PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Najmocniejszy Golf w Polsce


Matyk
22-11-2009, 12:34
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23407/IMG_3383.jpeg

Liczby opisujące samochód potrafią bardzo dobrze określić jego charakter. Po takich danych jak moc, moment obrotowy czy przyspieszenie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie, co auto potrafi i czego możemy się spodziewać, gdy będziemy mieli okazję się nim przejechać.

Ten Golf do słabeuszy nie należy. Można nawet śmiało powiedzieć, że jest czterokołowym czarnym mocarzem. Ponad 300 KM pod maską to porcja pokaźna i zapewniająca odpowiednie wrażenia podczas jazdy. Najpierw jednak należało samochód poddać kilku zabiegom, które pozwoliły taką moc wygenerować.

TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TEGO GOLFA (http://moto.wp.pl/gid,11704079,title,Golf-300,galeriazdjecie.html)


http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23403/18t_tyl_600.jpeg

Fabrycznie auto wyposażono w silnik 1.8 Turbo (ARZ) o mocy 150 KM, który idealnie nadaje się do modyfikacji. Gdy trafiło do obecnego właściciela, już nosiło ślady ingerencji. Miało nowy program podnoszący moc do 194 KM. Na początek wystarczało, ale z czasem koni mechanicznych zaczęło brakować. Wymieniono turbosprężarkę - K03s zastąpiła hybryda oparta na K04-023 (większe wirniki), do tego zainstalowano intercooler w przednim zderzaku, wrzucono wtryski 380cc, dolot zapożyczono z Audi TT (225 KM), założono też nowy przelotowy układ wydechowy. Po tych zabiegach na wykresie pojawiło się 280 KM. To jednak ciągle było mało, więc postanowiono nieco inaczej skonfigurować ustawienia.

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23407/IMG_3425.jpeg

Aby uzyskać 300 KM, trzeba było przeprowadzić więcej modyfikacji. Pierwszym zabiegiem była wymiana turbiny na wydajniejszą - ATP GTRS Eliminator. Osadzono ją na kolektorze wydechowym ATP. Dalej pojawiły się 3-calowy downpipe i customowy układ wydechowy o średnicy 2,5 cala zwieńczony tłumikiem przygotowanym na zamówienie z bardzo dyskretną końcówką, by zbyt mocno nie rzucał się w oczy. Pod maską zamontowano również zawór upustowy Forge Motorsport, 4-barowy regulator ciśnienia paliwa wraz wydajniejszą pompą paliwową i jeszcze większe wtryski - 440cc. Jest też oil catch tank F1Z, pokaźnych rozmiarów filtr powietrza Pipercross oraz zimniejsze świece Denso. Koniecznością była również ingerencja w układ przeniesienia napędu. Dotychczasowe sprzęgło musiało zostać zastąpione przez gwarantujące bezproblemowe przenoszenie większych mocy. Zdecydowano się na kombinację tarcza i docisk z silnika VR6, a tzw. jednomas wyjęto z G60.

TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TEGO GOLFA (http://moto.wp.pl/gid,11704079,title,Golf-300,galeriazdjecie.html)

Tak skonfigurowany silnik po strojeniu pozwolił uzyskać ponad 300 KM. To robi wrażenie, a co dopiero, gdy na własnej skórze poczuje się tę moc zmuszoną do wysiłku. Wtedy w pełni jesteśmy w stanie docenić walory jezdne i dynamikę tego samochodu, choć przy okazji ujawni się minus w postaci spalania. Przy ostrzejszej jeździe ten Golf potrafi pochłonąć 20 l/100 km. Tego akurat można było się spodziewać, w końcu tak pokaźne stado musi swoje wypić.

Zabiegi podnoszące moc jednostki napędowej wymusiły również modyfikację zawieszenia Golfa. W chwili zakupu samochód posiadał gwintowane firmy Supersport. Na 194 KM wystarczało, jednak przy większych mocach auto zaczęło się dziwnie zachowywać na drodze. Supersport zastąpiło gwintowane zawieszenie KW Variant1 Inox Line, które skręcono praktycznie na maksymalną wartość. Pod maską umieszczono jeszcze rozpórkę Neuspeed oraz stabilizator firmy FK wraz łączniki stabilizatora FK. Pomogło.

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23403/18t_gril_600.jpeg

Właściciel 300-konnego Golfa nie zapomniał o wyglądzie auta. Starannie dobierał elementy, by prezentowało się jak najlepiej. Mało wprawne oko może nawet nie wyłapać niektórych zmian, ale fani VW pewnie nie będą mieli z tym problemu. Z pewnością również docenią modyfikacje, jakie wprowadzono. Przednie reflektory pochodzą z wersji 25 Jahre.
Grill JOM pozbawiony jest charakterystycznego emblematu Volkswagena, za to pojawił się znaczek GTI pochodzący z wersji USA 25 Jahre. Podobny umieszczono na tylnej klapie, z której zniknęły wycieraczka i spryskiwacz. Pod przednim zderzakiem pojawiła się dokładka z wersji V6, po bokach mamy blendy kierunkowskazów Wolfsburg Edition, a lampy tylne to Hella US. Uzupełnieniem tej delikatnej stylizacji nadwozia są koła PLS Evo II w rozmiarze 17 cali i szerokości odpowiednio 9 cali

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23407/IMG_3478.jpeg

We wnętrzu także starano się podkreślić rodowód auta. Przednie fotele i tylna kanapa pochodzą od Recaro. Skórzana gałka zmiany biegów z wersji 25 Jahre. Kierownica nosi charakterystyczne logo Wolfsburg Edition, podobnie jak rygielki w drzwiach.
Podstopnica oraz pedały są z Audi TT. Nie brakło dodatkowych wskaźników, co w sumie jest czymś naturalnym, gdy ma się pod maską tak mocny agregat. Tuż obok kierowcy mamy wskaźnik EGT, a w konsolę środkową wkomponowano kolejne trzy pokazujące odpowiednio: ciśnienie doładowania, oleju oraz temperaturę oleju.
Golf robi wrażenie. Wszystkie zmiany zostały gruntownie przemyślane, dlatego auto potrafi podnieść bardzo skutecznie poziom adrenaliny, gdy tylko ma się na to ochotę. 300 KM w tym nadwoziu zapewnia bardzo dobrą dynamikę jazdy, a inni kierowcy, nieświadomi potencjału tego samochodu, muszą mieć bardzo zdziwione miny, gdy widzą, co potrafi...


źródło:
moto.wp.pl

Lionex
22-11-2009, 12:40
swietny, bardzo mi sie podoba ten woz i mam nadzieje ze w przyszlosci bede jezdzic czyms podobnym ;>

Marc Deen
22-11-2009, 13:02
super auto, niezle podkrecone. i chwala wlascicielowi ze nie pchal jakis spoilerow, naklejek itd na niego. Nie zebym byl przeciwnym tuningowi optycznemu, ale nie powiecie ze w takiej wersji prezentuje sie on zle. Ktos moze sobie pomyslec nawet ze zwykly golf, a tym czasem jest czym pojechac ;)

District 9
22-11-2009, 13:11
Z zewnatrz nie wyglada zeby drzymala w nim taka moc :) 300km jak na golfa to juz nie przelewki :) przedni naped :) Gosciu wlozyl mnostwo kasy i oczywiscie czasu :) FAJNY :)

sznikers
22-11-2009, 13:14
no ładne auto tylko te koła mi nie pasują no i środek troszkę ale ogólnie spoko ;D

Dawido
22-11-2009, 15:44
Ja pierdziele
Toś Ta Rakieta Na Golfa.
:wow:
Pod Wrażeniem Jestem
ale Jak Sie Ma Kase to Mozna Wszystko :]

Skatepi
24-11-2009, 13:58
sam mam golfa IV ;] i jestem pod wrażeniem golda z danego tematu , kolo metalik czarny jest zajebisty niewiem czy sobie nei malnoc , troche mnie to wyniesie ale będzie elegancko ;p

Paul Electro
28-11-2009, 13:44
Nie podoba mi się ten golifik jakby zrobili tak z r32 można by wyciągnąć 350koni ;]

Urti
03-12-2009, 10:07
Fajny fajny tyle że wolał bym na coś fajniejszego wydać tyle kasy no ale wiadomo zależy od gustu ;>

Lukezz
03-12-2009, 10:19
lepszy jest Golf GTI W12-650 :P To jak ten jest najmocniejszy w Polsce to słabo :P

DirtTrack
02-01-2010, 20:04
Czwórka....coś piękne ;) sam zamierzam dosiąść takiego niebawem :) ale oczywiscie w TDI 116 kucyków :D

peres19940
02-01-2010, 20:39
cudowny samochodzik i ta moc hoho jest czym poszalec ;)

Hard3eat
03-01-2010, 06:49
nie przepadam za niemieckimi samochodami,a w szczegulności za golfami...JAPAN CARS RULES (-:

Misle
03-01-2010, 11:01
Wielkie mi rzeczy... R32 w standardzie rozwija moc 240 koni... jak już tuningować to na maxa:)

Z wyglądu też mi sie nie podoba... jakoś ten styl do mnie nie przemawia a Golfiku

BAJO

SebaS 1990
03-01-2010, 12:57
swietny. kawal dobrego auta!!!

Biturbo
03-01-2010, 13:03
Ja uważam ze koles zrobil ten samochod z glowa na swoj gust...widac ze to co zrobil bylo przemyslane i nie jakies haotyczne wstawki,,, tylko konkretnie zrobiony o bardzo duzej mocy . Co za tym idzie z zewnatrz samochod bardzo fajnie stylizowany nie ma zadnego jakiegos tam wiejskiego tuningu ze zderzakami 3cm od ziemi;];]
Mi sie podba autko odwalone jak najbardziej na PLUS
marzenie

trzymka
10-01-2010, 13:04
Gadacie głupoty. W 2 minuty znalazłem mocniejszego:

http://www.racingforum.pl/Golf-IV-28V6-ProTurbo-t69495.html ten ma 460
A słyszałem kiedyś golfie w okolicach 600 koni.

mrxns
12-03-2010, 19:38
No jasne, że nie jest wcale taki mocny ten golf. Można by zrobić swap silnika np na R32 i ten silnik poddać modyfikacją myślę że udało by się z niego spokojnie 500 KM.
Ja w tym linku co dał trzymka silnika 2.8 udało się 460 koni wydobyć. Problemem przy takich mocach może być tylko napęd na przód

toman
14-03-2010, 00:16
golf w pierwszym poście wcale nie jest najmocniejszy.. miałem wkleić link do mk4 2.8 "proturbo", ale trzymka już wczesniej to zrobił :)
mrxns, golf 2.8 teraz bedzie miał ponad 500KM, napęd przecież 4motion więc z trakcją nie ma problemu :D można go zobaczyć w akcji na różnych wyścigach na 1/4 mili, masakra

Sandrevandajk
15-03-2010, 09:06
no kurcze zaszokował mnie ten golfik troszke :)

^Mruczy^
26-03-2010, 14:41
Bardzo chwale coś takiego zeby klasc kase w silnik a nie w wizual, bo gdzie nie spojrzymy to jakies ospoilerowane golfiki jezdza a tak naprawde fabryczne wszystko... Super golfik ;)

P.I.E.T.R.A.S
03-04-2010, 22:43
O Widzę Że Blachy KMY To Z Moich Okolic Musi Być :P Fajny Golfik ;)

August
04-04-2010, 16:12
I ile taki wyżyłowany silnik pociągnie... bo na pewno nie długo, wycisneli z niego jeszcze raz taką moc... katastrofa...
Chcecie poznać moc ?! Zapraszam TU (http://www.4x4.v10.pl/Audi,Q7,V12,TDI500,KM1000,Nm,debiut,pod,koniec,teg o,roku,19053.html)