4CLUBBERS.PL - Zobacz Pojedynczy Post - Dyskusja Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Zobacz Pojedynczy Post
Stary 31-08-2012, 19:02   #21
Introverterz
..:: Młody Klubowicz ::..
  
 
Introverterz's Avatar
 
Dołączył/a: 07 Aug 2011
Miasto: P-ń
Postów: 282
Tematów: 46
Podziękowań: 413
THX'ów: 652
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 59 (+)
Introverterz 59
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.



Honda NSX
– samochód sportowy produkowany przez koncern Honda od roku 1990 do 2005. Był pierwszym samochodem tego typu produkowanym przez Hondę. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (ponieważ w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348.

Ponadto zastosowano w nim wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.

Podwozie tego samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny. W 1995 do manualnej przekładni dodano "automat" F-matic, inspirowany technologią z Formuły 1. Biegi można zmieniać na dwa sposoby. Przy zmianie ręcznej używając przycisków przy kierownicy.

Od 1997 oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny motor 3.2, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

W roku 2002 samochód przeszedł duży facelifting (całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, inny rozmiar opon). Wyłącznie na rodzimym, japońskim rynku wprowadzona została NSX-R.

Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk.

W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok 620 tys. zł.

Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym.

Dane techniczne:

Silnik:


V6 3,0 l (2977 cm³), 4 zawory na cylinder
Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
Średnica × skok tłoka: 90,00 mm × 78,00 mm
Stopień sprężania: 10,2:1
Moc maksymalna: 274 KM (201,3 kW) przy 7300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 6500 obr/min

Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
Prędkość maksymalna: 270 km/h

Introverterz jest offline  
Użytk. którzy podziękowali Introverterz za ten post:
Twoja reklama w tym miejscu - już od 149 PLN rezerwuj termin, tel.669488725, gg:3576096.

4Clubbers Hit Mix Team presents