Cytat:
Do tego wyrzucanie na luz na choćby najmniejszym spadku lub przy dojazdach do skrzyżowań,unikanie jak ognia redukcji biegu i mamy starą szkołę szoferowania wprost z przedsiębiorstw PKS
|
A już dawno jest udowodnione że dojeżdżając autem do skrzyżowania na biegu auto mniej spala oleju,bo silnik ma napęd z kół jak dobrze pamiętam tą teorię.
Każdego diesla trzeba przed jazdą odpalić i poczekać zanim się pojedzie, to samo się tyczy gaszenia go po dojechaniu do celu.
Tak sam się mówi by w zimę kiedy temp. silnika jest poniżej 70 stopni to nie deptać dieslom [i benzyniakom też] z turbosprężarką . A dokładniej nie osiągać obrotów rzędu 3 tys a nawet 2.5 tys.
W zależności od modelu to turbo uruchamia się [a raczej przyśpiesza] przy obrotach ok 2 albo 2.2 tys.