznania i było ok, redukcja i cisneło się TIR-y. Silnik ten ma skłonność do brania oleju, oczywiście jest to zależne od zużycia tego silnika i od tego jak jeździmy, jeśli będziemy jeździć agresywnie to wiadomo weźmie go więcej, ja na 10tys. km. wlałem 1l oleju. Silniki te mają także przypadłość na klepiące zawory, niestety u mnie to jest, jeśli mechanik nie jest w stanie stwierdzić który zawór jest do wymiany to nie ma sensu tego tykać gdyż będziemy musieli wymienić wszystkie zawory a to koszt rzędu 2000PLN. Po prostu doglądać tego co jakiś czas i jeśli mechanik wie który to zawór to wymienić jeśli nie to jeździć, nie jest to jakaś straszna usterka a raczej drobnostka która denerwuje. Aha, gdy włączymy klime to ewidentnie czuć jak auto traci moc... Jeśli ktoś szuka emocji niech myśli o min. 2.0 16v (136km)
SPALANIE: Większość mojej jazdy to 80% miasto 20% trasa, mój rekord spalania na baku gazu to ok 9l na 100km. Wtedy nie przekraczłem 100km/h i ruszałem wolno i równo. Gdy pociśniemy i włączymy klime auto spali nawet 12l gazu na 100km. Jednak jego śr. spalanie to 10l gazu na 100km. Jednym słowem bardzo dobry wynik jak na auto ważące 1300kg.
ZAWIESZENIE: Miekkie. Szczególnie tył, a co za tym idzie nie zbyt trwałe. Przód jest optymalne za to tył lubi latać i hałasuje na dziurach, natomiast jeśli mamy małe wyboje to jest komfortowe, jeśli już pojawią się większe dziury to nie jest miło.. ale dzięki bogu zawieszenie jest tanie w utrzymaniu i dlatego usztywnienie jego jest tanim zabiegiem np. kupując sprężyny od Irmschera. Podsumywując: Tył mógłby być sztywniejszy.
NADWOZIE: Bardzo mi się podobają vectry, są atrakcyjne i do tego te lusterka. Oczywiście wygląd to kwestia gustu. Pewno jest to że auto to nie nadaje się do tuningu, a jeśli już to trzeba być ostrożnym, dlatego myślę że najlepszy jest fabryczny tuning od Zender'a lub Irmscher'a (Vectra i500/i30). Najlepsze jest to że vectra przedliftingowa (95-99) Może bez problemu stać się poliftingową vectrą, tzn bez problemu pasują lampy zderzaki maski itd. Wszystko na zasadzie plug'n'play. Dużo osób właśnie robi takie zabiegi. Ja np. zapodałem sobie chromowany grill od poliftowej vectry. Moja vectra to sedan, wybrałem ją ze względu na klasyczną linie nadwozia, zawsze lubiłem sedany. Bagażnik jest duży i obszerny, jedyny minus to zawiasy wchodzące w bagażnik.
http://img197.imageshack.us/img197/8/thdsc01828.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/58/thdsc01829.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/120/thdsc01833.jpg
WNĘTRZE/KOMFORT: Wnętrze wykonane z bardzo dobrego miękkiego plastiku i dobrze spasowane, w końcu materiały pochodzą z omegi. W vectrze bardzo dobrze będą się czuły wysokie osoby, można bardzo daleko odsunąć siedzisko, przy moim wzroście 180m zostaje bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i wygodne. Siedzisko jest dosyć nisko. Jak narazie nie miałem problemu z miejscem. Wracając do plastiku, niektóre elementy są podatne na zarysowania (wykończeniowe) bo jak wiemy nie wszystkie elementy są wykonane z tego samego plastiku, np. rączki boczków drzwi. Niektórzy narzekają na dziwne dźwięki (skrzypienie) z okolic licznika, tak to prawda, musi coś tam być na szczęście jest to chwilowy objaw, przypuszczam że zależny od temp.
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01412.JPG
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01413.JPG
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/djmatti91th_DSC01414.JPG
FABRYCZNE AUDIO: Car400 - jest to Philips, Jak na tamte czasy to
trudno było znaleść tak grające audio takich ludowych marek. Śmiało stwierdzam że opel wtedy górował, gdyż miałem już kilka opli i wiem jak to gra a jak to gra w podobnych autach z tego okresu. Dla nie wymagających jest ok. Szczególnie jeśli na pokładzie mamy wresjie radia CDR500 to dźwięk też jest inny, lepszy. Po wygłuszeniu drzwi jest jeszcze lepiej, Vectra występowała także w wersjach z 10ciooma głośnikami. Ja posiadam inne audio ale skupiam się na opisaniu fabryki.
INNE: Dużym plusem vectry jest to iż każda vectra niezależnie od wyposażenia ma w sobie doprowadzone kable i instalacje tak że z najuboższego LS-a możemy sobie zrobić CDX-a :). Jeśli ktoś kuma elektryka i lubi zabawę to vectra dostarczy mu wiele możliwości modów i dodatków w środku ;). Dużym plusem vectry jest szeroki dostęp do części. Kwestią sporną jest blacha, powiem tak z mojego doświadczenia jeśli ktoś o nią dba to będzie dobrze. U mnie narazie pojawił się jeden pęcherzyk po tej zimie.
OGÓLNE: Przy zakupie vectry zwróćmy uwagę na rocznik gdyż najstarsze vectry z dużym wyposażeniem lubią psikusy, w poźniejszych latach było lepiej. I taka mała uwaga: NIE KUPUJCIE OKAZYJNYCH VECTR. Za dobrze utrzymane auto trzeba dobrze zapłacić na rynku wiele vectr z 987r. które kosztuja niemal 6tys.
PLUSY:
- wygodne, duże i komfortowe auto
- ekonomiczny, tanie części dostępne w każdym sklepie z częściami
- ponadczasowa sylwetka
- dobry stosunek cena a jakość
- dobre silniki pod LPG
MINUSY:
- słabe tylne zawieszenie
- rdza
- psujące się drobnostki które denerwują
- denerwujące czasami dźwięki z deski rozdzielczej
- dużo egzemplarzy z niemiła historią na rynku
Ja po 12tys. km nie miałem usterek które by unieruchomiły auto lub coś takiego, raczej naprawiałem to czego poprzednia właścicielka nie miała raczyć zrobić np. spalony głośnik czy wymiana żarówek od nawiewu. Nie zamieniłbym auta na inne z tej klasy (Mondeo,Passat,406,Carisma,Laguna).