4CLUBBERS.PL - Zobacz Pojedynczy Post - Dyskusja Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.
Zobacz Pojedynczy Post
Stary 25-01-2012, 09:05   #9
K-396
..:: Mlody Klubowicz ::..
  
 
K-396's Avatar
 
Dołączył/a: 19 Nov 2010
Miasto: Płock
Wiek: 28
Postów: 591
Tematów: 138
Podziękowań: 7 077
THX'ów: 1 216
Tematy Tygodnia: 0
Nominacje T.T. : 1
Imię: Mateusz
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 25
Plusów: 38 (+)
K-396 38
Odp: Samochody z dawnych lat, zabytki, legendy motoryzacji.

Bugatti EB 110 GT – samochód produkowany przez francuską firmę Bugatti, który pojawił się w 1991 roku. Firma Bugatti obchodząca 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti zaprezentowała EB 110. Kompozytowe panele nadwozia są wykonane z włókien węglowych, Kevlaru, Nomexu, wzajemnie ze sobą posklejanych żywicą epoksydową. Mimo zastosowania lekkich materiałów samochód ma znaczną masę wynoszącą 1620 kg w wersji GT. Wynika to z napędu na cztery koła. Pod nadwoziem znajduje się rurowa rama przestrzenna, do której zamocowano silnik. Silnik to 3.5 L jednostka V12 z 4 turbosprężarkami japońskiej firmy IHI wytwarzająca moc 550 KM. Centralny silnik zamontowany jest wzdłużnie. Napęd jest przekazywany na obie osie (4x4). Samochód ma bardzo dobre hamulce. Przy prędkości ponad 100 km/h potrafi się zatrzymać po niespełna 34 metrach. W 1992 roku zaprezentowano bardziej radykalną odmianę tego modelu, noszącą nazwę EB 110 SS (SuperSport). Moc wzrosła do 600 KM i prędkość maksymalna mocniejszej wersji wynosiła ponad 350 km/h. Od 1991 do 1992 EB110 był najszybszym produkowanym seryjnie samochodem świata do momentu zaprezentowania Jaguara XJ 220 i McLarena F1.



Last edited by K-396; 25-01-2012 at 09:10.
K-396 jest offline