PostScriptum
15-10-2014, 14:33
"Kolejna wtopa z Pendolino. PKP Intercity nie zaakceptowało, póki co, ani jednego składu z pociągów dostarczonych przez Alstom za gigantyczną kwotę 1,6 mld zł. Okazało się, że wszystkie miały usterki i wady.
Ultradrogie Pendolino miały rozpocząć kursowanie na regularnych trasach w Polsce od 14 grudnia. Wiele wskazuje jednak na to, że termin ten będzie nierealny. Okazało się, że dostarczone przez Alstom składy mają wady i usterki takie jak niedziałające światła lub radio. Niby błahostki, ale jak płaci się 1,6 mld zł, to producent powinien dostarczyć takie egzemplarze, które nie będą budziły wątpliwości przy odbiorze. A tu proszę - kolejna wtopa.
W kontekście zakupu słynnego Pendolino, warto przypomnieć wypowiedź Czesława Warsewicza, byłego prezesa PKP Intercity, który stwierdził, że zakup Pendolino doprowadzi spółkę PKP Intercity do bankructwa: - "Obawiam się, że ta cud zabawka doprowadzi do bankructwa PKP Intercity. Mówiąc wprost – ktoś za to coś wziął, gdzieś poszły łapówki, procenty, jakieś dziwne transfery. To był kuriozalny przetarg. Mieliśmy do wydania niemal 3 mld zł. I ostatecznie w roku 2011 została złożona tylko jedna ważna oferta. Inne rzekomo nie spełniły wymogów! Tak się uczciwych, prawdziwych przetargów nie przeprowadza." - powiedział tygodnikowi "wSieci" były prezes PKP Intercity. Patrząc przez ten pryzmat, rzeczywiście zadziwiająca wydaje się być decyzja należącej do Skarbu Państwa spółki o zakupie ultra drogiego taboru Pendolino, który jest przystosowany do jazdy z prędkością ponad 200 km/h, skoro - zgodnie z planami ministerstwa infrastruktury - jeszcze przez najbliższe 16 lat żaden pociąg w Polsce z taką prędkością jeździć nie będzie. Czy nie lepszym rozwiązaniem było zamówienie o wiele tańszych pociągów rodzimej produkcji, które bez problemu rozpędzałyby się do prędkości 160 km/h?"
zrodlo: Wszystkie składy Pendolino mają usterki. PKP nie zaakceptowały żadnego pociągu - Transport - Gazeta Prawna - wiadomości, podatki, prawo, biznes i finanse (http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/828544,wszystkie-sklady-pendolino-maja-usterki-pkp-nie-zaakceptowaly-zadnego-pociagu.html)
zrodlo2:Niewygodne.info.pl | PKP nie zaakceptowały żadnego Pendolino. Okazało się, że wszystkie majš wady (http://niewygodne.info.pl/artykul4/01743-Wszystkie-Pendolino-maja-wady.htm)
Zamiast kupic tansze rodzime pociagi PESA i przy okazji wesprzec polski biznes to kupili drozej od Wlochow a i jeszcze nie beda w stanie ich uzywac :D
Oczywiscie w duzej mierze za pieniadze polskich podatnikow z racji tego ze PKP to firma panstwowa.
POlska :aloha: BY ZYLO SIE LEPIEJ :yes:
Ultradrogie Pendolino miały rozpocząć kursowanie na regularnych trasach w Polsce od 14 grudnia. Wiele wskazuje jednak na to, że termin ten będzie nierealny. Okazało się, że dostarczone przez Alstom składy mają wady i usterki takie jak niedziałające światła lub radio. Niby błahostki, ale jak płaci się 1,6 mld zł, to producent powinien dostarczyć takie egzemplarze, które nie będą budziły wątpliwości przy odbiorze. A tu proszę - kolejna wtopa.
W kontekście zakupu słynnego Pendolino, warto przypomnieć wypowiedź Czesława Warsewicza, byłego prezesa PKP Intercity, który stwierdził, że zakup Pendolino doprowadzi spółkę PKP Intercity do bankructwa: - "Obawiam się, że ta cud zabawka doprowadzi do bankructwa PKP Intercity. Mówiąc wprost – ktoś za to coś wziął, gdzieś poszły łapówki, procenty, jakieś dziwne transfery. To był kuriozalny przetarg. Mieliśmy do wydania niemal 3 mld zł. I ostatecznie w roku 2011 została złożona tylko jedna ważna oferta. Inne rzekomo nie spełniły wymogów! Tak się uczciwych, prawdziwych przetargów nie przeprowadza." - powiedział tygodnikowi "wSieci" były prezes PKP Intercity. Patrząc przez ten pryzmat, rzeczywiście zadziwiająca wydaje się być decyzja należącej do Skarbu Państwa spółki o zakupie ultra drogiego taboru Pendolino, który jest przystosowany do jazdy z prędkością ponad 200 km/h, skoro - zgodnie z planami ministerstwa infrastruktury - jeszcze przez najbliższe 16 lat żaden pociąg w Polsce z taką prędkością jeździć nie będzie. Czy nie lepszym rozwiązaniem było zamówienie o wiele tańszych pociągów rodzimej produkcji, które bez problemu rozpędzałyby się do prędkości 160 km/h?"
zrodlo: Wszystkie składy Pendolino mają usterki. PKP nie zaakceptowały żadnego pociągu - Transport - Gazeta Prawna - wiadomości, podatki, prawo, biznes i finanse (http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/828544,wszystkie-sklady-pendolino-maja-usterki-pkp-nie-zaakceptowaly-zadnego-pociagu.html)
zrodlo2:Niewygodne.info.pl | PKP nie zaakceptowały żadnego Pendolino. Okazało się, że wszystkie majš wady (http://niewygodne.info.pl/artykul4/01743-Wszystkie-Pendolino-maja-wady.htm)
Zamiast kupic tansze rodzime pociagi PESA i przy okazji wesprzec polski biznes to kupili drozej od Wlochow a i jeszcze nie beda w stanie ich uzywac :D
Oczywiscie w duzej mierze za pieniadze polskich podatnikow z racji tego ze PKP to firma panstwowa.
POlska :aloha: BY ZYLO SIE LEPIEJ :yes: