Znalazłem jeszcze takich garść informacji, które dotyczą imprezy masowej, a więc dla liczby uczestników większej niż bodajże 1000, więc nie wiem, czy Ciebie to dotyczy, ale zawsze warto się zaznajomić, może się okazać, że dla mniejszych imprez jest podobnie:
Cytat:
Zabezpieczeniem małych imprez np. zawodów sportowych - jest co najmniej dwóch ratowników z zestawem ratunkowym BGR PCK R2 lub R "W",
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
zwraca się do właściwego miejscowo komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego)] i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
powiadamia właściwego miejscowo:
- komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
- komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Do wniosku kierowanego do komendanta powiatowego, PSP, kierownika pogotowia ratunkowego i inspektora sanitarnego organizator załącza:
dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1 u.b.i.m.;
program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
Organy te wydają opinie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie. Zachowują one ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.
W zezwoleniu na organizację imprezy jest zamieszczona informacja o liczbie pracowników ochrony i służb informacyjnych. O liczbie tych służb decyduje organizator w porozumieniu z organami właściwymi, wskazanymi wyżej (komendant policji).
|