22-04-2017, 13:07
|
#10
|
..:: Hard Trance ::..
Dołączył/a: 19 Nov 2009
Miasto: -
Wiek: 34
Postów: 13 629
Tematów: 1302
Podziękowań: 12 620
THX'ów: 35 146
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 818
Imię: Patryk
Wzmianek w postach: 66
Oznaczeń w tematach: 154
|
Odp: Przydatna wiedza na temat ripów z płyt winylowych
Cytat:
Napisał Hunter
To akurat wynikało z zupełnie innej kwestii, czyli sztywnych reguł sceny, wymagających w tamych czasach CBR 192 kbps (a dla przykładu w latach < 2000 wymagane było CBR 160 kbps, a mimo to ówczesne ripy niejednokrotnie dalej brzmią nieźle), które mam wrażenie, że tak samo bardzo pomagają (kiedyś - utrzymać poziom), jak i szkodzą (ostatnio - hamując rozwój). Np. do teraz scena wymaga przy tworzeniu wydań tylko kodeka LAME 3.98, LAME 3.99 to wyjątki wynikające jedynie ze źródła w przypadku digitalów, dalej CD można ripować jedynie do VBR -V 0, nie do CBR, ciągle zabronione są wydania w jakości bezstratnej ze źródeł cyfrowych (np. Beatport), itd. Natomiast to jest zupełnie inna kwestia i co do reszty Twojej odpowiedzi być może, że faktycznie za bardzo cofnąłem się w czasie, natomiast dalej podtrzymuje sprzeciw wobec ich ogólnodostępności. Obecnie najpopularniejszymi źródłami są VK, Chomik i sieci p2p, a tam faktycznie często można spotkać utwory ripowane przez scenę, natomiast najczęściej są one wielokrotnie wcześniej modyfikowane, nie raz konwertowane, mają zmieniane tagi, itp., a to nie ma już nic wspólnego z prawdziwym wydaniem scenowym, które czyste i niemodyfikowane stają się z każdym rokiem coraz rzadsze
|
Nie słyszałem o tych wymogach. Jeśli są prawdą, dawno straciły rację bytu. Już rozumiem, skąd bierze się nasza różnica poglądów: dla ciebie scenówka musi być nietknięta, mnie wystarczy brak modyfikacji brzmienia.
__________________
Last edited by Hidden; 22-04-2017 at 13:07.
|
|
|