PDA

Przejdź do pełnej wersji tego Forum : Inne Panele akustyczne


escelicabrios
23-02-2016, 16:53
Witam

Chciałbym zakupić lub zrobić panele akustyczne ,ale nie znam się nad ich rozmieszczeniem, nie wiem ile sztuk bym potrzebował i w co jeszcze musiałbym się zaopatrzyć (narożniki, pułapki bassowe itp)...

Monitory jakie posiadam to Adamy a7x. Rozmieszczenie rozrysowałem w paincie:
http://www64.zippyshare.com/v/Fa5P1dpI/file.html

Link do gotowych paneli:
Panele akustyczne 124x64 Absorber Studio Panel wełna isover pt 80 10cm Głuchołazy (http://olx.pl/oferta/panele-akustyczne-124x64-absorber-studio-panel-welna-isover-pt-80-10cm-CID751-IDc2hoW.html#68e416c92d)

Pozdrawiam

Gruzlii
23-02-2016, 17:33
Cześć, szczerze mówiąc to najpierw zająłbym się przemeblowaniem pokoju, Twoje biurko z monitorami w narożniku to nie jest najlepszy pomysł i wydaje mi się, że panele akustyczne nie dadzą wiele w takiej sytuacji. Najważniejsza jest symetria, aby dźwięk rozchodził się równomiernie. Proponuje ustawić biurko na środku ściany, przemeblować pokój tak, aby uzyskać mniej więcej symetrie i wtedy zająć się adaptacją paneli akustycznych. To tylko moja opinia, nie jestem ekspertem. ;)

Dixidae
23-02-2016, 19:28
Tak jak kolega pisał wyżej - zanim zaczniesz wygłuszać przemebluj pokój. Biurko powinno być na środku ściany, najlepiej odsunięte od nie o 0,5-1m. Szafki, półki najlepiej, żeby znalazły miejsce na ścianach bocznych a łóżko, szafa - po drugiej stronie pokoju naprzeciw monitorów. Elementy otoczenia o dużej masie i gęstości pochłaniają niskie częstotliwości a drewno potrafi rozjaśniać/ożywiać wyższe pasma.