PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Zamówienie z Discogs.com


Vinylside
24-11-2017, 22:37
Witam serdecznie. Od dłuższego czasu zauważyłem, że większość użytkowników mających styczność ze stroną Discogs.com ma pytania dotyczące zamówień interesujących ich nośników. W ostatnim czasie byłem osobą, która zaryzykowała i podjęła próbę transakcji od holenderskiego mieszkańca, nabywając przy tym wyprzedany już album Miss K8 - Magnet. Swoim doświadczeniem chciałbym podzielić się z Wami niżej, tworząc dokładną i szczegółową instrukcję dotyczącą poprawnego zamówienia produktu ze strony Discogs.com. Zapraszam do lektury.


Sprzedawane płyty (vinyl / CD) są płytami nowymi lub używanymi a każda z nich wystawiona jest na aukcję przez zwykłego, domowego użytkownika, nie artystę danego nośnika. Często bywa tak, że fan danego producenta, ze względu na popularność jego kawałków, kupił więcej egzemplarzy albumów / płyt winylowych w celu późniejszego zysku. Aby więc poprawnie dokonać transakcji należy przeczytać poniższą instrukcję.

01. Po wejściu na stronę Discogs.com wyszukujemy interesujący nas album / vinyl.

02. Wchodzimy w szczegółowe informacje i sprawdzamy z prawej strony dostępność produktu (zakładka Marketplace);

- jeżeli któryś z użytkowników portalu sprzedaje album CD to w zakładce będzie widoczna niebieska ramka z napisem "Buy CD",
- jeżeli któryś z użytkowników portalu sprzedaje płytę winylową to w zakładce będzie widoczna niebieska ramka z napisem "Buy Vinyl",
- jeżeli popularny produkt sprzedawany jest w różnych nośnikach to w zakładce będzie widoczna niebieska ramka z napisem "Vinyl and CD",
- brak dostępności oznacza po prawej stronie informację z treścią "Digital content is not available for sale or trade on Discogs.".

03. Jeżeli szukany przez nas produkt jest sprzedawany na stronie przechodzimy dalej klikając w wyżej wspomnianą ramkę (Buy CD / Buy Vinyl / Vinyl and CD).

04. W kolejnym punkcie najeży dodać album / płytę winylową do koszyka na stronie.

* W przypadku szerszej sprzedaży produktu będziemy mieli do wyboru użytkownika, od którego chcemy nabyć nośnik. W tym przypadku bardzo często ceny są konkurencyjne dzięki czemu można zaoszczędzić pieniądze.

05. Po dodaniu produktu do koszyka przechodzimy do ustalenia szczegółów;

a) uzupełniamy dane, które będą widoczne dla sprzedających, klikając w zakładce "Your Shipping Addres" w zdanie "Set your shipping address now",
b) akceptujemy (po prawej stronie) warunki zamówień zaznaczając ptaszek przy adnotacji "I agree to order terms and seller's terms".

06. Składamy zamówienie klikając "Place Order".

07. Po zakończeniu czynności otrzymamy informację, że użytkownik, który sprzedaje nośnik, skontaktuje się z nami w celu ustalenia ceny przesyłki. Dostępna będzie również strona zamówienia, gdzie na bieżąco możemy prowadzić konwersację ze sprzedawcą (pytania, anulowanie przesyłki, ustalenie szczegółów), wraz z osią czasu czyli postępem naszego zamówienia (new order - nowe zamówienie, payment pending - płatność oczekująca, payment received - płatność otrzymana, shipped - przesyłka wysłana).

08. Gdy cena wysyłki zostanie przez sprzedawcę ustalona zostaniemy o niej poinformowani w prywatnej wiadomości na stronie zamówienia. Użytkownik od razu wysyła także dane do przelewu (imie, nazwisko, adres, międzynarodowy numer rachunku bankwego, nazwa banku oraz kod swift używany do transakcji międzynarodowych dzięki któremu można zidentyfikować instytucję finansową). Następnie w zakładce "timeline", wyświetli się status płatności oczekującej. Znajdziemy tam również podsumowanie opłat z wyszczególnionymi kwotami (subtotal for X item - łączna cena za X produktów, shipping - koszt przesyłki, total - kwota do zapłaty).

* Są użytkownicy, którzy nie akceptują płatności PayPall przez co trzeba będzie wykonac normalny przelew z naszego konta bankowego na zagraniczne (chyba, że sprzedawca jest z Polski).

09. Po dokonaniu transakcji czekamy na odzew sprzedawy. Po orzymaniu naszego przelewu zmieni On status w zakładce "timeline" na płatność otrzymaną.

10. Teraz już tylko należy czekać na wysłanie paczki. W wielu przypadkach użytkownicy po nadaniu wysyłają numer przesyłki dzięki czemu możemy na bieżąco śledzić trasę zakupionego produktu.

11. Po odebraniu przesyłki istanieje możliwość wystawienia opinii użytkownikowi, od którego kupiliśmy produkt. W tym celu należy:

a) wejść na stronę zamówienia, za pomocą której kontaktowaliśmy się ze sprzedawcą,
b) kliknąć dostępną na zielono opcję "send feedback",
c) wybrać rodzaj opinii (pozytywna, neutralna, negatywna) dokładając w ramce kilka słów od siebie.


Ze swojej strony dodam, że płyty winylowej nie kupowałem, jednakże w przeciągu ostatniego tygodnia postanowiłem nabyć do swojej kolekcji album CD - Miss K8 - Magnet, który jak wiadomo był sprzedawany tylko i wyłącznie w pewnym okresie. Od managerów artystki oraz z wytwórni Masters Of Hardcore dostałem informację, że niestety produkt jest już nie do zdobycia. Na stronie Discogs znalazłem jednak egzemplarz od holenderskiego użytkownika. Jak to zwykle bywa cena przebijała oryginalną, ze względu na wyprzedany album i za płytkę, która początkowo w wytwórni kosztowała około 15 euro (doliczając do tego kolejne 15 za przesyłkę) dałem 69,95 euro wliczając w to wysyłkę do Polski w wysokości 20.15 euro. Dziś album, po trzech dniach od nadania, dotarł do mnie w idealnym stanie dlatego postanowiłem napisać powyższą instrukcję, aby każdy z Was mógł kiedyś skusić się na kupno albumów swoich ulubionych artystów.

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23926567_1525999214145515_2101757733806437818_o.jp g?oh=6b9e9abdec7e11168a9aa1b99c1f492a&oe=5AD2471D

Nameless
25-12-2017, 12:26
- brak dostępności oznacza po prawej stronie informację z treścią "Digital content is not available for sale or trade on Discogs.".

Taka informacja dotyczy tylko wydań wypuszczonych w cyfrowym formacie bądź jednej z wersji wydania, która została wypuszczona do sieci jako digital format (jak dobrze wiemy nie wszystko zostało wydane jako "cyfrówki", mogą być wydania dostępne tylko na winylach, dotyczy to zwłaszcza starszych kawałków). Tutaj mały podgląd na te całe wersje, o których mówię (zaznaczone czerwoną ramką):

https://zapodaj.net/images/f0440fc6c079c.jpg

Jak widać na załączonym przykładzie, te konkretne wydanie zostało wypuszczone w 3 różnych wersjach, jako CD, Winyl i format cyfrowy (MP3 i WAV potraktujmy jako jedno i to samo, bo równie dobrze można dodać jeszcze FLAC, AIFF, ALAC, AAC, Ogg Vorbis). Jeżeli interesuje nas CD, wchodzimy na wersję wydaną na CD i jeśli ktoś ją sprzedaje to po prawej stronie powinien znajdować się niebieski przycisk z napisem "Buy CD":

https://zapodaj.net/images/3c4f1f1c54ccb.jpg

To samo tyczy się winyla - szukamy, wchodzimy i jeśli jest dostępny to z prawej strony ukaże nam się niebieski przycisk z napisem "Buy Vinyl":

https://zapodaj.net/images/79355736bd086.jpg

W przypadku cyfrówek sprawa ma się inaczej, gdyż Discogs nie jest typowym sklepem, tylko swego rodzaju bazą danych połączoną z rynkiem. Dlatego przy wydaniach cyfrowych widnieje napis "Digital content is not available for sale or trade on Discogs.":

https://zapodaj.net/images/e35cbce27b308.jpg

A co w przypadku, kiedy nikt danego wydania nie sprzedaje? Wtedy zamiast niebieskiego przycisku "Buy CD" bądź "Buy Vinyl" naszym oczom objawi się szary przycisk z wymownym opisem "Sell CD" bądź "Sell Vinyl":

https://zapodaj.net/images/ef7de90f37d48.jpg

Zanim dodamy jakiś album do koszyka to zawsze najpierw dobrze jest porównać oferty sprzedaży i poczytać informacje od sprzedającego (koszty dostawy, czy jest możliwość wysłania ubezpieczonej przesyłki z opcją jej śledzenia, ogólne opinie o sprzedawcy, kraj, z którego wysyłane jest dane wydanie - lepiej kupić od Niemca niż od Anglika czy Australijczyka, jeśli komuś zależy na czasie dostawy, i tak dalej, i tak dalej). Te wszystkie dane znajdziemy, kiedy klikniemy "Details" tuż pod zielonym przyciskiem "Add to Cart":

https://zapodaj.net/images/6b3b2b7bf04cd.jpg

Jeśli chodzi o anulowanie kupna to wiem, że sprzedający nie znoszą wręcz tego, dlatego zalecam dobrze zastanowić się zanim potwierdzicie, że chcecie coś kupić, w przeciwnym wypadku możecie dostań od sprzedawcy negatywną opinię.

Są jeszcze różne stany CD, winylów czy kaset, wiadomo - im lepszy stan (jakość) tym większa cena. Tutaj jest to dobrze opisane: How To Grade Items (https://support.discogs.com/en/support/solutions/articles/13000014664-how-to-grade-items-)

To chyba wszystko. Jakąś tam podstawową wiedzę już posiadam, jeśli chodzi o kupowanie poprzez Discogs, dlatego, jakby ktoś miał jakieś pytania bądź wątpliwości to chętnie odpowiem i pomogę. Dla potwierdzenia macie tutaj link do mojego konta: https://www.discogs.com/user/Namelezz