23-02-2011, 14:10
|
#1
|
DJ/Resident
Dołączył/a: 13 Jun 2009
Miasto: Zakopane / NT
Wiek: 36
Postów: 2 411
Tematów: 339
Podziękowań: 2 436
THX'ów: 8 190
Imię: Grzesiek
Wzmianek w postach: 0
Oznaczeń w tematach: 0
Plusów: 110 (+)
|
Pioneer DJM-700
PIONEER DJM 700s / 700k
Garstka informacji od producenta:
Główne właściwości
96kHz/ 24-bity cyfrowy system próbkowania z 32-bitowym DSP (cyfrowy procesor dźwięku) zapewnia niezwykłe brzmienie
Najlepsze 96kHz/ 24-bitowe cyfrowe brzmienie zostało przejęte ze światowej klasy profesjonalnej serii Pioneer – mikserów DJM-1000 i DJM-800. Czysta i doskonała jakość dźwięku jest podtrzymywana w trakcie miksu przez wyjątkowy analogowo-cyfrowy przetwornik, z miksowaniem wykonywanym przez 32-bitowy DSP.
Pierwszy na świecie filtr częstotliwości efektu
Tryb filtra częstotliwości efektu otwiera nowe możliwości kontroli filtra górno
i dolnoprzepustowego mogąc mieć wpływ na wybrany efekt, ograniczając częstotliwości pasma i manipulując nimi. Oznacza to, że można dodać efekt tylko do efektu bądź tylko do muzyki (sample), albo jednocześnie do obydwu.
Manualny filtr oferuje bardziej intuicyjną obsługę
DJM-700 wyposażono w wysokiej klasy pokrętła manualnego filtra LP & HP. Umożliwia to filtrowanie ścieżki w połączeniu z efektami oraz filtrowanie samych efektów. Manualny filtr oferuje niezliczone możliwości stworzenia unikalnej prezentacji i własnej ścieżki.
Innowacyjne efekty beatowe i Roll Sampler z możliwością regulacji pitch Bardzo rozwinięty Roll Sampler sprawia, że manipulowanie związane z tempem próbek dźwiękowych jest łatwe i dostępne przez próbkowanie w czasie rzeczywistym korzystając z 4 efektów Roll: ROLL, REVERSE ROLL, PITCH UP ROLL i PITCH DOWN ROLL. Do dyspozycji pozostaje również 9 innych efektów: DELAY, ECHO, TRANSFORM, FILTER, FLANGER, PHASER, REVERB, ROBOT i CRUSH. Taki wachlarz efektów można wykorzystywać w nieskończoność w celu manipulowania dźwiękiem w nowych kierunkach, gdzie każdy efekt można kontrolować w zakresie parametru czasowego ruchów muzyki.
Efekt CRUSH, który po raz pierwszy pojawił się w DJM-800, został zawarty również
w tym modelu wraz z dodatkowym LFO, który oczyszcza bitcrusher w całym jego spektrum, zawsze pozostając zblokowanym wraz beatem.
Kontrola MIDI
49 pokręteł MIDI, faderów & przełączników z możliwością przyporządkowania, może zostać użytych do sterowania zewnętrznym oprogramowaniem DJ, soft synths
i wtyczki au/vst działające na komputerach Mac lub PC. Wraz z nową sekcją sterowania włączeniem/wyłączeniem wysyłania MIDI, dane MIDI można włączyć lub wyłączyć oferując niezwykłą kontrolę dla nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Pozostałe funkcje
– Terminal wyjścia cyfrowego: zapewnia jakość w połączeniu, obsługując częstotliwości próbkowania na poziomie 96 kHz/ 24-bity – bez pogorszenia jakości sygnału;
– Przyporządkowanie Cross Fader: umożliwia łatwe przyporządkowanie wejść kanałów do suwaków cross fader. DJM-700 wyposażono w niezwykle precyzyjne suwaki channel fader, dające możliwość wyboru zestawu pokręteł wedle preferencji użytkownika;
– 3-pasmowy korektor: niezwykle czuły 3-pasmowy system korekcji z gumowanymi pokrętłami każdego kanału umożliwia kontrolę poziomu w zakresie –26db do +6db
w celu precyzyjnego dostrojenia pasma wysokich, średnich i niskich częstotliwości;
– Regulacja krzywej Fader: umożliwia modyfikację krzywej cross fader/channel fader;
– Talk Over: automatycznie obniża poziom głośności tak, aby DJ/MC mógł mówić przy ścieżce odtwarzanej w tle;
– Miernik poziomu szczytowego: umożliwia sprawdzenie poziomu szczytowego wejścia dla każdego kanału;
– Fader Start: umożliwia sterowanie odtwarzaniem za pośrednictwem cross fadera lub channel fadera w połączeniu z odtwarzaczem CDJ Pioneera.
Teraz troche spostrzeżeń po około miesiącu użytkowania. Mikser jest po poprostu bombowy i nie boję się użyć tego słowa – nie testowałem w sumie wszystkich mikserów świata ale po przesiadce z djm400 moge śmiało napisać że był to strzał w dziesiątkę.
Design – świetny, bardzo intuicyjny, czytelny i co najwygodniejsze duży.
Jakość wykonania – od razu widać że to wyższy model niż np. djm400. Sama „góra” miksera dużo porządniej zrobiona – wydaje się bardziej odporna na zarysowania niż djm400. Kolor srebrny jak w moim wypadku wybrany z musu – ale teraz wiem że to lepiej, a lepiej dlatego że nie widać na nim praktycznie żadnych rys przy faderze itd. co ma miejsce w czarnych modelach pionka np. 800 gdzie w zasadzie nie stare miksery są już konkretnie dojechane – a srebrny na pewno dłużej zachowa „świeżość”.
Kolejna sprawa to gumowe gałki od eq – dość „głupia” sprawa ale bardzo pożyteczna. Wilgotne palce i już gałki nie ślizgają się pod łapami tylko pewnie leża w palcach.
Jakość dźwięku - nie sądziłem że może być aż taka różnica dla laika (nie mam konkretnej wiedzy jeśli chodzi o akustykę) a nawet na słabych głośnikach jakie są u mnie w klubie dźwięk brzmi o niebo lepiej niż wychodzący z djm400. Nie wiem czym to idzie, ale naprawdę czuć wyraźną różnicę.
Ilość wejść/wyjść - kontrola midi (ja nie korzystam, ale nie wątpliwie to plus), 4 kanały póki co korzystam z dwóch ale plany są by uzupełnić jeszcze sprzęt więc mogą się przydać, XLR na głośniki, XLR na mikrofon. Dodatkowo rozbudowany efektor który cały czas staram się rozgryźć bo w djm400 był banalniejszy w obsłudze – a tu dodatkowo pokrętło „Frequency” którym można niezłe dzieła ukręcić – ale to jeszcze przede mną Wyraźny i w miare duży wyświetlacz, nawet w bardzo zadymionych pomieszczeniach nie ma problemu by odczytać z niego jakiekolwiek dane.
Dużo lepsza korekcja mikrofonu – dwustopniowa. Poprawiona sekcja odsłuchu względem 400'tki.
Póki co jedyna wada jaką widzę to cena która pomimo upływu kilku lat obecności na rynku wcale nie maleje – ale coś za coś. Pewność i niezawodność w wydaniu pionka kosztuje, ale opłaca się dołożyć parę groszy mieć pewny sprzęt na długie lata.
Czekam na Wasze spostrzeżenia odnośnie uzytkowania tego modelu
Pozdro
Last edited by greg_; 23-02-2011 at 14:10.
|
|
|