4CLUBBERS.PL - Zobacz Pojedynczy Post - Technika Mastering/Miks
Wątek: Technika Mastering/Miks
Zobacz Pojedynczy Post
Stary 17-07-2012, 22:45   #4
Base Mode
..:: true Member ::..
  
 
Dołączył/a: 20 Dec 2008
Miasto: Siedliska
Wiek: 32
Postów: 271
Tematów: 23
Podziękowań: 714
THX'ów: 265
Imię: Maks
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 1 (+)
Base Mode 1
Odp: Mastering w FL9 co i jak??

Cytat:
Napisał alekss Zobacz post
wystarczy zajrzeć tu http://www.4clubbers.com.pl/tutorial...mastering.html i trochę poczytac
Jemu nie chodzi o mastering jako końcowy mastering, źle się wyraził i dlatego podesłałeś coś co na razie mu się zapewne nie przyda niestety.
Chodzi mu o miks, a nie mastering.

Po pierwsze musisz wiedzieć czym się różni jedno od drugiego czyli co to MIKS a co to MASTERING. To 2 różne bajki.

MIKS
polega na tym, aby dopasować ze sobą ścieżki w taki sposób, aby grały ze sobą spójnie. Chodzi o efekty, panoramowanie ale przede wszystkim separacje częstotliwości. Sztuka w tym, aby umieć oddzielić od siebie częstotliwościami ścieżki w taki sposób, aby jedna nie przeszkadzała drugiej, nic się ze sobą nie gryzło a tworzyło jedną całość. MASTERING to ostatni etap produkcji muzycznej (singla bądź całego albumu). Jest to taki ostatni szlif gotowego MIKSU. Mastering ma na celu ostateczne ustawienie balansu częstotliwości, odpowiednie nagłośnienie utworu, ale przede wszystkim wyciągnięcie jak najlepszego brzmienia MIKSU. Podczas pracy przy całym albumie chodzi o to, aby album był dynamiczny pod względem głośności, czyli spokojniejsze utwory zazwyczaj powinny być cichsze niż te mocniejszego bo na logikę utwory np. typowo Chillout'owe mają na celu zrelaksowanie słuchacza, a utwory szybkie, mocniejsze pobudzenie go jakby nie patrzeć. Masteringiem zazwyczaj zajmuje się ktoś inny niż ktoś kto miksował ścieżki, dlatego, ze ktoś kto słyszy pierwszy raz Twój MIKS od razu wyłapie niuanse brzmieniowe ponieważ ma świeży słuch i wie co należy skorygować. Choć wiadomo jeśli ktoś zajmuje się muzyką amatorsko to mastering robi w swoim własnym zakresie bo koszt profesjonalnego masteringu jest niemały.

A co do ścieżek.. Jak ktoś wyżej wspomniał - MUSISZ POZNAĆ ZASADY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH EFEKTÓW CZY TEŻ PROCESORÓW DYNAMIKI. To jest podstawa, inaczej nic nie zdziałasz, bo zapinanie efektów w tor sygnału bez wiedzy jak wpływają na sygnał to tak jakby zawiązać oczy i iść przed siebie Gdzieś zajdziesz wprawdzie, ale nie masz pojęcia gdzie. A chodzi o to, aby być świadomym tego co się robi i PO CO się robi. Musisz pamiętać, że kolejność efektów w torze sygnału jest bardzo istotna i ma duży wpływ na brzmienie. Nie ma zasad na to co zrobić, aby było dobrze bo to masz wiedzieć TY! Nikt za Ciebie decyzji nie podejmie To, ze na kick nałożysz kompresje czy tam filtr dolnoprzepustowy nie oznacza, że hatami zrobisz tak samo. Każda ścieżka wymaga osobnego podejścia. Musisz wiedzieć przede wszystkim co chcesz osiągnąć, aby zacząć nakładać efekty bo tylko tak dojdziesz do celu
Base Mode jest offline   Reply With Quote
Base Mode dostał 9 podziękowań za ten post.